bolletje Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Lief Floortje natuurlijk komen nu die gevoelens naar boven. Kun je ook zeggen op wie je boos en teleurgesteld bent. Het doet pijn om dit door te maken. Je voelt je verdrietig en machteloos omdat je niets meer aan de situatie kunt doen. Maar laat je tranen maar komen hoor meid iedereen zal dat begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Lucht wel op om dit te schrijven. Dochter is bij me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Het meeste ben ik boos omdat R liever met mijn moeder of schoonzus praat. Liever dan met mij. Maar toch loop ik al langer met het idee dat ik van hem weg wilde. Emoties zijn zo moeilijk. Gemakkelijk om door te gaan; maar dan krijg ik opnieuw ellende en moet ik hier nogmaals doorheen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Floortje mijn ervaring is dat JIJ de regie weer in handen moet nemen. Niets R, jij bepaalt nu hoe het gaat.. en jouw moeder is van jou en niet van R! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hermie, dit is ook een ontzettende machtsstrijd. Hij praat met anderen en ik kan daar niet mee dealen. Is niet fraai, misschien wel waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Ik ga eten koken, maar wil Floortje even sterkte wensen.Zorg goed voor je dochter, de kinderen laten soms niet merken hoeveel verdriet ze hebben (dat is geen verwijt hoor, meer een ervaringsgegeven).De Hema-cursussen daarvoor hoef je niet naar de Hema, sterker nog, je kan ze alleen online kopen dacht ik, de eerste les gratis. Zie hema.nlSucces allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Lieve schat dat is zijn onmacht, hij probeert zieltjes te winnen. Licht de mensen in die je vertrouwd (heb ik gedaan) en doe je ding. Hij heeft geen macht meer over je en dat maakt hem bang. Jij bent zoveel sterker nu.. en nu niet terugkrabbelen als hij je lief aanspreekt, doorzetten meid. Het is eng maar je moet nu voor jezelf en je dochter kiezen. Als je wilt kun je me pb-en. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Thanxxx, HoutjeMorgen gaat ze naar oma en kan ze haar hart luchten.Ik heb oma al gevraagd om - als de nood hoog wordt - voor dochter te zorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hermie, zou je me willen bp'en over jouw verhaal? Dit steunt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Bolletje, Meer over mij zelf vertellen. Gelukkig is het allemaal anoniem en kan ik vrijuit praten. Mijn beroep is beeldend kunstenaar. Heb meer dan 100 tentoonstellingen gehad in binnen en buitenland. Nu ben ik hoofdzakelijk ideeën kunstenaar. 1976 ben ik verhuisd uit de Randstad naar het platteland mede omdat overal waar ik kwam gezopen werd. In 1980 ben ik behoorlijk overspannen geraakt en dat heeft jaren geduurd. Op menige bank van een psychiater heb ik gelegen. Om me een beetje te ontspannen dronk ik behoorlijk. Toen nog sterkedrank.Dat is door de jaren heen bier geworden. Met tussenpozen veel en veel te veel.Je leven staat in het teken van de drank. Maar ik wordt ouder. Inmiddels 66 jaar en de lichamelijke klachten nemen toe. De psychische klachten heb ik min of meer overwonnen. Nu de drank nog.Daar ben ik nu mee bezig om daar een halt toe te roepen. Roken doe ik al 10 jaar niet meer.Ik ben 42 jaar getrouwd en heb drie kinderen.Op houden met drinken vind ik erg moeilijk maar ik denk dat het me gaat lukken mede door jullie.Wanneer je meer wilt weten geen probleem.Willie zo heet ik natuurlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 mijn moeilijkste moment is van het thuiskomen van werk, tussen 5 en 6 tot ik naar bed ga. helaas maakt het voor mij niet uit of ik ga eten, drink er vrolijk om door.mijn man drinkt ook een biertje, maar als hij gaat eten dan is het voorbij, wou dat ik dat had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hoi WilGoed dat je wat over jezelf vertelt! Je bent zo te zien op de goede weg en hebt iig al één verslaving(roken) overwonnen. Dan lukt de 2e ook wel?Heb je misnoegen over dit forum gelezen en ik kan je een virtuele hand geven: zo voelde ik dat ook in het begin. had niets met die ver-haaltjes over de poes, een appeltaart bakken of de hond uitlaten.Heb dat toen ook aangegeven. Maar door te blijven kwam ik er achter dat het toch wat anders ligt en dat die 'prietpraat' meer betekenis heeftdan je in eerste instantie vermoedt. Het is voor sommigen heel belangrijk dit aan te geven. daarnaast is het een 'en 'en 'forum: er is ruimte voor gezellige praatjes, maar ook voor serieuze aangelegenheden, dat heb je ondertussentoch wel gemerkt?Ook vond ik het vervelend als er niet altijd of naar mijn idee onvoldoende werd gereageerdJa, in het begin ben je gretig en blij mensen gevonden te hebben dieje begrijpen en wil je veel consumeren. Ook daar ben ik anders tegenaan gaan kijken.Soms komt er geen of nauwelijks reactie, maar leer dat niet op jezelf te betrekkendaar kunnen allerlei redenen voor zijn. Ik ben zelf ook getrouwd, 55 jaar en heb 4 kinderen. Meer over mijzelf heb ik geschreven in de rubriek: 'Wie is Wie' Wat vind jouw vrouw ervan dat je drinkt?Heb je steun aan haar? En je kinderen, weten die dat je met de drank worstelt? Goed dat je blijft op het frum. Ik heb er zelf al veel aan gehad.Het heeft er bij mij toe geleid dat ik volledig ben gestopt met de drank en dat is nu al een maand (en één dag).Dus blijf schrijven Wil, we trekken je er wel doorheen! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 MariamHet eerste wat ik om vijf uur altijd deed was mijn vrouw goedendag zeggen en dan naar de wijnkast (meterkast!) lopen om een fles port te halen(of een halve fles verder opmaken). Dan nam ik drie glaasjes, maar wel formaat wijnglas!En bij het eten een goede fles wijn, die ging dan in de loop van de avond wel op en tot slotnog wat portjes voor het slapen gaan.En dat vele jaren lang, dag in dag uit.Nu ben ik volledig gestopt dus je raadt wel waar mijn trekmomenten liggen!Juist, net als die bij jou.Mijn vrouw drinkt ook, maar kan net als jouw man gewoon stoppen.Idd, wou ook dat ik dat had, want vind goede wijn wel heel lekkerMaar ik heb het niet en zal het ook nooit hebben.En toch heb ik er geen spijt van dat ik gestopt ben!Mijn vrouw drinkt vrolijk door, het doet me weinig, ik ben bevrijden hoef niet meer te bewijzen dat ik nog 'normaal' kan drinken.Trek blijft voorlopig, nu ook bv, maar dan schrijf en lees ik wat op het frum, drink een groot glas frisdrank of eet wat.De trek verdwijnt dan vanzelf. Probeer eens te lokaliseren in je lijf waar de trek zit en vul die plek dan op met iets anders, werkt bij mij goed. Tip geweest van AdB , de internet begeleiding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 alkol, Een maand en een dag 2 uur en drie minuten Hoe voelt dat ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hallo bekenden, en nieuwelingen, welkom!Ik ben al even niet geweest maar in mijn geval is geen nieuws goed nieuws;het gaat eigenlijk gewoon prima met me,geen drank, veel leuk werk, leuke relatie en de normale ups and downs in een mensenleven.Ik lees wel regelmatig (in de trein, dan kan ik lastig berichten schrijven) en ik leef mee met wel en wee.Een hoop mijlpalen, gefeliciteerd.Sterkte voor degenen die het nodig hebben, een dikke knuffel voor Corinne!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Dat voelt heel goed Wil, maar soms denk ik ook: tis pas een maand. Eerdere stoppogingen duurdenresp. 9, 3 en 4 maanden dus ik ben nog lang niet aan het recordbreken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Woman??Heb je knuppel (en de haan:)) in het hoenderhokvan gisteren gevonden en kom ze nog terugbrengen als je weer bentaanmeld! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 En wat doe je nu dan Co (hoi Co) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 wat, zijn we alleen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Naar de kroeg, is dat een goede optie in jouw stemming? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Zie 15 gebruikers aangemeld staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Voel hetzelfde C, zou een webcam wat zijn. Eens vragen aan Tactus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Willie fijn dat je wat hebt verteld over jezelf. En knap hoor. Beeldend kunstenaar? Dat hoor ik graag omdat ik zelf ook veel bezig ben op creatief gebied. Schilderen, beeldhouwen enz. Ik ben autodidac dus alles zelf geleerd.Je schrijft dat je al lang geleden gestopt bent met roken. Dan moet het drinken ook lukken, en dat gaat ook gebeuren. Sommigen, waaronder ik, doen dat met vallen en op staan, sommigen doen dat door langzaam af te bouwen, en sommigen doet het acuut. Maar dat je er mee aan de slag gaat is al een groot compliment waard. Ik hoop echt dat het je zal lukken om die drank te laten staan. Heb je nog hobby's of zou je het kunstenaarsschap weer op willen pakken? Dat is misschien iets waar je je creativieteit in kwijt kunt. Ik merk zelf dat, als ik schilder, ik nergens anders aan denk. Of stel ik de vraag te vroeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 HOi allemaal,Heeeee Valentine Gaat lekker met je lees ik, gewoon zo doorgaan zou ik dan zegge.Leuk je weer is hier te lezen.Hee alkol nog gefeliciteerd he met gister:moon:Welkom hier Mariam, ik zoek je zo even op bij wie is wieFloortjeGoed dat je zo voor jezelf opkomt, Het is moeilijk, maar uiteindelijk zul je trots op jezelf kunnen zijnHier een klein beetje stressssss, want ik ben mn mobiel kwijt:devil:Nou maar hopen dat ik hem maandagmorgen op mn werk weer terug vind, want ik heb er op mn werk nog mee gebeld.Please please laat ik m niet verloren zijn en dat iemand nu de hele wereld belt van mijn kleine abonnementje. Neee ik ga er gewoon vanuit dat ik hem gistermiddag vergeten ben..... Iemand zei laatst zoals als ZennnnnnnnnBen nu ff aan het zennen dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hoi Bol herken dat , dat verliezen van jezelf als je wat kunstzinnigs gaat doen. Heb toen ik stopte pen en O-I inkt etc. aangeschaft want dat deed ik vroeger ook veel. Heel blad voltekenen, was ik helemaal van de wereld.Maar nu zit ik te veel te frummen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden