bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Marieke ik zie dat jij hier al van af 2006 bent. Sta je al zo lang droog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Isa mijn uiteindelijke hoop is om ooit helemaal te stoppen. Ik weet ook dat dit gaat gebeuren, maar ik kan nu nog niet zeggen dat ik nooit meer drink. Dit heb ik al zo vaak gedaan. nu denk ik alle tijd dat ik niet drink is mooi mee genomen, en als ik de tijden langer uit kan stellen, en dadelijk helemaal niet meer drink, heb ik m'n doel bereikt. De een stopt in eens, de ander probeerd het iedere keer weer op nieuw.Ik moet gewoon consequent zijn met het in nemen van mijn Refu. dan blijft het goed gaan. Heb dit deze twee maanden gezien.Ik ben ook nog niet zo sterk om aan de bel te trekken als ik die behoefte krijg, Het is gewoon een langzaam groeiproces, maar komen doe ik er. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Dag lieve allemaal,Ik weet niet of ik nu een discussie verstoor of zo, maar ik kom zo maar ff binnenvallen.Vanmiddag zou mijn baas hier komen, om wat zaken van het werk door te nemen.En programma's toevoegen op mn eigen laptop.Hij zou hier om 3 uur zijn maar hij was er al om half 2.Prima natuurlijk, maar wat ik vergeten was, het Forum weg te halen van mn scherm.Stond nog ergens in een tablad van mn laptop.Nou ja, toen dacht ik.............en nu????????//Wat zou ik niks zeggen dan zou hij natuurlijk zijn eigen conclusies gaan trekken.Dus ja, ik ben met "de billen bloot gegaan" heb hm dus veel uitgelegd over mijn probleem met drank maar ook dat ik toch een zekere vorm van bordeline heb.Maar ik dacht ook bij mezelf, er is ook helemaal niks meer om me voor te schamen, want ik ben op de goede weg.Nu hij weer weg is, voel ik me eigenlijk opgelucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Isa:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 He lieve Bolletje, zelf neem ik elke avond voordat ik ga slapen een kwart antabus, dit doe ik in combinatie met even op het Forum lezen, wat dat houd me scherp.Op dat momen dat ik mn pilletje neem kan ik er weer een dagje bij optellen.Zo zit ik nu op 47 dagen, vanavond neem ik weer een kwart en ga dan weer even naar het Forum om er 48 van te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Pippietjonge wat moedig van je ,en natuurlijk hoef jij je er niet voor te schamen je kan gewoon de eerste niet nemen sowat?????????wie weet kan hij dat ook niet weet jij veel wat zul jij trots op jezelf zijn knuffelke van me:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bol als jij dat achterdeurtje niet potdichtmetseld zul jij altijd blijven drinkenen zal je altijd met de gedachte lopen morgen doe ik het weer (drinken)en natuurlijk gaat het met vallen en opstaan ook ik heb het drie keer geprobeerden de 4de keer ging voor mij diedeur opslot en de sleutel heb ik weggegooid (viritueel)hoop niet dat ik dat ding weer terug vind;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Dank je Meiske, eerlijkheid duurt het langst ook in dit geval denk ik.Maar ik heb wel een klein traantje gelaten hoor.Weet je er wordt me de laatste tijd zoveel duidelijk en er is nog zoveel te verwerken merk ik.En daar moet ik, net als veel van jullie, een weg in zien te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Oke vandaag maar twee biertjes ge(dronken) Dat is deze week al 50 biertjes minder dan eerder.Nou kietel ik me zelf GOED WILLIE GOED! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Piep Heel knap dat je het hebt durven vertellen. Wist trouwens niet dat je ook een vorm van borderline hebt. Zal je vast al wel geschreven hebben hoor. Weet dat mensen met borderline het vaak erg moeilijk kunnen hebben. Knap dat je dan ook nog de drank gaat aan pakken.Voor dat ik bij dit forum kwam heb ik ook iedere dag een kwart Refu. genomen maar dat werkt bij mij niet. Ik kan dan juist eerder gaan drinken dan wanneer ik twee keer per week een hele pak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ha ha williegoedzo je begint het te leren;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Willie dus als ik het