Spring naar bijdragen

vrijdag 20 november 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
jacc

We blijven alcoholisten en hebben altijd wel een excuus, ik ben 2 weken geleden ook weer de fout ingegegaan na 2 jaar bevrijd te zijn van de alcohol omdat de dierenarts vertelde dat mijn kat de kerst niet meer zou halen, ik greep het aan als excuus, in mijn achterhoofd wetend dat het alleen maar erger wordt door drank omdat je emoties versterkt worden..



Hoi Jacc, het spijt me erg van jouw kat, Jane 4 schreef vanmorgen zoiets moois erover:

quote:


Originally posted by:
jane4

niet gaan drinken hoor

jou katje verdient het

nuchter om gerouwd te worden

liefs Jane



Dus laat de drank maar weer staan en gun jouw katje een nuchtere Jacc en gun jezelf een mooie nuchtere laatste tijd met die lieverd, okay?! Geniet er nog van nu ze/ie er nog is, we leven NU, en in dat nu kan je nog lekker knuffelen etc. toch?!

Wel leerzaam om te lezen dat -ook al ben je er 2 jaar van af- er zomaar een moment kan komen dat je toch weer voor de bijl gaat. Ik maak me wat dat betreft ook geen illusies, ik denk wel eens aan een klein flesje champagne met oud&nieuw maar weet ook dat ik vanaf dat moment elke gelegenheid aan zal grijpen. Niet-drinken volhouden is een magische grens, die als ik em eenmaal over ga een achterdeurtje wordt.

Ik ben dankbaar dat ik mezelf de tijd heb gegeven te ervaren hoe het leven is zonder drank, want ik mis inmiddels werkelijk helemaal niks, ik ken dezelfde geluksmomenten en hetzelfde verdriet, en ja heb daarmee ook door schade en schande mogen leren dealen (en nog hoor!) zonder drank maar daarvan ben ik enorm gegroeid! Eigenlijk is er verder niks anders dan dat ik me geen zorgen meer maak over m'n gezondheid, m'n werk, m'n relaties en m'n katers... en zo kunnen leven is 100% mezelf mogen zijn en dat voelt echt VRIJ (hetzelfde geldt overigens voor niet-roken, brengt ook een hele hoop helderheid vanachter dat rookgordijn!)

liefs!
Kaia

@Adam bij de gynaecoloog... is er soms iets wat je ons moet vertellen ? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kit, waarom moet ik mij tot Adam richten, dan gaat het nog aan me voorbij.
Het is een algemene uitspraak naar jou en naar Adam.


IK WEET NIET WAT ER VOORGEVALLEN IS, dus begrijp jullie communicatie niet.
Niets te nadele van de één nog van de ander.

Misschien zal ik een keer terug zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie de samenhang ook even niet...
en weet ook niet wat voor zinnigs ik erover zou kunnen schrijven
anders zou ik het op z'n minst proberen..
het enige wat ik wel dacht in het hele verhaal is
ook Adam (zoals wij allen) is een ex alci die "van de drank af probeert te blijven"

en daarvoor ben ik hier op het forum, en voor niets anders dan van de drank afblijven

Zegt NIET dat ik het met hem of met wie dan ook hier eens ben (of oneens)
en ten overvloede wil ik even zeggen dat ik Adam niet verdedig
want dat kan hij heel goed zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Coco, veel succes vanavond. Ik hoop dat het goed gaat; probeer het als een uitdaging te zien
en denk aan morgenochtend. Ik heb van de zomer veel dansavonden vermeden; als ik er niet half
naar toe moest ging ik dus helemaal niet. Maar als ik er voor mijn fatsoen niet onderuit kwam
ging ik idd maar kijken naar het gedrag van steeds dronker wordende mensen.
Waar ik wel soms last van had, was dat ik mijn trek ahw uit stelde; dan ging het de hele avond goed
maar thuis kreeg ik megatrek; thuis is er geen drank dus het ging wel goed.
Maar ik vond het toch een instinker; een goede avond gehad en thuis uit opluchting toch nog trek ofzo;
uitgestelde trek; een lastig iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dhendro
Dank voor het meedenken
ja het liefst ging ik ook niet maar
ja dochter optreden dus moet even kijken
kan daarna op ieder moment verdwijnen
als het mij 'te gek' wordt
ja of de trek er dan achteraan komt...
ik ga het beleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb lekker gewerkt bij de Kaobuter. Wel 200 c.d.'s schoon gemaakt. Wat houdt die man van muziek. Veel barok en renaiseasce. Dus zullen er hier wel mensen zijn die dat wel herkennen.
Maar schoon maken is een heel ander iets, daar ben ik 3 uur mee bezig geweest.
Kreeg vanmiddag ff een fikse aanval van zucht. Niet een trekje nee echt zucht. Bah das ff heel rot maar ben blijven werken en heb het genegeerd. Was na een uurtje weer weg. Kost wel een hoop energie.
Waardoor het ineens op kwam zetten? Ik denk omdat ik toch weer van alles moet doen en me daarvoor wil belonen, anders zou ik het niet weten.
Dadelijk ga ik gebakken eieren maken voor hem en daarna plof ik lekker op de bank.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco, groot respect voor jou dat je het gaat doen vanavond !
Let maar eens op, na een poosje drank afslaan gaat het je steeds meer tegenstaan en word je steeds standvastiger in je keuze: Vanavond drink ik niet.
In het begin is het even worstelen maar dat gaat snel over.
Ben heel benieuwd hoe je het ervaren hebt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit, ik had het ook opgezocht.
Nergens geeft Adam aan onvruchtbaar te zijn.

Hoe zou een vrouwenarts een man onvruchtbaar kunnen maken!!

Op een forum, waar Tom Dick en Harry mee kan lezen,
vind ik dit ongepast.


Denk hier eens goed over na!
Ik zou me ook in m'n kuif gepikt voelen.

Verder meng ik mij er niet in, dat kan Adam zelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve vriend Alkol Ik heb de naam van het monddingetje voor de apneu. Zal het alvast op schrijven anders ben ik dadelijk heb briefje kwijt. Hoop dat je vandaag nog ff online komt.
Dat dingetje heet Faceformer en is te koop bij dokter Bernzen. Dingetje kost geloof ik iets van e60,--
Mocht je het niet kunnen vinden op internet, waarschuw dan even kan help ik je:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kit

Hi Drup,


Wijffie toch...




Helaas heb ik dit al twee keer meegemaakt.


Ik zou willen dat ik je nu zou kunnen omhelzen.


Meissie, dat is zo'n verdriet.


Ik wil niemand beledigen maar voor de kinderlozen onder ons is het alsof je een kind verliest.




Drup, verdriet is echt eindig.




Je bent nu echt niet alleen!


En in de poezenhemel is de kat meer dan welkom.


Daar wordt gevraagd: Wie ben jij terecht gekomen?


Ik?: Bij Drup!


Zij: Mazzelaar!!!




Druppie, ik zal je zeggen dat ik mijn bedenkingen heb gehad over dit forum maar ik kan jou doodgewoon niet missen. De rest redt zich wel.


Je bent zo'n lieverd en je hebt het teveel voor je kiezen gehad.


Hé meiske, wanneer heeft iemand jou, oncologie-verpleegkundige potverdikkie dat moet je maar kunnen, op je waarde geschat.


In het boeddhisme, ik ben geen boeddhist maar vindt er veel in, leven we in "The Wheel of Life".


Leef je in het vak van zelf-genezing danwordt je sterker van elke beproeving.


Ik heb stage gelopen, jaren geleden in de Daniel den Hoed in Rotterdam.


Ik had niet zoveel affiniteit met de afdeling reuma maar wel met de oncologische afdeling.


Ik heb nog nooit zoveel stervenden gezien die zo graag wilden leven: "Against all odds.




Drup. ik schrijf mijn eigen boek al onder een pseudoniem want ik heb ook extreem veel meegemaakt maar op andere issues, maar als je wilt want ik denk dat je ook meer dan een mensenleven kan bevatten hebt meegemaakt, laat mij jouw boek ook schrijven.


Jij mag niet verloren gaan voor deze wereld.




Lieffie, huil alle tranen maar uit want het was je kindje.



Geweldig geschreven Kit. Je verwoord precies hoe het voelt je (kind) te verliezen.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben in bijna 6 weken niet op het forum geweest 6 weken intern op mirage gezeten te Monster erg zwaar programma had zelf ook nog EMDR ernaast dus dubbel leuk ben nu even thuis morgen avond weer meeting en terug... af en toe lijkt het wel een sekte maar goed is het wel soort laatste kans af zozo voelt het ook echt vandaag kregen we weerv bericht van een ex miragist die een zelfmoord poging had gedaan niet gelukt (gelukkig) nog een kans...

kwam thuis na dagen nee weken met mede verslaafde opgesloten te hebben gezeten terwijl we allemaal nuchter waren adhd borderline ptss ASPS en andre drugs alcohol en gokken dwars door elkaar heen twaalf stappen god hogere macht genoeg om gek van te worden.

heb wel geleerd dat wel


groetjes

roger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben er weer.
Allereerst wil ik graag het woord aan Isa richten.
Natuurlijk vind ik het niet erg meisje dat je dit zegt en ik weet ook en heb al vaak gezegd dat ik stom ben geweest. Ik had niet weg moeten gaan, dan was er nog wat te redden geweest en ik weet ook dat jij, jullie erg bezorgd waren. We kunnen het inderdaad goed met elkaar vinden en dan is die fout van mij wel even een knak.
Maar nogmaals, ik heb er echt spijt van en dit mogen jullie allemaal van me aannemen hoor!!!
Drup, ik wens jou veel sterkte om weer op te staan, ga er weer voor meid.
Kit, waarmee ben ik over de schreef gegaan, ik snap die opmerking niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je er rustig onder scorpio? Want het is wel heftig al die indrukken
terwijl je natuurlijk ook heel erg met jezelf gekonfronteerd wordt?
Ik hoop voor je dat je deze laatste kans ook om kan zetten
in een nieuwe kans thuis, want dan moet je het weer zelf gaan doen. Is er nazorg, zal toch wel?
Vaak val je in een soort gat en juist dan gaat het nawerken
of vallen de kwartjes pas. Ik wens je het beste!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...