Spring naar bijdragen

woensdag 2 december


druppeltje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. Vandaag een drukke dag te beginnen zometeen met een katertje wegbrengen dat ik later als een 'je weet wel' kater op mag halen;) en ja ook ik laat vandaag de eerste, tweede etc. maar weer staan.

Trouwens Joann jadore betekent ik aanbid je dus nog iets krachtiger dan ik bemin je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja adore ik moet om 14 uur heen ik zie er heel erg tegenop maar ga wel heen, betekent dat ik met de billem bloot moet en ook dat ik vandaag niet meer verder kan/mag drinken, fles is net leeg. Jadore, wat ik probeer te zeggen: we hebben allemaal een probleem, sommigen zijn heel erg goed en mooi met woorden, ik zou graag willer dat ik dit ook zou kunnen, dit betekent niet dat we er niet zijn voor elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Jadore sterkte straks bij de HA
ik vind het moedig van je en
wat bij me opkomt is probeer zo eerlijk mogelijk te zijn
daar heltp je jezelf het meeste mee (ik vraag me bijv af
1,5 a 2 flessen? zou bij mij 2 flessen min een slok zijn, snap je)
ik wil niet lllig doen maar ik sjoemelde bij het leven en doe dat
waarschijnlijk nog. Maar het kan net het verschil nu zijn of de huisarts
je bijv. Refusal aanraadt of juist niet, want je moet dan de verantwoordelijkheid wel nemen om het
te slikken.

Verder over Ramses: ik ging ermee naar bed en stond ermee op
(eindelijk een vent in mijn bed, valt ie niet op vrouwen!)
ik was erg geraakt gisteren en straalde bohemien, bourgondisch
en eenzaam en wijs zijn uit hem. Wij zgaen jarenlang toch meer de buitenkant.
Heb hem ooit in de Bhagwan ashram in Poona gezien, gisteren hoorde ik dus dat hij
daar niet dronk. Hij leek daar gelukkig. En is toch verder gegaan met zijn leven dan die
fase. Al met al hield ik wel een gevoel over: ik had niet met hem willen ruilen.

N.a.v. Alkol en het draadje gisteren bleef ik voor de 2e keer nu, s nachts nog door frummen
en begon me daar ook zorgen over te maken. Ik deel nu minder in het echte leven doordat ik dingen hier deel. Maar weet niet of ik anders diezelfde dingen zou hebben gedeeld. Denk het toch niet, want vaak alcohol gerelateerd. En in de dingen die ik wel met vrienden deelde, hield ik bijna altijd net dat stukje over alcohol weg, want de schaamte om het echte verhaal te vertellen was te groot.
Dus ik denk dat het voor nu toch ok is en dat ik heel alert moet blijven om mijn real life niet te verwaarlozen. Dus dank je Alkol, ik was er toch net iets te naief mee bezig. Denk soms dat alles ok is zolang ik maar niet drink, maar zo simpel is het niet. Ik blijf dingen en gevoelens compenseren,
zlefs naast het spiegelen, overdenken, therapie, forum, vrienden en snachts wakker liggen malen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Jadore, ik las dat je de begeleidng van Brijder doet. Ik weet niet of die goed is; heb jij er steun genoeg aan?
Ik vind de persoonlijke (anonieme desgewenst) begeleiding van de internetbehandeling van Alcoholdebaas erg prettig. Misschien eens kijken of dat beter werkt voor je?

De eerste week hier op het forum voelde ik me erg sterk, daarna had ik een paar (soms flinke) uitglijders. Nu de internetbehandeling vordert, krijg ik meer inzicht in de redenen waarom ik drink, en ook handvatten hoe ik hier anders mee om kan gaan. Ik zeg niet dat ik nooit meer een uitglijder ga hebben, maar ik voel me groeien, en er komt een dag waarop ik het helemaal onder controle heb.

Dapper dat je zo naar je huisarts gaat; die stap is voor mij te groot. Vooral ook omdat de HA niet de enige is die mijn probleem dan kent, maar ook de assistentes, de apotheken (landelijk gekoppeld), de apo-assistentes, straks ook de hackers van de verzekeringsmaatschappijen...EPD heb ik alvast opgezegd. Des te meer motivatie om het nu zonder pillen GOED te doen.

Ik wens je een droge dag vandaag; fijn dat je ondanks je uitglijder toch weer terug op het forum bent.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc ook succes straks bij je arts:present:

Ik ga weer lekker een dagje saunaaien in Elysium,
lekker alles eens meditatief overpeinzen.

Kreeg gisteren ook eens een goed bericht: half januari
mag ik, na 1 jaar, eindelijk mee gaan doen met de mindfulnesstraining!!!

fijne droge dag allemaal,
dus Dar ja ik doe ook mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

Zolang je je gevoel tegen ons uit is er toch niets mis mee? Wie er naar luistert of erop reageert doet er in wezen niet toe, als je het maar niet oppot.

Logisch dat je niet je diepste gevoel van schaamte en schuld door het drinken aan je directe omgeving uit; het kon wel eens tegen je gebruikt worden. Bovendien is het een lange strijd die niet alle vrienden altijd even goed aankunnen. Wij wel; op het forum zijn altijd weer oude en nieuwe forumgangers die naar je willen luisteren en je willen steunen.

Als ik me straks sterker voel wil ik mijn 'real life' buiten de computer ook weer meer oppakken, maar momenteel zijn de forumgangers degenen die het best begrijpen waar ik momenteel mee worstel.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal

Brrr wat is het koud, maar wel lekker droog

heb even vluchtig doorgelezen,tjonge wel weer
een hoop geschreven

Jacc en Jadore sterkte bij de HA

hannah jij ook sterkte en doe wat met die tips die je hebt gekregen
en je zult zien een wereld gaat voor je open dan
maar moet je wel de drank laten staan,oftewel
niet drinken als je te geëmotioneerd bent ,
anders kom je der niet meis

verder wens ik iedereen een fijne droge dag toe:present:
met een zon in je hart, want daar wordt een mens vrolijk van

ik ga joggen , tot laters

lieve knuffel van me voor all:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee wat zijn jullie allemaal al vroeg op.

Ik heb de berichtjes maar vluchtig doorgelezen, de slaap zit nog in mijn ogen, maar las ik nu; was Ramses een mens of een alcoholist? Ik zal het verkeerd gelezen hebben maar volgens mij bestaat er officieel niet de species der alcoholisten.

Persoonlijk luisterde ik graag naar Ramses. Maar mijn gevoel vertelde mij dat hij een beschadigd mens was en zoekende, zoals zoveel verslaafde die ik ken. Stuk voor stuk lieve mensen ( rotzakken zitten er ook tussen, het lijken dus echt net mensen)maar beschadigd door het leven. Sommige drinken omdat ze het lekker vinden, de meeste drinken of gebruiken om valse steun te zoeken of te vergeten.

Ik ben de vluchter, ik drink om emoties te kunnen verdragen, heftige emoties dan.
Werkt ook goed, ik ben van de wereld, meestal staat de rest van de wereld dan in paniek omdat ik in mijn dronkenschap berichtjes op het forum heb geplaatst of vrienden heb gebeld. Soms word ik wakker in het ziekenhuis, soms in de cel, vaker gewoon thuis en dan is mijn eerste gedachten wat heb ik nu weer uitgespookt? Even knock out om vervolgens zelf enorme onrust te veroorzaken.

Het ondermijnt mijn zelfvertrouwen en mijn zelfbeeld, ieder van ons bestaat uit verschillende facetten, de een is lief, de ander heeft talent voor dat. Wij zijn mens maar ons drankgebruik kan ons een dimensionaal maken; alcoholist. Naar de buitenwereld maar vooral voor onszelf.

Ik heb nog steeds zucht, nog steeds is er een stemmetje in mij die zegt; dit is de oplossing.
Impulsief als ik ben heb ik soms de neiging om naar dat stemmetje te luisteren. Refusal roept mij tot de orde.
Stoppen met drinken is geen quick fix maar het is een begin. Ik zit midden in de puinhoop die eens mijn leven was. De mensen die mij al wat langer kennen weten dat en oh wat ben ik vaak op mijn bek gegaan.
Nu heb ik geluk gehad, ik sta niet meer alleen. Die schouder waar ik tegen aan kan leunen doet mij meer dan een fles Jan. Misschien blijft die schouder niet lang beschikbaar of heeft hij mijn schouder nodig. Dan nog zal het forum en mijn vrienden er voor mij zijn. Vaak trek ik mij terug als het mij te veel wordt. Ik heb mij voorgenomen omdat niet meer te doen.
Stukje bij stukje pak ik mijn leven weer op, probeer ik mijn leven zingevening te geven, probeer ik goed voor mijzelf te zorgen en probeer ik te accepteren dat er dingen zijn die buiten mijn controle liggen en probeer die met mildheid te bekijken.

Niet drinken betekent niet dat alles ineens goed is maar het zorgt er wel voor dat je meer tijd en kracht hebt om de dingen die jij vind dat veranderd moeten worden in je leven, te veranderen.

Dat en te genieten van elk zonnestraaltje dat op mijn pad valt geeft mij de kracht om door te gaan.
Refusal is tot ik ontleerd heb om te vluchten bij Jan en het in mijzelf te vinden een goede stok om op te leunen.

Goed, ik moet gaan poetsen voor de visite of beter gezegd voor mijzelf, ik voel mij beter als het huis opgeruimd is.

Iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Jadore log ik nog effe in

Jadore, ik heb ook gewoon flessen wijn in huis

maar ik kom der gewoon niet aan , en als
ik visite krijg dan kunnen ze als ze willen best drank
krijgen , maar ik doe net als Vie ik maak het gezellig
met thee en tafel leuk dekken en potjes en frutsels erbij
dan 9 van de 10 keer komt er geen
drank aan te pas, en veel hier komen lukt ook wel hoor
je vingers gewoon laten wapperen hiero:D

dus zet hem op meis ook jij kunt het

en de eerst fles dicht laten wil ook wel helpen;0

lieve knuf van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bolleke dan ben ik maar kippig vandaag hahaha want zal beslist niet de eerste keer zijn. Maar dat ik er zo naast gekeken heb is me nog nooit gebeurd.

Jadore heel herkenbaar, heb wel eens 3 keer op een avond de hond uitgelaten omdat ik niet meer wist of ik haar uitgelaten had laat staan hoe ik in mijn bed was gerold. De volgende dag mijn kleren lopen zoeken want die lagen over verspreid, soms mijn contactlenzen nog in, sigaretten in het wastafeltje van de wc en zag dan aan de lege jajumfles hoe trots ik mocht zijn op mezelf. Stond ik op dan dacht ik zo doe ik het niet meer maar naarmate de dag vorderde begon ik er al weer anders over te denken........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo nog steeds zucht? Terwijl je al vanaf 2006 bezig bent? Wat moet dat iedere keer toch weer een gevecht zijn zeg. Knap dat je door blijft zetten. Dat is de enigste manier om er toch doorheen te gaan.
Fijn dat je nu een schouder hebt om uit te huilen want iedere alki. heeft in z'n leven veel verdriet weg gedrukt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

goedemorgen.


Heb gisteren nog eens goed doorgelezen en er is veel geschreven waar ik inderdaad mee aan de slag kan en moet.


De mensen die me afzeiken leg ik naast me neer.Daar kan ik niets mee.


Soothe heb ook liever dat als ik me kwetsbaar opstel jij je mond houdt naar me.


Jij grijpt dat aan om je ongerieven van maanden terug nu nog te kunnen ventileren.


Hannah pakken wanneer ze slecht in haar vel zit.


Dit voelt onveilig.


Heb het gedaan met de beste bedoelingen naar jou en Anna toe.. Kan je dat ook zien?


Zelf kan ik weinig met je postings en je gebabbel om je tijd door te komen als je even niets anders te doen hebt.


Je bent wel droog maar persoonlijke dingen meld je niet.


Alleen ik heb zelf ook zat meegemaakt en laat dat dan overkomen alsof dat van jou boven de rest heeft gestaan.


Maar wat dat nu is?




Met de rest van de dingen ga ik aan de slag want zie er wel waarheid in en wat mijn mechanisme is om te overleven.Alles van me verwijderen.


Dat ziet er niet fraai uit en is een coping systeem om te overlen.


Merk dat ik daar niet verder mee kom.




:present:Dank voor de feedback van gisteren.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is wat ik noem GROEI!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat je dat zelf ook zo kunt zien Hannah!
Er zullen altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn, er zullen altijd mensen zijn waarmee je niet door 1 deur kunt!
Maar hoe jij daarop reageert bepaal je zelf...klein duimpje is er niks bij!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...