Spring naar bijdragen

Maandag 14 december 2009

Otje

Aanbevolen berichten

Spud; bij jou ging het schoon in de doos; bij mij niet ;) ik zoek nu de zooi uit (lekker handig).
Het is trouwens een Rhodesian Ridgeback; m'n eerste, totnutoe laatste en natuurlijk allerliefste
hond op deze wereldbol was een kruising RR en Mechelse herder met pronkrug, al noemde ik
het een hanenkam ;)

Het boek Tommy geen actie genoeg? Beetje meer inleven in de persoon Tommy zou ik zeggen;
actie-reactie genoeg vind ik. Hoe Tommy omgaat met zijn handicap vond ik best leuk om te
vergelijken met mijn omgaan met alcoholisme; hoe je het wend of keert het is een eenzaam(niet alleen)
proces. Maar Tommy weet goed te leven. Zelfs al vind je het boek niets, een zeker respect
voor Tommy hou je er toch wel aan over.
Kate heb je het boek al uit? Is jou dat stukje over het licht afpakken opgevallen?
Zit ik af en toe, tussendoor, over te denken.

Beate; zei je nou eerst dat je in Z-Europa woont en daarna in een Arabische staat? Ik volg het ff niet.
Woon je in Z-Europa (welk land ?) dan kan ik je misschien aan wat adressen helpen.

Ari; herkenbaar wat je gisteren schreef; het is gewoon jammer van de tijd, die drankjaren,
en daardoor vrij zeker zijn van; dat nu niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moghu Jacc. Vervelend dat je je zo beroerd voelt zeg. Ikzelf heb helemaal geen ervaring met de griepprik. Heb die nog nooit gehad, evenals de griep. Ik weet gelukkig niet wat dat is, maar als je nu weer de griepprik moet hebben zou ik dat toch doen. Ze adviseren het niet voor niets.;)
Je lichaam moet nu zelf z'n antistoffen gaan op bouwen en dat kost tijd en pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,

Ik ga met je mee ... duiken in de zee
... ik zou dat zo graag willen ... ondanks al mijn pillen
even dompelen .... en dan terugstrompelen
een handdoek, ruig en ruw .... dan geef jij me weer een duw
dan lig ik iweer in het koude water

dat alles aan 't begin van het nieuwe jaar
met een zout en koud begin
dat alles is toch niet raar ?
Isa, ik heb reuze zin

NikNok ( in een dichterklijke bui ; komt nog door sinterklaas )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bol! ja ik voel me erg zielig momenteel haha. Had koffie gedronken wat me niet zo goed is bevallen, ben nu maar weer over op de thee. Ik moet straks naar de mondhygieniste, kan ik nog even lekker mijn eigen risico opmaken maar heb eigenlijk weinig trek in dat gepur in mijn mond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam hoi,

Jij dacht, Soothe vergeet me. Dat is dus niet zo!
Ik heb begrepen dat je 22 maanden droog doorstaan hebt.:D

Het is niet te hopen dat je mij inhaalt, maar achter me aan hobbelen mag.
Adam, je gaat klasse. Op naar de 24 maanden.

Je hebt het forum getoond dat met A'dammers niet te dollen valt.

Adam, een groet.;)

:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:
:present: :present::present::present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat eens met een jongetje op een bank, naast het jongetje zat een kat.
De jongen wijst op de kat: "wat zit er in hem?" beetje verdwaasd antwoord ik hem:
"eeeh wat bedoel je?" "Wat zit er in hem, hoe werkt hij?", houdt de jongen aan.
Ik voelde wel aan dat hij een antwoord, als: er zit maag, darm etc in de kat, niet zocht.
Om de magie van de inhoud van de kat te bewaren, zei ik maar: "ik weet het niet"
en samen bleven we stilletjes naar de kat kijken. Ik begrijp nu dat ik, volgens Adam,
had kunnen zeggen: "de kat doet apparatig" ;)

Hoe dan ook: feli met je 22 maanden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het opbouwen van afweer, kan een beetje een malaise gevoel geven.
Heb je dan ook nog een kou, dan een dubbele malaise.
Verstandig het toch te laten doen.
Het virus is iets op z'n retour. mocht het in een gemuteerde vorm de kop op steken, dan helpt het misschien toch iets, denk ik maar!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienschap met een vlieg.

Toen ik op de computer aan het werk was zat er steeds een vlieg op mijn toetsenbord te klieren.
Heel irritant.
Ik sloeg links en recht maar steeds weer mis. Omdat ik daardoor ongecontroleerd het toetsenbord beroerde was de brief, waar ik al een half uur mee bezig was, ineens verdwenen.
Dat vond ik heel vervelend.
De volgende morgen zat er weer een vlieg en ik reageerde precies het zelfde echter zonder resultaat. Het was een hele snelle rakker.
Zo ging het dagen door. Ik ging dat etterding haten
Plotseling begreep ik dat het steeds de zelfde vlieg was. Daar had ik totaal niet aangedacht en werd ik een beetje wee van. Mijn haat veranderde in een soort sympathie. Ik begon hem zelfs een beetje leuk te vinden. De vlieg begreep dat ik hem niet meer najoeg en vloog niet meer weg maar ging rustig op mijn hand zitten. Het werd een soort "vriendschap". Ik ging hem/haar voeren op een klein schaaltje wat broodkruimels en wat water. Dat ging zeker twee weken zo door. Op een morgen kwam hij niet meer. De volgende dag zag ik hem op zijn ruggetje liggen op de vensterbank. Een traantje is teveel gezegd maar het deed me wel wat. Bij navraag bleek dat hij een natuurlijke dood gestorven was want dit soort vliegen leven twee tot drie weken.
DIT IS ECHT GEBEURD!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,
vriendschap met jouw vliegs voorouder:
ik zat eens op de 2e dag van een verblijf in de natuur
somber te wezen aan de rand van een wei
de vlieg die ik steeds van mijn been verjoeg
bleef maar terugkomen
ik was verteld op dieren en hun boodschappen te letten die dagen
keek goed naar de vlieg en zag dat hij ondanks het wegjagen van mij
elke keer weer rustig met zijn pootjes zichzelf zat te wassen
ik realiseerde me toen dat ik me nog niet had gewassen, haar gekamd, tanden gepoetst
ging dat toen alsnog doen
en voelde me schoon opgeruimd en tevreden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sanne, ik vind het op zich niet zo erg om nogmaals de prik te halen, alleen ik was totaal niet ziek of verkouden toen ik de eerste haalde en ben nu een beetje bang dat ik de hele winter door verkouden blijf, maar misschien zijn het ook nog wel een beetje afkickverschijnselen hoor, ik ben nog maar vanaf 3 december echt droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, nieuwsgierig aagje:
spinnen is in groepsverband
in de sportschool op muziek
fietsen, in verschillende houdingen, versnellingen
soms oefeningen tussendoor en in gedachten
bergen, dalen, vlakke weg enz, kortom al mijn
fietsvakanties herbeleven, en daarna altijd als beloning
het luie zweet er nog ff uit in de sauna.
Op 7 maart is er hier een maraton-spinning van 6 uur
achter elkaar, voor een goed goed, ik hoop er aan mee te kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane Sportieveling zeg.;) Aha dus das spinnen. Ja wist ik veel:) Nee hardlopen en fietsen daar ben ik nooit zo'n fan van geweest. Zeker niet van lopen of hardlopen. Ben eerder iemand geweest, en nog, die van een beetje zware arbeid houd, en wel op m'n dooi akkie. Wel vroeger wat gedaan op sportgebied. m.n. volleyen, badminton, judo en bowlen. Allemaal sporten waar je, buiten het badmintonnen, niet zo heel veel moet lopen. Ben heel benieuwd of je in maart de marathon haalt maar dat zal wel. Aan je doorzettingsvermogen zal het niet liggen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bol.
Ik volley ook en das ook nest hard lopen hoor, vooral als ik mag spelverdelen.
Leuk dat je dat ook hebt gedaan.
En die maraton kan ik conditioneel wel, aar ik heb de kinderen dat weekend
en ze zijn te oud voor een oppas (16 en 14) maar nog te wisslend in ruzieen om ze de
hele dag alleen te laten. Dus als ik hun vader kan overhalen een dagje te ruilen, dan
kan ik me gaan opgeven en extra trainen, ik zie dat wel als uitdaging. Heb 3 jaar geleden in Rotterdam de maraton van 3 uur meegedaan, reuzegezellig, maar fysiek stelde het niet veel voor, het is dan gewoon de bedoeling zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk geld bij elkaar te late fietsen voor het goede doel. Dus zoiets verwacht ik nu ook, maar de sfeer is toppie en het doel is geld verzamelen.

Hoe was het bij Jos? Je ging er nog even naar toe toch? Of ben je nog aan het wachten of je aan het werk moet/mag?
Met die vrieskou zullen er wel wat dieren in de problemen komen ben ik bang, sterkte in die kou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theemuts, veel sterkte vandaag, Ari ook.

Mijn vader is 15,5 jaar geleden overleden. Gelukkig komt hij af en toe nog op bezoek in mijn dromen, ook overdag denk ik regelmatig aan hem. Dat geeft een goed gevoel.

Ik ga me nu op de bank installeren met een boekje. Beetje bijkomen van het onverwacht drukke, maar zeer gezellige weekend. Ik loop af en toe hier binnen om wat bij te lezen hier.

Dag,

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane nou 3 uur hardlopen is niet niks hoor, maar het stimuleert wel als je het doet voor geld. Waar gaat het geld naar toe als ik vragen mag? Of weet je dat nog niet.
Ik weet niet hoe het met Jos gaat, ben niet bij hem geweest omdat ze me kunnen bellen van de D.A.
Merk wel dat ik toch erg bezorgd ben en me regelmatig daarop betrap. Voel me dan ook wat verdrietig. Het gevoel dat ik hem toch binnenkort kwijt raak. Dan moet ik mezelf even toe spreken en zeggen dat ik niet weet hoe de toekomst eruit gaat zien, dus niet gaan doemdenken, wat een beetje moeilijk is, want ook de behoefte aan alcohol komt dan even om de hoek kijken, maar goed.
Ja bij de D.A. is net nog niet druk, vanochtend een duifje op gehaald dus maar afwachten.:(
De H.A gaat vanmiddag naar Jos toe dus als ik niets hoor zal het allemaal wel mee vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...