Spring naar bijdragen

woensdag 2 december


druppeltje

Aanbevolen berichten

Ben telkens weer onder de indruk als ik op mijn rouwsite ben geweest. Er is daar een vrouw die ook haar man heeft verloren maar bovendien ook nog eens haar zoon en twee kleinkinderen. Elke week steekt ze een paar kaarsjes voor mijn man aan en doet dit al 4 jaar lang. Vind het zo knap van haar om ondanks haar eigen verdriet nog zo aan een ander te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Meiske
Veel plezier met lopen, heb je ook een doel met lopen? Ik bedoel train je om een bepaald evenement te kunnen lopen? Hoe vaak train jij eigenlijk, een paar keer per week steeds 10km?
Ik zei je toch net voor mijn stoppen dat ik geen kilometer achterelkaar zou kunnen lopen. De eerste keer kwam ik tot 6 kilometer en had kei veel spierpijn. Nu de 4e keer zat ik op de 11km en spierpijn is veel minder al de volgende dag. Kortom het gaat boven verwachting. Ik zou graag weer een halve marathon lopen zo in februari en vraag me af of jij ook een doel voor ogen hebt waar je naartoe loopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Ik ben de kampioen terugvaller. Gaat maanden goed en dan weer plof.

De laatste 3 jaar is meer een kwestie van overleven dan leven geweest. De meeste op het forum weten dat, gezorgd voor X, X overleden, onze kinderen boos etc.
Feitelijk jaren overbelast en dan doe je wat juist het slechtste is, dan zoek je verlichting bij Jan de wandelaar, wat je in feite nog meer uitput.

Ik heb hulp gezocht en gekregen van een kliniek maar mijn omstandigheden veranderde niet.

Kan niet overweg met heftige emoties, en die heb ik voldoende. In de kliniek zeiden ze, je kruikje loopt over.Nu zijn mijn omstandigheden weer veranderd. Langzaam maar zeker probeer ik afstand te nemen van mensen waar ik heel veel van houd uit zelfbescherming. Vergis je niet, mijn hart doet pijn.
Probeer mij te concentreren op de goede dingen en toch de pijn niet te verdringen. Kan je het nog volgen?
Het blijft balanceren, dingen moeten verwerkt worden, zelfrespect moet weer verdient worden.

En dat vergt kracht en brengt emoties met zich mee, mijn innerlijke bedrading weet dat een prima oplossing voor; Jan de Wandelaar. De bedrading moet opnieuw worden aangesloten en dat kost tijd dus tot dat is gebeurd blijft zucht een onderdeel van mijn leven. En elke keer als ik hem de deur wijs, wordt zijn kracht minder.

Wat zei Ramses ook al weer? We zullen doorgaan? Ook met zucht hoop ik/weet ik dat ik goed bezig ben.
Alles in het leven gaat voorbij, ook zucht, zegt ze hoopvol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druppeltje,

Mooi hoe sommige mensen die rotvent met de sikkel niet laten winnen.
Hoe gaat het met je? Heb je het moeilijk?
Ondanks dat ik nu een lieve vriend heb, mis ik X nog steeds, kan ik nog steeds om hem huilen.
Hij zit in mijn hart, ik hou van hem en dat zal nooit over gaan.
Dat is liefde, ik probeer dankbaar te zijn voor wat ik had en zolang ik zijn herinnering koester blijft hij bij mij.

Cliches zijn waar. Shakespeare schreef: "It's better to have loved and lost ten to have never loved at all."

Hoe veel zeer het ook doet, hij heeft wel gelijk.

knuffel,
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

THANX lief Bolleke. Ik probeer er ook voor een ander te zijn maar lijk niet zo trouw als deze vrouw want ik ken haar niet eens. Ze heeft zich bekend gemaakt toen ik op mijn site vroeg wie die onbekende was die stelkens kaarsjes aanstak. Het bleek dat ze me kende van het rouwverwerkingsforum maar daar had ik al snel een eeuwige ban en toen is ze er dus mee begonnen blijkbaar. Lief hoor want elke week doet ze dat maar weer voor hem (mij? ons?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo.
Jij bent als ik het goed begrijp, jarenlang mantelzorger geweest voor X? Nou meis daar weet ik over mee te praten. Dat kost een hoop energie en op een gegeven moment neem je alle negatieve gevoelens van X over en zak zelf in een diepe put.
Nu X er niet meer is komen al die onverwerkte emoties weer naar boven en lijkt het een gaos omdat je ze jaren weg gedrukt hebt.
Het overvalt je en je weet er geen raad mee. Ik zit nu ook in dit proces en weet wat je voelt.( Als dit inderdaad het geval is geweest). Ik heb het geluk dat ik een eigen huisje heb maar als jij dag en nacht voor X hebt moeten zorgen dan neem ik m'n petje voor je af meis. Dat is ontzettend zwaar.
Plus het rousproces.:o:heart:
Blijf X een grote plaats in je hart geven, dat heeft hij verdiend en jij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske,

Mooi gezegd 'ik kom er gewoon niet aan'; ik hoop spoedig ook zover te komen. Bier en wijn is al een jaar verhuisd naar de garage, op slot, ik kan wel bij de sleutel maar zo loop ik er tenminste niet steeds langs (ik had een prachtig wijnrek in de bijkeuken).

Na vorig weekend weer een onbegrepen grote blauwe plek opgelopen te hebben (ik heb nog nooit iets gebroken) gaat het weer beter die deur op slot te laten, en alleen vanmiddag voor mijn bezoek een biertje te halen (ik aan de thee; bovendien moet ik nog autorijden en dan drink ik principieel niets).
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal. Ik moet zo gaan. De Kabouter roept weer, dus ook weer de plicht. Hoop dat we vandaag al een hoop over kunnen huizen, des te minder hoeven we zaterdag te doen.
Gisteren is de h.a. nog geweest en heeft een half uur gesproken met de Kabouter. Is wel gelijk begonnen met te zeggen dat hij de arts is en Kabouter te patiënt en dat hij bepaald. Vond dat knap van hem.
Is een half uur gebleven, jammer dat mijn kabouter dat nog te weinig vond.
Er wordt een ijzerspuit gezet (als die nog bestaan) en een kweek gemaakt van het slijmverlies.
Heb daar om gevraagd.
Toen de h.a. weg was wat de kabouter niet helemaal tevreden. Vond het gesprek veel te kort. Bovendien kreeg ik weer te horen dat ik bij de h.a. alles voor elkaar krijg en hij niet. Altijd vervelend om te horen want dat is niet zo.
Zo mensen een fijne dag en tot later weer. :heart::sun::heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Anjo,

Als X in je hart blijft zitten dan is het goed toch? Het is een teken dat je veel van hem hebt gehouden en altijd zal blijven doen. Een plaatsje voor hem en ruimte voor een ander dat betekend dat je een groot hart hebt.

Maak het wel kee hoor, zit lichamelijk tikje boel in de poeier maar koppie blijft goed en dat is het belangrijkste. Huh? Zei ik vorige week niet dat de MRI van mijn hoofd niet goed was hahaha.

Jij ook een dikke knuf van mij en wens je alle goeds met je nieuwe vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerbetoon aan Ramses Shaffy na zijn overlijden

Sjovenisme ten top en daardoor persoons verheerlijking buitenproporties.
Natuurlijk had hij talent maar hij heeft dat wel voor driekwart versmot
door zijn alcohol misbruik
Daardoor zijn uiteindelijk er maar 4 albums van zijn "hand" gekomen. Waarop hij jaren en jaren geteerd heeft.
Heel veel van zijn songs zijn bewerkt door Louis van Dijk anders waren die er nooit gekomen.

Zijn grote hit PASTORALE is van Boudewijn de Groot de tekst van Lennaert Nijgh
Shaffy chantate is van Johann Sebastian Bach
Ook zijn hit LAAT ME is niet van hem maar van de Franse chansonnier Serge Reggiani

Nu wordt hij na zijn dood door prominente Nederlanders zelfs vergeleken met de wereldlegendes zoals Bob Dylan en Jacques Brel.
Wanneer je de reacties van burgemeester Cohen en minister Plaskerk serieus nemen
kunnen we de Jellinek kliniek direct sluiten.

Willie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds Meiske hier is worden we knuffelkonten. Met die knuffelkontengriep heeft ze ons mooi aangestoken. Vind dat altijd erg lief en wilde mijn naam al veranderen in graaggeknuffeld maar druppeltje accepteerde dat niet hahaha. Lekker melig ben ik maar dan had ik niet zo vroeg op moeten staan.

Phoe ik wil naar buiten maar ze zijn nog steeds niet geweest voor dat stoepmonster. Als je elders bent dan zijn ze binnen een uur maar als je thuis bent met dat kreng dan kan het uren duren. Begrijp dat wel maar jullie kennen me lang genoeg om te weten dat als ik iets niet mag het juist wil. Naja ga ik mijn mobieltje maar opwaarderen voor het geval ik weer eens met panne sta want dat had ik dus vorige week. Pech met het stuk ellende en preapad leeg hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegd Willie, ik hou ook niet van de phrase 'van de doden niets dan goeds'.
Al had hij wel een dijk van een stem (was echter geen Brel).

Zit me te ergeren: troep in huis door klusjesman, die vervolgens na een uur weer vertrekt omdat hij vergeten is de benodigde materialen te kopen! Weer een uur wachten; heb ik daarvoor vrijgenomen? Maar ik laat die ... me niet zo op stang jagen dat ik vanavond weer een excuus heb om de fles te openen. Dat plezier gun ik hem niet (als hij er al plezier van zou hebben)!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Alaine we passeerden elkaar. Nee MRI van mijn hoofd was niet goed en weet alweer niet wat. Weet dat ik 4 hernia's heb en mijn beenmerg niet goed is. Toen de neuroloog besloot een MRI van mijn hoofd te maken bleek deze ook niet goed maar das niet zo verwonderlijk hahaha. Tis gewoon raar dat ze de oorzaak niet kunnen vinden want het slechte lopen schijnt niet door de hernia's te komen maar wat er met het beenmerg aan de hand is en nu mijn hoofd is geen verklaring nog voor al is medisch bewezen dat het niet goed is. Krijg je wel galgenhumor van want anders ga je er aan onder door hoor en zo blijf je op de been met een scoot die telkens niet start hahaha.

Hierom moet ik net als een ander erg oppassen geen uitglijder te maken of onverschillig te worden van barst maar het maakt allemaal niets meer uit. Tis gewoon die rugzak die we hebben en dan komt toch weer mijn motto: we zijn hier niet vanwege de jeuk aan onze grote teen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemachtig Willie, ik was ook geen fan van die zanger, maar moet je die nu zo afbranden? Wat zegt dat over jou? Sjovenisme als woord kende ik nog niet, maar bevalt me wel. Je bedoelt misschien chauvinisme, maar dan is het in dit geval n.v.t.
Hoe gaat het met het niet drinken of matigen, zomaar in het algemeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ik kom uit die tijd

Wanneer ik nu die verhalen hoor en zie (waar ik zelf bij was ik kwam ook in die kroegen) maar nu super geromantiseerd word ik misselijk. Zo was het niet. Het was een talent volle jongen (man) die zeer onzeker was en die zijn hele leven steun zocht bij drank. Met alle gevolgen van dien. Dat is nu net waar wij van af moeten talent of niet.
Overigens wat ik schrijf is de realiteit dus niet afbranden maar zijn de feiten en dat is nou net
wat wij onder ogen moeten zien.
Mijn drankgebruik is op het moment niets. Ik zou een sociale drinker willen worden maar of dat lukt? Dat is de realiteit!

Willie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, ik vind het fantastisch hoe jij in korte tijd van veel naar niets bent geminderd. Toen ik jouw eerste berichten las had ik er nog een hard hoofd in (niet van de drank), maar nu ben ik vol bewondering hoe jij het voor elkaar speelt, terwijl je vrouw nog wel drinkt.

Ik trek me aan je op! (maar ik ga niet zover dat als jij uitglijdt, ik dat ook dus mag, die valkuil van 'samen stoppen' ken ik van de nicotine.):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, indertijd was ik erg onder de indruk van het overlijden van Marvin Gay. Misschien vond een ander dat niets, maar ik vond het toen erg als iemand daar minachtend over deed. Dus mijn vraag aan je was, wat doe je met zo'n opmerking tegenover je medemens die het wel erg vindt? Hoe ga je met je medemens om, en haar of zijn verdriet. Zo bedoelde ik het een beetje. Je bent niet alleen op de wereld om je mening te spuien.

Drup, het is niet te geloven. Dat racemonster van je nog steeds niet op de been. Geen woorden voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, ben een tijdje van het forum geweest, terugval gehad, nu alweer 3 weken goed bezig, dwz hooguit 3 avondjes een paar glaasjes wijn. Moet weer terug naar 7 dagen 0!
Vladimir...je kwam ongeveer gelijk met mij binnen hier...hoe is het jou vergaan de laatste maanden? hopelijk succesvol. Ik ga weer iedere dag hier lezen, n opsteker voor de dag en avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He verdorie
Ik weet niet hoe laat ik vandaag bij mn begeleider moet zijn
Meestal 14.00 uur of 15.30
Dat scheelt nogal
Of ik nu zoef zoef op moet schieten
Of rustig aan relaxed kan doen
Hoop maar dat ie snel belt
Anders toch maar beetje zoefen voor de zekerheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...