Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 September 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

sjézus (mag wél van de moderator), wat is het druk hier!
Kan nauwelijks bijhouden én wil nog de deur uit!

@Joann: ik verkies eerlijk gezegd enkel die van mij.
In die van een ander zou ik hopeloos verdwalen...

En ik zie dat het deze keer Hannah en Dar waren?
Gezwellie!

:D

Wat luister ik nu: Sound Track: Kill Bill - CD 2 nr. 4 Charlie Feathers Can't hardly stand it
oe yeah! :)

Mijn wallen beginnen weg te trekken, mijn rug begint te rechten; ik voel mij wel lekker zo, zonder die trappisten achter mijn kiezen. Ik denk dat ik dit nog een tijdje ga (willen) volhouden.

Slaap zacht allemaal!
V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Deze wil ik toch nog even quoten, van gisterenavond, want ik vind ze mooi:

quote:


Originally posted by:
woman

Is wel goed om dat gevoel flink in mn hersenpannetje te stampen, dus ik schrijf het even uit...


Het verschil.


Str*ntlazerus naar bed gaan, morgen wakker worden met een ranzige woestijn in mn mond en een bonkend hoofd. Een jojo uit de kroeg geplukt en me realiseren dat ik weer de buren heb gepest met harde muziek. In de keuken een ravage aantreffen van lege flessen, glas, volle asbak, afwas, overal as, en vast wel iets kapotgevallen.


Snel de hond uitlaten in een slobberbroek en linearecta weer in mn bed kruipen met asperientjes om ziek mn katerroes uit te slapen. Begin van de avond eruit kruipen en op de bank verder suffen, te brak om te douchen.


Of (Zoals nu het geval is)


Voor mn wekker wakker worden. Lekker ontbijten in een schone keuken met koffie en jus en vers brood met jam en kaas, wassen en me mooi aankleden en opmaken. Concluderen dat ik er goed uitzie. Mn buikdans kostuum inpakken en op de fiets met doggie in de mand om te oefenen voor het buikdansoptreden.


Do i need to say more....



Go, Woman, Go!
Heerlijk is het, hè.
Ik voel mij ook weer helemaal 'strak in m'n kop'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hannah,

Ik had een fijne vakantie, oke niet zonder strubbels maar alla...uiteindelijk was het wel fijn en gezellig!
Gelukkig deze keer geen wondroos...pff spaar me, drie keer was genoeg hoor!
(heeft genoeg blijvende schade achtergelaten, mijn benen zullen nooit meer zonder vocht zijn als ik mijn "ellendige" steunkousen niet draag....en ik haat die krengen!)

Ik weet niet op wie en wat je precies doelt in je bericht maar ik hoop wel dat je weet dat ik je nooit zal veroordelen om een terugval!
Been there, done that...wat drankgebruik betreft zijn weing dingen me vreemd!
Blijf alsjeblieft gewoon jezelf...kattig of niet in de ogen van anderen, jij bent gewoon jij en dat is precies goed !
Als en mocht je een terugval hebben/krijgen dan moet je dat toch juist hier kunnen delen...als het hier niet kan waar dan nog wel? Ik zal er dan in ieder geval voor je zijn! Net als ik dat voor ieder ander hier zou zijn!

Ben je zelf al een beetje gewend aan het idee van op vakantie gaan?
Het blijft spannend he...maar weet je, het went echt heel snel!
Na 5 dagen reageerde ik echt niet meer als er mama geroepen werd...:)
En gewoon de luxe dat alles voor je gedaan wordt..je hoeft niet te koken, niet af te wassen of niks...alleen maar genieten van zon., zee en strand (en leuke winkeltjes...fijne restaurantjes...:P)
Gewoon dat vliegtuig induiken...en gaan genieten!
(haha en ik weet niet eens naar welk land je gaat...beetje multicultie-advies dus :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nog even in voor Joann,

En nee joann ik had het niet over jou,

kan me niet herrineren dat ik je hier eerder heb gezien ,
dus ik weet echt niets van je,

maar over dat woord katten bedoel ik gewoon in het algemeen hoor,
de mensen die dat doen die weten het zelf wel,

maar ik vind het gewoon jammer dat het hier gebeurd snap je joann

nu ga ik echt ervandoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske,

Ik ben het volledig met je eens...het is gewoonweg jammer
en eigenlijk totaal onnodig dat zoiets gebeurt...
(oei, nu kijk ik even in de spiegel....waarom deed ik het zelf dan?
ik weet het antwoord daarop...nadere uitleg zou enkel nog heftiger discussie losmaken!)

Dit zou een plek moeten zijn waar elke alco welkom is, droog of niet...zolang de praat binnen het aanvaardbare blijft (en daar heeft de moderator het laatste woord in..)
Maar des al niete min moet iedere drankverslaafde zich hier veilig genoeg voelen om zijn of haar verhaal te doen...ook ik was hier eens voor het eerst!

Meiske, ik heb verder bewondering voor je sportiviteit!
Je bent denk ik uit de verhalen opgemaakt te hebben zo'n 20 jaar ouder dan ik ben...maar pfff wel veel fitter en actiever!
Goed voorbeeld doet volgen...........:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was Fibo toch die zich ongemakkelijk voelde met zijn berichten op het forum. Hij heeft toch eerdere berichten weggehaald.
Door per ongeluk zijn hele lap tekst te quoten kan hij het zelf niet meer weghalen.
je zei dat het om 1 zin ging.
Dus zeg ik: dan die ene zin er uit halen en de rest weghalen.
Vind ik wel zo netjes.
Als andere je hele tekst gaan quoten wordt het hier nog onveiliger.
En dat hoef ik denk ik niet nader uit te leggen daar staat de draad van vandaag vol mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZUCHT....witte, fibo gaf zelf aan dat quoten niet nodig was omdat hij de tekst zou laten staan!
Ik wilde 1 zin uit zijn tekst gebruiken...maar deed blijkbaar iets verkeerd waardoor het hele bericht werd gequot...er was geenszins opzet in het spel...en als het jullie gerust steld dan verwijder ik die hele posting wel!

Tjonge jonge...het moet ook niet gekker worden hoor...
Ik haal alles wel weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al hersteld, ik heb de posting verwijderd.
Ik snap je punt....maar waarom ga je er vanuit dat ik dat met opzet deed, terwijl het gewoon een klunzige quotefout was?
Want dat is wat ik uit jou bericht opmaak....dat je denkt dat ik hier iets met opzet doe...waardoor het onveilig wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spontaan ben ik nooit geweest, ad rem nog minder. Dat alles is mij al vroeg afgeleerd: eerst wikken en wegen en bezint eer ge begint. Ik kon er ook niet goed mee om als kind om a.h.w. 3 vaders en 2 moeders te hebben en een broer die me terroriseerde en altijd maar gelijk kreeg van de a.h.w. ouders.
De a.h.w. ouders waren de ouders van mij en mijn broer, de anderen de grootouders langs moeders zijde en de broer van mijn moeder. Mijn broer was het lievelingetje. Ik was 3-4 jaar later gepland, maar een 'lekke band' heeft er voor gezorgd dat ik 18 maanden na mijn broer het levenslicht zag. Mijn moeder (echt heel lief, maar met een eigen rugzak) heeft het zwaar gehad om mij te accepteren. Ik was een avond- en nachtmensje vanaf de geboorte; ik lag nooit 'netjes' in bed, wieg of kinderwagen; later was ik geen 'meisje', maar wel een kwajongen die in de bomen klom (wat mijn broer niet eens dorst te doen); ik was ook nog eens een heel gevoelig kind dat weliswaar mopperde, maar dan toch overstag ging om een ander dienstbaar te zijn. Ik heb nooit geleerd om met mijn gevoelens om te gaan. Voor een deel ligt dit in onze complexe gezinssituatie waardoor steeds verschillende signalen werden afgegeven. Naar buiten toe was onze familie (zo noem ik mijn thuis nu even) heel verdraagzaam naar andere samenlevingsvormen, seksuele geaardheden en diens meer. Mijn homofiele oom was echter vanaf den beginne op het hart gedrukt om noch aan mijn broer noch aan mij kenbaar te maken dat hij homoseksueel was. Mijn broer was daar snel achter, maar ik zal altijd alles uit economisch perspectief en ik zag vriendschap als heel belangrijk. Wat interesseerde me dat nou zolang iedereen maar gelukkig was. Zelf was ik ongelukkig en niemand zag dat. Gepest door mijn broer, geslagen door mijn broer en al die vernederingen werden voor mij gewoonte. Op school werd ik gepest en ik zweeg, want ik had vernomen dat mijn moeder mijn oom behoorlijk had geterroriseerd en op school ook een raddraaiertje was geweest. Aan zo een moeder ga je toch niet vertellen dat je gepest wordt op school. Het kwam uit toen ik in mekaar geslagen werd en een klasgenote mij naar huis bracht. Mijn moeder stond achter mij. Wouw! Ondertussen werd ik wel misbruikt door mijn achterneef in de zomervakanties. Ik zweeg, want was er van overtuigd dat ik het zelf uitgelokt had en ik was ook blij met de aandacht (ik had geen vriendinnetjes of vriendjes waar ik dit soort dingen aan kwijt kon). Ik had een vriendin waar ik het mogelijk aan had kunnen vertellen, maar haar lichamelijke problemen en het feit dat ze een psychotische moeder had, weerhielden mij daarvan. Mijn 'probleempje' was daarbij toch peanuts.
Al deze pijn heb ik er dinsdagavond na de voorstelling uit gegooid in een gesprek met mijn moeder. Zij nam mij serieus, ze was geschokt. Samen hebben we gehuild en zij heeft me in de armen genomen. Fysiek contact is ons beiden vreemd, dus dit was een heel speciaal moment.
Nadat zij was gaan slapen, heb ik een dierbare forumgenote gebeld en we hebben een heel lang gesprek gehad. Ook weer emotioneel, maar zo teder en begripvol en heel helpend. Ik heb ook de volgende dag met haar gepraat en haar bedankt voor het luisteren en serieus nemen. Ik heb haar ook gezegd dat haar geen blaam treft en dat ze er verder niets mee hoeft te doen en zich niet schuldig mag voelen. En misschien moet ik dat nog een keer benadrukken. Ze was al zo teleurgesteld in haar lievelingetje. Voor mij hoeft ze haar liefde voor mijn broer niet in haat om te keren. Zeer zeker niet, want zelfs ik haat hem niet al hoef ik geen contact met hem.
Belangrijk voor mij is dat ik mij nu helemaal aanvaard voel door mijn moeder zonder daarvoor een prestatie te hoeven leveren, wat ik altijd dacht te moeten doen. Stomme prestatiedrang, stomme invulling van verwachtingen. Ik heb een hoop geleerd. Nu hiermee verder zien te gaan op een goede manier voor mezelf.

Misschien klinkt het allemaal wat verward, maar ik heb niet de fut om het te herlezen.

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne,

Het klinkt niet verward...je verteld openhartig over je leven tot nu toe!
Ik weet hoe moeilijk je dit altijd hebt gevonden, dat open vertellen aan willekeurig wie...
en ik bewonder je moed om het hier nu dan toch te doen!
Achter al dat verdriet, wat er overigens gewoon mag zijn, gaat een sterke vrouw schuil...
JIJ BENT STERK, VROUW!!!!!!
Niet omdat je al die tijd je kruis gedragen hebt maar juist omdat je het nu verteld hebt wat het uiteindelijk met jou heeft gedaan!

Ik koester contacten zoals die met jou!
Dank je wel dat je me gebeld hebt!
Ik vond het fijn om de dingen die mij bezighouden met JOU te delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,
Carolien vertrekt om de haverklap van dit forum als ze enige aanmerking krijgt hetzij over haar ontzettend veel reclame maken voor haar eigen commerciële schilderwinkeltje hetzij omdat iemand haar erop wijst dat zij niet de enige is die hier schrijft met een probleem hetzij dat iemand aangeeft dat hardheid bepaald niet altijd een werkend middel is en een aai over de bol en een schouderklop veel meer resultaat kan bereiken.
Ook jij hebt je al menigmaal van het forum afgekeerd en afscheid genomen. Toch kom je iedere keer terug. In tegenstelling tot Carolien (dat mag gezegd worden) sla jij dan ineens overal om je heen en kwets je juist de mensen die hier het meest behulpzaam zijn bij de ondersteuning van nieuwe en oude forumleden.
Nu mag je even al je gal spugen naar mij toe. Be my guest! En als je nu nog eens zegt dat je weggaat, blijf dan ook weg. Tenzij je natuurlijk nog wel wil leren om sociaal te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hiermee vergeet ik helemaal een van de meest helpende mensen te bedanken. Iemand die ooit onze nachtzuster heette: Joann. Ze is nog geen spat veranderd ondanks alle tegenwind die ze hier heeft gehad. Inmiddels is ze een flink stuk langer droog dan ik en heeft ze zich niet van het spoor laten dringen door tegenslagen.

Witte,
Bedankt voor het compliment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...