lady jane Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Dat klopt Isa,en het zegt ook iets over onswij willen graag de ander behoeden, redden liefst.en ook gered worden voordat we weer gaan drinken,anders komen we hier toch niet?Maar iemand die weggaat na een aankondiginglaat ons machteloos achternet alsof er een bommetje is gegooid.Op zo'n moment realiseert iemand zich dat niet helaas.Ik vind dat naarmaar heb er ook van te leren loslatenwant veranderen kunnen we alleen onszelf.Nou ik ga gauw de boodschappen doentot laterzzen we spreken wel ff af die eerste niet te nemen he(ook niet stiekum als ik even weg benbig mama is always watching you!ja jou ook Coco, op het carnaval: ik ben die boer met dat masker open als ik je maar even zie lonken naar dat pilsjekrijg je een pats, dan weet je dat vast) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Yep, Mijn echte bril, waar ik ook al bijna niets meer door zag ligt in twee stukken!Dit vervangende brilletje van het rookworst warenhuis is een nog groter drama.Groet.Jane, flitsend montuurtje. Maakt me een beeje intelligent.AANGEPAST, PFFFFFF Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Tapasbedankt voor de tips!Zoiets had ik mij ook inmiddels al bedacht en had ikook al gezegd zo van ik ga eens de hele avond foto'smaken met als doel te bekijken hoe de avond verloopt,maar prima idee en ga ik zeker ook doen en dan zal ik hierverslag van doen morgen oké?!Spa rood, prima plan, of tonic of bitter lemon tussendoor, beetje bite, maar als bierdrinker is inderdaad koud + bubbleswel iets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Jane,het is nog niet verkleed.... anders had ik mijvanavond ook iets beter kunnen verstoppenmaar is nu met de billen bloot in de picturezeg maar en weet dat er velen mij een bierin de handen zullen drukken want die weten nietbeter dan dat ik 'zuip'. Geef het biertje wel door aan mijnbuurman dan..Haha jane toch geen boer met kiespijn hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Juliusjouw vraag gisteren over ex verslaafden (ervaringsdeskundigen)als hulpverleners.Eerder vond ik altijd dat het juist ervaringsdeskundigen zoudenmoeten zijn omdat ze anders de mensen niet zouden kunnenbegrijpen... Maar nu begin ik daar een beetje van terug te komen, misschien is samenwerking een optie: voelen hoe het is en wetenhoe het niet moet:huh:Ben er nog lang niet uit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Coco,Als ik een ding to do heb waarbij ik me niet goed voel of wat ik erg spannend vind neem ik altijd de rolvan fotograaf op me.De meeste mensen vinden het fijn, dat iemand anders de foto's maakt en later maak ik er een leukalbumpje van en zet dat op internet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 @Druppeltje wat een vreselijk verdriet en gemis... weet wel dat ze nu in de poezenhemel is en dat ze niets liever wil dan jouw herinneringen aan haar met een glimlach!Mij heeft het destijds erg geholpen om een grote collage te maken van alle foto's die ik van mijn schatjes had, misschien een idee, beter dan door blijven drinken?Ik kan me overigens best voorstellen dat je het nu met een borrel wat zachter denkt te maken, dat komt waarschijnlijk omdat je nooit helemaal bent gestopt, en ja dat achterdeurtje vindt z'n weg wel als er zoiets intens verdrietigs gebeurt! (dáárom geloof ik dus ook niet in minderen!)Maar je hoeft niet net te doen alsof je niet anders kán: drinken is en blijft een bewuste KEUZE, en nu je eenmaal drinkt: maak er dan ook maar het beste van en beleef elke slok en elk euforisch gevoel dat je daarvan krijgt, anders is het helemaal zo voor niks geweest. Of je ermee doorgaat of er nu mee kapt en een warme douche neemt met daarna b.v. een bak koffie (en misschien een mooie collage gaat maken?!) is wederom JOUW keuze. Sterkte ermee meid @Iedereen: kap er 100% mee, het is de enige weg die alcohol volledig uit je systeem haalt en houdt. Achterdeurtjes vinden altijd wel goede redenen om weer even open te gaan (je denkt dat je sterk en slim genoeg bent maar het zijn gewoon de verslavingsduiveltjes die ze creëren; je houdt ze open omdat je bang bent helemaal te stoppen, een onterechte angst trouwens want het wordt alleen maar BETER allemaal, dat kan je aan het begin niet eens bevatten), en zo blijft het een gebed zonder einde. Elke dag die eerste laten staan en het de tijd geven zijn de ingrediënten die VRIJ maken. Ik geniet die vrijheid nu al bijna 2 jaar en ik gun het iedereen want ik denk er nauwelijks nog aan, niet-drinken is heel gewoon geworden! Gewoon dóén, NU vandaag de 20ste!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 houtjeja goed plan eigenlijk om echt voor de verenigingte gaan fotograferen, zal eens kijken wie dat nu doetlaatste tijd is dat beetje in het slob heb ik gezienIsafles of emmer??? wow had je geen glazen?? hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Heer Julius,Jarenlang had ik huisbezoek. Deze X had er niet in gespuugdToen hij lang droog stond, naar de sociale academie.Een pracht mens, en hij begreep waar Abraham de mosterd haalde. ( Niet bij AH)Eindelijk iemand die voelde wat een mens doet drinken, en hoe het tij te keren.Een verademing, nooit een aai over m'n bol.Recht voor z'n raap. Dat werkt bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Ik ben net terug van mijn ommetje maken en ben het volledig met Kaie eens. We blijven alcoholisten en hebben altijd wel een excuus, ik ben 2 weken geleden ook weer de fout ingegegaan na 2 jaar bevrijd te zijn van de alcohol omdat de dierenarts vertelde dat mijn kat de kerst niet meer zou halen, ik greep het aan als excuus, in mijn achterhoofd wetend dat het alleen maar erger wordt door drank omdat je emoties versterkt worden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Monseigneur Soothé.Fijn te horen.Alleen ben ik ontevreden met die tijden wachten om te bewijzen.Tenslotte zijn mensen die lang geleden gestopt zijn ook eens begonnen.En het leven gaat door. Das mijn probleem.Ik wil doen wat ik wil, alleen het stigma... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 kaiaAltijd goed te horen van iemand die al langer niet drinktdat het leven inderdaad beter wordt en dat je diealcohol dus helemaal niet nodig hebt want dat is eencomplete misvatting in het brein van de hunkerende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 JuliusBen je zelf van plan om in die richting te (willen) gaan werken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 "Alwetende" Kit,Druppeltje hoeft niet beschermd te worden, ze wordt namenlijk niet aangevallen.Ik weet dat ze af en toe drinkt. Toch adviseer ik haar het smoezenboek te sluiten.Haar kennende heeft ze hier geen moeite mee!Ze kent me langer dan vandaag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Vanwaar die onbeheersbare drang om te beschermen.Druppeltje is goed gebekt en heeft dat niet nodig!!Groet allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Die Adam. Dat kannie hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Nu weg!Zal m'n best doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Hoe langer je niet meer drinkt hoe meer je gedwongen wordt anders met de emoties en situaties om te gaan. Daarom is alleen stoppen met drinken ook niet wat werkt, je moet ook de vaardigheden aanleren om te leren leven en de moed om zaken anders aan te gaan pakkenZit je eenmaal in dat proces dan wordt het leven zeker weten beter. 100%! Maar het gaat niet vanzelf, het is hard werken.maar de beloning is dan echt wel de moeite waard hoor!! zelf de regie in handen krijgen en op die manier grip op je leven en je emoties krijgen.niet meer het slachtoffer zijn maar je eigen leven kunnen vormgeven.Met drank lukt dat in ieder geval niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 tapasIs het niet zo dat je de dingen wel anders aan moét pakkenwant het oude werkt immers niet meer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Ik jou ook! Ieder z'n inbreng in het grote geheel.En een ieder pikt een graantje mee.Wat roddelircuits betreft, staan we op één lijn, ook daar heb ik geen enkele behoete aan.Ga goed Kit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 kit ,Dit lopende onderwerp gaat aan mij voorbij. Ik maakte een grapje.Echt, ik weet niet wat er speelt, of wat er gebeurt.Kan me deze dialogen helemaal niet herinneren.Ben er ook niet altijd.En om nu dagen terug te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 De Boeddha zegt dat het leven gekenmerkt wordt door lijden.Dus de verlossing ligt is het opheffen daarvan.Hunkeren en begeerte houdt het lijden in stand.Hunkeren is niet alleen de behoefte aan iets, maar evenzo dat het slechte weg blijft.Dus hunkeren en begeerte, maar ook roddel en achterklap, daar proberen weons verre van te houden.Mensen, ik ga. Meebuigen als bamboe in de wind.Alles komt goed, als de tijd daar is!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 Ouhhhhmmm... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 nou hier kan ik niets meer mee...prettige wedstrijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 november 2009 Rapport Share Geplaatst 20 november 2009 isawelke partijen zijn er dan waar ik aan mee zou moeten doen????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden