niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 BOLLLLLLLLLLLLLL ---> ik hou van jou Nik van Nok en terug ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Nien zeker ik verheug me op het kleine grut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dat doe ik van jou ook Niknok:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 COCO, hahahaha ... rust kenmerkt de zeeman, als roeier weet ik niet beter VM hoe zullen we ons schip noemen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Zeker Co, ga nu ff lezen. tot zo;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Co, ze hebben me hier een mix gemaakt, grenadine, bubbel water en jus d'orange!Moet wel zeggen dan het lekker was (te zoet eigenlijk), dus ik ben terug aan de antieke witte limonade, die tooen ik klein was nog zo'n kurke stop hadl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Bolletje, ik weet niet waarom ik ik je zo gaarne heb .... laat maar ... ga lekker slapen Meiske Voor de duidelijkheid --> als ik "Meiske " zeg is dat zeer respectvol en positief bedoeld !!!!!! Dag lieve BOL .... jou wil ik ooit live zien .... zeg maar hoeveel kids ik mee moet nemen ... Nick, als altijd ... roeier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Thank joe , Coco!Het eigen maken van handelen na inzichtOntdaan van het jukwaaronder we leefdenDoen wat IK wil, op MIJN manierIn de wetenschap dat het allemaalwordt geregeldOvergave aan dat wat isAls kind had ik al snel genoeg gezienIk trok me terug uit mijn lichaamZweefde ergens zonder erbij te hoeven zijnLater als puber kon ik dit truukje herhalenof verfijnenWat ik zag was niet waarIk zag de pijn in de ogen door de woede en de haatMisschien had zijn vader hem geslagenIk ben er niet Je raakt me nietEn ik ging wegWeg van mijWeg van allesIn de veronderstellingdat ik zo diende te levenGleedt het leven aan mij voorbijEn nu ga ik terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Theemutsie , neem lekker 'n koppie the .... LEES en GENIET ... of erger je een beetje ... daar kan je ook van opknappen .... dag theetje Nick roeier, roeiend op 'n rantsoen van Odysseus himself ... politesse zei de redder van .... laaat maar ... 'n jaargenoot uit Leiden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Nina vertel ... welke drankje is da ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Hoi Wing!Je raaskalt nietWij maken ons verhaalEn vergaten dat dat niet echt isHet blijft een verhaalIk weet het liefIk sta erbij en kijk ernaarEn wat ik zie is waar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Co ja zo is het en niet anders. Iedereen is uniek en we zitten hier allemaal voor hetzelfde, en een woordenwisseling mag, maar wat heel belangrijk is, jezelf durven zijn en ook accepteren dat die ander anders is, en dit ook respecteren. Iedereen is het gevecht aan gegaan en bij de een lukt dit vlugger dan bij de ander. Maar jezelf durven zijn, dat is, lef hebben, jezelf te durven laten zien. Dat ben ik en dat vind ik goed.Ik ben gedeeltelijk mijzelf. Het zachte in me wil en kan ik niet kwijt. Daar heb ik voor gekozen. Ik probeer mededogen te hebben voor iedereen. Dat is mijn levensdoel.Maar wat schrijf je ontzettend goed en duidelijk. Wat kun je goed je gevoelens onder woorden brengen. Bevestigd mijn gevoel naar jou. Je bent een kei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 algemene vraag tussen door ... waarom denken jullie dat ik geen chirurg meer ben in mijn beeldje zoals SPUD .... waarom heb ik 'n stetoscoop ? ... wat is de werking van een stetoscoop ... wat hoor je daarmee ? Nick, stetoscoophoudende roeier in het bootje van Nina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 quote: Originally posted by: Darquote: Originally posted by: Alf*en daarna...?* Inzicht leidt niet automatisch tot gedragsverandering, is een groot misverstand!* hihimaar je verwacht toch niet van mij een kant en klaar antwoord in deze? En als je met het inzicht nog niet aan de slag gaat, dan wil je ook niet veranderen, lijkt me.Maar mijn mening: voor mÃj is inzicht wél essentieel en een mogelijkheid tot het veranderen van gedrag. Want zo weet ik wat ik werkelijk wil En voor mij is dat een opening om bepaalde dingen/patronen te veranderen! En dat gaat me ook lukken, dat weet ik ook. Heel zeker.Even kijken of we het over hetzelfde hebben: inzicht. Er is inzichtgevende therapie en cognitieve gedragstherapie (o.a). Bij de eerste onderzoek je waar je ingesleten patronen vandaan komen en waar je werkelijke behoeftes en verlangens zitten. Dat doe je door je verleden te reconstrueren, zoiets alsBol vanavond deed met haar moederverhaal. Dit vraagt een bepaalde mate van reflectief vermogen,naar jezelf kunnen kijken, verbanden leggen etc. Is niet ieder gegeven. Vandaar dat er ookCGT is, dan werk je in het hier en nu: waar heb ik last van en hoe kan ik dat(door oefeningen) veranderen? Om maar even bij Bol te blijven: zij kan moeilijk boos worden (wat een herkenning)Dan kun je: terug gaan naar het verleden en kijken waar dat vandaan komt, heeft ze gedaan, blijkbaar, heeft inzichten opgeleverd.Je kunt ook zeggen: ok, je kunt niet boos worden, we gaan je dat aanlerendmv oefeningen(RET bv, ABC schema's) Dan werk je metonjuiste overtuigingen (ik moet altijd aardig zijn, voor iedereen)en probeert die te veranderen. Ik denk dat je meer het laatste bedoelt, maar misschien zit ik ernaast.Bol geeft zelf al aan dat ze overspoelt kan raken als ze teveel 'teruggraaft'en dat is ook het gevaar, dat moet je onder begeleiding doen. En dat veranderen.Veranderen is een spannend avontuur en soms ook angstig, want ga je maar eens kwaad maken als je dat nooit hebt gedaan..Als je het toch aandurft blijkt het allemaal wel mee te vallen.Mensen in therapie zijn moedige mensen want ze durven te veranderen, willenis een voorwaarde, durven het tweede. Het leven is een uitdaging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 hermie: PB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Goedenavond allemaalBen er ook weer even Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 quote: Originally posted by: theemutsSorry mensen, heb maar heel erg weinig gelezen, alleen ff speciaal Dar, weet ook niet waarom precies. Kritiek kan liefdevol zijn. Ik had een partner die regelmatig een slechte adem had. En ik vond het mijn plicht om hem dat te zeggen. Maar hij werd verschrikkelijk kwaad dus ik zei er daarna niets meer van. Dan is er volgens mij geen sprake meer van echte liefde. Thé Van jou kant wel lijkt me.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Nik hoeveel kindjes je mee moet nemen o doe er maar een stuk of tig. Kreeg hier vaak de Somalische keuteljes van twee huizen verder. 13 in het geheel. En een klerenzooi was het als ze weg waren maar we hadden frieten gehaald , de ijskast was leeg, m'n comp. was naar de filestijnen, maar een lol dat we hadden gehad:wacko: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Hey AR hoe is't? Heb trouwens net nog contact met Drup gehad en ze is nog steeds, met vriend, op zoek naar haar vriend die allang thuis had moeten zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 TheM en ik zeggen dat regelmatig tegen elkaar, op de wijze zoals jij dat doetbij jezelf houden, dus niks mis mee...Ook hoor ik wel andere dingen als 'je sokken stinken'of erger (kan dat? ja hoor)Ik vind het niet meer dan normaal om daarop gewezen te worden,je hebt het soms niet in de gaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 quote: Originally posted by: CocoThéSchat je ruikt uit je mondje?Of zei je : hey je meurt uit je straat joh?Dat is weer onze Co. Daar heb ik weer kostelijk om moeten lachen. Voor het eerst vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Nee het was niet in kurk maar zo'n witte dop die je met metalelen dingetjes moest open doen Co! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Alf ik kan wel kwaad worden hoor. Als ze iets verkeerds doen naar mijn vrienden of zeker naar mijn kabouter, ga ik door het vuur voor ze. Mijn grootste angst om kwaad te worden is, dat ik blijf weten wat ik doe. Ik heb nog nooit de z.g. rode waas gezien en in m'n leven heel wat gevochten. Dat is de grootste moeite die ik heb. En erg gevaarlijk. je brengt een hoop SCHADE aan en zit daarna weer met een hoop schuldgevoelens. Maar naar vreemden kan ik wel kwaad worden hoor. Maar als mensen mij dierbaar zijn, ook hier op het forum, wil en kan ik ze moeilijk pijn doen, of kwaad worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 welterusten allemaal .... xxxx Nick, 'n roeier die de nacht in gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Co dan begin ik morgen al;) Dan ben ik met m'n 65e klaar. Wat een fijn vooruitzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden