Herman2012 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Hier ben ik dan: man, getrouwd, 2 schitterende kinderen, goede baan, midden in het leven..... en alcoholverslaafd! Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik me eigenlijk niet meer kan herinneren wanneer ik voor het laatst een dag niet gedronken heb. In een heel ver verleden liggen 5 dagen waarin ik niet gedronken heb, aangezien ik voor m'n werk in Saudi Arabië zat (waar geen alcohol verkrijgbaar is). Wellicht een goede plek om van m'n probleem af te komen . Hoewel ik (zoals velen hier ongetwijfeld herkennen) me bijna iedere ochtend voorneem om vandaag nu eindelijk eens niet te drinken, verval ik iedere avond toch weer het ritueel dat ik, als ik thuis kom, even een glas wijn inschenk om bij te komen.........en dan is het hek van de dam! Ik drink iedere avond minimaal 1 fles wijn, maar het komt ook geregeld voor dat het er in het weekend op een avond meer dan twee zijn. Ik merk in de afgelopen tijd meer dan ervoor dat ik erg veel fysieke klachten heb. Erg vermoeid, concentratieproblemen, maagproblemen, etc. Ofwel, mijn jarenlange zucht naar lekkere wijn (ik drink geen andere alcoholische dranken) begint nu meer dan ooit z'n tol te eisen. Heb mezelf vanochtend nog maar een goed voorgehouden dat er niets gaat veranderen als ik alsmaar hetzelfde blijf doen en me daarna aangemeld voor het internetbehandeling van Tactive en dit forum. Hier gaan we dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Hoi Herman, Welkom hier! Zó herkenbaar, jouw verhaal, ja een fijn leven is het niet met alcohol...en dan komt er een punt dat je er iets aan wilt doen.. Goeie stap om hier te komen, we zitten allemaal met hetzelfde probleem, proberen elkaar te helpen hier. Heel veel succes gewenst en kom maar vaak online! Groet, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 En ook een warm welkom herman. je schrijft niet hoe oud je bent en hoe oud je kinderen zijn, maar dat maakt eigenlijk weinig uit. behalve dan dat je als vader een voorbeeld voor je kinderen bent en liefst een goeie natuurlijk. Ik kon jarenlang niet voor mezelf stoppen, maar uiteindelijk wel voor hen. En natuurlijkinmidles wel degelijk voor mezelf, want naast een leukere moeder ben ik nu ook een veel zelfstandigere vrouw en meet eigenwaarde herwonnen ook. Sinds jaren heb ik weer wat dingen bereikt waar ik trots op ben. i.p.v. die eeuwige schuldgevoelens en gevoelens van zwak zijn en toch echt wel beter willen. De knop moet wel om herman, en net als jij nu, heb ik daar ook de training en dit forum gebruikt. tussen deze ervaringsdeskundigen die weten wat ik doormaakte en me toch niet oordelen, vond ik wel de kracht, die ik elders niet vond. Geen gemakkelijke weg soms, maar meestal wel, bij mij dan. Dagelijks drinken is een gewoonte, eigenlijk meer niet. Ik deed elk voorjaar een sapvastenkuur om te kijken of ik nog 10 dagen zonder alco kon en daarna maakte ik mezelf wijs, dat ik het dus kon en er niet van afhankelijk was. Wel dus. Ik blijf hier komen om me scherp te houden, dus waag het niet om het bij één keer te laten; big mama is watching you:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 welkom Herman....stap 1 is gezet! succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Hoi Herman! Welkom! En heel veel sterkte en succes gewenst met alles dat je gaat ondernemen om je probleem aan te pakken. Dat kan op vele manieren. Een internetbehandeling kan heel zinvol zijn, heb ik zelf ook gedaan. Je wordt dagelijks met je eigen consumptiegedrag geconfronteerd, doordat je moet bijhouden hoeveel je drinkt en in welke situaties. Bij mij kwam er bv uit dat ik voornamelijk dronk uit verveling. Als ik alleen thuis zat. Dat is nou niet iets dat je direct verwacht als oorzaak van teveel drinken, maar dat kan dus ook. Jezelf bezig willen houden, een kick zoeken, zonder kick jezelf vervelen. Een ander goed ding dat ik daar geleerd heb is hoe je met trek om kunt gaan. Je kunt afleiding zoeken, wat ik heel concreet gedaan heb en wat hielp, maar ook: het over je heen laten komen en wachten tot het vanzelf weer overwaait. Want dat doet het namelijk ook. Zomaar wat dingen die ze je daar aanreiken, hopelijk heb jij er ook wat aan! Groetjes Bella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Herman2012 Geplaatst 6 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Dank voor jullie fijne, welkome reacties. Dat voelt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Coen Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Hoi Herman, Nou knap van je dat je de eerste stap heb gezet en dat je een begin hebt gemaakt met het analyseren van de drankverslaving. En wat je schrijft getrouwd, 2 schitterende kinderen, goede baan, midden in het leven en alcoholverslaafd! is zeer herkenbaar en maakt de uitdaging nog groter. Want je drinkt toch niet om problemen te verdoezelen? Nee je drinkt als beloning,als gewoonte buiten de behoeftebevrediging van je alcoholafhankelijklheid en daar zit samen met je daadwerkelijke verslaving ook nog een listig addertje onder het glas in de omschakeling naar nuchterheid. Nogmaals top dat de je de eerste stappen hebt gezet en ik zal je zeker volgen/monitoren mbt de ontwikkelingen in jouw keuze's. Sterkte en kop op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Herman2012 Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Afgelopen weekend is m'n wijn consumptie weer enorm uit de klauwen gelopen. Toen ik vanochtend mijn gebruik registreerde, was ik zo klaar mee dat ik besloten heb om in ieder geval tot het weekend niet meer te drinken. Niet echt een uitgekiende strategie, maar een impulsieve actie op wilskracht. Eerste moeilijke momenten al gehad (thuiskomst, koken, diner) maar wil nu echt, merk ik. Here we go! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Dat is meer van hetzelfde Herman als het juist in het weekend zo uit de hand loopt. Kun je niet beter eerst een maand niet drinken? Dan weet je tenminste dat je lichaam schoner is en je geest helderder; wie weet wil je dan niet eens meer. Dit lijkt een beetje dweilen met de kraan open en ik ban bang dat je je afhankelijkheid van drank zo besvestigt. er is een goede training hier bij Tactive, die je misschien verder kan helpen. succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden