Spring naar bijdragen

zaterdag 19 december


albertina

Aanbevolen berichten

Ik heb m'n kelderdeur maak open gezet. Daar zit de hoofdkraan. Stom want ik heb het buitenkraantje wel af gesloten. Gelukkig doet m'n douche en m'n toilet het wel. Dus kan ik toch nog aan water komen.
Piep inderdaad het warm maken is een goed idee. Wacht nog ff met iemand te halen. Misschien helemaal niet nodig. Je weet toch waar je hoofdkraan zit? Het punt dat het dichtst bij de kou zit is meestal ook het punt dat bevroren is. Maar het blijft vervelend.:(:present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mogge allemaal,

Drup ook present.

Thanx Dar en Bolleke met doggy gaat het redelijk. Ze heeft nog pijnstilling maar kan weer aardig lopen. De wond zit in haar lies vandaar nog die extra pijnstilling. Wel is ze buiten nog nog bang maar zie toch dat haar pluimstaartje wat meer omhoog gaat dus een goed teken. In het weiland stond een grote sneeuwpop en daar ging ze vreselijk tegen te keer dus er komt weer leven in hahaha.

Huh? Wat lees ik nu allemaal over die waterleidingen. Heb ook 2 buitenkranen en nog nooit afgesloten of deed mijn man dat? Het is mijn 5e winter zonder hem en ik heb er nooit wat aan gedaan. Vorig jaar vroor het ook flink en heb niks gemerkt. Of had ik gewoon mazzel? Krijg er wel de griezels van zo te lezen. Enfin heb ik weer iets om me daar weer zorgen over te maken want weet niet eens hoe af te sluiten. En ben je niet voor zoiets verzekerd of moet ik mijn haren gaan verven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dat is vervelend Mart, dat het zo lang duurt voor de moderator reageert.
En succes met de slee (en veel plezier).

Haha Drup, je kan beter je haren niet gaan verven ;) want stel dat dan ondertussen de waterleiding bevriest, kan je het niet uitspoelen.... en dan krijg je zo'n effect als met die reclame van lekkere drinksoepjes. Fijn dat het met 't hondje beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie wat fijn dat het weer wat beter met Doggy gaat. De lies is toch een gevaarlijke plek hoor, want daar zit ook een slagader voor zover ik weet. Maar als ze weer tegen een sneeuwpop tekeer gaat zit er nog een heel stuk pit in.
Weet je trouwens waar de hoofdkraan zit? Als je die dicht draait moet als het goed is, en je zet je kraan open, na pakweg een halve minuut geen water meer komen. Als het nu erg hard gaat vriezen kun je dat zo doen. Hoofdkraan afzetten en zorgen dat al het water uit de leidingen overal in huis, te halen. Daarvoor moet je alle kranen in huis open zetten, net zo lang tot er geen water meer uit komt. Dan is alles leeg en kunnen er geen leidingen bevriezen.
Goh wat weet ik het toch allemaal goed hé? En zelf zit ik met bevrozen kranen.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Dank voor de felicitatie`s, en ik plak er gerust nog een maand aan vast, alhoewel ik wel besef dat het een lastige maand word, van alle maanden in het jaar is dit wel degene waarin het meest met drank gesmeten word of niet dan?

maar met het DAP (droge arreslee pact) gaat het zeker lukken niet waar?

Wie is er al DAPper en wie wil er ook DAPper zijn? geef je maar op.

Gisteren was ik erg laat thuis en ben niet meer op het forum geweest, vandaag mijn eerste vakantie dag en Will zei gister doe maar rustig aan dus ik heb geen wekker gezet, was evengoed om half 7 wakker (hoezo ritme) dus ik heb me omgedraaid en toen was het ineens 10 uur.

Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn? Ik ben nu duffer dan dat ik op een gangbare tijd op sta:$

Geeft niet verder ik ga zo douchen en aankeden en dan zal ik wel weer het friste mannetje zijn van Hilversum;)

Waterleidingen bevroren, wat een ramp. Ik wens alle betrokkenen veel succes daarmee.
Ervoor zorgen dat het ontdooit word en hopen dat er geen schade is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, blijkbaar past vroeg opstaan bij je bioritme. Een heel enkele keer slaap ik ook wel eens wat langer (acht uur opstaan vind ik eigenlijk al voor luilakken ;) ) en dan duurt het uren voor ik die watten uit mijn hoofd heb. Terwijl, als ik normaal (voor mij dan normaal) zo omstreeks halfzes opsta is er de verdere dag niets aan de hand.
Heel fijne vakantie toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke was idd kantje boord met doggy dus het lijkt met een sisser af te lopen al is het allemaal heel vervelend en een nare ervaring. Weet nu waar hij woont en ben met de rekening naar hem toegegaan maar hij ontkent dat het zijn hond was. Heb ook een verklaring voor de politie dat ze gebeten is door een andere hond in de hoop dat zijn hond gekorft moet worden. Als hij ontkent heb ik volgens de politie weinig poten om op te staan want ondanks 2 getuigen zegt die man dat we proberen zijn hond af te nemen omdat iedereen er bang voor is. Nu is het redelijk goed afgelopen dus denk laat maar, maar was het anders afgelopen dat had ik heb vermoord en dat meen ik echt. Probleem is dat hij dus telkens goed wegkomt totdat er eens echt iets misgaat............

Begrijp wat ik moet doen maar geen flauw idee waar dat kraantje zit. Zie wel de aardlekschakelaar maar dat heeft er waarschijnlijk niets mee te maken hahaha. Ben zo onhandig als wat en heb geen geduld. Vreemd want als verpleegkundige was ik precies het tegenovergestelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RIETZEILEN

Toen ik een jonge man was hield ik veel van zeilen
Moe was je avonds van de hele dag de elementen getrotseerd te hebben. Je ging je dan slapen op de boot in een rietkraag.
S.Morgens werd je heel vroeg wakker door de felle zomerzon. Maar om echt bij te komen dronken wij een keer zwarte koffie met een flinke scheut vieux. Even was het hevig maar dan was het lekker. Na het derde kopje koffie ging de wereld er toch wat anders uitzien De kleuren werden intenser De vogels zongen mooier en de hele atmosfeer werd wat pastelachtig sponzig.
Na nog wat kopjes met een scheut voelde je als het ware opgenomen in iets Hemels.
Zielsgelukkig staarde je dan over het water. Dit was het paradijs er was geen twijfel
mogelijk. Zo gelukkig had je je immers nog nooit gevoeld.

Het verlangen naar dit geluk bleef aan mij knagen. Jaren heb ik geprobeerd daar een glimp terug te krijgen.
Het is me tot heden niet gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martens,

proficiat, ik ben nu aan mijn 16e droge dag begonnen dus die eerste dag en die eerste volgende ochtend zijn nog erg vers, ik weet hoe heerlijk dat voelde.
Maar....nu voelt het per dag nog heerlijker, ik wens je veel succes toe, het forum is een zegen.
Als je het moeilijk krijgt kun je hier altijd terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Wat is het al laat.
Wij zijn gisteren nog um half 12 door dochter lief uit bed gebeld: of wij met haar
naar de huisartsenpost wilden gaan rijden. Zij had meer dan 39 Graden koorts.
Was al in de ochtend bij een arts geweesd maar die had gezegd:gewoon niet
zeuren en door gaan met borstvoedin. Bah, mannelijke artsen.:angry:
Wij zijn benieuwd hoe het nu met haar gaat. Jammer, wij hadden eigenlijk
gepland om met haar en haar dochter vandaag koffie te gaan drinken.

Maar daar zit je dan plotseling zoals in oude tijden om drie uur nachts
met een frikandel speciaal en patat in je handen. Lekker, zeg. Dat was al
een eeuwigheid geleden. Gelukkig bestaat de snackbar Rody in Rotterdam
nog, waar je tot diep in de ochtend kunt ophalen.

Zo, nu een lekker bakje koffie en aan de slag, boodschappelen en dam naar
slechts met z'n 2en naar Nika voor een echt lekker bakje. Hij heeft al drie
keer de "ketelbinkie",een prijs voor de beste koffie, mogen ontvangen.:P

Tot later en veel plezier vandaag, lekker schaatsen daar in het noorden????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup en de dierenarts in schakelen. Als je dan nog twee getuigen er bij hebt, is dat toch bewijs zat? Maar goed. Ik kan me altijd erg kwaad maken over die onrechtvaardigheid. Maar als het meer gebeurd dan moet de hond afgemaakt worden, want dan is ie onbetrouwbaar. Schuld het baasje die z'n hond niet goed aangelijnd houd. Dan is ie verder van huis. Maar goed dat is zijn zorg. Belangrijk is, dat Doggy weer de oude wordt.
;)
Zo nu ff naar mijn kabouter, kijken hoe het daar mee is. Later allemaal.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Gisteravond was voor mij een test, wij gingen uit eten en dat ging voorheen natuurlijk gepaard met wijn en bij het thuiskomen met nog meer wijn.

Nou, ik zag er best tegenop maar dat was niet nodig geweest. Ik taalde niet naar wijn, voelde me heerlijk ontspannen, heb wel meteen gezegd waarom ik niet dronk en daar werd goed op gereageerd.
Wel heb ik een keer aan het glas van manlief geroken: bah, bah........vies!!!!

