Spring naar bijdragen

donderdag 17 december 2009

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

WILLIE ik heb je al een paar keer gevraagd of je weet of je helemaal wil stoppen of proberen om soc. te drinken maar ik krijg geen antwoord. Of weet je het zelf nog niet en zit je nog in dubio.
Ik denk als je probeerd om minder te gaan drinken dat het juist krampachtiger wordt i.p.v. minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willi,
Ik weet niet waar je hulp hebt gezocht. Maar om minder te drinken moet je , volgens mij, eerst helemaal niet drinken. En dan nog: ik worstel met hetzelfde probleem als jij en een heleboel mensen met ons. Ik kwam op een website hier met allemaal berichten van mensen die dezelfde ervaring als jij hebben. Er is een advies, niet minderen maar stoppen!!!!!!!!!!!

Zegt iemand die over de streep gaat en daardoor aantoont hoe zwaar het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond kirky.
Cathy het is voor mij nogal gemakkelijk gegaan. Ik ging in november 2007 op vakantie met een niet rokende zus, en ik vond het niet leuk om haar te vergiftigen. Na die 11 dagen niet roken ging ik samenwonen met een man die roken smerig vindt. Dus toen ben ik er gewoon niet meer aan begonnen. Dus ik ga niet prat op mijn wilskracht ofzo, dit was gewoon force majeure! Maar ik ben er wel blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Willie, je was toch gestopt. Je wist wat je wilde.
Je telde het aantal niet gedronken pijpjes en voelde je trots.
Ik was ook trots op je.;)

Er was nog trek en leuk was het eigenlijk ook niet,
maar je hoopte op betere tijden.

Dan zou ik de brief verscheuren!! Laat je je door zo'n brief op het verkeerde been zetten.

Willie toch, een beetje karakter!! Jij bepaalt je levensloop.

Maar... u is de keuze.

Dit soort twijfels is een alcoholist eigen.

Willie, het is jammer, dat er niet zoiets als een beetje droogstaan bestaat.
De praktijk leert dat het in record tempo fout gaat.

All the best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WILLIE maar wat zou je zelf het liefst willen. Helemaal stoppen en met trots een drankje af kunnen slaan, of zou je het liefst een paar biertjes willen drinken en dan stoppen. Het tweede zou best haalbaar zijn ware het niet dat wij alki's zijn. Wij kunnen het niet bij een paar houden. Dat is het probleem. Ik zou je zo van harte gunnen dat het jou wel zou lukken maar die hoop is voor ons niet weg gelegd.
Is refusal niet iets voor jou? Dan ben je ook veel minder bezig met drank omdat je weet dat je toch niet kunt drinken.;)
Het denken aan drank belemmert je hele doen en laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ik denk dat je het goed zegt.

Ik moet accepteren dat ik een acoholist ben. Daar ligt de kneep. Dat doe ik nog steeds niet. Ik wijs naar anderen. Die drinken toch wodka en ik alleen maar bier. Wanneer ik accepteer een alcohilist te zijn dan is er pas een opening en kan verder. Daar heb ik vreselijke moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WILLIE weet je trouwens dat je heel goed jouw onzekerheid over kunt brengen met schrijven. ik voel jouw twijfel en je ambivalentie met drank. Daar ben je een kanjer in. Erg goed. Dit had je denk ik niet zo goed gekunt als je half zat achter je comp. zou zitten.
Nu durf je al veel meer te voelen en dat is een compliment waard.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie kerel, daar had ik ook moeite mee.
Daarom vergroot ik het uit.

De keuzevrijheid in de brief bevalt je ergens. Daar zit de kneep.

De post had de brief met de kerstdrukte bij een ander in de bus moeten gooien.
dan had je nu rust.

Jij moet zelf de overweging maken. Maak de juiste.:present:

Nu moet ik even resetten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WILLIE dat klopt dat herken ik ook. Ik schilder of boetseer ook veel beter als ik gedronken had. Ook daar gaat een stukje rem vanaf en voel je de creativiteit stromen. Je krijgt zoveel ideën dat je ze bijna niet meer kunt hanteren.
Maar die creativeteit komt dadelijk weer terug, maar dan gecontroleerd. Ik had zovaak zo'n goeie ideën tijdens mijn drinken maar was ze de volgende dag weer kwijt.
Als ik nu een idee heb, kan ik die vast houden en weet die volgende week ook nog. Je zult zien dat dit bij jou ook gaat gebeuren. Je gaat nog zo goed, echt. Probeer dit vol te houden en je zult het resultaat zien.
Als dadelijk de alkohol op de 20e plaats komt, komt er veel meer ruimte voor andere dingen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Willie, de brief is van ADB, maar je moet zelf ook denken!

Luister en dan hoor je mij niet meer.:)

Anna, de Anna van het Forum, nu meer dan drie jaar droog.
Ook zij had in het begin de internet therapie. Ook had ze de keuzevrijheid,
stoppen of minderen.

Ze koos voor minderen, en dat werkte een tijdje om vervolgens weer vol gas te gaan.
Het werd drinken-minderen-stoppen-drinken.
Ze werd er doodmoe en horendol van, iedere keer op de klok kijken,
wanneer kan het weer.

Het besef dat ze een alcoholist was, leefde al een tijdje,
maar deze alcoholiste dacht te kunnen drinken.
Toen baalde ze van haarzelf, steeds weer wachten, om weer een glas te mogen nemen.
Ze nam contact met ADB op en zei, ik stop.
Dit drijft me tot waanzin , 'ik stop' en ze bleven haar begeleiden.
Resultaat gestopt en een rustig leven.

Problemen in overvloed, zo nu en dan, maar geen drank.
Rust in de tent.

P.S ik sleep Anna erbij, zelf heb ik geen therapie gehad.
Een mooi voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...