Spring naar bijdragen

vrijdag 16 oktober 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, matrassen op de grond, lekker veel kussens dekens mee, een gezellige schemerlamp met sfeerverlichting, klein teveetje of radiootje, en natuurlijk een kaarsje.
Kerstlichtjes doen het ook erg goed.
Waterkoker voor een kopje thee...
Gezelligheid kan ook met hele kleine dingetjes :)

quote:


Originally posted by:
marieke44

Hier even een berichtje van Marieke, alles gaat goed, ik ben al een stuk minder gespannen, vanavond gaan we voor het eerst in het andere huis slapen, ik heb geen zin meer in nog een weekend hier te zijn, matrassen nog op de grond, maar dat maakt mij niet uit.


Verder is het weer een linke dag voor mij, zo'n vrijdag, extra alert zijn dus, hoe vaak is het niet misgegaan op de vrijdagavond, veel te vaak, maar nu hoeft het niet meer, ik wil het ook niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dan ben ik echt heel blij voor je Marieke. Heb je ook een tuin?

Wemeldinge en Middelburg zijn iets zuidelijker dan waar ik nu woon Soothe, maar ik vind het koningshuis, net als drop, tulpen, molens en klompen, een fantastische publiekstrekker voor ons land.
Er wordt vaak gezegd dat die lui alleen maar belastinggeld kosten, maar ze brengen veel meer op.
Voor wie van jullie investeren wil in aandelen: doe het in drop en tulpen, dat brengt geld in het laatje.

En dat eten schiet ook niet op. Gelukkig dat er magnetrons bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kanjers hier is de Bol weer.
Fruitvliegje leuk dat ik deze naam ook zie op het forum.
Jongens jongens wat heb ik een respect voor diegene die zeggen "ga ff alles door lezen"Heb het twee pagina's gedaan en het duizelde dus gestopt.
maar zo te zien is er weer flink gebabbeld en heeft niemand zich hoeven vervelen.
Net terug van de kabouter en het was weer erg gezellig. Kwamen binnen en de radio deed het niet. Was al meteen foute boel en hij stortte weer helemaal in elkaar. Mopperen schelden en niets was goed. Hij was ook weer erg moe dus dat werkte ook niet mee.
Veel gesproken over zijn leven in het verpleegtehuis en wat te doen als hij thuis komt. Nou daar klopte volgens hem ook niets van.
Kabouters,bah het zijn soms net mannen. Sorrie mannen maar wij kunnen toch niet zonder jullie hoor!!!!!
Maandag ga ik bellen voor een hoog-laagbed en woensdag wil hij een nachtje proberen om thuis te zijn. Houdt echt m'n hart vast ook vanwege zijn drankgebruik maar goed daar is hij ook zelf verantwoordelijk voor.
Hebben we vandaag al iets van Cocootje gehoord trouwens? Heb de eerste pagina's niet haar naam gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina hoe is het vandaag met jou gegaan? Heb je wat minder pijn gehad? Wordt de pijn erger als het vochtig weer wordt of heb je daar geen last van? Verheug je je al op je racemuis? Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
Krijg je ook les om zo'n ding te besturen want dat zou je gevoel van zekerheid een heel eind kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff griepprik halen valt voor een mindervalide niet mee want je bent veel tijd kwijt omdat er geen ff is maar als je dan nog zo vernederd wordt krijg ik nog liever de griep.

Bem zo verdrietig dat ik al scheel zie van het janken. Kwam daar aan bij een drievvoudige missiepost leek het wel zo druk dus ik vroeg of ik voor mocht omdat ik niet lang kan staan. Van sommige mocht dat maar je ziet niets aan me dus van sommige ook niet want vonden het maar een smoes. Nou na een tijdje zakte ik dus door mijn benen en viel op de grond. Er waren mensen begaan maar de meesten reageerde dat ik niet tegen een prikje kon of wel gezopen zou hebben. Dit vond ik zo vreselijk om te horen want was alleen maar door mijn benen gezakt omdat ze te zwak zijn. Het is een medisch centrum en meteen hulp dus mijn eigen huisarts er meteen bij.

Wat kunnen mensen toch hard oordelen. Zat in de AOV-tax nog te janken dus rare ogen en vroegen niet eens wat er met me was, laat staan een hand op je schouder terwijl we er inzitten omdat we mindervalieden zijn.

Enfin van mijn huisarts hoef ik nooit meer te komen als ik die oproep krijg maar mag een andere keer komen maar voor mijn gevoel is het leed al geschied want wat doet dit pijn. Het nare is als ik emo word dan kan ik niet meer eten. Heb dus alweer mijn dag niet, of mijn week niet maar dat is niet waar.

Sorry dat ik nu al weer loop te piepen en overal overheen wals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje je maakt er een potje van af en toe :) maar dat kan ook haast niet anders met zoveel aan je bolletje.
Onthoud:
Druppeltje = racemuis.
Vie = dierenambulance.

't Is weekend Dar.
Zelf maak ik me totaal niet druk als er 0.01 procent alcohol ergens in zit. Ik eet ook rum-ijs als me dat wordt aangeboden, of kaasfondue.
Zolang ik maar niet ga zitten hijsen aan glazen wijn is het goed.
Ik heb nu ook een heel arsenaal aan flesjes van de homeopaat staan waar alcohol in zit, en verdund met water is dat ongeveer 0,00000001 %. Dat triggert me niet tot drinken.

En wat gaan jullie allemaal doen in het weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bolletje
toch maar eens teriglezen? Cocootje heeft gescgreven
halverwege de dag ergens,
de racemuis wordt voor Druppeltje
en ik ga zo lekker een volleywedstrijd spelen tegen mijn oude club
spannend hoor

en Vie, mijn vader kwam uit Oostburg en ik
heb nog fam. in IJzendijke, Middelburg en
nog een paar plaatsen die ik hoorde op de reunie
maar nu niet meer weet
en een vriendin in Groede
dus wel Zeeuws bloed
en ons Zeeuwen bennen nog steeds zuunig
maar daar las ikniets van bij jou vanmiddag.
gr jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Drup, wat zijn de mensen toch hard soms
trek het je niet aan alsjeblieft het is niet persoonlijk
maar ja ik heb makkelijk praten met mijn gezonde lijf
ik zou het me ook aantrekken hoor zeker weten
neem maar een lekker soepie als eten moeilijk gaat
wat warme troost kun je dan jezelf toch geven.
Ik maak van die toko noedelsoepies op zulke momenten en doe er dan wat
prei ui of maa\is bij, wat knoflook en een paar lepels pindakaas en wat sambal
heb je een lekker maaltijdsoepje binnen 10 min.
en de enige echte
laat zich niet listen toch?
Liefs Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, het is Iezendieke :) maar met Zeeuws-Vlaanderen heb ik niet zoveel. Wel met Walcheren en Schouwen.

Druppeltje wat een allernaarste ervaring, wat rot voor je. Volgende keer maar niet meer in de rij gaan staan hoor, en je arts thuis laten komen voor die prik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve woman,
Heb je verhaal gelezen en ben het helemaal met je eens. Jij hebt de andere kant van dat gene gevoeld dat wij niet kennen. Het gevoel gediscrimineerd te worden.
Ik discrimineer niet echt. Vandaar dat ik het verhaal van de Somalise mensen aan gehaald heb.
Waar ik wel wat moeite mee heb is dat sommige buitenlandse mensen alleen maar eisen stellen. vinden dat ze overal recht op hebben terwijl ik, nu ook weer, zie hoe veel bejaarden in het verpleegtehuis niet de behandeling krijgen waar ze recht op hebben. Ook daar zitten buitenlanders, en ook die zal ik helpen als ik zie dat ze bijna niet vooruit kunnen komen met hun rolstoel.
Heb hier een Poolse man gehad die mijn tuin op geruimd heeft. De lieve man vroeg e8,-- p.u. Dat vind ik ook oneerlijk. Die man gunde zichzelf nog geen kopje koffie, en bleef maar door gaan. Geen nederlander gaat tegenwoordig nog werken voor e8,-- p.u.
Ben in Marokko geweest en heb veel geld weg gegeven aan al die arme stumpers die op straat lagen te slapen, Of zat een kop soep te eten terwijl er een arme sloeber zat te kijken. Ben naar hem toe gestapt en heb hem de soep met een stuk brood gegeven. De man streelde met z'n kouwe hand over mijn handpalm en huilde. Op dat moment had ik graag willen zeggen "Kom met mij mee naar nederland en je hebt nooit geen honger meer en er staat een warm bedje voor je klaar.
Dat zijn dingen die mij heel erg bij gebleven zijn. Nee ik vind dat ieder levend wezen geholpen moet worden als hij in nood zit. En als we, alle rijke landen, onze schouders er onder zetten moet dat zeker kunnen. Dan zou er geen hongersnood meer zijn.Maar nogmaals, mensen die eisen gaan stellen en denken dat ze overal recht op hebben, daar heb ik wel erg veel moeite mee. Moet dat nog aan pakken bij mijzelf!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Zo was ik weer ,
heb vanmorgen niet gejogd het begon te regenen niet normaal meer
maar heb wel 100 min aerobics gedaan blijf ik toch nog in vorm;)

heb er wat afgetriggert vandaag pfffff,

dit was mijn dag vandaag en heel geen leuke.

Maar ja we gaan gewoon door en houden het droog dat wel,al koste me het vandaag flink wat moeite
daarom zat en zit ik echt niet lekker in m,n vel

heb de rest maar weggehaald wordt nietgelezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och lieve Druppie
Lees net je bericht. Wat vind ik dit weer rot voor je zeg. Je zou ze toch....... al die lomperikken.
Is er geen mogelijkheid om de verpleging thuis te laten komen? Als Jos bloed moet laten prikken komen ze dat gewoon thuis doen. Dat moet volgens mij bij jou toch ook kunnen?
Kan me voorstellen dat je diep geraakt bent en dat de nodige traantjes vloeien, maar laat het maar gebeuren meis.
Dat is nu de mentaliteit van sommigen van tegenwoordig. bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ik zit me hier dood te schamen. Ja het is verschrikkelijk maar ik zie zo veel namen en alles onthouden is nooit geen sterk punt geweest (Zou dit een goeie smoes kunnen zijn voor mijn gezuip?)
Nee echt hoor geen namen. Weet zelfs niet hoe de straatnaam van twee straten verder wordt genoemd.
Shame on me. En dat zal ik ook wel niet goed schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, doet me denken aan een docu die ik gezien heb van Bob Marley, hij ging in Afrika vanuit een caravan koken voor mensen die honger hebben.
Er stonden duizenden mensen voor zn caravan, en hij bleef koken, want elke mond die gevoed is er eentje minder die honger heeft.
Het lijkt veschten tegen de bierkaai, maar ik heb er groot respect voor !!

Ik zag zojuist iets op tevee van Droomhuis , een huis van een kunstenares. Ik heb besloten mijn huis ook zo te maken. Met veel mozaiek en stukjes spiegel...fantastisch!! Overal muurschilderingen en geintegreerde kunst.
ik heb er zin in !
Vandaag mn deur gedaan, nu nadenken over het volgende project.
Mn voorgevel moet ook nog geschilderd, ga eens uitzoeken of ik zomaar elke kleur mag gebruiken die ik wil, zal ik bij de gemeente moeten informeren.
Zou bv best wel een lila gevel willen, met wit ! Of lavendel blauw !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...