Spring naar bijdragen

zaterdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

Hey lieve mensen ik ben er weer.
GROOT NIEUW. Mijn kabouter heeft al een paar dagen helemaal niets gedronken. Is er zo maar mee gestopt, knap hé? Ik weet niet wat de rede is van zijn stoppen maar het zou goed kunnen, dat hij toch de goeie raad van anderen heeft op gevolgd. Resultaat, een heldere kabouter, minder last van z'n keel en slokdarm, meer energie langer op kunnen blijven, en ze'n geheugen werkt weer een stuk beter.
Bovendien had hij ontzettend veel honger dus ben ik gelijk flink wat rauwkost gaan halen en wat yoghurt.
Die heeft me daar toch zitten schranzen zeg. Wat doet me dat goed.
Verder ben ik nog naar een verj. feest geweest, zonder Refuutje in te nemen. Er werd daar flink ingenomen, maar ik had totaal geen zin en heb het met een cola gedaan. Dit betekent dat ik tweede kerstdag weer ga proberen om bij de D.a. ook zonder Refu. feest te vieren. Dan is er een fondu avond.
Dat moet lukken.:present::heart:
Voel me erg goed Raldedaldedal....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Willie voel je er maar niet gekwetst over. Het is nu eenmaal op adb niet toegetaan om merknamen te noemen en met drank ligt dat natuurlijk nog gevoeliger. Je had dit, als de merknaam voor je verhaal werkelijk belangrijk was, kunnen ondervangen door die achterstevoren te schrijven.
Daarom wordt er hier ook wel eens gepraat over rekkolB en iewraK.

Truffeltje, haha, ik bedoel Druppeltje, begin meteen vandaag met het meenemen van je mobieltje. En ook van te voren opladen hè?
Op internet staat een mooie site over: "wat voor hond past bij mij?" Na het invullen klopte het bij mij precies: terriërs.
Voor wie er aan denkt om een hond aan te schaffen, doe eerst deze test.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie het zou onder reclame kunnen vallen. Het kan ook zijn dat, mensen die vroeger hetzelfde merk gedronken hebben, er misschien toch moeite mee krijgen, ik weet het niet, maar reclame maken, zonder dat dat jouw bedoeling is, mag niet.
In het vervolg maar niet meer merken op schrijven maar gewoon drank.
Tuurlijk gebeurd het vaker dat mensen dingen schrijven, die weg gehaald worden. Meestal als er gevloekt wordt, of scheldwoorden. Die worden altijd weg gehaald.
Hoogstwaarschijnlijk heb je van Tactive een mailtje gekregen waarom het berichtje weg gehaald is.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, goed nieuws!
De afgelopen weken heb ik treuriger nieuws van je gelezen; wat fijn dat de Kabouter nu ook niet drinkt!

Dan is het ook makkelijker om op dezelfde golflengte te zitten; wel zo prettig in een relatie.
Hoop dat het het begin is van een nieuwe warme periode voor jullie!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie ik heb hier best wel ervaring mee. Heb ook vaak geroepen dat het hier geen kleuterklas is voor ons maar we zeggen de waarheid en die kan hard zijn. Lees de huisregels en reclame mag ook niet. *** mag dus ook niet en als je je
*** voelt heb je een probleem. Daar ga ik weer in mijn eerlijkheid want dat mag je niet zeggen dus zal wel weer de zoveelste tik krijgen. Een ander mag wel k zeggen maar weer een ander niet Zal wel afhangen van wie er achter zit en humeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie,
Volgens mij was alleen het merk verwijderd en de winkel. Daar kan ik wel mee leven.
Of is het achteraf helemaal verwijderd?

Vie en Dar,
Jullie hébben gelijk. Maar de ruzies tussen mijn ex en mij over de invulling van "zijn" weekends duren al jaren. Als de kids bij "hem" zijn officieel maar ze moeten bij mij voetballen of hockeyen of hebben een partijtje of wat anders, dan heeft hij geen zin daarvoor te rijden vanuit Rotterdam naar Utrecht.
Dus dat betekent als Hansje om 1800 uur moet hockeyen dat ze (de kids) pas om 20 uur op zaterdag gehaald worden. Of later. Of zondag. Of niet.

Advocaat geraadpleegd: je kán procederen maar ik raad het je niet aan.

Tweedens: soms hebben die kids helemaal geen zin om naar Pa te gaan. Omdat ze allebei > 12 zijn, mogen ze in principe aan de rechter vragen de omgangsregeling te wijzigen. Oftewel: we kunnen ze niet dwingen.

Het alternatief was nl. dat Hansje gewoon NIET naar zijn Pa ging en zei: ik blijf gewoon hier, ik wil naar dat feestje. Normáál als de kids hier zijn, rijd ik óók naar dat feestje. Als ik dan nu, als Hansje thuis zou blijven voor dat feestje, tegen hem zou zeggen: je hoort in Rotterdam, ik doe of je er niet bent, ik rijd NIET naar dat feestje (wat hij wel graag wil, met zijn vrienden) dan zou ik, in mijn optiek, mijn kind straffen, voor het feit dat zijn ouders gescheiden zijn. Dan zou ik ook moeten zeggen: je hoort dit weekend bij je vader, dus ik maak géén eten voor je. Enz.
Omdat ik dat niet eerlijk vind t.a.v. Hansje (en Grietje want soms is het omgekeerd) doe ik dat niet.
En kook ik gewoon, maak ik morgen ontbijt voor Hansje enz.

Maar omdat ik zo moe was gisteren en géén zin had in een puber die om 3 uur naar bed gaat terwijl ik al lang slaap, na de trapkast leeggeplunderd te hebben, een puinhoop in de keuken gemaakt met tosti's om middernacht, en niet voor 2 uur in de middag zijn nest uit te branden is, heb ik gezegd dat hij mee móest gisteravond naar Rotterdam.

Ik heb gewoon even een dagje rust nodig soms. En dan zie ik het maar als voordeel dat ik ze soms nog een dag in Rotterdam kwijt "kan". Dat kunnen ouders die getrouwd zijn, zoals ik was, maar waarvan de ene partner zich weinig aantrok van regels en afspraken met de kids, nl. niet eens doen. En ik wel.

Kortom: ik wou gewoon ff zeuren dat ik vanavond weer over die ijsbanen moet glijden en ga nu (bedankt voor het nadenken) even een carpool opzetten zodat ik vanavond gewoon om 9 uur naar bed kan. Ik regel het altijd zó dat ik héénrij (de meeste ouders weten dat ook wel inmiddels dat ik niet graag 's nachts rijd)...en iemand anders terugrijdt.

Moet Hansje alleen niet zijn sleutel vergeten :D dan staat hij voor een dichte deur met een moeder in coma standje III.

Het is hier trouwens kóud in huis, niet te kort. Boven is het 13 graden (enkel glas hè) en ik ga de verwarming niet aanzetten, er is verder niemand, alleen ik sprint af en toe de trap op vanwege de was.
Ik heb - als grote uitzondering - mijn raam dichtgedaan, dat staat altijd open maar dit is me te gortig.

p.s. jullie hádden morgen scrollen":D.

p.p.s. ik weet ineens wat ik ga eten: kaasfondue met groeten, lekker!!!!!!!
en voor morgen ga ik even naar het receptendraadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje kijk je wel uit, want de laatste keer dat ik me echt Raldedaldedal voelde, maakte ik een onwijse
uitglijder en dat kwam niet door de sneeuw als je begrijpt wat ik bedoel???
Had me daarvoor helemaal niet gerealiseerd dat ook dat gevoel gevaarlijk kon zijn.
Dacht alleen maar dat negatieve gevoelens er voor zorgde dat ik trek kreeg...

Geertje geert en Cathy onwijs goed dat jullie zulke mooie ervaringen meemaken
Dat zijn de bouwstenen waar je op verder kunt..

Alaine alles goed met jou???

