Spring naar bijdragen

zondag 13 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

Isa,

Ik heb net een paar weken terug een artikel gelezen van een drankverslaafde cardioloog, die met behulp van zichzelf voorgeschreven baclofen met de drank is gestopt.
Hij had daarbij alleen wel veel hogere doseringen gebruikt dan normaal bij dit middel; het is officieel alleen geindiceerd als spierrelaxans (bv bij MS). Dus of je arts het wil voorschrijven...? Dat zou dan buiten de regels om zijn ('off-label') en niet iedereen doet dat.

Ik voel er meer voor om het zonder tabletten van wat dan ook te doen, zonder substitutie voelt voor mij het beste.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Erik en Ari
Wel herkenbare dingen wat jullie daar ook schrijven.
Ari
Jij staat er gewoon 100% achter dat drinken geen optie meer is en ik ben een beetje bang dat ik mijzelf iets probeer wijs te maken...
Erik
Ja inderdaad een soort van noodoverloop...

Isa
Heb het even opgezocht
http://madbello.nl/?p=7256

Ik heb niets met pillen behalve als het homeopatisch is soms heel soms en wat vitaminepreparaten die ik nu ook eindelijk neem vitamine B1, B12, Magnesium/Kalium en Multi want vermoed wel een flink tekort.
Voor iedereen die wél iets met pillen doet ook prima natuurlijk, iedereen moet het gewoon op zijn eigen manier en wat het prettigst voelt doen.

Het lijkt inderdaad een wondermiddel een 'happy-pil' B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,

Als ik zo terugdenkt is het lezen van dat artikel de laatste zet geweest om hulp te gaan zoeken bij het stoppen met alcohol. Refusal zag ik niet zo zitten, omdat de apotheek in heel NL dan je probleem kent, en dit artikel trok me over de streep. Ik dacht bij het lezen van de diepe ellende waar hij zich in had gestort: 'zover wil ik het niet laten komen', en ook 'als hij het kan, kan ik het ook'. Vond het erg motiverend.
De dag erna heb ik me ingeschreven bij ADB voor de internetbegeleiding, evenals bij jellinek.nl (wat overigens geen fluit voorstelt; daar schrijft eens per maand iemand op het forum geloof ik, en heb je geen persoonlijk begeleider).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Isa zo zie je maar hoe iets kan lopen in je leven en blijkt maar weer dat we daar dus geen z*k over te vertellen hebben.
Lijkt mij ook inderdaad een heel interessant boek... misschien 2e hands te krijgen op het Internet (Bol....)
Inderdaad lezen gewoon uit interesse niet omdat ik het middel uit zou willen proberen, gaat prima zo en geeft veel voldoening ook, eigenwaarde, lekker hoor. Ik lees trouwens sowieso graag dat soort ervaringsboeken en informatieve boeken e.d. gewoon omdat ik benieuwd ben naar hoe andere mensen dingen in de wereld beleven. Ik ben gek op mensen die een beetje naast de maatschappij leven, ik vind dat altijd zo knap, niet zo'n grijze gehaktbal die in de massa opgaat maar die staat voor zichezelf en de gekozen paden, kan daar echt van genieten.

Ik ben ook trots op alle mensen die hier komen en die iets aan hun verslaving willen doen, sowieso CHAPEAU voor allen!!!!! ook de meelezers en niet aangemelden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine
Ik denk dat er heel veel verschillende redenen zijn onder de minderaars en stoppers van alcohol en dat iedereen 'een laatste zetje' heeft gekregen van het een of het ander om daadwerkelijk er iets aan te doen.

Ik ben verschillende keren gestopt en toch weer de fout ingegaan. Dáár ben ik best bang voor hoewel ik nu denk welnee doe ik niet, om tóch weer erin te trappen. Denk dat dit forum mij dan niet kan tegenhouden want ik overweeg eerst voor mezelf 1000 keer óf en waaróm ik het zou doen en is mijn besluit gemaakt. Ik zou niet gaan melden hier dat ik ga drinken, het zou mij niet helpen. Achteraf zeggen dat ik gedronken heb als ik weer stop zou ik wél doen. Het nut van het forum voor mij is vooral de ervaringen van anderen lezen en zien hoe zij het doen allemaal en daar put ik ook kracht uit, uit de er- en herkenning en zeker om ook waakzaam te blijven. Daarom ook al schrijf ik niet meer elka dag, lees ik nog steeds eigenlijk alles, niet méé, maar achteraf of tijdens. Het heeft voor mij dus wel grote zin hier steeds te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je emoties toelaten, ja dat is een heel proces.
Wat voor mij een ontdekking was, dat ik degene ben die ze wel of niet toelaat.
Ik mocht ook van mijn omgeving niet voelen wat ik voelde, maar uiteindelijk was ik het zelf die het niet toeliet.
Dat is een mooie ontdekking. Want nu kan iedereen kletsen wat ie wil, maar ik kan gewoon zeggen wat ik op mijn hart heb. Met bonzend hart af en toe, maar door oefening wordt het gemakkelijker.
En kan ik het bij mezelf houden, zonder in de beschuldiging te schieten. Daar zijn ook methodes en boeken voor, geweldloze communicatie bijvoorbeeld.

De reacties vallen vaak mee. Maar dat is alleen maar meegenomen, het hoeft niet.

Drinken is ook een vorm van vluchten voor je emoties.
Maar drank neemt ook remmingen weg en vergroot de dingen uit.
Dan had ik het weer eens lekker kunnen uiten dank zij de borrel.
Maar ik voelde me er nooit lekker bij.
Nuchter mijn emoties onder ogen zien voelt beter. Echter. Dan kan ik ze verwerken en er wat mee doen als dat nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zelf merk Isa is dat mijn moeder het bijvoorbeeld niet meer op teveel drank kan gooien en nu echt iets met mijn (boze) reactie moet doen en ik ga mij ook niet meer verstoppen en dat geldt ook voor jou denk ik toch.

Jip
Herkenning in jouw verhaal.
Ik mocht ook mezelf niet zijn en niet zeggen of ik iets wat mijn moeder mooi vond IK dat niet vond. Beetje kromme zin en kort door de bocht maar hihi, je snapt het wel denk ik.
Doet nog steeds zeer om mezelf te laten zien hierdoor.
Is ook een punt wat heel gevoelig ligt in de opvoeding naar mijn eigen kinderen toe, ze mogen zichzelf zijn! En natuurlijk zal ik ook mijn fouten maken als ouder hoor, daar ben ik mij terdege van bewust, iedere ouder kan niet alles goed doen in de ogen van het kind, dat is een onmogelijke taak. Die verantwoording berust ik in. Wat dat betreft heb ik naar mijn eigen moeder dan natuurlijk ook de zachtheid die het verdient maar het kán soms verdomde pijn doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa

Doordat JIJ verandert, moeten de mensen om je heen OOK veranderen en daar zit niet iedereen op te wachten. Je hebt helemaal gelijk. Tijd voor jezelf! Ze zullen aan jou moeten wennen dat je stopt met je opofferend gedrag (heel herkenbaar overigens!) voor anderen en nu gewoon OOK voor jezelf gaat, dat de balans nu gelijk komt te staan. Dat jij nu ook eens iets terug verwacht, en dan met name in wie jij bent, ISA, acceptatie van jouw persoon. En als zij dat niet doen of willen is dat HUN probleem en niet langer dat van jou. Het is door de zure appel heen bijten want niemand vind dat prettig maar ze gaan wel weer rekening met jou houden Isa en dat verdien je. Dat verdient iedereen! Niemand hoeft zich voor een ander weg te cijferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat vrouwen heel vaak moeilijkheden hebben met hun moeder. Het zelfde geld voor mannen (denk ik)
Als ik kijk naar mijn eigen moeder die mij claimde en wilde dat ik met haar in twee huisjes ging wonen midden in de bossen. Niemand mocht aan mij komen, ik was van haar. Haar eigendom.
En dat de sexuele remmingen die je aangepraat zijn door je ouders. Sex is een instinct, als je dat moet gaan onderdrukken kost dat heel veel energie.
Door het drinken gooi je die remmingen overboord en ga je uit je dak, maar wel met alcohol op.
Het zit dan allemaal zo krom in elkaar.
Niet boos mogen worden op je moeder, dan doe je haar pijn. Geen vrienden mogen hebben, want anders laat je haar in de steek.
Bij haar slapen zodat ze zich niet alleen voelt. enz enz.
Allemaal dingen die een hoop druk op je leggen waardoor je gestresst wordt. Je komt in aanraking met de alcohol en merkt dat die stress en rotgevoelens verdwijnen, dus wat doe je? Je neemt daarvan heel veel zodat je die stress minder gaat voelen. Nie beseffende dat je je daarmee een verslaving op de hals haalt. Was pas 12.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje bol
12 jaar??? en al aan de alco pfff, dat is inderdaad heel jong. Maar kijk tegenwoordig met die zuipschuren enzo... pffff ja dat is voor mij OOK een reden geweest te stoppen met alcohol, om een voorbeeld voor mijn kinderen te kunnen zijn en ook geloofwaardig kan zijn in mijn uitspraken over alcohol (én roken).

Het is dan toch zo bol dat je allemaal verkeerde impulsen krijgt op zo jonge leeftijd, jij moest er voor je moeder zijn lijkt ipv andersom?! :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isje ik denk dat dat heel moeilijk is om te kiezen voor jezelf. Je moet leren om egoistisch te worden, jezelf belangrijk gaan vinden en jezelf op de eerste plaats zetten. Maar er is altijd een klein dondersteentje die zegt, "Bah wat ben jij een egoist, en egoisme is slecht, dat mag niet".
Ook angst dat doordat je jezelf op de eerste plaats gaat zetten, je meer ruzie en confrataties krijgt. Die heb je vaak niet gehad omdat je zo gericht bent op anderen. Als dat nu minder wordt, loop je het risico om meer ruzie te kijgen. En daar zijn we als de dood voor. Toch?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt lieve Co en het proces om haar dat te vergeven heeft lang geduurd. Niet dat ik er zo mee bezig was hoor maar het was een vrouw die ondanks haar goede bedoelingen, veel dingen niet juist heeft gedaan. Welk kind moet het bed ruimen voor een vreemde man. Afé zo kan ik wel door gaan. Boos nee dat ben ik niet meer. Ik heb leren in zien dat moeders het ook verkeerd kunnen doen, gewoon omdat ze nu eenmaal niet beter wisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verrek ik kom er achter dat hetzelfde zich nu weer herhaalt met de Kabouter. D.w.z dat je in je leven iedere keer tegen hetzelfde aan loopt zolang je het niet opgelost hebt. Ben zo vaak mensen tegen gekomen die me claimde en boos en jaloers werden als iemand anders mij ook aardig vond.
Nu gebeurd weer hetzelfde. De kabouter wil mij voor zich, vind mijn vrienden allemaal maar niets is afhankelijk van mij. Kijk daar moet ik nu van leren. Mezelf belangrijk vinden en schijt hebben aan het gevoel een ander pijn te doen. Het niet meer proberen het een ander naar z'n zin te maken, en daaruit proberen je zelfrespect op te vijzelen.
En toch ook noch een beetje kijken naar die ander. Dat zit er nu eenmaal in en daar kies ik ook voor.
Isje misschien heb jij hier ook iets aan wijfie?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwachtingen van anderen leidt weer tot teleurstellingen, want je hebt die ander nooit onder controle.
En dat hoeft ook niet, want die ander mag zo onredelijk zijn als ie maar wil. Als je die ander wilt veranderen, daar zit ook een dwang in die je een ander oplegt.

Dus... grenzen stellen en voor jezelf zorgen. Tot hier en niet verder, dan zonder mij.
Toch zie je wel eens gebeuren dat die ander meeverandert, omdat het interactie patroon verandert.
Maar dat gebeurt niet altijd nee.

En het komt altijd weer op je pad als je er niks mee doet.
Tot je die les geleerd hebt.

Eerst je moeder, dan een overheersende man, en de alcohol....
Ja dat zullen velen wel herkennen.
Tot we ons niet meer laten overheersen en voor onszelf gaan zorgen.
En dan wil je jezelf er ook niet meer onder schoffelen met die alcohol.

Tenminste zo ervaar ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, geslapen als een roosje.
Straks naar de ex van mn pa, daar kom ik altijd weer blij vandaan.
Hij was erbij dat mn vader geen contact met ons mocht hebben, dus voor hem heb ik altijd bestaan in zn leven. (nu dertig jaar) Vorig jaar bij de herdenking hebben we elkaar voor het eerst ontmoet en het was alsof ik thuiskwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saaie televisie kijken is een uitstekende inslaper :)

quote:


Originally posted by:
bolletje

Jacc zou het niet beter zijn als je geen t.v. gaat liggen kijken? Of ga je malen als je in bed blijft liggen?


Hier moet je toch ff doorheen meid? Als je je lichaam en geest de tijd geeft om te wennen aan de nieuwe situatie, zal dat het sneller accepteren dan naar de t.v. gaan kijken. Je neemt dan onbewust toch weer een hoop dingen in je op, en neemt dat weer mee naar bed.


Misschien een glas warme melk voor het naar bed gaan;) Gebruik je ook slaapmedicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate en Spud, :heart: Ja als je zo kijkt naar je leven zijn er inderdaad veel dingen die zich herhalen. Natuurlijk is het zo dat als jouw interactie tussen een ander veranderd, veranderd je leven. Je wereld veranderd en zo blijft alles in beweging.
Ik geloof ook dat het leven bestaat uit leren en alleen maar dat. We krijgen in onze opvoeding en wie weet, ook bij de geboorte, levenslessen mee.
Aan jou de keuze om daar verandering in te brengen of niet.;)
Soms kom je in je leven mensen tegen waarbij je het gevoel hebt, die wijsheid zou ik ook willen. Ik zou graag die persoon willen zijn. Dat zijn onze voorbeelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Tot 3 uur slapen gaat me echt niet lukken Kirk..
Eerst was ik om 7 uur wakker, ik dacht o nee, veel te vroeg..!
Even naar de wc geweest, verwarming vast aangezet voor kind (die zat al onder een fleecedeken op de bank met de nintendo) ben ik weer in bed gekropen en werd pas om half 10 wakker heerlijk, daar ben ik al heel erg blij mee.
Ben alleen heel erg verkouden :huh:

Vanochtend na het ontbijt even naar het bos geweest, dennetakken, hulst en dennenappels verzameld voor een kersttak aan de voordeur, lekker oudewets en goedkoop haha..
Heb gisteren bij de Intratuin inspiratie opgedaan maar daar weten ze wel van prijzen, dan denk ik dat kan ik zelf ook maken en het is ook nog leuk om te doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...