Spring naar bijdragen

dinsdag 1 december

sailor

Aanbevolen berichten

Hoi Medelotgenoten,
Helaas heb ik het niet drooggehouden,
Ik heb mij wel aangemeld bij een 1e lijn psychologe en kan helaas daar eind januari pas terecht.
Wel moet ik in 6 kantjes mijn levensverhaal gaan maken en als laatste in kaart brengen wat mijn hulpvragen zijn.
Ik ga morgen mijn 2e griepprik halen en overweeg om maar refusal te vragen, dit heb ik al eens eerder geslikt ongeveer na de opbouw een paar halfjes per week.
Het ging toen goed en ik had echt het lef niet om het te proberen.
Ik zou best eens iemand willen bellen zoals ik hier eerder gelezen heb dat mensen wel eens doen.
Mijn email is bekend dus hopelijk reageert er iemand.
Ooit ben ik bij de AA geweest een paar maanden toen ging het ook goed. Alleen door de drukte van mijn gezin vond ik het echt vervelend om elke week te moeten gaan.
Als ik ging knapte ik er wel van op, was ik weer extra gemotiveerd.
Mijn vriend waar ik heel veel van hou die drinkt geen druppel omdat hij in zijn familie iemand is verloren aan alcohol. Hij heeft nog nooit gedronken zelfs en heeft toch plezier in zijn leven (meer dan ik uiteraard).
Gelukkig ben ik eerlijk geweest tegen hem en via hem ga ik naar de psychologe nou hopelijk bied dat uitkomst.
Ik kan met haar van vrouw tot vrouw praten en aan mijn problemen werken,
Nou dank voor het luisterend oor en hopelijk reageerd er iemand.
Liefs Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie, misschien heb je hier wat aan mbt je poema?
de zus ben je denk ik zelf, vaak zijn andere personen in een droom delen van jezelf.

Het roofdier dat we in de droom zien besluipt zijn prooi en valt onverwachts aan. Het staat symbool voor ons driftleven dat we niet meer in de hand hebben. Mogelijk gaat ons driftleven zelfs alle fatsoen te buiten. Probeer te onthouden op welke dieren er gejaagd wordt en om welk soort roofdier het gaat. Worden we in de droom zelf door een roofdier aangevallen dan zullen we in het waakbestaan het slachtoffer worden van het driftleven van anderen. Lukt het ons in de droom aan het roofdier te ontsnappen dan zullen we in het waakbestaan onszelf kunnen beschermen tegen deze aanval. Doden we het roofdier omdat er niets anders opzat dan rekenen we in het waakbestaan af met onze aanvaller. Doden we zomaar voor de lol roofdieren in de droom dan gedragen we ons in het waakbestaan overdreven zindelijk. Daarbij gunnen we anderen niet hun seksuele avonturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is iedereen weer ontzettend lief tegen elkaar! :D
Ik word er behoorlijk melig van! Zal dus maar stoppen voordat ik een tik op m´n vingers krijg omdat ik niks zereneus neem. ;)

Fijne dag allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Ineke,

Goed van je dat je niet bent blijven zitten na je uitglijder maar stappen ondernomen hebt! :present:
Wel balen dat je nu nog zo lang moet wachten. Zal ook behoorlijk moeilijk zijn om je levensverhaal op te moeten schrijven, dat gaat niemand in de koude kleren zitten denk ik.

Ik zou zeggen, maak nu tijd voor jezelf vrij en doe de dingen die goed zijn voor jou. Dus ondanks de drukte in je gezin wel naar AA gaan, je had er immers profeit van. Refusal slikken als stok achter de deur en beroep doen op je omgeving. Lijkt me namelijk dat je op dit moment alle hulp kan gebruiken die er is totdat je met je psych kan praten.

Heel veel sterkte! En hou je haaks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging over sex met een hele gekke man.....
Ook een beetje eigen schuld dikke bult, want op mijn wc hangt een ansichtkaart met de volgende tekst:
"Never sleep with anyone crazier than yourself"
Volgens mij is er al een draadje over dromen :) Ergens bij thema's ?
x

quote:

Originally posted by:
alkol

Woman,

Gek gedroomd? Waar ging het over?

Toch niet over wijn hoop ik.

Had daar nog zo voor gewaarschuwd!
;)

Droomde zelf dat ik kon hardlopen

Kan helemaal niet (meer) met mijn knie.

Droom alleen maar over dingen die ik niet meer kan;
:(

niet drinken,niet hardlopen..

Draadje over dromen en droomuitleg opzetten misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jip,
Ja, Ik wil uiteraard wel eerder stoppen, dus deze week met refusal beginnen. De huisarts is wat lastig bereikbaar en geeft morgen masaal griepprikken dus morgen zal ik het misschien niet kunnen bestellen, dan drink ik 24 uur niet (nu ook heel weinig hoor) en dan durf ik pas te beginnen.
Ik weet dat ik wel weer welkom ben bij de AA maar met onregelmatige diensten ben ik best al veel s'avonds weg en dan ook nog weer een extra avond dus dat doe ik denk ik niet.
Het is niet zo dat het helemaal crisis is nu, dus ik redt dat wel tot eind januari. Als mijn vriend er is en die komt elke avond en blijft elke nacht slapen dus als hij er bij is drink ik zeker niet en ook niet stiekem om zo.
Bedankt voor je reactie.
groetjes Ineke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

Een goede morgen, een goede maand!

Ik ga in Griekenland wonen!
:D

Hee dat is fijn, iemand om mee te praten hier, dat mis ik wel eens.

Ik las vannacht zo'n zin waarvan ik dacht dat is nou typisch iets wat Wing zou kunnen zeggen:
"We doen ons best, we bouwen een vliegtuig om het geheim te zien, maar dan kom je erachter
dat er geen geheim is, alleen een vliegtuig. En dat is mooi". (Speedboot/Wieringa, boek is nu uit)

Vie bedankt voor de uitleg van de mail van A.

Alkol leuke link, vanavond even lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De slachtofferrol

Geloof het of niet maar ik was ook zo. Alles was de schuld van anderen, ik deed toch alles fout en ik voldeed nergens aan, ik kon niks en iedereen zag dat. Ik was daar erg goed in. Had als kind ook niet anders gehoord dus dacht dat dat de waarheid was. Ik deugde niet.

Deed enorm mijn best om het allemaal goed te doen maar het was nooit goed, nee logisch achteraf als je je afhankelijk maakt van de mening van anderen. Ik dacht nergens controle over te hebben en dat alles mij overkwam. Bij tijd en wijle zag ik het ook echt niet meer zitten, was ik zo negatief dat mijn omgeving mij uitkotste en mijn angsten bewaarheid werden, als ik mezelf ben dan wil niemand met me omgaan... maar als ik doe wat zij willen dan gaat het ook niet. Ik zat daar echt in gevangen en haatte mezelf en iedereen.

Het was een klus om dat te doorbreken, om te leren dat ik allang goed was zoals ik was, en dat de mening van anderen er niet toe deed. Dat ik een keuze had en dat ik ook kon leren focussen op wat wel goed ging ipv op wat niet goed ging. Dat ik tevreden kon zijn met 2 ochtenden vrijwilligerswerk wat voor mij net zo zwaar was als een fulltime baan voor een ander, ipv te denken, jeetje ik kan niet eens fulltime werken. Het zijn de gedachten en aannames die je over jezelf hebt die negatief gedrag in stand houden.

Voor mij was de RET therapie een ontdekking. Ontdekken wat voor verwachtingen en aannames er in je eigen hoofd zitten en deze uitdagen. Want voor mezelf was ik veel strenger dan voor anderen. Zo streng dat ik nooit aan mijn eigen verzonnen eisen kon voldoen en steeds weer teleurgesteld raakte in mezelf en zo was het cirkeltje weer rond, al doe ik nog zo mijn best, het gaat toch weer mis.

Behalve dat ik er enorm ongelukkig van werd was het ook veilig, hoe raar het ook klinkt. Als je van niks uitgaat kan het ook alleen maar meevallen, als ik ongelukkig was hoefde ik mijn verantwoordelijkheid niet te nemen, het zou toch wel weer mis gaan. Er waren ook mensen die energie in mij wilden steken en in mij geloofden en dan werd het helemaal drama want ik had steeds maar het gevoel dat ik toch niet aan hun eisen kon voldoen, dus die mepte ik ook weer mijn leven uit, makkelijker om ongelukkig te blijven dan de pijn van teleurstelling van anderen te voelen.
Als iets goed ging dan vertrouwde ik dat niet en maakte ik het vaak zelf kapot omdat niet goed gaan makkelijker te hanteren was

het is een hele klus om daar uit te komen, maar het kan wel. Focussen op wat wel goed gaat, accepteren dat je bent zoals je bent en vinden wat wel bij jou past. Voor jezelf gaan zorgen en dat niet bij anderen neerleggen. Jezelf lief gaan vinden en de moeite waard gaan vinden. Leren dat kritiek over een deel van mij gaat en niet over mij als totale persoon en dat ik de keuze heb wat ik met die kritiek doe. Met die vaardigheden is het leven zoveel leuker geworden. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen in mijn omgeving die mij slap vinden dat ik geen volle baan heb maar 3 dagdelen vrijwilligerswerk doe, dat ik in de WAO zit, dat ik mijn creativiteit niet om zet in een winstgevend iets en daarmee langs de weg timmer. Dat ik leef zoals ik leef.

maar eerlijk gezegd heb ik daar steeds meer poep aan. Als ik niet voor mezelf zorg doet niemand anders dat. Een ander heeft makkelijk praten want kan niet in mijn hoofd kijken hoe hard het voor mij werken is om te leven zoals ik wil. Mensen die mij zwak vinden heb ik ook niet zoveel mee, in mijn vriendenkring zitten ze nu niet meer (vroeger wel)

Hannah, ik wens je zo toe dat je ooit ook die keuze voor jezelf gaat maken en niet jouw geluk bij anderen neer blijft leggen. Ik zie dat je er mee bezig bent maar bij tegenslag duik je uiteindelijk weer terug in het oude denken, ik deug niet en stel iedereen teleur, nee, je stelt hoofdzakelijk jezelf teleur en daar moet je gewoon mee op gaan houden. Je bent echt zo goed bezig, je stelt je opener op op het forum, je bent positiever , hebt vrijwilligerswerk opgepakt waar je plezier in hebt, wat zal het jou roesten dat een ander dat niks vind, diegene hoeft dat toch niet te doen? Je moet echt gaan leren om dat naast je neer te leggen en je boosheid in iets positief om te zetten ipv van je af te gaan trappen want daarmee houd je het in stand.

en nogmaals, zoek daar hulp bij want het zijn vastgeroeste gewoontes die je niet zomaar doorbreekt. Maar je kunt ze wel doorbreken!! en dat je dat kan daar heb ik het volste vertrouwen in... maar je moet het wel zelf doen, niemand anders zal het voor jou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Inneke,
Erg goed dat je al stappen hebt ondernomen om te stoppen met de alcohol. Wel nog een lange weg te gaan maar de eerste stap heb je al gezet dus:present: deze is voor jou.
Zie je op tegen je verhaal van 6 kantjes te schrijven? Als je eenmaal bezig bent zul je merken dat 6 kantjes misschien nog wel te weinig is.
Hoop dat je de kracht van het forum krijgt om door te zetten. Je ziet het is hier lachen, huilen, kwaad worden maar vooral elkaar steunen, ieder op z'n eigen manier.
Hoop dat je je thuis gaat voelen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helahola allemaal.

Anjo, wat fijn weer van je te horen, Ik sluit me bij Fran haar berichtje aan. Ga goed meid:heart:

Ik heb ook een x een mail doorgestuurd, zo'n kettinggeval. Iets wat ik eigenlijk zelden doe. Daar stonden ook een tweetal mailadressen op van mede-forummers. Beide hebben me daar op aangesproken middels een mail. Ik was blij dat ze dat gedaan hebben, ik had er geen moment bij stil gestaan. Op die manier had ik hun vertrouwen beschaamd en dat vond ik erg vervelend. Het is niet het einde vd wereld, geen man overboord maar vervelend. Ik heb mn excuses aangeboden en dan mag het wat mij betreft weer klaar zijn.
Ik ga er vanuit dat iemand dat niet doet met verkeerde bedoelingen, vaak is het onnadenkendheid.

Hanah, ik val niet over je heen omdat je drinkt. Wel omdat je dreigende taal uitslaat. "Nou weet ik ook mooi jouw emailadres" is niet echt helpend en motiverend.
Je bent een alcoholist die veel dingen op zichzelf betrekt. En als je dan niet lekker in je vel zit ga je ruzie zoeken. Ik herken je gedrag, ik was ook zo. En soms doe ik het nog.

Je bent bang en denkt dat het geluk altijd net de hoek omloopt als jij eraan komt. Hannah, dat hoeft niet zo te blijven, dat gevoel! Ik weet het, ik heb het zelf ervaren en ervaar het nog bijna dagelijks. Voorwaarde voor mij om dat te gaan zien was wel dat ik stopte met drinken, zelfonderzoek, therapie, later de AA en natuurlijk dit forum.

Dat wens ik voor jou ook. Je bent niet alleen Hannah, je moet het wel zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas
Je verhaal is heel duidelijk. Bij het opgroeien leer
je jezelf kennen in interactie met de anderen. Als je geluk hebt
dan leer je van jezelf dat je goede en minder goede kanten hebt en
groei je uit tot een evenwichtig persoon.
Veel mensen op dit forum hebben negatieve ervaringen opgedaan
in hun jeugd (kan niet voor iedereen spreken, ik wel iig)en
zijn op een bepaalde manier tegen zichzelf gaan aankijken
en zich ook zo gaan gedragen bv altijd aardig gevonden te willen worden,
liefst door iedereen, omdat dat je in het verleden voordeel opleverde.
Dat je jezelf dan maar wegcijferde nam je op de koop toe. Irreeele gedachten.
Je gedrag en denken worden bepaald en helaas ook weer vaak bevestigd door
je navenante gedrag. Zo is de cirkel rond.
Deze patronen zijn zo ingesleten dat ze moeilijk te doorbreken zijn.
RET is één methode om de irrationele gedachten aan te pakken.
In therapie leer je niet jezelf te veranderen, maar je leert een andere manier
van denken en gedragen. Je kunt zeggen dat je naast zwemmen dan ook
schaatsen hebt geleerd, je hebt voortaan een gedragsalternatief.
Maar nieuw gedrag vraagt veel oefening en heel vaak zul je weer terug vallen
in je oude gedrag, dat zul je toch ook wel ondervonden hebben?
Maar dat veranderen kan ben ik met je eens al zijn het geen grote verandereinge, het zijn meer verschuivingen. Wie introvert is zal nooit extravert worden, maar kan er wel wat
dichter naar opschuiven, kleine stapjes en veel oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Als je niet meer dan wijntjes vanmorgen hebt gedronken, dan valt de schade méé.
Beter twee glazen dan twee flessen (dat zou het bij mij geworden zijn).
Je weet dat ik ook vrijwilligerswerk doe: heel dom, ik leer mensen met een muis
omgaan, hoe de computer werkt, ben op het laagste nivo begonnen, 9 jaar geleden.
Ik kan dat zien als dom en achterlijk.
Ik kan het ook zien als iets waar ik mijn energie uit haal, mensen worden blij en
enthousiast naarmate ze meer leren.
Ik ben helemaal enthousiast geworden voor het ict-gebeuren, geen professioneel niveau
natuurlijk, maar een nivo waar ik goed op kan functioneren. Juist omdat ik geen
professional ben, kan ik het goed uitleggen denk ik.
Ik heb er veel leuke contacten aan overgehouden.
Misschien kun jij samen met die mevrouw ook andere leuke dingen gaan doen,
een uitje, een museum, en hebben jullie samen pret.
Er zit misschien meer in dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeerde ik eergisteren de draad hier weer op te pakken door zomaar binnen te ploffen kreeg ik meteen de hoofdprijs. Jawel 2 hele kotsdagen achter elkaar en niet eens een beloning hiervoor hahaha.

Val nu dus ook weer binnen en hoop niet dat ik iemand gepasseerd heb of doe dat ik er niet op in ben gegaan. Hoop van harte dat alles kee is met jullie.

Vervelend hoor als je er een paar dagen niet of amper bent want je bent meteen de draad kwijt en krijgt het gevoel over alles en iedereen heen te walsen maar dat is beslist niet mijn bedoeling. Ben gewoon een tikje boel onhandig met een draad oppakken hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...