Spring naar bijdragen

Woensdag 11 November


Rudy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertina,

Ja, dat onbestemde gevoel, was zeker altijd een rede om te gaan drinken.
Ik werd daar altijd rustiger van, maar tegelijkertijd ook een schuldgevoel, want had donders goed in de gaten dat dat niet de manier was.
Toc dronk ik dan door, ondanks dat ik wist dat ik de andere dag weer lekker met een kater zat.
Dat had ik er dan gewoon voor over.

Met m,n gezondheid gaat het verder perfect.
Werken gaat ook weer heel goed.

En hoe gaat het met jou.
Met je been?
Heb het even niet helemaal meer gevolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos

ja het kan je ook zomaar overvallen die trek momenten

maar wel goed dat je bij de kapper zat en niet thuis of in de winkel was
toch????????

en ik kan me heel goed voorstellen da tje goed geschrokken bent

maar zo te lezen heb jij het goed opgepakt

goed van je hoor

knuffie van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER,

ik herken het wel, vorige week was ik voor het eerst dit
jaar een avond weg.
Dus hardstikke leuk, we gingen naar het concertgebouw
en ik zat daar in de zaal en ja hoor, daar kwam even zo'n
héél vals trekmoment.
Gelukkig was het snel over, dus ook als je het naar je zin hebt
kan dat zo maar gebeuren.
Ik schrik er niet meer van, de momenten van trek worden
minder en korter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen ik ben weer terug. ff. hoor want moet zo weer weg.
Vandaag is alles goed gegaan. Hebben de kabouter naar huis gehaald, flat bekeken, sleutels gekregen, behang. latex, salontafel zijl, enz gekocht, en gaan maandag aan de gang. Per 1 dec. kan hij er in. De flat wordt nieuw opgeleverd dus moet er nog van alles aan gedaan worden.
Hoop dat het vandaag met iedereen goed is gegaan. Heb geen tijd om alles door te lezen ook als zijn het niet zo veel pagina's.
Mensen tot later weer en een fijne avond nog.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Rudy, heel veel sterkte (hoop dat je je nu weer wat beter voelt in je eigen "bedoeninkie"en bedankt voor je mooie opening.

Mooie stukken zijn er vandaag geschreven over schuldgevoel.
Heerlijk om dit te lezen en er meer over te weten te komen,
dank aan iedereen die daar een mooie inbreng over had.
Hier kunnen we wat mee, ik in ieder geval wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,
wat een mooie verhalen vandaag. Zet me echt aan het denken, en ontroert me. Raakt aan veel waar ik zelf ook veel mee bezig ben (natuurlijk). Ik geloof ook dat het worstelen met schuldgevoelens nogal universeel is voor mensen die hun toevlucht hebben gezocht in alcohol. En zo hard als je dan voor je zelf bent, ben je vaak niet voor anderen.

Intussen gaat het met mij vrij goed. De internet behandeling doet me goed, ik voel weer controle, en zelfs al weer wat vrijheid. Er zijn grote periodes van tijd dat ik helemaal niet meer bezig ben met wel of niet drinken. Heb het druk, heb veel afleiding in die zin, en kan mezelf ook echt veel meer inzetten met een nuchter hoofd, zowel voor werk als voor opleiding. Iemand hier, ik geloof Alkol, had het als onderschrift: als je niet gedronken hebt, hoef je ook niet zo erg je best te doen om te doen alsof je niet gedronken hebt. Zoiets. Nou ja, helemaal waar wat mij betreft, die hou ik er in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
birthe

Dag allemaal,


wat een mooie verhalen vandaag. Zet me echt aan het denken, en ontroert me. Raakt aan veel waar ik zelf ook veel mee bezig ben (natuurlijk). Ik geloof ook dat het worstelen met schuldgevoelens nogal universeel is voor mensen die hun toevlucht hebben gezocht in alcohol. En zo hard als je dan voor je zelf bent, ben je vaak niet voor anderen.




Intussen gaat het met mij vrij goed. De internet behandeling doet me goed, ik voel weer controle, en zelfs al weer wat vrijheid. Er zijn grote periodes van tijd dat ik helemaal niet meer bezig ben met wel of niet drinken. Heb het druk, heb veel afleiding in die zin, en kan mezelf ook echt veel meer inzetten met een nuchter hoofd, zowel voor werk als voor opleiding. Iemand hier, ik geloof Alkol, had het als onderschrift: als je niet gedronken hebt, hoef je ook niet zo erg je best te doen om te doen alsof je niet gedronken hebt. Zoiets. Nou ja, helemaal waar wat mij betreft, die hou ik er in.



Je mag hem hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja dat is em. Ik geloof dat ik daar het meest last van had, de laatste maanden. Het verbergen dat ik de avond ervoor zo vreselijk veel had gedronken. Met pepermunt, kauwgom, en parfum. Met afstand houden tot mensen. En ook voortdurend denken: zouden mensen er uberhaupt makkelijk iets over zeggen als ze het wel merken? Of zouden ze dat achter mijn rug doen? Als een gesprek stilviel op mijn kantoor op het moment dat ik binnenkwam, dan betrok ik dat direct op mijzelf en mijn mogelijke kegel.

Die gedachten verdwijnen dus vrijwel direct nu ik zo matig drink. Het is gewoon geen issue meer, en dat is een enorme opluchting als ik er bij stil sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...