Spring naar bijdragen

donderdag 26 november


Vie

Aanbevolen berichten

Een goedemorgen medestrijders!

Dhendro je berichtje van gisteravond kwart over negen vond ik heel mooi. Precies, zo is het! Elke keer als je nuchter door zo'n rollercoaster heen gaat en er toch weer levend uit komt ("wauw, ik leef nog!", dat vond ik zo steengoed) ben je weer een stukje sterker en zelfverzekerder.

Verder ben ik geïnspireerd geraakt door de cranberries en de vlierbessen.

Voor Wingchun: geluk mag dan misschien iets zijn dat je overkomt, je kunt wel zelf de omstandigheden creëren waarin geluk zich thuisvoelt.

En verder hoop ik dat iedereen vandaag stevig met beide voetjes op de grond staat en met het hoofd in de frisse lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen allemaal,
wat een rust nog. Ik ben zo vroeg naar bed gegaan, dat ik om een uur of 6 wel uitgeslapen was, maf hoor. Merk dat ik het meest heb aan de gedachten wat er echt aan de hand is als ik wil drinken, het rijtje van HALT. Dat is bijna altijd aan de orde! Gisteravond daarom al zo vroeg naar bed, was gewoon erg moe! En lekker geslapen, en nu ook weer tevreden met mezelf de dag beginnen.

Voor iedereen, hele goede dag gewenst..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

ik ben weer boven water,,,met veel pijn welliswaar
ruggeprik mislukte moesten 6 keer prikken,,,ik had t niet meer!!!
mijn hond had vanacht geen zin om te slapen...om 2 uur en om 5 uur alleen maar jenken
lijkt wel of mijn pup merkte dat er iets was met mij....dus met pijn en moeite naar haar toe,,,
om 6.10 jenkte ze zo hard dat de buren op de muur klopte...dus maar weer naar beneden...de tranen liepen me over de wangen...en god wat had ik toen zin op een borrel!!!!
maar gelukkig niet gedaan....ben nu weer wat rustiger.....

maar zag t ff niet meer zitten..
nu gelukkig wel weer!!

en ja ook vandaag laat ik de eerste weer staan!!!!!!!

groetjes van mij en een slapende pup nu:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even gisteravond teruggelezen, en dat is heel herkenbaar. Krijg ook de indruk dat het voor heel veel mensen geldt, dat het teveel drinken is ontstaan in een periode van teveel pijnlijke emoties. Voor mij zeker, achteraf zie ik dat heel goed. Pas gescheiden, pas ontslagen en bovendien veel fysieke pijn van een tumor die pas na maanden onderzoek kon worden ontdekt. Paracetamol hielp niet, grote hoeveelheden wijn wel. Nu jaren later is die pijn al lang over, en de emotionele pijn heb ik zodanig verzopen dat ik die helemaal niet goed heb verwerkt, denk ik. Dus dat overspoelt me nu nog steeds af en toe.
Ik weet dat het zo werkt, en ik vind het troostend en bemoedigend om dat hier ook van jullie te lezen.

Voor Hannah: wens je kracht en troost, en wees ook lief voor jezelf als je zoveel voor je kiezen krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, Adam Moudie en Hannah,
klein clubje op een klein draadje.
Het is wel gemakkelijker bijlezen,
maar ik mis er toch wel erg veel hoor.

Mousie meid sterkte, sjonge wat een pijn en gelukkig heb je niks genomen.
Maar zoals ik je las heb je dus wel in huis?
Lijkt me niet slim hoor, voor mij helpt het de dremperl zo hoog mogelijk te
maken, dan zou ik altijd een extra inspanning moeten maken en dan denk ik er
in elk geval nog een keer extra over na. Ik heb een sixpack malt in huis voor die momenten
en ga er steeds minder van gebruiken, dus hij staat er steeds langer. Goed teken voor mij.

Hannah,
fijn dat je er zo mee bezig bent, de manier waarop dus he. Ik werd ook erg geraakt door het stukje van Dhendro en vervolgend ontstaat er zo'n prachtig vervolg van diverse mensen en overal zit wel een stukje voor mij bij. Zat gister ook in zo'n roller coaster en had m al overleefd, maar zat huilend achter de pc bij die stukjes en voelde hoe helend die tranen waren en niet van wanhoop of machteloosheid. Terwijl de oplossing voor mijn situatie nog lang niet in zicht is. Verzopen in zelfmedelijden zou het een jaar geleden geweest zijn, wat zeg ik 1/2 jaar geleden nog.
Ik vind het leven geel lolletje en dat zal wel blijven, want dat had ik zelfs als kind al, toen ik nog nooit alcohol geproefd had. Maar ik zie de kwaliteit ervan nu wel toenemen en ook al zou ik echt wel eens onbekommerd willen zwelgen in gelukzaligheid (wat is dat eigenlijk?) ik droom niet meer van de dood.
Ik neem aan dat het vooruitgang is, al voelt het loodzwaar soms.
Mijn slaap herstelt zich, mijn lijf doet meestal weer wat ik wil en nodig heb en ik klamp me maar vast
aan de verhalen van anderen dat het nog beter gaat worden, want anders...........
Maar ik herken me in jou stukjes qua omgevingsfaktoren, sterkte meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen, vol storm en regen. Houd het dan nooit op?
Waar zijn die mooie herfstdagen met gekleurde blaadjes op de grond , blauwe lucht en een lekker herfstzonnetje?
Ik had gisteren een spannende avond, er was weer eens een buurtgerelateerd evenement en ik had mijn camera meegenomen, dan kan ik me net wat vrijer op zo'n avond bewegen ;)
Aan het eind van de avond kwam een journalist van de krant naar me toe of hij een foto van mij kon gebruiken voor de krant. Kijk dat vind ik leuk!! dus zo meteen snel een krant kopen en kijken of de foto er in staat. Was wel stressen, sne naar huis, om de foto's van de camera af te halen, de beste eruit te halen nog een beetje op te pompen en voor 11 uur moest ie op de redactie zijn.

dus zometeen de krant kopen en kijken hoe ze hem hebben afgedrukt ;)

hannah ben jij nooit nieuwsgierig wat er gebeurt als je zo'n moment van spanning wat je weg wilt drinken een keer zonder drank doorstaat? Dat is bij mij de omslag geweest, om op die momenten niet te gaan drinken en te kijken wat er dan gebeurt. Soms ging ik dan maar hardlopen, of een end fietsen om die spanning uit mijn lijf te krijgen, of gewoon het er maar te laten zijn hoe pijnlijk dat af en toe ook was. Het durven verdragen van die gevoelens.

Ik dronk net zoals jij, dagen niet en dan moest het weer om te kunnen ontladen. Op een gegeven moment dronk ik dus alleen nog maar de avond van mijn laatste werkdag en spaarde ik alle stress op tot die avond en hoppa, zoop me te pletter want als het eenmaal mocht kon ik geen maat meer houden. Het leek een vooruitgang maar was het niet want ik had meestal een kater van 2 dagen waarin ik me nog beroerder voelde dan op de avond dat ik ging drinken.

Het gaat er om dat je een keuze maakt, vind je het prima zo dan moet je er ook niks aan doen, heb je er geen vrede mee dan is het een idee om er wel iets aan te doen, en misschien is het dan handig om daar hulp bij te zoeken en te leren hoe je wel met die stressgevoelens om kan gaan. Een coach zou dan een goed idee zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal

tjonge wat een miezerig weer bij jullie ook??????
maar enfin de zon schijnt in de harten toch??????

:rose::rose::rose::rose: hierbij ook een zonnetje voor eenieder

Vie cranberries en vlierbessen mmmmmm lekker sausen maken voor het wild diner;):present:

Birthe jij gaat ook goed houden zo meis:present:

AR werkse pff altijd maar druk;)

Mousie knap van je hoor en beterschap:present:

hannah heel goed dat je er mee bezig bent ,
en puin ruimen?? zoals jij dat noemt en waar te beginnen,
tja het zal niet makkelijk voor je wezen ,
maar ge woon bij die steen beginnen die het
meest in de weg ligt en dan stapje voor stapje
verder,dan kom jij er ook wel
wens je er dan ook veel sterkte erbij:present:

Jane heeft altijd wel een opbeurend woordje voor iedereen:):present:

Zelf heb ik slecht geslapen vannacht ,
en ja hoor daar was die weer dat verhipte trek moment,
maar ook daar niet aan toegegeven
stijf in me bed gebleven :)
was weer een overwinning, want zo bekijk ik het nog steeds

verder wens ik iedereen een fijne dag en droge dag toe,
buiten zal het niet lukken maar van binnen wel toch?????

met een dikke knuffel van me :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane je berichtje raakt me. Ik vind het leven vaak ook geen lolletje en echt gelukkige momenten zijn precious diamonds. Voor mij komt dat, omdat ik van nature teveel eisen stel, en vaak zit te denken aan hoe het zou moeten.
Het kost me moeite om stil te staan bij de dingen die nu al gewoon goed zijn. Dit gaat wel beter nu ik niet meer drink. Of laat ik het zo zeggen, toen ik nog dronk was het pas echt een tranendal.
Jane, we zijn niet voor niets op de wereld, elk individu heeft een eigen reden van bestaan, dat geloof ik vast. En als het dan allemaal nogal zwaar is.... wie weet heeft dat ook een bedoeling.

Meiden en jongens, wat een geweldig takkenweer is het. Het is guur, het plenst, het giet, het is hozend herfst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi..
Ik zat even terug te lezen en ik zag dat bolletje had gedronken..
Bol.. op het moment dat jij het besluit neemt om met refusal te stoppen kan je dat toch melden op het forum??
Daar is het toch voor??
Misschien hadden we je om kunnen praten.

Ik snap ook wel dat er behoefte aan is om het over allerlei zaken te hebben en dat dit een huiskamer is, bla bla, maar het blijft een alcoholforum.
En je (iedereen) mag alles komen melden wat hem/haar dwars zit.
Ook dat je hebt gedronken/gaat drinken wat dan ook.
En soms krijg je een antwoord dat je niet had willen horen, dat moet men dan ook voor lief nemen.

Rosan, ben benieuwd hoe het met je gaat en wat er dan gebeurt is eergisteren avond .. waardoor je naar eigen zeggen weer onderaan de ladder staat. ik hoop dat je het inmiddels wat positiever ziet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, als het jou helpt om in bed te gaan liggen is dat goed!! Alles mag als het helpt om de drank te laten staan.
Meis ook, goed dat je bent blijven liggen!! en niet toegegeven hebt!!

Zijn hier mensen die mindfullnes hebben gedaan? ik zit er steeds meer aan te denken om zo'n cursus te volgen.
Ik heb oefeningen van internet gehaald en het mooie is dat ze uit gaan van dit moment, zonder oordeel, in het hier en nu. Alles is goed.
Een goede oefening in het er te laten zijn, wat 'het' ook moge zijn. Het is anders dan de reguliere ontspanningsoefeningen omdat je niet eens ontspannen hoeft te zijn.
Voor mij werkten de gewone ontspanningsoefeningen nooit want hoe meer ik daarop focus hoe gespannener ik dan werd, en boos omdat het me niet lukte.;)

een wild diner.. vliegt dan het eten over tafel?? Ik zie het helemaal voor me, maar cranberriesaus is ook heerlijk bij een gefrituurde brieschnitzel, mmmmmmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, op deze donkere en stormachtige dag!

Moussie,
beterschap
Aauww, 6 ruggeprikken.
:o

ER,
goed dat je het moment hebt doorstaan.
Schrijf voor jezelf op wat nu maakte dat je wilde gaan drinken.
Zo leer je je valkuilen steeds beter herkennen.

Meiske,
voor jou ook chapeau!
En ik weet niet of je drank in huis hebt,
als dat niet zo is valt er in elk geval niet te kiezen,
wel of niet drinken.

Hannah,
goed dat je er over nadenkt om een coach te nemen,
bij sommige dingen is het heel handig van iemand
tips of handvatten te krijgen.
Alleen is maar alleen en je hoeft het niet alleen te doen.

Hahaha,
bij een wild diner stel ik mij wel iets heftigs voor.
:$

Hier gaat alles zijn gangetje, soms heftige en zware dagen op
therapie maar ja, dat hoort erbij.
Vandaag ga ik weer even werken, dus tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...