Vie Geplaatst 17 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Eigenlijk heb ik minderen nooit een optie gevonden. Want dan bleef het maar hunkeren. En je bleef er maar mee bezig: nu heb ik al zoveel eenheden op deze week, hoeveel "mag" het nu nog? Dat hele "mogen" vind ik al een verkeerde insteek. Want wat is de lol er nou eigenlijk van, wanneer je eenmaal in de problemen bent gekomen door je drankgebruik? Nul en niks. We zijn geen kinderen meer die een snoepje mogen. Tenminste, ik streef er naar om de beloning te zien in nuchterheid, fitheid, mezelf zijn zoals ik op de wereld ben gezet. Zonder verkronkelende middelen.En ondertussen begint het hier weer prachtig te sneeuwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanne1962 Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Cathy je hebt bericht van de online hulp, whow , zit nog te wachten bericht. Hoe lang heeft het bij je geduurd????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Ja Wing dan doe ik mee. Moest gelijk denken aan Hannah, maar die heeft toch alleen schapen hé?Ik vind het trouwens een hele stomme zet hoor. Zoveel dieren die zo maar afgemaakt worden terwijl ze niet eens weten of het ook echt zieke dieren zijn. Bovendien kan het best zijn dat als ze eenmaal moeten jongen, ze dan niet meer ziek zijn. Flauwe kul allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanne1962 Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Het is waar, drinken,minderen door er nog een schepje boven op te doen totdat je door het bomen het bos niet meer ziet dan zit er niets anders op dan te stoppen. Hoop dat het gaat lukken.Je wordt inderdaad doodmoe van om op de klok te kijken van mag ik al weer. Dar bedankt voor je roos..En iedereen die is ingelogd een goedenavond allemaal.Het is gelukkig toch nog een klein beetje wit geworden hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanne1962 Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Helemaal bijgelezen nu moet ik helaas al weer gaan verjaardaggggggggggg vriendin. Ik BOB hi hi. Fijne avond allemaal.Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Goeie avond Sanne. Ja ik denk dat je dan nog beter een keertje flink op je toeter kan gaan, dan weet je tenminste wat voor 'n schade alkohol kan geven. Af en toe een beetje drinken is, jezelf voor de gek houden.Dat werkt niet, maar sommigen moeten eerst zelf ervaren. De een stopt voorgoed, de andere doet het met vallen en op staan maar zolang we bezig zijn met de alkohol als onze vijand te zien blijft er hoop.:present:alsjeblieft voor jou meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 De q koorts is bedreigender dan de Mexicaanse griep,en men blijft er heel lang moe van. Maar dit??????Het is wel een brutale geitengenocide, die door een verantwoordeveehouderij niet nodig zou zijn geweest. dus deugd het niet.Brutal killing, on large scale!! 35000 geiten. Een schande voor het mensdom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Dar dat zijn die dingen die je eigenlijk niet verwacht en zo maar op je pad komen. Dat zijn juist van die mooie dingen. Iets wat je helemaal niet verwacht. Wat zal jij trots zijn op die jongen zeg.:light:Hand gemaakt Dar? En een zoutsteen daarnaast? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Dar een superstal. Lekker strak.Ik ben geen stallenman, maar deze is mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Soohte ik begrijp niet waarom ze de natuur niet gewoon z'n gang laat gaan. Er sterven toch altijd dieren aan ziekten? Laten ze dan een goed vaccin maken om de mensen in te spuiten. Dan zijn ze goed bezig, niet om zoveel dieren te slachten. Wie denken we wel dat we zijn om te beslissen of we een dier zo maar zonder aanleiding moeten doden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Bolletje, er wordt ons niets gevraagd.Ik zag de boeren gisteren. Helemaal in de vernieling.Het zijn boeren, dus kan je niet te gevoelig zijn, maar dit sneed ze door het hart.Ik zag het verdriet in hun ogen. Ze hebben toch een band met de beesten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Zoiets zegt wakker dier toch. Bescherm de dieren tegen de beesten.Spud:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Ja en wat te denken van de batterijkippen? Een kip hoort normaal een ei in de twee dagen te leggen. Ze beginnen met leggen als de dagen gaan lengen en stoppen als het augustus september is. Nee zeggen de grote heren, we moeten de kippen iedere dag een ei laten leggen. Weet je wat, we helpen de natuur een beetje we belichten de kippen. Die lichaampjes moeten zeker twee maanden rusten dat is natuurlijk, niet iedere dag een ei.Ik ga mijn kippen als ze twee maanden niets gelegd hebben belichten, dat doe ik een maand zodat ze weer wat eitjes leggen, daarna stop ik er weer mee tot februari. Wij zijn dieren met een geweten en verstand, meer niet. Waarom gebruiken we het niet. Iedere jan boeren pummel ziet toch dat dit helemaal fout gaat? Weer een hoog ontwikkelde cultuur dadelijk naar de knoppen. Zo is het vaker in het verleden gegaan. tot dat wij met onze stomme kop begrijpen dat moeder natuur niet altijd maar kan blijven geven.Ik ben ineens gruwelijk pissig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Spud PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Er zijn in het verleden meerdere hoogontwikkelde culturen geweest die hoogstwaarschijnlijk op technisch gebied veel verder waren dan wij. Alles is in een mum van tijd, weg gevaagd.Nog steeds zijn wij bezig om mee te doen aan het spelletje machtstrijd en over lijken gaan.Zolang de mens niet het besef heeft dat het niet om macht maar om persoonlijke groei gaat, blijven we in die cirkel rond draaien. En blijven we elkaar kapot maken.Als we er niet meer zijn, krijgt moeder natuur weer wat rust, en mogen we, als we geluk hebben, het weer opnieuw proberen, tot dat we weten hoe we moeten leven.Ik heb ooit eens iemand horen zeggen, het enigste positieve aan een oorlog is, dat er weer veel mensen dood gaan zodat de aarde weer wat rust krijgt. Ik mag barsten als ik daar niet in ga geloven hoor.Ik stop want ik draai geloof ik een beetje door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Dar. in de natuur leven geiten in groepen. Als er een ziekte uit breekt, gaat die groep dood. Daarom is denk ik het territoriumgedrag ook zo goed. Maar omdat wij zonodig 35000.00 geiten in een stal moeten proppen, en dan een paar boeren die bij elkaar wonen, ja dan is het logisch dat er ziekten ontstaan.Ze zouden gewoon moeten verbieden om zoveel dieren op zo'n kleine ruimte te houden.Als je die varkens ziet, het is God geklaagd. 15 vakrens op een paar vierkanten meters. Dat moet toch niet mogen. AAARRRRGGGG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Mooi Wing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Ikzelf heb het gevoel dat we macht die we op een verkeerde manier gebruiken, uit moeten bannen. Natuurlijk valt geld daar ook onder. Zolang die behoefte niet onderdrukt wordt, zal het verkeerd blijven gaan. Als je ziet hoeveel hectare bosgrond ieder uur verdwijnt, (terwijl men weet dat dit verkeerd is) dan zijn we toch niet goed bezig. En dan is natuurlijk het aanbod van dieren die in de vrije natuur, of kippen die vrij rond lopen, goed. Maar zolang dit aanbod duur is, kan deze dame het niet kopen hoor.Als je ziet dat de farmaceutische industie, bewust dingen verzwijgt om maar zoveel mogelijk geld te blijven verdienen, zijn we toch niet goed snik:devil:We hadden inderdaad allang iets kunnen doen aan de honger in de wereld, en je maakt mij niet wijs dat we niet met z'n allen tegen die Mogabe of hoe het die idioot, op kunnen. Allemaal gelul.Nee er is voor ons daar niets te halen, en daarom is het niet nodig om die stumpers te helpen. Dat was anders in Irak, daar viel wel iets te halen dus waren we daar als de kippen bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Kirk ja en de grote ellende is dat we ook niet meer zonder geld kunnen. Als iets eenmaal in de wereld is, kunnen we niet meer zonder. Kijk nu naar de comp. Blij dat die dingen er zijn hoor, want anders zat ik er nu niet achter maar ze kunnen zoveel schade aan richten als het in verkeerde handen komt. De mens is zo afhankelijk geworden van hun eigen creaties, en dat is de pest.Goed ik ga er voor vandaag maar eens mee stoppen anders lig ik dadelijk in bed nog te stuiteren van kwaadheid.Lieve mensen het was mij een aangenaam genoegen met jullie allemaal te kunnen discussiëren over het wel een wee van deze wereld. Belangrijk blijft het individueel groeiproces, en daar zijn wij allemaal mee bezig.Een goede avond allen, ik leg mijn bolletje te rusten op een schoon kussen. Saaaalliiiiig.Tot morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Eentje te laat en een nog op de valreep:Arie en Wing van harte:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Ha hermie,lang gelden, alles goed met je? en dochter weer helemaal opgeknapt?ik wilde ook net naar bed, maar zag je ingelogd.Ik heb deze week gehoord dat ik 15 jan. een intake heb voor de mindfullnesen 22 jan. begint de training, dus dan oef je niet alles te gaan kopieren hoor.Ik ga er maar vanuit dat hij nu wel doorgaat (in sept. vielen er 2 uit en toen bleven er te weinig over).Zo nu mijn melk warm en nog even op bed met een boek,welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Goedenavond allemaal,Ben weer laat thuis omdat ik bij Will even? 1 en ander aan de pc moest instaleren en dergelijkedus nu mijn bedje inen morgen mijn laatste dagje werken van dit jaar:)truste allemaal:lips:tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Hoi Jane,Dochter is weer helemaal opgeknapt gelukkig, vanavond had ze de kerstviering op school en ik mocht voor de pizzahapjes zorgen. Waren een groot succes. Verder zit ik even in een heel klein dipje maar ook dat gaat weer over. No worries. Jij gaat ook lekker lees ik de laatste tijd. Volhouden meid en ik hoop dat de mindfulness cursus jou brengt wat het mij ook heeft gebracht: innerlijke rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Werk ze morgen AR en hele fijne dagen toegewenst (met Will) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2009 Rapport Share Geplaatst 17 december 2009 Ja daar ben ik heel hard aan toe Hermie.Mijn dochter is druk aan het puberen en is momenteel alleen in het huis van haar vader,die vast zit in Arnhem en niet zeker weet of hij vannacht thuis zijn gaat halen.Dochter had ruzie met hem, maar heeft m over gezet naar mij en weigert nu hier te slapen,pfffff. Nu heb ik steeds contact met ex en weet niet goed wat ik moet doen. wel naar bed dus, maar met tel. ernaast en proberen los te laten. Zou ik heel graag wat innerlijke rust bij hebben.Kun je ff wat overbeamen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden