bako Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 goeie morgenhet regent heel hard buitenvandaag is mijn zwemdagdenk dat ik niet gavoor ik met mijn scoot de tuin uit ben,ben ik al doorweektheb vannacht vreselijk liggen dromenzou een lege fles weggaan gooien,maar kon hem niet meer vindenzelfs vanochtend heb ik nog sreeds de neiging om te gaan zoekenben er erg onrustig van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ha Tapas,ik heb 2 jaar de Rhidwanschool gevolgd (leer van Almaas), helaas erg duur en nu niet meer opte brengen, maar had er veel aan m.n. de mindfulness. Ik sta via Altrecht nog op een lijst omeen betaalde training te doen, maar door omstandigheden buiten mij om lukt het steeds niet. Heb een bieb.boek in huis, maar ik kan daar niet uit leren. Concentratieproblemen. Via internet kun je voor ondegeveer € 200,- een training bestellen met ik geloof 6 CD's.Ik wil graag naar iets toe, met mensen erbij en gewoon gaan doen, oefenen met elkaar, dat werkt het beste voor mij is mijn ervaring. Ergens voel ik ik dat het er nog niet mag zijn voor mij, waarom? Zal ook wel ooit duidelijk worden. Maar ik snak ernaar meer in het nu te zijn. Maal me kapot aan het verledenen maak me zorgen om de toekomst, waardoor ik de momenten in het nu soms radikaal mis.Ik lijk het niet af te kunnen dwingen, dus als jullie een manier vinden (liefst betaald of betaalbaar) dan hoor ik dat graagJanemoet nu een paar uurtjes er tussenuit, tot laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Emma, goed van je dat je gister bent gaan liggen. Heb trouwens het blad Psychologie hier naast me liggen, ik ga hm vandaag ook lezen.Mousie, beterschap meis, en goed van je dat jij ook je trekmoment doorstaan hebt.Meiske, succes bij de podoloogBolletje, ben je al wakker.Tapas, goede tip van je, misschien is het ook een tip voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Goedemorgen Bako,Vervelend is dat he, die rare dromen.Nu niet meer gaan zoeken hoor Misschien dat het weer nog wat opknapt vandaag, kun je toch nog even zwemmen, dat is altijd wel lekker ontspannend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Hoi Jane,Wel herkenbaar voor mij ook.Ik blijf, vooral ik niet meer drink, veel in het verleden hangen en heb moeite met naar de toekomst te kijken.Maar ik heb het idee dat dat toch ergens goed voor is, al is het verrekte lastig.Heb nu een heel andere leventje dan voordat ik dronk.Ja beter nu, omdat ik nu niet meer drink, maar echt blij ben ik niet.Maak me snel zorgen en ook komt steeds dat verleden weer terug, moet toch op een of andere manier verwerkt worden, maar hoe?Ik kom er wel, want dat wil ik zo graag, weer de vrolijke, blije, gelukkige Pip worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Tapas ik volg momenteel de cursus mindfulness. De cursus is in eerste instantie ontworpen voor mensen die al eerder een heftige depressie hebben gehad, om te voorkomen dat ze het nog een keer (hefiger) krijgen. Gelukkig heb ik nooit een depressie gehad maar ook ik haal er heel veel uit. Ik heb Jane en Hannah al aangeboden om na de cursus (8 december) de uitreikstukken te kopiëren zodat ze er zelf mee aan de slag kunnen. Als je ook op de lijst wilt moet je me even je adres pb-en.P.S. je zou kunnen informeren of je zorgverzekeraar het vergoedt, in het kader van preventieve zorg wat steeds meer gebeurd.En nu ben ik sporten.Aanpassing: typefout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Goeie morgen Kanjers,Hier ben ik weer. Moet zo weg naar de flat voor het zijl. Ik voel me redelijk. Weet dat ik straks pas de klap krijg. Stom geweest gisteren. Ik merkte dat het een week geleden was dat ik m'n refu ingenomen had en ja dan slaan de stoppen door. Dan is er geen houwen aan en moet ik gaan drinken. Maar net gauw een pilletje in genomen dus moeten we weer beginnen met STOPPEN. Het zal best nog wel eens voor komen dat ik weer ga drinken, net zo lang tot het tot m'n stomme kop door dringt dat alcohol slecht is.Nou lieve allemaal ik ga naar de flat en vanmiddag heb ik nog een bespreking. Later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Goedemorgen KirkyHermie, ik zou ook heel graag de kopieen willen lezen van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Pippie, wat herkenbaar wat jij schrijft.Ik blijf ook vaak in het verleden hangen en ben vroeger totaal ontkend.Ik heb net en abonnement genomen op Psycologie Magazine en ga zeker die mindfulness doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 He Bolletje, blij dat je erweer bent.Maar je moet niet gaan denken dat het wel weer es gaat voorkomen volgens mij.Tegen jezelf zeggen, slikken die pil en ik wil NIET meer drinken, NOOIT meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 He Em, grappig he, dat er hier op het Forum zijn mensen waarin je je herkent.In mijn gewone dagelijkse leventje kom ik die eigenlijk niet tegen.Ik koop trouwens ook regelmatig Mind Magazine en het blad Happinezz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bolletje, men bemerkt niet dat men de refu een week niet heeft ingenomen.Je nam de refu niet in om te kunnen drinken!!Wanneer je de refusal op een normale wijze inneemt.De eerste drie dagen drie en dan desnoods dagelijks een hele of een halve gebeurt dit niet.Conclusie, je zet de achterdeur open om te kunnen drinken.Refusal is geen pilletje om naar behoefte in te nemen.Iemand die bewust wil stoppen neemt de refusal in. Jij wide drinken.En dat geschiedde!Groet en werk er aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bolletje wat jammer dat je gedronken hebt.Ik had het gisteren ook BIJNA gedaan en ik loop over een dun latje maar ga aan de refusal.Maar blijf schrijven meid.Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik met dit forum ben.Isa is een grote steun voor mij, iedereen die op de meeting was, Albertina, Pippie, Bol, ja jij ook en Meiske en verder iedereen die ik nu niet noem maar ik hou van jullie, echt waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 He Soothe, het is precies zoals jij het omschrijft.Ik deed dat ook altijd men mn Antabus, gewoon een paar dagen niet slikken, omdat ik dan kon gaan drinken.Vergeten................dat zei ik toen ook tegen mezelf, maar ja, ik wist natuurlijk wel beter.Bij de drank geldt, de eerste niet nemen, bij de Refu en Antabus geldt, de eerste wel nemen.Dan ben en blijf je op de goede weg!!Dus Bol, blijven slikken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Refusal is een mooi middel, maar er is een grote sjoemelkans.Ik deed dat ook, dus kan ik het weten.Daarom wordt vaak voorgesteld het onder toezicht in te nemen.En wanneer je zegt, ik zal best wel weer eens gaan drinken,hoor ik weinig motivatie.Vraag jezelf eens af wat je wil. Van mij mag je drinken, maar zo houd je jezelf voor de gek!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 We gaan er gewoon weer tegenaan. Lieve mensen.Nou ik ben weg:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Een mooie vergelijking.Bij drank de eerste niet, bij Refusal wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 trek,trek,trekzelf na 13 maanden droog overvalt het me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Relax Bako. Je weet dat het over gaat. Even uitzitten.Al gegeten? Waterdrinken en loslaten.Haal eens naar boven waarom je ook alweer stopte, dat helpt ook.Je stopte niet om niets.Het is de angst die toeslaat.Het gaat weer over. Adem in adem uit. Rustig aan.Je kan het. Bako zet door. Dit hoort er een beetje bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 op deze link kun je (veel) mp3's downloaden met mindfulness oefeningenhttp://www.mbcttrainingen.nl/audiobestanden.htmlIk doe het eigenlijk liever op die manier omdat ik het dan op mijn eigen tijd kan doen en in een groep het moeilijk vind om me 'over te geven' met mijn ogen dicht gewoon hier in huis met mijn mp3speler op mijn hoofd op bed of zittend op een stoel.Heb net de krant gekocht en de foto staat er in!! joepie!! 5 kolommen groot op de stadspagina! met mijn naam er onder.moet zeggen dat ik best wel trots ben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Goeiemorgen,Bako, wees sterk. je kunt het al zo lang !Bij een trek moment haal ik altijd weer even voor me, waarom ik stopte.Omdat ik dat leven zo vreselijk spuugzat was.Even mezelf terughalen naar dat moment sterkt me. Weet dat ik zonder drank echt beter af ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 word er gek vanwaaromalles loopt als zand door mijn vingersvast houden aan mijn afspraak met mijzelf was nog nooit zo lastig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Isa, men moet inderdaad willen.Het klinkt hard, maar vaak moet men nog dieper zakken omde uitgestoken hand aan te nemen.Zonder het echte besluit ,ik wil niet meer. Ik MAG, maar het is over, is er weinig kans op succes.Dat punt komt als de tijd rijp is!Dan is de strijd weg, dan is er berusting.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Lieve Bako,Wees sterk, je weet waarom je niet drinkt.Denk terug dat je dat nog wel deed, dat drank je niet helpt, het wordt alleen erger en versterkt die nare gevoelens.En niet alles loopt als zand door je vingers hoor, je bent juist zo op de goede weg.Hou dit vol lieve Bako. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bako, men wordt niet zo snel gek.Het gaat over! Ga wat doen. Blijf er niet in hangen.Je mag alles, behalve de eerste nemen.Geen pammetje in huis, even rust in de kop?Doorduwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden