Spring naar bijdragen

vrijdag 6 november


albertina

Aanbevolen berichten

maar soms vergeten we dan ook weleens dat mensen

die al jaren droog staan om die een een pluim te geven
want die hebben denk ik toch ook weleens een diepte punt,
waardoor ze het dan soms best eens moeilijk hebben denk ik dan.

Maar helaas word daar dan nogal eens aan voorbij gelopen of wordt dan niet zo gauw herkent
denk dan het is zo gewoon , maar ik vind dat niet gewoon want het zijn allemaal mensen met ups en downs,

ook die mensen :present::heart::present:

en een lieve knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aura als je met elkaar afsreekt dat je twee dagen van de week beslist om allebei een Refusal te slikken kun je hier, elkaar helpen herinneren wanneer jullie die dag, een refusal gaan slikken. Dus als jij die dag een refusal slikt spreek dan Jasmijn aan dat zij het ook gaat doen. Zo help je elkaar herinneren. met z'n tweetjes sta je veel sterker.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nu dat iedereen me uit gaat lachen hoor maar ik ben nu zo sterk dat ik daar boven sta, maar ik ga m'n klerstboom op zetten. Jaja je zal wel denken "die is gestoord maar ik wil vrede sluiten met die stomme kerstman"Nee hoor maar ik vind het zo gezellig om de kerstsfeer te proeven. Dus ga ik het gewoon doen. Wachten tot de D.A. belt heeft geen zin, dus kan ik m'n tijd gaan benutten om iets zinnigs te gaan doen. Kerstsfeer in huis brengen. Dadelijk met de verhuizing van mijn kabouter heb ik geen tijd meer. Dus ALLE KERSTBALLEN UIT DE VERENB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer.
Vanmorgen toch naar therapie gegaan ondanks de griep.
En wat nu? Ik ben naar huis gestuurd.
:wacko:
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg,
ik voel mij te beroerd.

Even over de Rhodiola, dat mag
je niet gebruiken als je anti depressiva slikt.
Net zo min als Tryptophaan(=vergelijkbaar) St. Janskruid,
dat verhoogt nl. de serotonine spiegel nog extra,
buiten het gebruik van de AD om.
Zo maar even een tip hoor.
Ik wil beslist niet betweterig over komen.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve albertina,

Heel goed dat ze ja weer naar huis hebben gestuurd

anders had je misschien iedereen wel besmet met verkoundheid of griep:)

Maar vond het wel dapper van je dat je ondanks dat toch gegaan bent

Ik vindt je trouwens toch een heel dapper mens:present:

dus ziek maar lekker uit je verdiend het;)

lieve knuffel voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Aura en Jasmijn welkom hier, ik ben gisteren de hele dag en avond weggeweest dus heb het nog niet kunnen zeggen.
Leuk dat jullie contact met elkaar gezocht hebben, jullie kunnen wat aan elkaar hebben denk ik.
Het is ook moeilijk om van de drank af te komen dat weten we hier allemaal. Ik ben 6 jaar aan de drank geweest en ben daar ook voor opgenomen geweest maar de laatste 4 jaar was het toch weer hopeloos.
Vele stoppogingen gedaan maar telkens terugvallen.
Dan ging het weer een tijdje goed en dan weer niet, om hopeloos van te worden. Ik dacht ook altijd dat ik wel sociaal kon blijven drinken, de drank zou het niet van mij winnen.
En nu, eindelijk ben ik er van af. Drie weken geleden heb ik mijn laatste terugval gehad, ik heb 2 flessen martini leeggedronken en toen heb ik zelf een besluit genomen. Ik gaf mijn man mijn geld en mijn pasjes en kon ik dus niks beginnen. Dat heeft anderhalve week geduurd, ik voelde mij per dag opknappen en was ook rustig in mijn hoofd. Ik hoefde niet te denken, zal ik of zal ik niet.
Het gaat supersnel dat opknappen, ik kreeg weer energie, pakte mijn hobby's weer op, teveel om op te noemen.
Ik heb nu mijn geld weer terug en ik prakkizeer er niet over om te gaan drinken, ik voel me veel te goed, dat maak ik niet meer stuk. Nog voel ik elke dag de voordelen van het niet drinken, alles gaat beter, het geheugen, het praten, het denken, het doen, echt alles.
Down ben ik niet, wel geweest dus ik herken jullie wel maar dat was ik alleen omdat ik ere niet achter stond om niet meer te kunnen drinken. Dan ben je down maar als je drank echt als je vijand ziet die het slecht met je voorheeft dan ben je alleen maar blij. Blij dat je gewonnen hebt en blij dat het zo goed met je gaat.
Succes meiden, en het forum is geweldig, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thé heel jammer lieverd maar o zo begrijpelijk hoor. Wil het niet goed praten maar na alles wat je de laatste tijd voor je kiezen gehad hebt, vind ik het heel begrijpelijk. Jammer, maar wel goed dat je de volgende dag een kater hebt. Dan wordt je er weer aan herinnert dat alcohol heel schadelijk is.
Ik hoop dat je jezelf een beetje bij elkaar kunt rapen en ook kan terug blijven kijken op de tijd waarin je sterk was, en die tijd kun je weer op pakken. Zo sterk ben je geworden.
Hoop dat je jezelf niet al te veel schuldgevoelens aan praat en het kunt zien als een zwak moment waar je aan toe gegeven hebt.
Je blijft voor mij een geweldig sterk wijfie hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Thé,
Wat jammer joh dat je toch wer gedronken hebt maar ik kan het me wel voorstellen.
Je hebt veel zorgen om je pa en als ma dan zegt, zullen we samen even een glaasje nemen?
Zeg dan maar eens nee en vooral omdat ma weer toenadering tot je zoekt.
Die stemming wil je dan houden en als je had gezegd, nee ma ik drink immers niet meer dan was de betovering weg.
Voelde dat zo, Thé?
Niet over inzitten, gewoon doorgaan, lieverd.
Liefs Em