Ben ook benieuwd Houtje, waardoor jou verantwoordelijkheidsgvoel zo groot is als je kidz bij hun vader zijn.

Ik heb net heerlijk warme moonboots gekocht, Die had ik natuurlijk al lang moeten hebben, want ze vliegen als warme broodjes nu.
Ben dus klaar nu voor een volgende sneeuwstorm.
Ga ff op buienradar kijken, hoe het ervoor staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje
dit is wel een heel mooir Kerstkado een nuchtere kabouter
die ook nog eens fysiek en sociaal vooruit gaat, ook fijn voor hemzelf natuurlijk.
Het zou me niet verbazen als het ook komt omdat jij niet meer haalt voor hem. Als
iets niet meer vanzelfsprekend is, moet je er wel over na gaan denken. En misschien hebben meer mensen nee gezegd (moet ie wel zonder:D). Straks komt ie hier ook meeschrijven;)
Hoe is het met de leidingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

Fijn van je vriend.

Advies van een ervaren alcoholist: néém die refusal met Kerst nou maar WEL. Je zet zo alleen maar het deurtje open voor één glaasje.
En dan nog één omdat je zo trots op jezelf bent.......
Zo gaat dat namelijk.

Wil niet streng doen maar ik weet hoe het voelt en óók hoe je je daarná voelt!!!!!!! NIET DOEN dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol en Witte,

Jullie ook wat groeten :D?
Dar heeft ze al.

Ik moest laatst bij een kennis oppassen (even) die de halve koelkast vol alco heeft en daar keurig van afblijft. Dat kan ik dus niet.
Omdat ik de hele dag al gestresst was en precies wist hoe ik me voelde heb ik voor één keer in de misschien wel 1,5 jaar een Refusal genomen die middag. Heb er géén zin in, die drankellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik vond het geen zeuren, helemaal niet, en wilde ook niet scrollen. Het was gewoon iets wat ik niet snapte. Nu snap ik het iets beter, al zal ik het als kinderloze waarschijnlijk nooit helemaal kunnen aanvoelen.

Ik wil ook kaasfondue met groeten!
"De groeten kaasfondue, de groeten
Het was eerst JIJ, nu is het U
Ik treed u nu met voeten

Het was mij waarlijk aangenaam
Zo zacht, zo kazig, zo voornaam
Het voelt wat triest en ook wat cru:
De groeten kaasfondue!"

Ik zit je te dollen hoor Houtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee lieve mensen, ik ga het proberen om zo sterk te zijn. Als ik daar ben dan ga ik me gelijk vol stouwen met al het lekkers dat daar staat. Ik heb dat vanmiddag ook gedaan. wil het gewoon uit proberen. Als het me niet lukt, hoop ik op een flinke kater. Maar als ik het niet uit probeer, weet ik het niet. Het zou een geweldige overwinning zijn voor mij. Ik voel me sterk na vanmiddag.
Ben trouwens al bijna twee maanden droog. Voor mij een rede om het te gaan proberen. Moet lukken, zeker na vanmiddag.:)
Heb trouwens nog een hele fles wijn hier staan. Heb helemaal geen zin om die open te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, lees je zelf:

"IK GA HET UITPROBEREN."

Je bent twee maanden droog. Prachtig, is dat trouwens met of zonder Filet Américain onder de douche?
Van mij mag je, je bent een vrij mens, maar ik wil je wijzen op het gevaar dat je loopt. En dat je jezelf aandoet omdat je nu in een euforische bui bent dat het je één keer wél gelukt is.

Ik wens je wijsheid en sterkte toe met deze beslissing.
Verder ga ik me er niet mee bemoeien meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, luister maar naar Houtje hoor, die heeft hier de meeste ervaring (vd nu aanwezige)
Apart trouwens dat wij ons allemaal zo druk om je maken.
Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen in de tijd dat je nu op het forum zit.
Komt vast omdat we je allemaal zo een lievert vinden. Ik tenminste wel....

Grappig Vie ik dacht ook direct aan iets met een bite toen ik de vraag van Houtje las

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...