Waarom heb ik in hemelsnaam ooit zo veel gedronken??, dit is toch veel fijner of moet de terugslag nog komen? Nou ja, ik zie het wel, dag voor dag.

Lekker geslapen en trots, fit, goedgehumeurd enz. weer op.

Draad van gister en vanmorgen gelezen: sommige mensen hebben iets geleerd blijkbaar (slingers maken, kan ik nog niet) Druppeltje heeft een hele nare ervaring gehad (zoveelste op rij) en Willie ziet het licht schijnen.

Voor eenieder een fijne dag, hoop dat voor iedereen de zon schijnt.

Vandaag is het zo koud, daar hoort erwtensoep bij dus die ga ik nu maken.
Verder lees ik in het forumboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bolleke met m'n huisarts inschakelen heb ik moeite want denk altijd dat het wel meevalt maar de dierenarts heeft maar meteen te kijken als ik denk dat er iets mis is. Heb dus blijkbaar dieren ook hoger als mensen zoals meerdere hier. Verklaart meteen waarom ik bijna altijd vegetarisch eet, soms vlees/vis maar dan biologisch en geen vlieg dood kan slaan.

Thanx AR en ja heeft een enorme inpact gemaakt. Ben nu kerstkaartjes aan het schrijven die Caro heeft gemaakt van haar schilderij. Telkens denk ik weer waarom zo'n lief beestje dit gedaan is. Alle mensen en dieren zijn gek met haar behalve een hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, ik ben ook jarenlang een zeilster geweest en ik geloof echt dat er bijna nergens zoveel gedronken wordt als in de watersport. En ja hoor, 's morgens al een koffie met een vieux. En toen was dat nog gelukkig-makend.
Maar wat ik denk is, je ontwikkelt je toch. Je kunt maar niet blijven teruggrijpen naar wat jou TOEN gelukkig maakte. Wees blij met die tijd, sla het op, zet het desnoods om in een verhaal of een schilderij, maar ga door met je leven.
Nou ja, dat is wat ik doe, dan. Als je blijft denken aan "die heerlijke roes" geef je jezelf toch minder kans om de dingen die nu spelen, ten volle te waarderen?

Volgens mij is iedereen inmiddels sleetjerijden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen

nu met de sneeuw heb ik huis arrest
zit nu achter de computer bij het raam naar de tuin ,te genieten van alle vogels die hier komen om wat eetbaars te eten
de houtduiven zijn erg brutaal
nog even en ze tikken tegen het raam als de voer voorraad op is
verder zijn er mezen,vinkjes,roodborstje en een winter koninkje
mussen spreeuwen en nog steeds de merel
ook eksters willen graag een pinda pikken
de kraaien en meeuwen landen niet graag omdat de ruimte te veel omheind is
af en toe zie ik ook een gaai
hier geniet ik van,de wereld is nu dus wel klein
maar ondanks alles blijft mijn leus,tel je zegeningen en doe geen domme drankgerelateerde dingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal hier, ik wil ook even om de hoek komen kijken vandaag. Alles bijlezen lukt niet helaas. Ik zit nog in pyama...FOEI, maar ben heerlijk bezig met allerlei regeldingetjes. Ik lees Geertje en dat doet me dan zó goed, dat je je zo veel beter voelt, wat een heerlijkheid! Ik ben nog niet helemaal om, maar wel al begonnen met de online hulp. Wil zeker een poos leren niet te drinken. Mijn vriend denkt mee; eigenlijk baalt hij ook wat van de gewoonte om elke dag 2 jenevers te nemen; hij wil me wel ondersteunen en dat is fijn!
Straks willen we even de stad in om door de sneeuw te schuifelen en de sfeer te proeven, dan door naar de verjaarsborrel, waar ik de pan snert mee heen neem. Ik ga er lekker aan de fris want drinken in de vooravond is HET recept voor een verder verloren avond. Ik wil domweg lekker nog met een breiwerk op de bank tv kijken en doorpraten met mijn vriend over onze relatieperikelen. (hij is terug ! en heel lief!) Mijn nieuwe werkproject krijgt vastere vorm en ik heb er veel zin in.

Dan nu eens onder de douche, anders komt er van het uitstapje ook niks meer.
Fijne dag voor jullie :rose:
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mijn hoofd duizelt van het bij-lezen.

Hihi ik heb nog een tip over het slingers plakken. Hij is wel héééél errug lui hoor!

Als je een keer een mooie slinger hebt gemaakt, open je een word document, je kopieert je slinger en plakt dat in je Word document en dat sla je dan op onder de naam "slinger adb" of zo.

Lui hè?

Zo kun je ook blije, verbaasde, zonnige slingers maken en opslaan.

Dat hele setje kun je dan in een mapje stoppen. Dan heb je een hele collectie.

En voor de freaks: in Word kun je je slingers ook nog makkelijk veranderen of een emoticon erin
vervangen of aanpassen of een naam erin plakken (dat laatste bedenk ik me nu opeens) door voor
de optie "zoeken en vervangen" te kiezen.

Nou, dat is mijn slinger input voor vandaag.

:light:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kids hebben vakantie en zijn naar hun Pa een weekendje.
Zoon heeft echter een game-party vanavond en komt daarvoor terug naar Utrecht.
Moet dan naar Nieuwegein gebracht worden met zijn matties.
En zijn Xbox.
En hij wou zijn beeldscherm mee, dat mag dus niet maar dat weet-ie nog niet.
En het ergste is, vannacht moet hij weer opgehaald worden, dus dat ga ik proberen
uit te besteden want ik ben doodop.
En ga het nooit redden om om 1 uur of half 2 nog heen en weer te rijden.
Daarna moet hij weer naar zijn vader met de trein, op eigen kosten.

Ik ben er niet blij mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Lekker op tijd opgestaan en kerstkado's gekocht. Dat is mooi binnen. Plus die heerlijke cappucino en een stuk appeltaart met een dikke toef slagroom.
Vanmiddag rustig aan en vanavond weer op pad.

Ik lees mooie berichten. Fijn dat het je is meegevallen Geertje, zo kun je steeds vaker ontdekken dat wat je vroeger per se met drank deed heel goed zonder kan. Of soms is iets gewoon minder leuk en dan weet je dat ook weer. Hoef je het niet op te leuken met alcohol maar is het gewoon zoals het is.

Cathy, fijn dat je weer goed met je vriend kunt praten. Je bent op de goeie weg, ook met de drank.

Vie ook weer mooi gezegd. Jou is het gewoon helemaal helder, je trapt niet meer in de illusie. Daar heb ik ook wat aan, om dat te lezen :present:
Ik hoop dat ik mijn motivatie zo helder kan houden als jij. En die paar glazen af en toe ook kan laten.
Daarvoor moet ik eerlijk zijn naar mezelf. En me diep van binnen af vragen wat ik nu echt wil.
Wil ik dat lijntje nog niet helemaal verbreken of wil ik puur mezelf zijn.
Kom ik thuis bij alcohol of kom ik thuis bij mezelf.
Uiteindelijk blijkt die alcohol helemaal niet zo belangrijk te zijn, en kan ik het net zo goed laten.

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is KOUD! Nu, op de dag al -12 en er schijnt van uit het nordwesten nog meer sneeuw aan te komen.
Bako, leuk, al die vogels in je tuin. Ik vond een pak havermout dat toch niemand hier eet. De vogels lusten het wel.

Houtje, rare vraag misschien maar 1 ding snap ik niet: als zoon dit weekend eigenlijk bij zijn vader is, waarom zorgt die dan niet voor de gameperikelen? Het is toch gedeelde verantwoordelijkheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik heb het helemaal niet zo helder hoor. Het is voor mij gewoon geen optie meer om te drinken. Wat ik nu de afgelopen twee jaar opgebouwd heb is zo goed, ik zou wel een geweldige oen zijn om dat te verzieken door weer te drinken. En bovendien ga ik in therapie om nog wat innerlijke rommel op te ruimen, daar kan ik al helemaal geen nevels bij gebruiken. ;)
Maar ik ben wel blij met je compliment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Vanmorgen had ik een verhaaltje geschreven over hoe ik een aanbieding van drank afwees.
Daarbij had ik het merk genoemd. Dat was voor de moderator reden genoeg om dit verhaaltje te verwijderen. Het was absoluut een positief verhaal.
Gebeurt jullie dat ook wel eens ?
Ik heb daar moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve uitleg van je Caro en goed verwoord. Ja het komt er op neer dat als dieren gekwetst worden dat je dit als baasje je hart raakt.

Ja Kirky groot gelijjk want moet met mijn mobiel foto's maken. Erger nog ik moet eens leren dat ding mee te nemen. Als ik met mijn scootmobiel met panne sta kan ik niet eens bellen, dus laat staan foto's maken.

Mijn voornemen voor 2010 is dus mobieltje meenemen. Slaat hier nergens op maar moet er echt eens op gaan letten want in het park zie ik ook niemand en als ik eens val kan ik niet eens iemand waarschuwen. Nam me dit al een jaar voor en nu moet ik het maar eens leren.

Naja eerst maar een warme douche want doggy moest uit. Kanonne wat een kou. Heb ijzertjes voor onder mijn schoenen maar wilde ze al weggeven voor de eendjes behalve het oud brood. Brood was niet oud maar vind het zo zielig. Pakje toost er bij want het leek zo weinig hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...