bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Valentine het kaf van het koren scheiden doe ik ook maar dat lukt altijd maar ff. Op een of andere manier krijg ik het toch voor elkaar om de schuldig te voelen. Het is me al heel vaak gezegd en ik ben er ook druk mee bezig maar groeiprosessen gaan bij mij heel langzaam, maar komen doen we er.Mensen wat ben ik blij met jullie. Dank voor alle aandacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Daarom schrijf ik ook ered60Het is niet altijd een successtoryWas hard op weg hoorAnderhalf jaar (op een haar na) droogDe vechter, de baggeraar van het forumDie vallen het hardst, als ze vallenVeel gezien, ook hulpverlenersMijzelf inmiddels tot vervelens toeMaar kijk! Ik leef!En soms denk ik dat de drankmacht over mij heeftIk zie, ik zie wat jij niet ziet..Wat ik niet durfde te zienIk vind het nog moeilijkMaar ik heb de waarheid gezienIk kan alleen maar bouwen op vertrouwenAl gooi en donder ik alles aan de kantIn woede, uit frustratieJoe name itDat ben ikHet zijn mijn oude vertrouwde afweermechanismenDie ik allang niet meer nodig hebMaar zolang van huis geweestIk verdwaal nog wel eens op de terugwegDan klim ik op mijn fietsVoel, kijk, zieDan weet ik waar ik naar toe gaEn komt er als vanzelf de glimlach rond mijn mondEn trap ik met vuurogenMijn onzekerheid aan diggelen!Het gaat alleen niet ineensMet vallen en opstaanEn soms is het best wel eng om te kijkenMaar wat je overslaat of vergeetKomt altijd terugTelkens weerIk was de dromer, de clownIk had zo mijn redenenIk snap het welMaar het hoeft niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 ALFJEEEEEEEEEEEEEEEEEEe ..... goed je weer te zien man !!!! Wat een complex verhaal ... ik ga het bestuderen .... by the way ..... heb jij een zwemdiploma .... heb je last van zeeziekte .... dat zijn zo maar twee vragen .... Nick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dar. je bent lief. Ik heb nu het gevoel dat ik zo sterk ben dat ik kan zeggen Nooit geen drank meer, hier heb ik veel meer aan. Deze gesprekken zijn zo belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Als je der nog bent NiKY? En als je kan bel es!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 By the way .... er zijn een hoop intellectuelen op de markt vanavond .... een passar malam intelectualis .... Nik, roeier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Vlaandertje, ik ben er ... ik blijf nog effekes .... r't roeien begint om 22.15 hedenavond !!!! .... we zoude ijsbergen kunnen krijgen op den stroom .... Nik, roeier:beer: = limo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Stop met roeien en bel me!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 quote: Originally posted by: Valentineen vat mijn woorden ajb positief op, dit is juist die opbouwende kritiek die ik bedoel. Kop op! Dát is het dus, er is geen gezicht bij, geen intonatie, geen directe feedback,je ziet niet hoe het aankomt en kunt niet direct bijsturen.Een misverstand is dus snel geboren, je ziet het regelmatig gebeurenook nu weer, ook bij jou Dar.en nou is Kirk een lieve vent met zn dekensmaar wat schiet je er werkelijk mee op Bol?Een aai, de zachtheid die je miste? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Alf, een duidelijk verhaal, ja ik geloof daar ook in. Zo gaat het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Bol ik kan heel ver meegaan in je gemis maar dat doet niets af aan het feit dat het gedane zaken zijn, vooruit kijken en proberen er mee om te gaan.Marjo 'helaas' ben je terug maar goed dat je je meldt meid:present:Alf fijn dat je toch mee blijft doen en met zeer zinvolle inbreng mag ik zeggen!Ered kop op nadenken over je gebruik is al heel wat.Niknok ik word een beetje ziek van je oneliners en sirenes en al dat meer. Hier hoef je niet op te reageren, wilde het gewoon even kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Daartegen slaap ik waatschijnlijk al!! IK wil NU over sirenes praten, maar ok zoal ik al eerder zei, we gaan gaan ijsbergen afbreken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Zoals eerder al eens gezegd! Alf ik hou vna jou!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Valentien,Ik ken je niet. Nog niet. Jij kent mij niet. Nog niet. Je maakt voor deze praatmarkt veel te LANGE verhalen. Voor de leesbaarheid zou je meer moeten inkorten en samenvaten. Gebruik eens een metafoor. De kunst van het weglaten ...... NIK, roeier .... en binnenkort dieselaar samen met Nina bij VIE aan boord .ALF krijf ik nog een antwoord op m'n PB tje ??? Nick, roeier .... derde bankje links voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dank je wel HermieFijn dat jij dat zegt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 houd ook van ALF !!!! en van Bolletje !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Gisteravond was FESTEN op Ketnet .... wie heeft deze Dennse film nooit gezien ? opgeven bij Nick, roeier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Alf vriend hoe is het nu met jou? Je voelde je gisteren zo rot, is dat nu minder?Ja wat je schreef over iemand confronteren. Je weet inderdaad niet wat je daarmee los maakt. Het is een groot risico want iemand kan overspoeld worden met emoties waar hij op dat moment geen raad mee weet. Dit kan gevaarlijk zijn. Daarom ben ik niet zo'n voorstander van het diepe graven als je achter de p.c. zit.Heb in mijn leven heel wat mensen hier thuis gehad en dan kan graven wel, je kunt dan zien tot hoever je kunt gaan, maar virtueel is het riskant.Ikzelf ben vaak in therapie geweest en weet tot hoever ik bepaalde gevoelens toe kan laten maar iemand die lang gedronden heeft en dan stopt kan daardoor erg in moeilijkheden komen.Dat is de rede dat ik voorstander ben van een voorzichtige rustige en vooral een niet al te conrfonterende aanpak.Maar dat is mijn persoonlijke mening. En nogmaals, op ons donder hebben we de tijd dat we dronken al zoveel gehad, ik ben er toch voorstander van om een zachte liefdevolle aanpak te geven. Maar ook dat is voor iedereen verschillend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Marjo ik ben ook maar een simpele ziel die haar weg probeert te vinden net zoals jij en dat gaat met vallen en opstaan, alleen de sterken erkennen hun zwakte.Val er is niets mis met jouw teksten hoor, maak ze maar zolang als jij wilt. Niknok dat is misschien wel wat me irriteert in jouw toontje, het is een beveeltoontje. Ik ken dat al te goed, vader, broer, ex allemaal militairen. Probeer eens een volzin op papier te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Valentientje , niet zo aangebrand wijffie .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ik ga even een rondje langs de kade .... afkoelen .... Nick , roeier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 quote: Originally posted by: ValentineAlf, Ik begrijp heel goed wt je bedoelt te zeggen. Het heeft ook 'gevaarlijk' kanten, maar kom je die IRL niet ook tegen? In gesprekken die je bv. voert met iemand in de kroeg of waar dan ook? Als je de keuze maakt om emoties te laten zien en je kwetsbaar op te stellen is er altijd een risico aan verbonden denk ik. Tegelijkertijd is het zaak om naast confrontatie wel ondersteunend te zijn natuurlijk. Afbranden en opvegen is totaal zinloos, dat lijkt me niet de bedoeling. Maar wie kan dat hier? Kan jij dat? Ik niet, of ten dele. IRL zit je tegenover elkaar (of ernaast), je kunt mekaar aankijken desnoods vastpakken en heel direct communiceren. Ik merk nu al dat ik enorm gehinderd wordtdoor mijn matige typsnelheid en dan wil ik in mijn perfectionisme ook nog alles foutloos schrijven! Maar een ander gevaar, nog groter denk is dit: je confronteert en deelt daarna wat meningen, ieder doet zn zegje, er is bijval, herkenningen dan.... dan houdt het na 2 a 3 bladzijden wel op hoor!DAn heeft men er genoeg van, weet het niet meer, valt in herhalingen of bedenkt opeens dat er nog een oliebolrecept moet worden gezocht. Dat werkt hier dus niet! en het ergste is dat iemand die geconfronteerd is ermee blijft zitten!! Zoek het maar uit, hopelijk kan iemand dan nog pbén met iemand maar dat is het dan.En je ziet het nu al, iedereen gaat zich opeens met Bol bemoeien, het arme mens.Nu kan ze veel hebben, zoals Dar al zei,ik ken haar ook al langer, maar toch...En gaat ze ook nog opeens allerlei zeer persoonlijke info delen, ik zou daar wel terughoudend in zijn Bol (love you trouwens:heart;)Lig nu weer mijlen achter bij de andere reacties, echt kluten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Val reageer jij of ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Witte ik heb al zoveel therapie gehad. Ik moet gewoon stoppen met drinken en eerlijk durven kijken naar mezelf. Durven kwaad worden b.v. op mijn vriend die me zo vaak pijn doet. Durven falen, durven zeggen wat je op je hart hebt, maar dan komt het watje weer naar boven, je mag mensen geen pijn doen. Grote truc van mijn moeder was, als ik een grote mond had, zij begon te huilen en zei, "Kijk eens wat je je moedertje aan doet. Schuldgevoelens aan praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Val:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden