Spring naar bijdragen

Donderdag 24 December


Suffertje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 359
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Kate

Iedereen maakt het hier mee, je niet gehoord voelen.

Het is ook goed om dat te uiten als je er mee zit.

Ik ben gestopt met te verwachten dat er gereageerd wordt.

Ik denk dat er altijd wel iemand is die me leest. Ik vind het al fijn om gelezen te worden.

En anders schrijf ik voor mezelf.

En dan is iedere reactie een mooi kadootje.

Ik ga niet reageren omdat het wordt gevraagd. Ik reageer als ik wil reageren.

Maar zoals gezegd, veel berichtjes lees ik wel en ontvang ik.

Als ik alles altijd zou moeten lezen en op alle noodkreten zou moeten reageren dan zou ik het hier niet redden. Het zou me teveel opslokken. (ingekorte versie)

Kate
Sluit me helemaal aan bij je verhaal.
Heb me in het begin daar ook druk over gemaakt
Maar het werd me al snel duidelijk(gemaakt) hoe het hier werkt op het frum
En ik ben dus gebleven, want het frum betekent meer voor me dan alleen reacties krijgen

Beschouw nu ook elke reactie als een toevalstreffer en een cadeautje
Het is leuk als iemand reageert, maar ik verwacht niets.

Verder schrijf ik ook voor mezelf, gewoon afreageren of als een bezigheid
om maar niet aan drank te denken...(trekmomenten)

Ik lees ook met belangstelling hoe het met de anderen gaat, het is toch een beetje familie voor me geworden. Op alles reageren kan idd niet, moet je ook niet willen, al vind ik
het knap dat sommigen dat hier heel goed kunnen. Ik reageer als ik het belangrijk, leuk of
als het een toegevoegde waarde heeft in mijn ogen

Wat ik wel bijzonder vind is dat sommigen hier betrekkelijk veel aandacht krijgen en daar
weinig mee doen en dat anderen die duidelijk om aandacht vragen
die dan weer weinig krijgen. Dat is wel jammer en een beetje scheef.

Ook is het opmerkelijk dat er toch nogal wat frummers zijn die vinden dat ze 'niet of onvoldoende gehoord' worden. Dat geeft toch ook te denken...

Wat ik iig niet meer doe is me afvragen waaróm er soms geen reactie komt, omdat ik
snel de neiging heb om het op mezelf te betrekken: te saai, niet belangrijk, geen zin....
Omdat er zoveel redenen kunnen zijn: verkeerde tijdstip, te weinig ingelogden, mensen die je situatie niet kennen, niet weten hoe te reageren, onduidelijkheid of er wel een reactie wordt verwacht, andere onderwerpen die dan spelen etc...

Maar wel blijven komen Kate anders doe je jezelf te kort en lees nog even de tips van onze jarige
Dar!
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alf, jij zegt: "Mensen die alleen zijn zijn eenzaam" dat is een norm, men vindt dat maar
vind ik dat zelf wel of laat ik mij die norm opleggen, dat is de kwestie. En niet alleen met
betrekking tot eenzaamheid. Ik kan alleen maar lekker ontnuchteren en dit zo houden
door compleet terug te gaan naar mezelf, wars van wat men vind en vanuit m'n eigen ik
weer opnieuw m'n leven opbouwen. Anders blijf ik vechten/verdedigen tegen iets en
dat is niet nodig, heb ik geen zin in en kan ik niet verslavingsvrij zijn. Terwijl ik wel geloof
dat dit mogelijk is (zonder gevecht maar vanuit rust/acceptatie/schuldvrij etc).
10 maanden niet drinken is niet genoeg om verslavingsvrij te zijn, dat vergt wat meer
dan alleen niet drinken ;) Wat me dwars zit dat ik het allemaal wel weet maar straal verzopen heb
en daardoor (tijdelijk) niet meer weet. Ik ben er ergens de afgelopen 10-12 jaar
ingetuind om naar het hebben op te schuiven ipv in m'n zijn te blijven en dat is/was niet
goed voor me. (in de zin van dat ik dacht alles te hebben en dat ik alles kwijt raakte
(wat niet kan, want ik bleef wel bestaan)) M'n zijn is m'n hebben; nu dat weer leren voelen.
(sorry, ik breng dit nog niet geweldig onder woorden geloof ik; als ik zelf nog op iets
loop te kauwen weet ik het niet goed uit te leggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook nog hoor

word alleen een beetje gek van dat temporary unavailable:huh:

ik wil helemaal niet temporary unavailable zijn.

ik denk dat meer frummers er last mee hebben, en heel vervelend dat je soms 10x overnieuw moet plakken en typen om je bericht op de draad te krijgen:wacko:

maar stug volhouden hoor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Vm en Jane
Jane, heb je niet gezien in de super:D
Dus geen controle van mn karretje
Maar hoefde ook niet hoor, kar zat vast aan de arrenslee...
Zat alleen een kalkoen in.....(gelukkig besteld)

VM
Heb het idee dat je meer problemen hebt dan anderen met het inloggen..
En ja Latijn, heb een dochter die gymnasium heeft gedaan en die had ik bij de hand
voor de controle verder ben ik erg handig met internet...;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen
Heb niet gezegd dat mensen die alleen zijn ook eenzaam zijn integendeel
Alleen zijn is een gegeven, eenzaam zijn een gevoel wat dan
kán ontstaan, hoeft niet
Ben zelf wel eens alleen, maar vindt dat heerlijk en voel me dan echt niet eenzaam
Maar hoe langer he alleen zijn duurt hoe vaker het eenzaamgevoel kan opkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...