goed begrijp wil jij minderen maar niet stoppen met drank? Heb je dan niet als je twee biertjes gedronken hebt, trek om nog meer te gaan drinken dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Lieve mensen ik ga eten en weet je wat we eten blote kinders in het gras met spekjes en een karbonadejaja het heet hier echt zoknuffel voor all tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Jane het zit me gruwelijk dwars dat je je rot bent gaan voelen door mijn gedrag. Hoop dat je vanavond nog even op het forum kunt komen.Ik heb jullie gisteren laten zitten en ben naar een vriend gegaan. Dat spijt me ontzettend, maar als je flink gedronken hebt denk je niet aan die dingen. Nogmaals sorrie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Niet gaan piekeren hoor Bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Marieke dan ben je toch een kanjer voor mij. Anderhalf jaar is een hele tijd. Jammer dat het niet gelukt is om het helemaal droog te houden maar je blijft door gaan en dat is belangrijk. We verliezen de moed niet. Hoe is het nu met je huis? Voel je je al een beetje rustiger of is het nog steeds moeilijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Piep bedoel je w.b. Jane? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Gewoon in het algemeen Bol, weet dat je het vaak niet zo makkelijk hebt en erg goed je best doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Willie, van harte met de grote mindering. En welkom in de dagenraad. @Meiske Wat is dat nu weer wat je eten gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Piep ik probeer dat ook niet te doen maar voel me schuldig en dan brul ik. Vind het zo rot dat ik iemand anders zo heb laten zitten. Dit is ook een van de reden waarom ik ben gaan drinken. Ik wil niemand pijn doen of zich rot gaat voelen door mijn gedrag. Ik weet dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen gevoelens maar toch voelt het rot aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Na ruim 2 weken afwezigheid weer terug.Wel afentoe wat gelezen. Allereerst Soothe en Kaia, 1 dag te laat alsnog van :heart:te...natuurlijk ook voor de andere geheelonthouders respect Weet bij god niet waar te beginnen, zoveel indrukken en neiging om voor de ander te spreken (lees van advies te voorzien). Denk dan maar dat het niet mijn water is wat nog door de zee moet gaan; ieder zijn proces.Phoe, ben (helaas?) niet meer zo gericht op het gestoei van de ander; dank aan de oudgedienden die de taak op zich nemen..daar is tenslotte een forum voor bedoeld.Ik vind het moeilijk de rol van voortrekker op me te nemen. Sta niet zoals Soothe bijvoorbeeld al 2 jaar droog, maar schaar me onder de geheelonthouders. Weet mijn groeiproces op waarde te schatten ondanks de incidentele terugval.Depressie en alcohol verhouden zich absoluut niet tot elkaar. En toch lijkt die combi een vrijbrief voor verslaafden te zijn. Moet me van het hart dat jij Hannah dus haast onder valse voorwendselen hier jaren gepost hebt. Schrok werkelijk van je mededeling dat het je nog niet gelukt is meer dan 10 dagen droog te staan. Wellicht is het vuur in je karakter aanleiding om de ander te confronteren; besef dat de consequentie ondanks het opbiechten voor mij niet veel meer inhoud dan je zoveelste (gevaarlijke) spelletje met JOUW vervormde blik op de realiteit.Van mij geen mededogen in dat opzicht. Je bent slim Hannah, je probeert de sympathie-invalshoek weer eens op een andere manier leven in te blazen. Aandacht heb ik in ieder geval niet voor jouw tekortkomingen, je hebt er te zeer een spel van gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Oh ja, met mij gaat het goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bolletje kort maar (hopelijk) krachtig...laat je niet gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Tis pas echt laf als je jezelf tekort doet Bolletje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Verantwoording en alcoholisme....en dan ook nog het probleem dat de ene alcoholist zich over de andere wil ontfermen....Bolletje toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden