AlbertRemmo Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Goede morgen allemaal,Gisteravond heel even maar, een paar seconden drankreclame, en het schoot door mijn hoofd. Zelfs mijn hele lijf reageerde er op,Als ik op dat moment ook maar ergens in huis iets van alcohol had gehad, was ik voor de bijl gegaan.Er is al vaker over geschreven om die reclame te stoppen, en ik ben er dus zéker een voorstander van.Daarom dus blijven opletten lieve forummers of je nou een week of 10 maanden niet drinkt of nog langer.Maak er een fijne droge dag van:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 hoi hoi goedemorgenja ook ik zou t niet erg vinden als die reclames niet meer kwamenmij valt t nu pas op sinds ik gestopt ben met drinken hoeveel reclame er over alcohol word gemaakt..en mijn volgende dillemma zal worden ...ik ben nu single(door mijn probleem mede)stel ik leer een nieuwe vriend kennen...en die drinkt...kan ik daar wel mee omgaan???nou ja zover is t dan wel nog niet...maar tochnu maar eerst morgen die operatie doorstaan..en dan zien we wel weer verdereen nieuwe dag .....nieuwe kansen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Goedemorgen AR,Mij overkwam vanmorgen in de auto (05.30 uur !?!?) iets opmerkelijks wat mij nog nooit in mijn leven overkomen is. Ik dacht in eerste instantie aan de koffie die mij op mij staat te wachten een half uurtje later en daarna aan het feit dat ik eigenlijk al best een tijdje droog sta vwb de alcohol. Toen schoot mij een ijskoud biertje in gedachte en hoe dat zou smaken. Ik had er fijne gedachte bij (05.30 uur) en dacht er toen gelijk een ijskoude sinas naast. Vreemd dat ik ze beide op dat moment zo zou lusten (net half uurtje uit mijn bed) terwijl ik absoluut nooit ochtenddrinker was en altijd eerst een koffie of wat nodig had (en heb) op de ochtend. Gelukkig had ik weliswaar fijne gedachte bij dat biertje, maar dacht ik ook van, die heb ik afgelopen maanden niet nodig gehad en laat ik nog heeeeel lang staan. Die sinasgedachte maakte mij zeker zo gelukkig. Het ging waarschijnlijk gewoon om het element "ijskoud drankje" waar ik wel zin in had. Overigens denk ik wel regelmatig bewust (vaak bij het slapen gaan) aan mijn alcoholonthouding, maar dan op een prettige ("trotste") manier over hoe ik er mee omga en dat het me zo goed en "makkelijk" (toch wel nog steeds) afgaat.Ik wil nu ook graag van het roken af en ga / zit al in de voorbereiding daarvan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Ik dacht even met het onderschrift bij de dagdraad; aiiii. Maar gelukkig AR niet voor de bijl. Ik ben het met je eens; ik wil ook echt geen drank in huis hebben.Vandaag ben ik 9 maanden drankvrij; het gaat lekker met niet drinken; de rest wordt aan gewerkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Dhendro van harte:light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light::light:belachelijk kleine slinger voor 9 maanden;)nu ben ik weg hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Goedemorgen..Wat heb ik slecht geslapen zeg, kon niet in slaap komen, afkickverschijnsel denk ik.. Bijna dacht ik, ik ga er uit drink een paar bier en dan slaap ik binnen 5 minuten maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Sliep tegen 2 uur pas :/ en om 7 uur was ik alweer wakker!!En die alcoholreclames zijn ook speciaal voor ons gemaakt denk ik..kan er ook slecht tegen..En mousie gewoon een vent zoeken die tenminste geen alcoholprobleem heeft, iemand tegenkomen die helemaal niet drinkt wordt lastig denk ik maar je moet 'm eerst nog tegenkomen, misschien kun je er dan beter mee omgaan.Ik heb ook definitief gebroken met mijn vriendin afgelopen weekend. Ze heeft geen vertrouwen meer in mij, ik gelukkig nog wel, steeds meer zelfs..Daar lag ik ook een beetje over te malen vannacht en alle indrukken die ik gisteren heb opgedaan hier, maar je hebt er bijna een dagtaak aan om alle forumberichten te lezen Fijne dag mensen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 hoi michielja werkt verslavend dit forum:)en ja mijn ex zei dat ie me wilde steunen enz.maar bleek t toch niet aan te kunnenja nu doe ik t alleen met adb...en ik heb gelukkig ook nog geloof inmijzelf.....dan maar zonder steun van mijn expartner...zal er denkelijk sterker uitkomen ...onafhankelijk...en ja wie weet tegen die tijd ...zal ik er ook beter mee om kunnen gaan als een eventuele nieuwe partner wel eens wat drinkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Hey mousie, ja mijn vriendin zei precies hetzelfde maar nu heb ik het ook wel zelf verprutst hoor, elke keer beloof ik dat ik stop en dan dronk ik doodleuk door, dat wekt ook niet echt vertrouwen op natuurlijk..Sprak gisteren een goede vriend van me waar ik altijd flink mee kon zuipen, hij vind het echt goed van me en hij zei, de volgende keer dat je komt drink ik ook niet, toen zei ik dat moet je juist wel doen dan pas kan je laten zien dat je sterk genoeg bent. Denk ik.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 ja michiel ik denk wel dat dat een zware beproeving word..mijn vrienden drinken ook allemaal...ga nu ff express niet op stap...omdat ik weet dat ik t dan super moeilijk heb...en ja de feestdagen komen ook nog...maar heb sinds 4 weken een lieve pup.zo kan ik mijn gedachten ergens anders op zetten ..en niet alleen maar bezig zijn met de alcohol..en me steeds de nadelen van t drinken voor me houdenwant zou ik een terugval krijgen raak ik alles en iedereen voorgoed kwijt .ze geven me nu nog een kans...maar dan niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Ja die feestdagen ja, dat wordt een beproeving!! En die familie van mij lust ook wel een drankje. Gelukkig is m'n zus nu zwanger dus die drink niet en m'n ouders houden wel rekening met mij. Maar ik moet voorlopig ook niet naar de kroeg gaan want dat komt ook niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Goeiemorgen,Feestdagen waren ook nooit mijn favoriete dagen. Zonder drank zal ik zu nu ook wel doorkomen. Ga maar eens wat leuks plannen. Eerste verjaardagen zonder drank, lukten ook prima, en gaven me achteraf zelfs een supergevoel. Wakker worden met een heldere, fitte kop, ervaar ik toch als heel prettig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 En Michiel, weet niet wanneer je gestopt bent. Maar mijn ervaring is dat het slapen zich snel hersteld. Slaap veel beter en rustiger, als toen ik nog dronk.Dus hopelijk snel ook voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 hoi freddyja t supergevoel als je de drank weer hebt kunnen laten staan ...t trots zijn op jezelf als je t s'morgens opstaat met geen kater....daar doen we t toch voor heen zolang we ons dat voor ogen kunnen houden...zal t ons lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Moge Mousie,Ben op 14-04 naar mijn eerste AA meeting gegaan. Gestopt op 10-04. Nooit gedacht dat ik het zolang vol zou houden. Kon me geen leven voorstellen zonder drank. Inmiddels blijkt dat heel goed te kunnen. Het niet drinken heeft alleen maar voordelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 een vraagje ..hoe kom je erachter of erbij je in de buurt ook zo'n AA meetings zijn .....ben sinds 2 weken nu bij de adb behandeling..dus weet nog niet zoveel over hoe en wat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Ja dat is zeker lekker, met een fris hoofd opstaan, alleen vanmorgen had ik dat niet maar dat kwam door slaapgebrek. Ik ben ook pas gisteren definitief gestopt, 2 weken daarvoor al zwaar geminderd maar nu drink ik helemaal niet meer. En ik herken het wel want ik ben 6 jaar terug ook 3 maanden gestopt, voor RDW, en toen sliep ik ook al zo slecht, vooral in het begin.Nu doe ik het voor mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Mousie,Op de site van de AA staan alle adressen. Voor mij werkt het echt heel goed.Zijn allemaal gelijken, super herkenbaar. Je bent echt niet de enige met dit probleem, of met deze ziekte. Maar we kunen er wel wat aan doen, met elkaar.Vind daar dus veel steun. Kan er mijn ei kwijt. Voor mij dus heel belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 quote: Originally posted by: mousieeen vraagje ..hoe kom je erachter of erbij je in de buurt ook zo'n AA meetings zijn .....ben sinds 2 weken nu bij de adb behandeling..dus weet nog niet zoveel over hoe en wat! Je gaat gewoon naar de website van AA, en daar kun je zien waar er bij jou in de buurt meetings worden gehouden, heb ik ook al naar gekeken maar ik ga meedoen met leefstijltraining dat is volgens mij net zoiets.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mousie Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 oke bedanktga dat eens opzoeken...tevens meteen uit met de doggylekker een frisse neus halen tot later.....fijne dag allemaal...en ja ook vandaag heb ik de eerste weer kunnen laten staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Iedereen feliciteerd Dhendro met 9 maanden maar waar kun je dat zien, of kennen jullie elkaar zo goed dat je precies weet wie op welke datum gestopt is?Maar gefeliciteerd dan Dhendro! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Freddy, ik ga elke donderdag naar de AA (al een maand of 5) en heb toevallig afgelopen donderdag een heel betoog gehouden over alle voordelen en zelfs geeindigd dat alcoholonthouding mij uitsluitend voordelen heeft opgeleverd.De groep (stuk of 17) reageerde enthousiast, maar er kwam daarna 1 reaktie van iemand die wel 1 nadeel wist die ik wel moest erkennen en ik ook al 1x had meegemaakt. Hij(stoer type) vertelde namelijk dat zijn kinderen hadden gezegd hun stoere vader te missen (niet stoer vanwege drankgebruik, maar door enige veranderingen in zijn persoontje). Mijn partner heeft een maand of wat geleden ook eens gezegd dat ze haar "sterke" en zelfverzekerde vent mistte. Vond ik vervelend. Wat je namelijk ook wel eens leest is dat alcoholonthouding mensen natuurlijk ook veranderd (posifief, maar wel verandering natuurlijk) en dat er na maanden toch iemand staat die de partner niet gewend is om mee te leven. Het zal positief zijn, maar je bent meestal toch anders. Dat wordt niet altijd als positief ervaren en doet op zich ook wel eens relaties beeindigen. Dat is eerlijk gezegd ook weer een van mijn vrezen. Geen reden om weer te gaan drinken natuurlijk, maar ik hoop wel dat mijn partner ook van haar "nieuwe" vent gaat houden. Onze relatie was dus (met drank als hoofdzaak) naar de K...., maar nu hoop ik dus dat mijn onthouding en daarmee mijn "verandering (stuk softer en veel meer aandacht voor haar en kids, misschien zelfs teveel) niet juist oorzaak zal zijn voor definitieve breuk.Ik kon me dit nadeel wel van mijn AA genoot. Verder (in ieder geval fysiek) louter zeeer positieve veranderingen na mijn onthouding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 O ja, dat heb ik gemist, te snel gelezen :s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 En een hele goedemorgen allemaal!Suffertje hoi, lees je net (fijn) en ja partners willen gewoon alles he, die stoere kant, maar zeker ook die zorgzame kant. Alle verandering is wennen. Ik weet zeker dat als ze voor de keus werd gesteld, ze je nieuwe kant liever heeft. Het was niet voor niets mis gegaan met drank.En Mousie, het is gemakkelijker om in het hier en nu met je drankprobleem te dealen, anders vind je zat excuses om weer te gaan drinken. Maar ter geruststelling: mocht je weer verliefd worden en het is wederzijds dan wordt die man dus verliefd op een nuchtere Mousie, en wil dan ook niet een Mousie die weer voor de bijl gaat en niet meer degene is waar hij verliefd op werd. Het omgekeerde probleem dus van Suf, maar wel beter voor jou, dus hoe eerlijk durf je dan te zijn tegen een nieuwe man in je leven?Dhendro: Van :heart:e gefeliciteerd met je 9 maanden!!! Net een zwangerschap, zonder alcohol en een wolk van een Dhendro als gezond resultaat. Beschuitje met muisjes als beloning? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Suffertje,Het niet meer drinken veranderd best heel wat aan je. Alleen is het nu wel echt.Zelfverzekerder met drank ? Werd eerlijk gezegd alleen maar onzekerder. Ja, met een slok op, wel een grote waffel. Maar verder ? Zie het als een schijnwereld nu.Alcoholisten zijn vrijwel allemaal gevoelige mensen, mijn gevoelens zoop ik weg.Nu pak ik met een nuchtere kop mijn dingen aan, veel fijner.Ben sinds 4 jaar gescheiden, en mijn kinderen vinden het juist veel fijner dat pa niet meer drinkt. Alles stond in het teken van drank. Doe mij dit maar.Maar verder heb je wel een punt, alles moet ook weer een plekje krijgen. Je moet weer met jezelf om leren gaan. Vind het vaak, bouncen van gevoelens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 november 2009 Rapport Share Geplaatst 24 november 2009 Ook goedemorgen!Heb weer eens uitstelgedrag . Moet nog aankleden en douchen en een half uur rijden naar depsychiater waar ik om half 11 moet zijn. Waaaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!Wat een mooie en stoere verhalen vanmorgen weer.Dhendro, een wolk van een ADB-baby, en nou goed verzorgen hè?Mensen, ik voel allemaal virtuele schoppen onder mijn ******* (u mag zelf iets verzinnen, keurig, sjiekof anderszins) dus ik spring nu echt onder het water.Corinne is by the way weer thuis. Haar moeder wordt vrijdag begraven, dus een zware gang voor de boeg. Laten we haar proberen te steunen!Amen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden