Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 September 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik kom totaal ongelezen even binnen.
Ik heb compu problemen, soms wel internet soms niet.
Nu even wel weer verbinding, dus wie weet verdwijn ik zomaar
weer opeens van het forum.
Verder best een leuke dag gehad.
Wat familieleden gezien die ik jaren niet heb gezien.
Helaas begaf mijn rug het en moest ik echt weg.
Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Dar,
geen tijd om afscheid te nemen hoor,
gewoon iets wat erbij hoort
in RL klik je toch ook niet met iedereen?
Je gaat het aan
ik neem aan dat je er ook van leert
en ook al vind ik het naar om te lezen
ik blijf lezen en scroll niet
ben ook niet goed in negeren
Mijn zoon is jaren gepest
en toen dat later overging
in genegeerd worden vond hij
dat nog erger, want zo kon hij niet eens wat terugdoen
of kwaad worden.
Dat hakt er diep in als moeder
Dus als ik het zo meelees en meebeleef
doet het pijn, ik begrijp de een
en begrijp de ander
maar vind het jammer dat
het gaat zoals het gaat
Hoop dat ik er ook van leer
Dus ik hoop dat je blijft,
lees je graag
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg, meng me even. We zijn hier aan het afkicken dus soms korte lontjes maar vaak ook goede maatjes als lotgenoten. Kijk er doorheen want als er een in de str@nt zit staan we zo veel mogenlijk op. Wanner er iemand sjaggie is wordt er op ingegeaan of genegeerd maar als een ander het toevallig ook heeft dan vliegen er soms wat vonken...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar herken dat wel van weg willen gaan hier met de gedachte wat doe ik hier nog.

Had dat vanmiddag ook daarom zei ik dat ik teveel lantaarnpalen zag en daar leek ik tegen te spreken. Zou een viool voor dat dat gaan kopen omdat ik het gevoel had hier voor de kat zijn vioool te zijn.

Herken je mijn uitleg een beetje?

Niet weggaan meis daar heb je alleen jezelf mee maar ook anderen die je graag lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de felicitaties.
:heart:

Voetbal was heel leuk maar "we" zijn wel met 5-1 opgerold door de tegenstander. Sportieve gasten gelukkig en heerlijk weertje trouwens. Beentjes weer wat bruiner.

Tja strubbelingen op het forum. Ik heb ze vaker gezien en ze verdwijnen ook altijd weer.
En het mooie is ik hoef er vandaag inhoudelijk helemaal niets over te zeggen.
Het is net als de wind ; ik kan wel gaan lopen gillen "he wind kap es met waaien" maar het heeft geen effect. De wind gaat vanzelf wel eens liggen. Iedereen loopt zijn eigen pad , zijn/haar eigen tekortkomingen , frustraties e.d. daar hoef ik niet mee dealen maar de persoon zelf. Ik heb het al druk genoeg met mijn eigen comedyshow in mijn hoofd hahaha...
Ik meen mij iets te kunnen herinneren van een bijbelles met een splinter en een balk en ogen. ;)

Juist op het forum kan ik goed leren om niet te reageren op van alles en nog wat.
Ook al heb ik zo mijn bedenkingen over personen en hun bijdrages ; what's the point ?
Dus ik reageer niet. Laat maar waaien denk en doe ik dan. Wat niet wil zeggen dat als ik ergens niet op reageer ik negatief denk over hetgene wat geschreven wordt.

En natuurlijk trap ik er soms in omdat ik bijvoorbeeld zelf niet lekker in mijn vel zit.
En dan gebeuren er twee dingen : ik zit zelf op de blaren en ik help een ander niet.
Wat een tijd heb ik verspild om soms een stukje te schrijven wat zogenaamd bedoeld was om een ander te helpen maar eigenlijk bedoeld was om een lange neus te halen en/of die ander op zijn of haar nummer te zetten. En dat is het voordeel van schrijven ; lezen en nog eens lezen ; eerlijk naar mijzelf zijn en deleten die tekst en het maar weer laten waaien.

Mijn sponser zei mij eens "everybody has the right to be an assh*le sometimes" . "Let them because sooner or later you will be that guy" hahahaha..."nobody is perfect but you can strive for being good all the time"

En door juist op deze plek te oefenen in het niet-reageren heb ik daar enorm veel profijt van tegenwoordig in mijn dagelijkse omgang met mijn partner , kids , familie , werk , vrienden , sponsees , buren , vreemden , instanties etc..

Dit forum helpt mij in velerlei opzichten ; soms zelf zonder dat ik de eerste ben die dat doorheeft.
Dus bedankt dames en heren.

Ik wens iedereen nog een fijne avond.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In al die tijd dat ik hier geschreven heb, zijn er vele meningen en soms ook misverstanden geweest.
Blijkbaar is het erg moeilijk om ieder in zijn eigen waarde te laten...
Vaak zat ik met kromme tenen te lezen...hoe fout er soms gelezen wordt...
maar ach, ieder lid zal er wel eens aan bloot gesteld worden, en zo was ik ook aan de beurt...
Ik heb dat alles gewoon maar laten voorbij komen...een ieder moet zijn eigen mening maar vormen.
En wie de roddel geloofd...ach het zegt meer over jezelf dan over mij...

Er zijn veel nieuwe mensen hier...en die zijn goed bezig als ik dat zo lees!
Ik ga geen namen noemen want ongetwijfeld sla ik dan iemand over...maar alle nieuwe mensen ik lees dat jullie heel serieus bezig zijn met jullie drankprobleem...een pluim voor jullie!
Hou vol want het is oh zo de moeite waard!

Dar, je bent nu langere tijd nuchter...en je zou denken dat je daarmee ook je eigen denkvermogen weer terug zou hebben gekregen!
Blijkbaar vind je het nog steeds nodig om over de rug van anderen de queen of sheba uit te hangen...
Voor mij heb je al lange tijd geleden je geloofwaardigheid verloren...je waait gewoon met alle winden mee!
Te bang om buiten de boot te vallen hol je achter ieder ander aan...is het carolien niet dan wel een ander...
Dus ik vind het niet zo gek dat men het heeft over de "dar" kliek...........en die is er zeker!
Je hebt totaal geen eigen mening....tenzij een ander je steunt, dan durf je ineens wel!
Zo bang zelfs dat je je pb-box sluit voor sommigen...ja joh je zou eens een spiegel voor gehouden krijgen he....!

Dit forum was eens een mooie plek voor mensen die iets aan hun drankprobleem wilden doen...
Nu is het een schoolplein voor roddel en achterklap, waarin meer wantrouwen heerst dan ik ooit in RL ben tegen gekomen!
Ik heb hier vele persoonlijke dingen gedeeld met de mensen die toendertijd aktief waren...nu zou ik het niet meer doen, er heerst een sfeer van alles wat je nu zegt wordt morgen tegen je gebruikt!
Ik vind het mooi om te zien dat de vele nieuwe mensen hun eigen weg zoeken...elkaar steunen in hun strijd! Ik hoop dat jullie dat ook blijven doen...daar is dit forum voor!

Nieuwe mensen, maak jullie eigen forum!
Geef het vorm naar waar jullie behoefte aan hebben!
Laat je niks op leggen door mensen die hier al jaren rondhangen!
Natuurlijk kun je dingen opsteken van de verhalen van "oudgedienden" , maar zoals met alles in het leven, je moet toch je eigen weg zoeken!
Waarom zou je je conformeren aan dingen die misschien al achterhaald zijn...
Jullie weten waar je behoefte ligt...vraag daar dan om antwoord!
Hoe je thee, koffie , croissants en eitjes uitdeeld weet je nu wel toch.......?
(en daar is niks mis mee hoor...gewoon doen elke ochtend, maar kijk even verder dan alleen dat!)

Deze posting gaat mij door velen niet in dank afgenomen worden, ook dat is niks nieuws...
Het zij zo...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeane was niet boos bedoeld hoor maar wat voor mij logisch is hoeft dat voor een ander niet te zijn en dat besefte ik even niet. Door dan cryptisch te reageren kom je er ook niet wat je eigenlijk wil zeggen. Blijf dus leren hier en het maakt niet uit hoe lang ik er ben of hoeveel ik heb gepost. Voor mij is belangrijk om elkaar er doorheen te sleuren en stand te kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza , joh...had een beetje sneller getypt, dan had ik me de moeite kunnen besparen...
Zucht....shame on me, maar ik ben dan volgens jou sponsor vandaag even de as***je weetwel,
maar gelukig kwam de boodschap binnen!
Met dank aan jou en je sponsor!
(en blijf die spiegels maar ophouden....ik blijf kijken!)

:present: Ziza!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joann je schrijft : 'Ik heb hier vele persoonlijke dingen gedeeld met de mensen die toendertijd aktief waren...nu zou ik het niet meer doen, er heerst een sfeer van alles wat je nu zegt wordt morgen tegen je gebruikt!
Ik vind het mooi om te zien dat de vele nieuwe mensen hun eigen weg zoeken...elkaar steunen in hun strijd! Ik hoop dat jullie dat ook blijven doen...daar is dit forum voor! '

Zo ervaar ik dus precies het zelfde. Al tijden zeg ik niks in houdelijks meer.
Ik hoop dat het gaat veranderen want het is niet veilig hier momenteel.
Mensen in hun waarden laten moet hier boven aan de lijst staan.
Het is pure hoogmoed en ik kan bij de beste wil daar geen begrip voor opbrengen.

Maar ook dit is een leerproces voor mij.
Hoe ga ik hiermee om.
Geen mens meer vertrouwen?
Of toch weer het risico nemen?
Je moet wel sterk in je schoenen staan wanneer je aangesproken wordt op het zwakste punt van je persoonlijkheid.

Het positieve wordt heel hard toegejuichd en minpunten, de zwak heden van een mens zwaar afgekeurd.
Laat het nu zo zijn dat iedereen zijn zwakheden heeft.
Dat hoort bij het leven.
Dat is ook het punt van deze maatschappij.
Beloningen, presteren en als het minder gaat dan wordt je bij het afval gezet.

Zo zit ik niet in elkaar in ieder geval en ik wens en hoop dat veel mensen hier tot het inzicht komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

{lessons in} reprogramming yourself

Sta ik vanavond op Odegand.
In die vreselijke kou buiten.

Vanavond zouden zij de Bolero van Ravel spelen, op de openingsavond van het "Festival van Vlaanderen". En er zou een dans worden opgevoerd op de Bolero. Nu heb ik vorig jaar hetzelfde gedaan, dus voor mij is dit zeer speciaal.

Ik ben echt wel in de boter gevallen met mijn stoppoging. Zat ik vorige week nog met mijn gedachten bij het Klara Festival, nu werd mij een prachtige moderne dans aangeboden op de Bolero. Van de Taiwanese drums tot aan de expressionistische dans van begin 1900; ik geloof dat ik mijzelf voldoende voeding heb gegeven om alles helder en nuchter te willen blijven zien.

De afsluiter was om de indrukken van de afgelopen week (weken) in mijn hoofd te programmeren; vuurwerk op de Korenlei, met op de mp3speler 1.Outside van David Bowie. Deze jongen verklaart hierbij de drank als zijnde verloren terrein en verboden gebied. Nu enkel zorgen dat ik terrein terugwin op mijn vijand. (Kijken of ik 'm kan uitroeien; compassie lijkt mij overbodig ;) )

Het herprogrammeren van gewoontes is iets wat ik elke 3 jaar wel doe. Simpelweg om scherp te blijven. Ik hoop oprecht en bij deze dat ik de drank, wat een nodeloos overbodig patroon was, aan het heruitschrijven ben. Het had immers de eerste 25 jaar niets in mijn leven te zoeken en zal ook nu niets meer hebben te doen.

Ik herinner mij enkel nog een beeld van toen ik 3 was en 's morgens beneden kwam, na een feestje van mijn ouders; de hele tafel vol met drankglazen. Toen heb ik -geloof ik- veel limonades gemixt, alvorens zij beneden kwamen. Toen was ik 3 en dat is een levendig beeld. Aangezien ik mijn vader én mijn moeder al heb afgeschreven, mag dat beeld ook op de vuilnisbelt. Ik weet nu immers wat dat is, die drank. En neen, niet de moeite waard

Happy reprogramming and another dry evening!
Vladimir
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijn, fijn dat je begrijpt wat ik bedoelde te zeggen!

Drup, niets uit mijn posting was in jou richting bedoeld wijfie!
Ik weet dat je te goeder trouw je best doet.
Red je het een beetje nu? Ik begrijp dat na die misdiagnose je wereld een beetje boel op zijn kop staat...?
Kan ik iets doen om je te helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann en An, ik steun jullie hierin.

Ik werk vier dagen per week en voed een puber-dochter op zonder problemen. Toch wordt mij verweten dat ik niet met iedereen op het forum meedenk en alleen bezig ben met mijn eigen gezinnetje.

Hoeveel uur gaan er in 24 uur? Ik wil niet de tijd die ik voor mijn dochter heb opofferen aan het forum. Zij gaat voor :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske het zijn geen persoonlijke vetes. Ik ervaar het als het niet goed lezen, niet goed interpreteren en te snel in de pen klimmen en een berg kritiek leveren en het liefst met een paar ouwe koeien erbij.
Dat is geen opbouwende kritiek en niemand kan daar wat mee.
Als je in de sh@t hoef je daar niet nog eens extra ingeduwd te worden.
Iedereen zou internettherapie moeten volgen. In die therapie leer je dat er op een hele andere manier met dingen omgegaan kan worden. Niet dat controlerende, bestraffende en beter wetende reacties.
Daar voor in de plaats bemoedigen. Gelukkig kunnen de meesten dat wel hier.
Dus moed houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeff moet ik over nadenken. We hadden het daar vandaag over wie nieuw is en wie veteraan. Ligt niet aan de hoeveelheid postings of wie je bent maar klamp je niet vast aan een verleden. Er komen telkens nieuwe mensen hier en dat is gezond want hoe triest dan ook ze houden ons wakker. Ze kunnen ons miss meer helpen als wij hun maar het belangrijkste is dat we open staan voor elkaar want dat is de opzet van dit forum lijkt me.

Verder gaan met ons leven en proberen niet om te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...