Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Soothe,

Ik denk dat je het goed zegt.

Ik moet accepteren dat ik een acoholist ben. Daar ligt de kneep. Dat doe ik nog steeds niet. Ik wijs naar anderen. Die drinken toch wodka en ik alleen maar bier. Wanneer ik accepteer een alcohilist te zijn dan is er pas een opening en kan verder. Daar heb ik vreselijke moeite mee.

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

WILLIE weet je trouwens dat je heel goed jouw onzekerheid over kunt brengen met schrijven. ik voel jouw twijfel en je ambivalentie met drank. Daar ben je een kanjer in. Erg goed. Dit had je denk ik niet zo goed gekunt als je half zat achter je comp. zou zitten.
Nu durf je al veel meer te voelen en dat is een compliment waard.:present:

Geplaatst

Willie kerel, daar had ik ook moeite mee.
Daarom vergroot ik het uit.

De keuzevrijheid in de brief bevalt je ergens. Daar zit de kneep.

De post had de brief met de kerstdrukte bij een ander in de bus moeten gooien.
dan had je nu rust.

Jij moet zelf de overweging maken. Maak de juiste.:present:

Nu moet ik even resetten.:)

Geplaatst

WILLIE dat klopt dat herken ik ook. Ik schilder of boetseer ook veel beter als ik gedronken had. Ook daar gaat een stukje rem vanaf en voel je de creativiteit stromen. Je krijgt zoveel ideën dat je ze bijna niet meer kunt hanteren.
Maar die creativeteit komt dadelijk weer terug, maar dan gecontroleerd. Ik had zovaak zo'n goeie ideën tijdens mijn drinken maar was ze de volgende dag weer kwijt.
Als ik nu een idee heb, kan ik die vast houden en weet die volgende week ook nog. Je zult zien dat dit bij jou ook gaat gebeuren. Je gaat nog zo goed, echt. Probeer dit vol te houden en je zult het resultaat zien.
Als dadelijk de alkohol op de 20e plaats komt, komt er veel meer ruimte voor andere dingen;)

Geplaatst

Goed Willie, de brief is van ADB, maar je moet zelf ook denken!

Luister en dan hoor je mij niet meer.:)

Anna, de Anna van het Forum, nu meer dan drie jaar droog.
Ook zij had in het begin de internet therapie. Ook had ze de keuzevrijheid,
stoppen of minderen.

Ze koos voor minderen, en dat werkte een tijdje om vervolgens weer vol gas te gaan.
Het werd drinken-minderen-stoppen-drinken.
Ze werd er doodmoe en horendol van, iedere keer op de klok kijken,
wanneer kan het weer.

Het besef dat ze een alcoholist was, leefde al een tijdje,
maar deze alcoholiste dacht te kunnen drinken.
Toen baalde ze van haarzelf, steeds weer wachten, om weer een glas te mogen nemen.
Ze nam contact met ADB op en zei, ik stop.
Dit drijft me tot waanzin , 'ik stop' en ze bleven haar begeleiden.
Resultaat gestopt en een rustig leven.

Problemen in overvloed, zo nu en dan, maar geen drank.
Rust in de tent.

P.S ik sleep Anna erbij, zelf heb ik geen therapie gehad.
Een mooi voorbeeld.

Geplaatst

Eigenlijk heb ik minderen nooit een optie gevonden. Want dan bleef het maar hunkeren. En je bleef er maar mee bezig: nu heb ik al zoveel eenheden op deze week, hoeveel "mag" het nu nog? Dat hele "mogen" vind ik al een verkeerde insteek. Want wat is de lol er nou eigenlijk van, wanneer je eenmaal in de problemen bent gekomen door je drankgebruik? Nul en niks.
We zijn geen kinderen meer die een snoepje mogen. Tenminste, ik streef er naar om de beloning te zien in nuchterheid, fitheid, mezelf zijn zoals ik op de wereld ben gezet. Zonder verkronkelende middelen.
En ondertussen begint het hier weer prachtig te sneeuwen.

Geplaatst

Ja Wing dan doe ik mee. Moest gelijk denken aan Hannah, maar die heeft toch alleen schapen hé?
Ik vind het trouwens een hele stomme zet hoor. Zoveel dieren die zo maar afgemaakt worden terwijl ze niet eens weten of het ook echt zieke dieren zijn. Bovendien kan het best zijn dat als ze eenmaal moeten jongen, ze dan niet meer ziek zijn. Flauwe kul allemaal.

Geplaatst

Het is waar, drinken,minderen door er nog een schepje boven op te doen totdat je door het bomen het bos niet meer ziet dan zit er niets anders op dan te stoppen. Hoop dat het gaat lukken.

Je wordt inderdaad doodmoe van om op de klok te kijken van mag ik al weer.

Dar bedankt voor je roos..

En iedereen die is ingelogd een goedenavond allemaal.
Het is gelukkig toch nog een klein beetje wit geworden hier. ;)

Geplaatst

Goeie avond Sanne. Ja ik denk dat je dan nog beter een keertje flink op je toeter kan gaan, dan weet je tenminste wat voor 'n schade alkohol kan geven. Af en toe een beetje drinken is, jezelf voor de gek houden.Dat werkt niet, maar sommigen moeten eerst zelf ervaren. De een stopt voorgoed, de andere doet het met vallen en op staan maar zolang we bezig zijn met de alkohol als onze vijand te zien blijft er hoop.:present:alsjeblieft voor jou meid.;)

Geplaatst

De q koorts is bedreigender dan de Mexicaanse griep,
en men blijft er heel lang moe van. Maar dit??????

Het is wel een brutale geitengenocide, die door een verantwoorde
veehouderij niet nodig zou zijn geweest. dus deugd het niet.

Brutal killing, on large scale!! 35000 geiten. Een schande voor het mensdom.

Geplaatst

Dar dat zijn die dingen die je eigenlijk niet verwacht en zo maar op je pad komen. Dat zijn juist van die mooie dingen. Iets wat je helemaal niet verwacht. Wat zal jij trots zijn op die jongen zeg.:light::heart::musicnote:
Hand gemaakt Dar? En een zoutsteen daarnaast?

Geplaatst

Soohte ik begrijp niet waarom ze de natuur niet gewoon z'n gang laat gaan. Er sterven toch altijd dieren aan ziekten? Laten ze dan een goed vaccin maken om de mensen in te spuiten. Dan zijn ze goed bezig, niet om zoveel dieren te slachten. Wie denken we wel dat we zijn om te beslissen of we een dier zo maar zonder aanleiding moeten doden.:(

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...