bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Har. Geen een mantelzorger is een profecioneel iemand. Je wordt gedwongen, mantelzorger te worden. Het is niet iets waarvoor ik gekozen heb. En of ik nu wel of niet een keer drink, Jos blijft toch drinken ik kan geen voorbeeld voor hem zijn. Nogmaals iedereen, ook ik ben verandwoordelijk voor mijn eigen drankmisbruik. Ook Jos. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gevoelens!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: wingchunHar, lieverd, het maakt niet uit of jij het ziet. Het maakt uit of Bol het ziet. No way dat jij daar iets aan kunt doen. Sterkte! Thx Wing, laat ik het idd maar bij mezelf houden.Discussiƫren over de problemen van een ander is inderdaad een onbegonnen aangelegenheid. Ik pas er trouwens voor om dan ook nog voor dronken uitgemaakt te worden.Soothe, ga je mond spoelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ja dat weet ik wel Wing maar ik wil het hem uitleggen en dat lukt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: bolletjeHar. Geen een mantelzorger is een profecioneel iemand. Je wordt gedwongen, mantelzorger te worden. Het is niet iets waarvoor ik gekozen heb. En of ik nu wel of niet een keer drink, Jos blijft toch drinken ik kan geen voorbeeld voor hem zijn. Nogmaals iedereen, ook ik ben verandwoordelijk voor mijn eigen drankmisbruik. Ook Jos. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gevoelens!!!!!!!!!!!! Lieverd, hoe dan ook jullie vormen een setje.En over foute relaties kan ik meepraten, hoe goed bedoelt dan ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: jipquote: Originally posted by: HarBolletje, lieve meid...jij bent niet deskundig. quote Har: 'Je maakt jezelf ondergeschikt...je bent immers geen proffesionele hulpverlener! 'Har,Je schrijft ook:'Tot nu toe wil het met medicatie niet lukken. Heb maandag (weer) een gesprek met mijn psychiater'Je zult het geen leuke vraag vinden maar is die psychiater van jou wel deskundig?Ben je daarom zo boos op Bolletje?Jip Jij moet vooral niet de psych uithangen....heb ik meer vertrouwen in de inzichten die mijn psych met mij deelt. Verhip, kan ik nog wat van leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Mariam,ASAT en ALAT zijn leverenzymen; die zijn bij acute schade vaak verhoogd. Bij mensen met verhoogd alcoholgebruik vind je vaak een verhoogd gammaGT. Triglyceriden zeggen niet alles, die zijn ook verhoogd als je niet nuchter bent (ik bedoel niet eten) of bij suikerziekte.Bij langdurig teveel drinken zijn die stoffen vaak eerst verhoogd en is je lever vergroot; als je nog langer doordrinkt kun je levercirrhose krijgen. Hierbij neemt het volume van de lever weer af en dalen de enzymen ook weer (maar de werking (ontgifting) van de lever ook!).Deze waardes bij jou Mariam zeggen dus niet zoveel. Een echo lever erbij zegt meer, ook nog niet alles. CD-tect prikken levert je iets op over hoeveel alcohol er nog gebruikt wordt de afgelopen dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Har. Wij vormen een setje. Ik verzorg hem en hij laat zich verzorgen. Dat is alles wat er over is van onze relatie. Er is niets meer. Nu ik dit schrijf voel ik een hoop verdriet. Het is gewoon erg moeilijk om voor iemand te zorgen die niets terug geeft.Ik dank God op m'n blote knieen dat we niet bij elkaar wonen. Anders hadden ze me echt op kunnen sluiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: adamHar, ik denk dat je wel gelijk hebt. Als je het verhaal van B. bij wie-is-wie leest, dan lees je dat ze van haar drinken af wil dat ze eens in de 10 - 12 dagen doet. Nu doet ze wel dat dat nu even mis is gegaan, maar dat was twee weken geleden ook al zo. Dan maar weer een refu pilletje erin, maar als je flink hebt gedronken, dan is dat tot twee dagen na het drinken niet verstandig. Dus het drankprobleem valt wat mij betreft wel mee denk ik. Ik denk eerder dat het probleem bij kabouter plop ligt. Ik geloof dat iedereen hier het daar wat moeilijk mee heeft en B zelf nog wel het meest. Ik ben het met je eens dat het voor B en voor de rest van het forum niet erg motiverend is om te lezen hoe deze alcohollist door B word vertroeteld. En ik denk dat dat ook meer het probleem is, dan haar drankprobleem. Duidelijk genoeg zo Har? Je hoeft het niet zo eens te zijn Adam....eigen standpunt?Niet alles valt te beredeneren, hou er eens een eigen mening op na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Har, ik had het over een ernstig vermoeden.Nog net geen beschuldiging. En jij weerlegt het.Dan is het toch goed! M'n mond spoelen??By the way, dank voor de felicitatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Emmaroos hoi,Je weet dat ik een ieder graag zie stoppen. Ik zal dan ook de eerste zijn om op refusal aan te sturen.Nu ik lees van een hersenbloeding, zou ik toch eerst deskundig advies inwinnen.Je zegt dat je dan niet gaat drinken. de praktijk leert dat dat vaak wel gebeurt.En kan dus ook bij Emmaroos gebeuren.Er onstaat een bloeddrukstijging, hartbonzen en een rood gelaat, wat op stuwing duidt.Dat lijkt me met een voorbije ataque geen goede zaak.Win eerst deskundig advies in!Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Doorzakken na een hersenbloeding is ook slecht, dus praat het eens goed door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: bolletjeHar. Wij vormen een setje. Ik verzorg hem en hij laat zich verzorgen. Dat is alles wat er over is van onze relatie. Er is niets meer. Nu ik dit schrijf voel ik een hoop verdriet. Het is gewoon erg moeilijk om voor iemand te zorgen die niets terug geeft. Ik dank God op m'n blote knieen dat we niet bij elkaar wonen. Anders hadden ze me echt op kunnen sluiten. Lijkt me haast onmogelijk om zuiver op begrip wat jij hebt voor de ander, beantwoord te zien door enkel manipulatief gedrag van de ander. Hoe vergevingsgezind kun je zijn als je zelf naar de **** gaat.JOUW probleem Bolletje is waarom je hier aanwezig bent en terecht. Jammer, dat Kabouter daar ook zijn vinger in heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ari, dat bedoel ik ook, het middel an sich, kan geen kwaad.Dan zijn we het eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Een alcoholprobleem is genoeg voor Ć©Ć©n persoon Bolletje. Jij bent daarvoor hier, om te delen.Met wie deelt hij zijn alcoholprobleem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Nou, het is hier weer gezellie geleuf ik. Sterkte iedereen! Ik gaat met emmers sjouwen, mĀ“n tent lekt, net echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Spud hoi, ik wilde je net uit je tent lokken. Dat hoeft niet meer.Sterke vrouwtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 ...met enig lef in zijn lijf zou hij jou daar zeker niet mee lastig mogen vallen.Een vent houdt de eer aan zichzelf en zoekt zijn verantwoording zeker niet bij een vrouw die zich onvoorwaardelijk in zijn lot schikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Soothe en Ari, ik ga maandag ook eerst naar de arts hoor, dus ik spreek het zeker goed door, bedankt voor jullie antwoorden.En ik ben zo bang voor ziek worden dus met refu zal ik niet drinken en ik krijg ook intensievere begeleiding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Mooi Emma, strak plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 quote: Originally posted by: adamJa Bol, en met wie deel je je eigen probleem, het weer willen drinken hier ? Je schrijft wel vaak, maar zelden concreet over jouw probleem. Dat is toch raar ? Opeens komt er dan de mededeling dat er is gedronken. Ik voel me dan echt gen.............. **** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Bolletje, jij bent ook 'ziek'. Alcoholist toch?Hoe is het gesteld met het wederzijdse respect in jullie relatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Goh, waar blijven de Kanjers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke08 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ik ben Ineke,Jullie kennen mij niet.Ik lees de hele dag al mee, heb het vandaag niet droog gehouden. Daarom ben ik hier. Morgen laat ik de drank staan.Ik kan in gezelschap sociaal drinken 2 a 3 rosƩetjes. Als ik thuis kom dan gaat het mis.....Ik weet van mezelf dat ik niet tevreden ben met de situatie thuis. Maar de drank maakt het alleen maar erger.Ik drink elke dag en bijna altijd teveel.Zo,n fles rosƩ per dag.Ik zit in de verpleging en ben dus wel eens doordeweeks s,morgens thuis.Zodra de kids naar school zijn begin ik al.Ik baal echt van mezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ha, captain Kirk...we hebben zoveel te delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Hoi Ineke, welkom hier.Je hebt er goed aan gedaan om hier te komen.Je drinkt toch niet voor je late dienst hoop ik?ik zit ook in de verpleging en meerdere mensen hier.Wat ga je doen, minderen of stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden