Spring naar bijdragen

Woensdag 23 December, met vandaag in het nieuws...


Suffertje

Aanbevolen berichten

Coco,
Ik weet dat het dom is maar ik heb zo'n doorstreep lijstje gemaakt. Een paar maanden geleden dronk nog 2 flessen wijn per dag, soms zelfs meer!
Nu heb ik me dus voorgenomen om tegen 28 dec. volledig te stoppen! Ok weeral uitvluchten zoeken!!!
Maar ik probeer echt wel elke dag!! Maar als m'n werk erop zit (ik werk van thuis uit vaak), als er twee jongens binnen met zwaarden aan het vechten zijn, als ik eten op tijd moet klaar hebben,een ma met cva die me om de 2 seconden belt, vertalingen met dead lines.......
Natuurlijk ,ik weet het die wijn lost niks op, maar dat is dan inderdaad een soort van beloning geworden!!
Wat een geklaag he!
Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

VM
een doorstreeplijstje? mmm
ja... ik ken die lijstjes wel hoor
maar ja inderdaad zoals je zelfs al schrijft is er ALTIJD wel
een excuus te vinden, dus beetje kop in t zand stekerij? ;)
Maar goed, had ook gelezen, schiet mij ineens te binnen dat
je wilde afbouwen? en dan van 1 januari niets meer?
Nu 28 december?
Iedereen moet het doen zoals diegene het beste uitkomt denk ik.
Mij kunnen ze niet dwingen niet te drinken als ik daar zelf niet
achter sta. Als ik wil drinken, drink ik, niemand houdt mij daarvan
tegen want ik heb dan in mijn hoofd alles al bedacht. Ik zou dan ook
hier niet schrijven op zo'n moment...
Maar jij bent er wél. Dus wie weet kan ik jou behoeden voor vandaag
om van de drank te blijven. Maar als je afbouwt tot 0 is daar ook wat van te
zeggen als je je dan aan het afbouwschema kan houden en er niet meer
drinkt. IK zou dat niet kunnen, ging weer volop aan de zuip want 1 of 2
ach daar vind ik geen moer aan, als ik eenmaal ga drinken, ga ik ook door.

Maar ben benieuwd. Heb jij dus een afbouwschema deerne?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thé oh jee
je laptop thee laten drinken is nie zo goed ;)

Goh en dan een nieuwe en doet tie ut nog nie
gelukkig maar dan laptopje van zoon
wat lief dat je oude gerepareerd naar de buuf gaat :heart:
Ik wou dat ik zo'n buuf had, de mijne deed alleen in wiet:wacko:

Ik hoop dat je veel wandelaars optrommelt hier Thé,
helaas ikke nie,ik ga ws op 1/4 gedeelte met kop het zand in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco,
Ik heb dus een panische angst voor fysieke afkick verschijnselen, dus ik had zoiets van hoe minder hoe minder erg???
2010 is ultieme target maar voorzichtelijkshalve (of is dat een te Vlaams woord), heb ik 28 gezegd!
Ik wil vooral niet afzien!! Wie wel trouwens!
Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer terug, eerder dan gepland het forum eruit??

VM
die afkickverschijnselen was ik ook heel erg bang voor, vooral voor een dilirium, want ik had gelezen dat dit weleens voor kwam..
Er is een liedje en dat heet : 'allemaal beestjes'


waarschijnlijk ken je het wel ;)

Toch ben ik Cold Turkey afgekickt, geen hulpmiddelen, nix, niet voor het roken en niet voor de drank.
Ik slik wel nu extra vitaminen, Magnesium/Calcium, een multivitamine, Vitamine B1 (thiamine) verkrijgbaar bij de Apotheek maar tegenwoordig ook bij veel drogisterijen, en Vitamine B12. En als ik heel onrustig ben, wat ik eigenlijk niet ben geweest, kan ik een natuurlijk homeopatisch pilletje nemen, die zijn er in vele maten en verschillende soorten, ik heb Plantival. Ik heb nu eenmaal en bloedhekel aan chemische middelen in alle vormen, ook aan pijnstillers, en reageer overal sterk op. Dus die zal ik alleen nemen als ik er echt niet onderuit kan.

Ik heb mij voorbereid op een langdurige (zo'n maand of 6 tot een jaar) periode van niet zo goed voelen (een soort griepgevoel stelde ik mij daarbij voor)
omdat ik al zoveel jaren dronk, zo'n ruim 30 jaar. Mijn lichaam kan dan niet in een paar weken weer zijn als zonder drinken toch, lijkt me niet mogelijk. Ja de ergste ontwenningverschijnselen wel natuurlijk in de 1ste week van stoppen. Ik heb eigenlijk niet zo heel erge verschijnselen gehad, ja een heel erg hongergevoel (gewoon trek in alcohol dus), koud hebben, heel slecht slapen, eerste nachten maar een paar uur.
Ik ben ook gestopt met roken dus welke afkickverschijnselen er nou bij wat hoorde weet ik nu dus niet...

Ik kan je niet adviseren Vlaams meiske, alleen vertellen over mezelf.
Maar....ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing neemt, ALLEZ!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo weer allemaal
Wat een gezellig slaapvertrek heb je er van gemaakt woman
heb ik gezien op je foto's
en ja mandjes voor losse rommel heb ik ook overal hoor,
ik moet alleen altijd goed onthouden waar ik iets laat want mijn
geheugen is de laatste tijd net een gatenkaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde nog even VM antwoord geven, gedaan nu dus, maar dan ga
ik nu wat doen in huis en boodschappen anders moet
alles morgen op de laatste dag, en dat is ook niet wat.
Kom misschien nog wel terug vandaag

dag allemaal
laterrrrrrrr
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, Ik moest weg vandaar ik jou niet meer kon antwoorden. Je hoeft tegenwoordig niet meer te strijden want we hebben o.a. Google wat betreft Zeeuwse mosselen. Kijk het na en je krijgt rooie koontjes. Mede omdat jij dat uit je zelf ook had kunnen nazien dan had je niet zo stellig hoeven tegenspreken.
Verder mag jij alles aan mij vragen. Wat is overigens aan jezelf werken. Is dat iets om proberen `gelukkig` te worden. Ik vond zuipen behoorlijk aan mij zelf werken. Er kwamen heel gemakkelijk diepzinnige gesprekken waar je een goed gevoel over had en die ik verslavend waren alleen je schoot er geen reet mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, Ik moest weg vandaar ik jou niet meer kon antwoorden. Je hoeft tegenwoordig niet meer te strijden want we hebben o.a. Google wat betreft Zeeuwse mosselen. Kijk het na en je krijgt rooie koontjes. Mede omdat jij dat uit je zelf ook had kunnen nazien dan had je niet zo stellig hoeven tegenspreken.
Verder mag jij alles aan mij vragen. Wat is overigens aan jezelf werken. Is dat iets om proberen `gelukkig` te worden. Ik vond zuipen behoorlijk aan mij zelf werken. Er kwamen heel gemakkelijk diepzinnige gesprekken waar je een goed gevoel over had en die ik verslavend waren alleen je schoot er geen reet mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina, fysieke afkickverschijnselen Helemaal niet leuk zo ervaar ik dat.
En voor ieder mens anders ook nog.
Je denkt ik ga niet meer drinken dan ga ik me beter voelen NEE DUS Je geduld hebben en dat heb ik nu juist niet
Deze periode is voor mij een hele moeilijke periode. Ik weet dat wanneer ik nu een pilsje pak Dat ik me na een stuk of vier me weer helemaal gelukkig voel enz. Dat doe ik dus niet maar is niet makkelijk SOMS. HEEL MOEILIJK.
Dan klachten Mijn jicht aanvallen verdubbelen. Gisteren moest ik er nog mee naar het ziekenhuis,
Mijn bloeddruk is behoorlijk van slag
Ik heb hoofdpijn wat in nooit had en nog een dozijn die kleine ongemakken.
Ik doe het met het perspectief dat het over een paar maanden veel beter is.
Wat ook niet makkelijk is je kijkt met hele andere ogen om je heen.
VIE, Is dat aan mij zelf erken of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een vraagje aan allen,
Hoe is jullie famillie met jullie alcoholgebruik omgegaan? Jullie zijn al zo lang getrouwd, hebben kinderen en ook kleinkinderen! Stiekem drinken heb ik nu nooit gedaan maar dat moet voor jullie partners, kids enz. Toch, dat moet voor jullie kids, partners, kleinkids, ouders enz. ook toch wel iets te betekenen gehad hebben???
Ik las hier een van de dagen dat (ab, geloof ik), heeft besloten om te stoppen omdat ie na een avondje zuipen niet meer wist wat ie tegen z'n zoon had verteld!! Kan ik mij HEEL veel bij voorstellen!!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom is dat eigenlijk
Als ik 35 euro uitgeef voor mandjes voel ik me schuldig, terwijl als ik voorheen soms wel over de 50 euro uitgaf aan de kroeg dan had ik daar geen problemen mee. En dan ook vaak nog 3 keer in de week ofzo. Waar betaalde ik dat van ? Owja ik at niet en verzorgde mezelf niet zo goed......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Willy, Theemutsie en Deerneke,

Enfin toen ik een heel lang verhaal klaar had over oordopjes, Odysseues en mijn 90 jarige moeder met een CVA in een rolstoel werd midden in mijn verhaal de site PLAT gelegd.

Een reden om naar de fles te grijpen ! Dat deed ik dus niet . Over een 30 minuten moet ik naar mijn moeder :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...