Spring naar bijdragen

Zondag 18 oktober 2009


herman0167

Aanbevolen berichten

Hey Wingchum ook weer van de partij? Had vanochtend een berichtje gestuurd voor je. Er was om 12 uur een programma over Zen en oorlog. Had jou willen tippen maar misschien heb je het al gezien. Want de naam Wingchum heeft toch iets te maken met Kung Fu? en daar hoort toch ook een beetje het Zenboedisme bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Hannah1

Houtje vindt je het tevens niet heerlijk zo´n dagje voor jezelf. Geniet er nou eens van mens!
Deze dag is voor jou.



* Hannah: ik begrijp je goede bedoeling om mij aan het genieten te krijgen, en dank daarvoor.
Maar zoals ik zei word ik echt niet goed van de pijn, en dat bederft het feestje behoorlijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry,was vergeten uit te loggen vanmorgen,en was weer druk druk druk!
totdat ik bijna flauw viel tussen mijn varkentjes,gedver!
dus vroeg naar bed,en derin blijven vanavond!
heb mij op nieuwjaarsdag wel eens beter gevoeld dan nu!

dar als je er toch niet uitkomt voordat de zon weer schijnt,kun je beter in winterslaap gaan,
maken wij je wel weer wakker in mei of zo!!

qua drank,lig ik wel weer stevig op de boeien,maar de rest is hopeloos!
ben zelden zoo wisselvallig geweest als de afgelopen weken,word er dood-en doodmoe van,
zowel letterlijk als figuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi AR, van harte met je 9 maanden

Ik ben er wel maar half; griep wil niet over, winterdipje, terugslag in m'n ziekte etc.
Beetje uitzitten, bijslapen, nadenken, mogelijkheden onderzoeken etc.

Verder heeft iemand van hier met prive-informatie van mij lopen rondstrooien alsof ze
sinterklaas is en lol gemaakt over mijn arbeidsongeschiktheid/lichamelijke beperking;
dat soort vermaak kan ik moeilijk om lachen dus ik heb wat forumafstand;
het doet meer pijn dan dat ik er energie uithaal.

Drankvrij gaat wel ok; ik geloof niet meer in de illusie van de roes.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Wingchun, (heb inmiddels na een week ook jouw naam goed leren schrijven) daar snap ik met mijn stomme koppie nou weer helemaal niets van. Ja ik moet het echt hebben van de dingen die ik zie op t.v. De lange trompetten die ze daar hebben en dat dwars door je ziel gaat als je die hoort, en het gezang van de monnikken. Dat vind ik zo mooi. Dan alle wijze uitspraken die ze doen, en vooral die ik kan onthouden. Al met al vang ik toch iets op van al hun kennis die ze hebben over reincarnatie, de wijze
manier van leven maar vooral het geweldloos leven waar ze voor kiezen. De Dalai Lama die zich beschouwt als een gewoon mens en niets meer is dan anderen. Dat zijn de wijze mannen onder ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker naar het Twiske geweest, met een hondenvriendin, de honden hebben lekker gespeeld en gesplashed in het water.
Nog even op een terrasje gezeten, zij witte wijn met bitterballen, ik aan de warme choco met chocolade gebak. Met gemak. Ze had ook een behoorlijke kegel luft om zich heen hangen van gisteravond. Maar dan wel weer vroeg op om te hardlopen, dat vind ik dan wel weer knap.
Heb het gewoon uitgelegd hoor, dat als ik een wijntje zou nemen dat het er dan meteen heel veel worden. Ander keertje weer, maar niet vandaag. Ze moest er wel een beetje om lachen maar bleef gelukkig niet zeuren.
Dus een lekkere middag.
Bleek dat we een groot gemeenschap hebben, haar vader heeft in july zelfmoord gepleegd. Dus we hadden wel gesprekstof.
Nu maar eens kijken wat de avond me brengt. Beetje chillen eerst en dan eens kijken waar ik zin in heb.
Tot later xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun dat weet ik maar heel veel van die grote mannen hebben grote schoenen waar ze flink naast kunnen lopen. Had jij trouwens die film die ik iedere keer aan Woman probeer op te dringen, ook ooit gezien?
Dan sta ik toch verbaasd over de kracht van de geest. Dat is voor mij nog steeds een groot raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vies he Bol,
Ik heb ook zo'n jeweetwel kater, en van de zomer ging ie mooi steeds in de tuin alles doen,
maar nu het weer kouder is, mooi binnen en op de gekste plekken; op de bank, op een kleed, op een stuk plastic, in de gang. En er staan 4 kattenbakken door heel het huis, ik zou m bijna wegdoen, de
viespeuk. En zijn neus erin maakt m bang en schichtig, maar misschien ook wel wraakzuchtig want hij blijft het doen. Ik word er echt gestoord van. Heeft iemand hier een tip voor?
Ik begin radeloos te worden want het stinkt als de ziekte en ik heb al een kleed weggedaan dat vreselijk stonk en niet schoon te krijgen was.
Heeellllllpppp
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane ja ik heb wel een tip voor je. Ga eens naar de dierenarts. Het kan zijn dat hij een nierprobleem heeft. Of heb je dat al ooit gedaan? Hoe oud is hij? En is het alleen plassen wat hij doet. Is hij gecastreerd want meestal als katers gecastreerd zijn, krijgen ze naarmate ze ouder worden nierprolemen. Het kan echter ook (en dat is minder) een z.g. plaskater zijn. Deze dieren hebben een, zeg maar kronkel in hun hersens waardoor ze overal gaan plassen. Dat is minder want voor zover ik weet krijg je dat er niet meer uit. Maar ga eens naar de dierenarts en laat het eens onderzoeken. ook kun je ze bellen, maar dan zullen ze je toch laten komen. Weet dit want ik heb zelf twee zwagers die dierenarts zijn. Dat is nu eenmaal de regel. Geen diagnose stellen voor ze het diertje gezien hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nee Mariekje meneer doet het wel netjes in z'n bak hoor. Maar alleen als ie hoog nodig moet Als ik hem, met z'n voorpootje achter onder z'n staartje gedrukt, heel hard zie rennen naar de bak, dan weet ik al hoe laat het is. Kan dan ook maar beter ff een ommetje maken. PPPfft wat een lucht komt er uit zo'n klein diertje. Nou ja klein. Krijg altijd te horen dat het een halve panter is. Maar de meeste tijd is hij buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun sorrie dat ik niet op je vraag geantwoord heb, wat die wijze uitspraken zijn maar een mens gebruikt maar 1-10e gedeelte van z'n hersenen, bij mij werkt maar twee procent. Ik weet het echt niet meer.
Weet alleen dat als ik die uitspraken hoor dat ik dan denk "dat moet ik onthouden". Het enigste dat ik wel weet is dat ik de behoefte heb om als goed mens door het leven te gaan en probeer om iedereen gelukkig en tevreden te maken. Dat heeft bij mij prioriteit. Maar lukken doet het echt niet altiijd hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal

ben er weer. Was om 6 uur weer zu hauze.
Was heel gezellie. Eerst stuk wezen rondtoeren, kwamen uit in een dorp
waar een oldtimer tenstoonstelling aan de gang was. Daar samen rondgeslenterd
en ons vergaapt aan prachtige modellen. Hij rijdt zelf in zo'n enorme Amerikaanse
Stationbak hihi, en ja daar stonden er toch ook wel een paar van waar hij zich
aan kon vergapen, ik iéts minder...:wacko: , maar ieder zijn smaak toch, ik vind ze wel grappig, dat weer wel ;)
Ik heb meer iets met het VW kevertje, de Jaguar
Daimler, en de oude legerjeeps en jaaaaaa tractoooooren yes.... B)
Uuuhm ja, ik weet het heel divers mijn smaak,
maar ja voor iedere bui een ander autootje toch:D
Nog lekkere bak koffie gedronken en teruggetourt richting huis.
Nog even een stop van een uurtje gemaakt in een van de plaatselijke
kroegen en me volgegoten......................................:o
met koffie en cola:P haha géén 1ste en het ging PRIMA!
Ik weet het, Coco heeft een beetje de uitdaging opgezocht maar na bijna 3 weken
zonder het gewone leven, heb ik mij in de realiteit van het leven gestort.
Had wel tegen hem gezegd: als het me te lastig wordt, ga ik weg. Dat vond hij prima
en zei: als dat gebeurt, ga ik met je mee. Lief hé!!!
Hij heeft me weer netjes thuis afgezet, met die grote bak, haha alle buren loeren achter
de geraniums vandaan :D
Volgende week vervol, hij heeft mij uitgenodigd voor een feest komende zondagmiddag en de
zaterdag wil hij ook wel met mij doorbrengen:heart:
Hij is alweer onderweg. Moet de hele week werken in Wassenaar en
slapen in Scheveningen...........ofwel naast Dûh Haag oooooohhhhhhhhhh moooooooooiiee staaaaaad
achteeeeeeeerrrrr deeeeeeee duuuuuuuiiiiinnneeeeeeeeennnnnnn .......

zo, nu even lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Ari, het gaat goed.
Er zijn dagen dat het moeilijk is maar ik weet ze te overwinnen.
Bedenk van te voren hoe het komt dat ik de gedachten aan drank kopen heb.
Soms is er niks speciaals en denk ik waar komt dat nu ineens vandaan? Zal wel alleen de verslaving zijn denk ik.
Gisteravond een feest gehad wat zo leuk begon en zo gezellig was en opeens begon de drank zijn tol te eisen.
Mensen werden luidruchtiger, vervelender enz enz.
Was ik ook zo? dat zal best wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeieavond allemaal, ik had vannacht toen ik niet kon slapen maar vast een nieuwe draad aangemaakt , maar het is echt niet zo dat het tegenwoordig ook de hele nacht maar doorgaat.

ga zo samen met mijn vrouw even "boer zoekt vrouw" kijken en dan snel onder de wol, morgen weer vroeg dag om te werken, maar ik wilde jullie toch even laten weten dat ik gedurende de dag regelmatig meelees en bewondering heb hoe sommige van jullie met problemen omgaan enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Héhe'die Co Had al geschreven dat als je je korte rokkie aan getrokken had we voorlopig niet konden rekenen op bericht maar ...... Daar is ze dan. En wel met een colabuik. Goed gedaan meis.
Old timers Ik ben weg van de ouwe Ford Mustang weet je wel die met die vleugels. Vet gaaf man. En leuk te lezen dat jij daar ook zo van houd. Kan ook een grote kick krijgen van die stoere motormuizen, die met die leren pakken aan en grote zware baarden en staartjes. En dan te weten dat mijn kabouter een keurig nette burger is.
Maar geweldig dat je zo genoten hebt zeg. En volgende week weer? Nou doe maar duur.
Meis ik loop al de hele dag, iedereen te waarschuwen over een film op canvas. Vanavond om 21.00 Misschien ook iets voor jou.
Nou lees maar ff lekker en ik zie je straks wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...