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Thé is te ver gegaan. Dat is inherent aan alcoholisme.
Toch zou ik het prettig vinden dat uitdrukkingen als begrijpelijk (Bolletje) en
ik kan het me voorstellen (Emmaroos) achtewege blijven.

Het is vervelend, het is niet de bedoeling geweest (denk ik),
Maar begrijpelijk is het niet.

Laten we ophouden met deze manier van praten.
Mensen, die er hard voor vechten, hebben hier niets aan.
Niets rechtvaardigt de eerste.

En waar blijkt uit dat Thé een geweldig sterke vrouw is. Ik ken Thé niet.
Het zou best kunnen, dan beschik ik niet over voldoende info!

Thé, grijp jezelf bij kop en staart en doe de drank uit de weg.
Bek op't stuur en doortrappen!

Groet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dit de forumbenadering wordt, dan is er altijd een reden.
Dat moet eruit!! Er is geen reden.
Het gaat fout, en blijft fout gaan als we drankgebruik gaan rationaliseren.
Ik heb ook m'n "redenen".

Het is de illusie drank die aan het woord is.

Wel oprecht, dat Thé het eerlijk verteld, daarin ligt de "genezing".

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Aura en Jasmijn voor jullie een extra :present: Jullie komen er heus wel maar kost tijd en kruim.

Huh? Is Bolleke (kerst)Balleke geworden?

Sjonge Vie wat ben jij gegroeid zeg in die 2 jaar dat ik hier ben. De kattekop die ik leerde kennen hier is helemaal weg en een warm medelevend mens voor in de plaats gekomen. Zet me toch aan het denken wat drank allemaal nog meer met je kan doen want het stoppen er mee maakt je niet een ander mens. Nee je eigen ik komt weer terug. :o

Ben vandaag ook happy want er is weer hoop op de scoot. Mijn klacht is meteen in behandeling genomen en onderzocht waarom het zolang moest duren. Werd vanmorgen gebeld hierover en heb nu duidelijke uitleg, wat al heel veel scheelt. Het schijnt dat Welzorg die dingen standaard afgeleverd krijgen en de meesten mensen rijden in zo'n standaard ding maar die van mij moest heel erg aangepast worden dus werd van de ene fabriek naar de andere gestuurd. De rugleuning is nu kee maar de stoffering moest ook aangepast (teer kontje denk ik). Zijn ze vandaag mee bezig maar dan moet hij nog vanuit de fabriek naar Welzorg. Dus hij hoopt op volgende week. De aardige man gaat me elke dag bellen hoe de stand van zaken is want hij begreep ook hoe groot mijn probleem was. Ja daar kan ik tenminste wat mee want nu begrijp ik het. Kreng moet dus van alle kanten aangepast worden en gaat op medische indicatie dus ze mogen niet zomaar zeggen laat maar zitten en ik dus ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jasmijn



Is het erg dom om te denken dan mag ik nog een paar dagen drinken ?

Jasmijn ik denk dat je je die vraag zelf moet stellen of het dom is. De vraag is misschien wel "zou ik dit op kunnen brengen, en alleen jij weet daar het antwoord op. Het zou voor mijzelf erg moeilijk zijn om, zonder refusal, niet te drinken. Ik denk niet dat ik dat vol zou kunnen houden. Als ik geen refusal zou slikken, had ik gisteren gaan drinken, zeker weten.
Maar kijk of het je lukt, zoniet dan zul je moeten wachten op de Refusal.
Wanneer krijg je die trouwens?

:light:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...