Spring naar bijdragen

donderdag 26 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 394
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
bolletje

Har hij deelt zijn drankprobleem met niemand. Gewoon omdat hij er niet van af wil.

Beste Bolletje, ik heb hier over mijn probleem met alcohol en de onderliggende zaken gedeeld. Tis niet meer aan de orde. Ben happy met mijn leven maar erken terugkerende depressies als een ziekte. Krijg daarvoor medicatie maar nog niet naar tevredenheid.
Ik zie alcoholgebruik absoluut niet als oplossing meer. Heb hier veel over geschreven vóór jouw tijd.
Oordeel niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie het pamperen zal binnenkort echt afgelopen zijn. Dat gaan anderen voor hem doen. Hij kan niet vragen. Heeft hij nooit gekunt en verwacht dat iedereen maar weet wat hij wil. Dat gaat veranderen, want hij zal nu zelf aan moeten geven wat hij wil. Maar dan wel naar anderen. ik stop met verzorgen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, goed dat je dit nu zegt; ik hoop dat je het onthoudt.

Je kunt een ander niet veranderen, dat kan hij alleen maar zelf doen. Van je pogingen raak je alleen maar boos en verdrietig en gefrustreerd. Beter is het om het voor jezelf leuk te maken, en te zorgen dat zijn nare kanten jouw niet raken, dat jij er geen last van hebt.

Het kost soms veel moeite om dit te leren; het zorgen en het iedereen-naar-de-zin-willen-maken zit toch diep met de paplepel ingegoten bij de meeste vrouwen.
Soms kan een psycholoog/psychotherapeut je hierbij handvatten geven, om allereerst van jezelf te houden. Het gedrag van de ander kun je leren accepteren of afwijzen, zonder het nog te willen veranderen.

Ik moet even weg; het werk trekt aan me. Misschien kijk ik straks weer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Alaine, ik was in de war met namen. Vond het prettig dat je op die vraag in ging, want ik zou het antwoord niet hebben geweten.
Van dat hakketakken was maar een grapje hoor, soms vliegt men elkaar hier wel eens in de haren. Doe je ook mee? ;)

Bol, ik hoop voor je dat het je lukt om je vriend in zijn waarde te laten en jou in de jouwe. Dat moet een hele verandering voor je zijn die niet gemakkelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meis de wil is er. Al heel lang en ik ben al een hoop veranderd. Schenk zo wie zo geen drank meer voor hem in. Dat kan hij zelf. Verder moet ik nog wel voor zijn koffie en zo zorgen maar dat gaat dadelijk ook veranderen. Vaak hoor ik Bol jij komt op de eerste plaats maar dat is zo moeilijk als je al zo lang gewend bent een ander belangrijk te vinden. Toch ga ik hier ook aan werken hoor maar alles op z'n tijd. Ik verander langzaam maar verander wel. Moet het ook voelen dan pas kan ik echt veranderen.
trusten Meiske slaap lekker:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol even voor de duidelijkheid...ik vind je onbevangen en onvoorwaardelijk wat de liefde voor een ander betreft. Ik vind het alleen zo jammer dat je jezelf tekort doet getuige je terugval(len) wat de alcohol betreft. Daarbij komt ook nog eens dat je partner niet de verantwoording voor zijn verslaving kan nemen.
Maakt het voor jou haast onmogelijk aan jouw probleem te werken.
Ik hoop dat je het verantwoordelijksgevoel los kan laten....het is immers zo vermengd met het zijne ten opzichte van de wederzijdse grote vriend: DE ALCOHOL.

formuleringsfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, het aantal postings die jij plaatst omdat je begaan bent met de ander, tel ik niet....je bent betrokken, cijfert jezelf weg alsof de duvel achter je aan zit.
Meid, je bent goed zelfs zonder om de ander te geven.
Geef jezelf veel...zelfs ten koste van de ander, zodat de ander kan begrijpen hoeveel jij van jezelf houdt :heart:
Hoe meer JIJ voor jezelf opkomt des te meer zal de ander beseffen hoe belangrijk die daad kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Har, ik denk wel eens, wat we met zoveel gevoel aan een ander schrijven is eigenlijk ook voor onszelf bedoeld.
We slaan allemaal een richting in en denken vaak dat die richting goed is. Uiteraard is niet drinken heel erg goed, maar daarna ga je stappen ondernemen om je leven weer vorm te geven.
Ik lijd zelf niet aan hooggevoeligheden of borderline of wat dan ook, maar het is best moeilijk om na drank weer op de rails te komen.
Het was eigenlijk zo gemakkelijk: zie je het niet zitten? Nou dan neem je de fles.
En als die fles er niet meer is, hoe dan verder? Verliefd worden is een optie, maar ook dat is niet blijvend.
Overigens ben ik best tevreden, alleen gevoelsmatig iets uit balans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...