Spring naar bijdragen

Nieuw op dit forum


TB

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben 29 jaar, man, en drink naar mijn idee teveel. Gemiddeld drink ik 2 dagen per week niet, en de andere avonden wel. Meestal gaat hem dan om 6 flessen bier, of een fles rode wijn op een avond.

Ik merk dat ik er steeds gemakkelijker tegen kan (7 tot 8 flessen bier op een doordeweekse avond) en wil graag minderen.

De afgelopen periode (week voor kerst tot nu) heb ik maar 2 dagen niet gedronken. Ik vond die avonden moeilijk en heb wat last van bijverschijnselen, zo heb ik (bv: vandaag geen alcohol gehad) last van hoofdpijn. (is dit normaal?)

Met alcohol gaat dit natuurlijk 'gemakkelijk' weg maar ik wil dit eigenlijk niet meer, ik merk aan mezelf dat ik het lastig vind om de drank te laten staan. Ook ga ik als het bier op is aan andere soorten drank zoals de witte wijn van mijn vriendin (die ik niet bijzonder lekker vind) of aan de sterkere koffie-drankjes (zoals contreau).

Ik vind dit zelf bijzonder problematisch.

Ik merk ook dat ik me er een beetje voor schaam, ik durf mijn vriendin niet te vertellen over mijn probleem en wil er zelf uit proberen te komen. Ik denk dat ik het kan. Mocht het me niet lukken dan ga ik haar natuurlijk wel vertellen over wat ik voel en mee maak.

Ik heb mezelf nu als doel gesteld om tot en met donderdag niet te drinken, en voorlopig alleen op vrijdag en zaterdag een gezellig glaasje te drinken. Ik hoop dat ik het vol kan houden. (is dit eigenlijk wel slim? wil de alcohol niet volledig afzweren, maar wel flink minderen)

Groetjes Thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom TB

en moedig om hier te schrijven ook.

Ik heb veel gehad aan de online training van deze site

via home kun je er over lkezen. Je hebt wel een verwijzing

nodig van de HA, maar daat zorgt Tactive voor en dan wordt het

vergoed door je verzekering. je krijgt dan individueel begeleiding, een soort van schriftje

dagboekje waarin je je drinken vermeldt, je triggers, je valkuilen en ook wat je voelt

per keer/dag. Misschien is dit ook iets voor jou.

Misschien kun je er zijdelings eens met je vriendin over hebben, even aftasten of ze niet

al lang doorheeft hoe de vlag erbij hangt, partners weten meer dan de drinkers denken vaak. Het is even een hobbel, maar daarna kan ze juist steunen en je kunt afspreken

dat ze je bijv. een seintje geeft als je dat hebben kunt van haar tenminste. Of iets anders wat meer bij jou/jullie past. Zij kent je tenslotte goed he. Maar het drinken is al zo'n eenzaam gebeuren (het partner van zijn ook trouwens). Hier lees je soms het zinnetje;

delen is helen. Dat geldt voor hier op dit forum, maar zeker ook voor thuis. Succes! en ik

hoop datr je hier net zo veel aan zult hebben als ik ooit had en nog heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi TB!

Wat goed van jou dat je nu al aan de bel trekt.

Onderken je probleem niet!

Maar werk er aan je bent nog zo jong..

De wereld ligt voor je open en ik weet uit ervaring dat die wereld alleen maar kleiner wordt als je blijft drinken.

Ik heb ook de online training gedaan.

De meeste hulp heb ik toch gehad aan dit forum. Zoveel lieve mensen die tijd voor je vrij maken om je te helpen!!

Super!

Maar lieve jongen ...jij moet het doen! Alleen jij!!!

De steun is een handvat.

Stoppen alle dagen geeft op een gegeven moment wel rust.

Er zijn ook mensen die met mate enkele dagen wat kunnen drinken.

Ikzelf merk dat als ik me toe sta om een avond te drinken...ik op dezelfde manier drink.

Dus snel een extra glas in de keuken, niet genieten van de wijn alleen maar die roes.

Maar ja wat is genieten van de wijn...je drinkt in feite gif.

Ja, zie mijn onderschrift en je ziet hoe lastig het nog is.

Maar de wil en mijn verstand gaan winnen!!

Zet hem op TB!!

Laat die wereld NIET van je afpakken!

Want daar krijg je echt spijt van.

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo TB,

Ik sluit me helemaal bij Jane aan. Welkom hier. De eerste stap is gezet.

Zoals je jezelf beschrijft, ben je - net als bijna iedereen hier - afhankelijk van de alcohol geworden. Dat de hoeveelheid die je dronk niet gezond is weet je zelf ook wel. Dat je steeds gemakkelijker tegen de drank kunt is ook een veeg teken. Die schaamte ken ik ook hoor, maar wat Jane zegt is waar: de partner ziet veel meer dan je denkt. Misschien heeft zij er juist moeite mee om jou ermee te confronteren.

Misschien is het een optie om voor jezelf een duidelijke keuze te maken en die dan tegen haar uit te spreken. Dat is ook een beetje een stok achter de deur. Je moet het wel écht van plan zijn, want wij allemaal hebben eerst een patroon gehad van beloftes doen, die dan niet werden nagekomen en "nu ga ik er écht wat aan doen" en alle smoesjes van "nee, ik heb niet gedronken".

Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen hoor. Er zijn ook een hoop succesverhalen.

Kom veel op het forum, bij de dagdraad, ditjes en datjes, vooral als je het moeilijk hebt. We proberen elkaar altijd steun te verlenen en er doorheen te slepen. Ook als we aan het geinen zijn, schakelen we direct om als het nodig is.

Zelf ben ik ook een minderaar, maar dat is niet gemakkelijk. Bij Tactive kan je trouwens kiezen uit helemaal stoppen of minderen. Wel wordt geadviseerd om eerst een tijdje helemaal te stoppen, om het patroon te onderbreken.

Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...