Vie Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goedemorgen!Ik heb avond/nachtdienst gehad bij de dierenambulance en dat was vrij heftig.(Hallo Jip, ben je zo vroeg of zo laat?)Heb alles van gisteren niet meer doorgelezen. Wat ik er nog over wil zeggen is, dat ik het initiatief van Tapas op zich goed vind en ook heel goed bedoeld. Ik heb me desondanks toch voor dat forum afgemeld, diezelfde dag nog, omdat ik het gewoon te verwarrend vind om op twee fora te schrijven en ik hier heel goed kwijt kan wat ik nodig vind. Ook vind ik, dat ik heel wat kan leren van de "nieuwen" hier. Als je pas gestopt bent met drinken of hier nog maar pas schrijft, betekent dat niet dat je een groentje bent.I rest my case.Ik wens iedereen een fijne, inspirerende dag toe met veel positieve zaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Nou, laat dus Jip, vanwege de nachtdienst.Hoe kom jij zo vroeg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 O ja Jip, jij had het laatst over zoiets als aura's zien, ik weet het niet meer zo precies, in ieder geval gaf je aan dat je daar best over had willen praten maar dat niemand er op reageerde. Nu heb ik dat eigenlijk gemist, maar het is een onderwerp dat mij wel interesseert. Tenminste ik weet er niets van, maar het lijkt me interessant. Dus als je er wat over wil vertellen? Mag ook per pb, als je pb's tenminste niet vervelend vindt.Ik ga zo een paar uur slaap pakken dus als ik nu niet meteen antwoord, dan lees ik het eventueel later nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Ja, haha Jip, een paard uit een sloot getrokken. ik weet niet of ik nog een rug heb nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Brandweer sliep waarschijnlijk, hoop dat ze sneller aanwezig zijn als er ergens een brand uitbreekt.Nu ben ik weg, fijne dag nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goede morgen allemaal, 1 uur naar bed en 6.15 op en ben gewoon uitgeslapen. Ik slaap nu veel minder lang maar waarschijnlijk dieper. Gisteren ook heel lekker gewerkt, ik had nooit gedronken ofzo voor mijn werk maar alles is net ff helderder om me heen. Aangezien ik in de verzorging van verstandelijk gehandicapten zit die niet of niet goed kunnen praten, is communicatie een kwestie van op kleine non-verbale signalen afgaan. Dat ging gisteren net een fractie beter dan voorheen. (niet dat ik mijn clienten daarvoor verwaarloosd heb door drank oid) Op naar dag 3, veel succes en een fijne dag iedereen. @Vie moe maar voldaan naar bed toe nu? Is het paard helemaal oke? Je hebt belangrijk werk gedaan lees ik.*hangt virtueel de slingers op in het forum* Lang zal ze leven, hieperdepiep en van harte Pip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goede morgen allemaal,nieuwe dag nieuwe kansen.heel ander weer dan gisterenmaak er een mooie dag van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goede morgen Erik,ja als je een paar dagen niet drinkt kom je er achter dat het allemaal toch wat helderder wordSucces hoor en laat iedere dag dat eerste glas staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goedemorgen!AR, ik ben je nog een feli schuldig van je mijlpaal gisteren, excuus, maar nu kan ik je feliciterenmet je aankomst in de eerste dag van je elfde maand, dat heeft ook wel iets.:present::present::present::present::present:. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caroline Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Hey Dar,Ik zat even in te lezen maar gelukkig staat er nog niet veel vandaag..Mn werk...tja, dat was negatief: ik werd op staande voet ontslagen (zat net 3 minten) en kon daarna mn verhaal doen! Dus gezegd dat ik me hier had aangemeld voor ADB, kon namen doorgeven van begeleiding en had een consult van mn huisarts mee. Hielp niet, ze gaven me de tip mee dat als ik thuis wegmoest, me aan kon melden voor de bijstand, wel gekort zou worden, en dat er altijd wel instanties waren en dus niet op straat zou komen! Helpfull...NOTMn man reageerde echter heel goed, ik heb m direct gebeld en gezegd dat ik geen baan meer had. Is naar huis gekomen. Boos natuurlijk maar ookl lief. Oplossingen gezocht al zat ik in zak en as. Hij kwam erachter dat er nix van klopte: staande voet moet direct en als je aangeeft dat er verslaving is en je hulp zoekt moet de werkgever je tegemoet komen. Jurist gebeld en na 3 dagen was t rond: wel ontslag maar met beider goedvinden, nu per 31-12, vrijgesteld van werk maar nog doorbetaald en als he nodig is een uitkering aan kunnen vragen vlg jaar. Maar daar ga ik niet van uit. Heb goed contact met een aantal collega`s en kreeg ondersteunende reacties. Nooit verwacht.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goedemorgen allemaal,Ik wil graag vertellen dat ook ik op het andere forum schrijf,Het is voor mijn gemoedsrust beter dat hier gewoon eerlijk te schrijven.Dat neemt echter niet weg dat ik dit forum de rug toe wil keren, integendeel.Ik hoop dan ook hier nog gewoon mee te kunnen schrijven zonder datik doorvoor veroodeeld, of genegeerd ga worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caroline Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Hey Kit,Heb ff snel bij gisteren gekeken maar kom niet uit op wat je bedoeld maar heb er wel een beeld bij naar aanleiding van wat je schrijft: het is, en mag niet de bedoeling zijn om elkaar hier onderuit te halen! We komen hier juist voor herkenning, steun en een steun in de rug, het gevoel dat je echt niet alleen in een moeilijke situatie zit maar mensen je herkennen erin en niet ontkennen! We lopen al genoeg tegen zaken aan die inherent zijn (geweest) aan alcohol(mis)(ge)bruik. Waarschijnlijk ook een van de oorzaken dat sommigen van ons steeds dieper in de put zakten (zakken)omdat drinken veiliger gaat voelen dan niet drinken. Helder zijn voelt soms nou eenmaal onveiliger dan een beetje een roes om je heen. Daarom is steun belangrijk als je helder bent maar soms zo verlangt naar de roes.Respect tonen is voldoende, waar je dat dan ook doet, dan krijg je respect terug van de mensen die je aandacht en vertrouwen verdienen en jij die van hen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 goedesmorgens allemaal!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 ik snap het probleem niet helemaal!!natuurlijk snap ik wel als het forum wordt afgekraakt en toch hier wordt geschreven door bepaalde personen, maar de hele discussie van schaduwforum, die snap ik niet.ik zie het gewoon als een extra mogelijkheid om met anderen over bepaalde problematiek te praten.nu lijkt het net of we moeten kiezenmag ik dan ook niet meer naar het borderlineforum?laten we de hoofd en bijzaken even gescheiden houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 yoehoeeee,is er nog leven hier in de brouwerij????nah, dan stort ik me maar op de koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Voor de duidelijkheid, ik heb het forum opgezet en het staat los van Tactive, de enige gemene deler met Tactive is dat we elkaar hebben leren kennen op dit forum en op meetings een paar keer hebben ontmoet. Hoop dat dat zo duidelijk is. En verder stop ik nu ook met me te verantwoorden want het lijkt mij inmiddels meer dan duidelijk. Wat een ieder er over denkt kan ik niet bepalen en is ook niet voor mijn rekening. teksten als losers en stumpers herken ik me al helemaal niet in want voor mij is iedereen die iets aan zijn drankprobleen doet een winnaar!!Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik ze graag en zal ik daar eerlijk over antwoorden.Jip, gefeliciteerd met je verjaardag! AR met het begin van maand 11 en Vie veel succes zometeen in het ziekenhuis!!Ik moet trouwens ook opschieten, douchen en dan werken maar niet echt zin, heb te drukke dagen achter de rug, 2 avonden weg geweest, dus vanavond op de beroemde donderdag zonderdagavond zal ik wel met een adrenalinedip op de bank ploffen denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 ja, koffie lekker!!! heb je er nog iets te eten bij?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Goeiemorgen allemaal,Vie heel veel succes met de gehoorstesten,Janeen nu eerst maar bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 ha tapas,ik wilde bijna zeggen; doe zoals ikNIETSmaar ja, dat kan niet, verplichtingen ik snap het!maak je verder niet te sappelvandaag oliebollen met chorizoach, ik heb ook nog gewone want V. lust die andere ook nietmijn hele huis stinkt nog van die bende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 hahaha,ik voel me af en toe net kokkie van het taartenpaleis (club van sinterklaas)de meest onmogelijke combinaties..........daar ben ik goed in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 mmm, oliebollen met chorizo ga ik nog even niet trekken op dit uur van de dag.Had ik gisteren verteld dat mijn slaapkamerraam stuk gewaaid was met die storm?Stom dat ik niet verder gekeken had, lag ik toch tussen de glassplinters vannacht!moet zo ook nog het dak op om daar alle stukken glas weg te halen.Gelukkig heb ik een huurwoning en stonden ze binnen 2 uur voor de deur om het raam af te plakken.Morgen wordt er een nieuwe ruit geplaatst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Dank, dank voor het succes wensen. Zal ik nodig hebben want ik zie er erg tegenop.Als beloning daarna een paar mooie boeken halen.Jip, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Tasseke, wat een merk-waar-di-ge combi, oliebollen met chorizo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 vie.tussen de middag moet je toch naar het ziekenhuis?ik zal net als van de week voor je duimen ik ben gistermiddag met V. alvast aan het uit proberen geweest.we hebben besloten dat de familie met oud en nieuw eens bij mij komt, dus moet ik iets spectaculairs verzinnen toch??maar nu stinkt mijn hele huis naar de oliebollen en ik heb er maar een stuk of 30 liggen.nah, ik neem deze ochtend wel een tostiTaps,dat zal ook schrikken zijn geweest!gelukkig komen ze snel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 19 november 2009 Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 goedemorgen allemaal...wat ik wilde zeggen ...valt t jullie ook op dat er zo veel reclame over alcohol in films en reclame voorkomt...voor dat ik stopte nooit zo op gelet ....groetjes monique Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 november 2009 Ja, straks om halftwaalf de deur uit Tasseke.Moussie, van mij mogen ze drankreclames gaan verbieden, net zoals ze met rookreclame hebben gedaan. Maar ja, je loopt er toch overal tegenaan, of je zou nooit meer naar de supermarkt kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden