niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Marjo, we hebben voor jouw een plekje in het vooronder van ons scheepje. Heb je oordopjes ? We worden gestuurd door een ervaren stuurvrouw. Marjo, heb je een zwemdiploma ? Nik, roeier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 De een roeit, de ander vecht .... allen proberen we ons schip op koers te houden Nik, roeier Vlaandeke, zijt gij er nog ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Kirk dat is nu juist de moeilijkheid, ik zie alle kritiek als negatief. Dat is de pest. Ik ga me dan schuldig voelen en dan wil ik drinken en nog beter zijn voor mensen. Ga alles weg geven, geef m'n laatste geld weg, om maar zo goed mogelijk over te komen en zo aardig mogelijk gevonden te worden. Bah wat een rot gesrpek zeg. Voel me zo verdrietig. kluten:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Bolletje, ga je er achterkomen wat jou triggert tot verdriet?Soms kan het 1 woord of zin zijn.deel je het met ons? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ered60 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Oeps, als ik het bericht van Marjo lees dan schrik ik. Ik ontken nog dat het zo ernstig is met mij, maar begin te twijfelen. Ik heb me aangemeld voor een hulpverlener. Maar ik neem aan dat Marjo dat ook gedaan had. Wat kan ik verwachten van de hulpverlener. Ik heb de hele vragenlijst ingevuld. Het probleem is dat ik geen reden heb om te drinken, ik doe het puur uit gewoonte. Ik merk er niets van als ik 6 flesjes bier op heb. Ik drink nooit teveel. De laatste keer dat ik echt dronken was is meer dan 15 jaar geleden. Kan ik me dan toch verslaafd noemen met 6 flesjes bier op een dag uit gewoonte? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Blij dat je terug bent Niky!!Ik bn ook best wel emmotioneel (zoals ik al zei, ik zat vanochtend te wenen over scheepswerven die ten onder gingen!)! Maar soms word me dit allemaal te veel, of ben ik te koud (zoals de sirenes?)Hoe pakken we da aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Weten jullie wat ik mis, en altijd gemist heb. Gewoon een gezin met ouders die niet zo hard werkten, die oog hadden voor ons, ik heb me altijd zo eenzaam gevoeld. Was als 4 jarige al op zoek naar gezinnen waarin ik me prettig voelde. Heb altijd gedacht dat ik geen kind van m'n ouders was maar gewoon gevonden ben. Gewoon een gezin waar je geaccepteerd werd en niet te horen kreeg dat je raar was.KLUTEN!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Als je toch niks voeltKun je net zo goed stoppen ered60Het is eenmaal bewezen dat alcohol niet goedis voor je lijf.Desnoods stop je om die reden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Kirk wat ben je toch een lieve vent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ered60 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ja Witte, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat is de reden dat ik me aangemeld heb op dit forum. Ik weet dat het niet gezond is, net als het vele roken dat ik doe. Maar dat is voor mij geen reden genoeg om te stoppen schijnbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ered60 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ja Witte, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat is de reden dat ik me aangemeld heb op dit forum. Ik weet dat het niet gezond is, net als het vele roken dat ik doe. Maar dat is voor mij geen reden genoeg om te stoppen schijnbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Bollie heb je K; zijn mail gehad? hIJ IS NOG MAAR ! DUS;;;; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Stop is een dg met roken en met drinken dan ered60Misschien kun je er zo achter komen, wat je mist.En als je niks mist kun je in mijn visie net zo goed stoppen,want er is toch niks dat je mist.Maar ik denk dat het een illusie is, dat je niks mist als je met beide stoptMet proberen kom je het aan de weet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dar wacht even, ik kom met een reactie, maar het is nogal lang en typ niet zo snel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ik zie toch een duidelijke verdeeldheid hoor DarJammer dat je nu weer weg gaat.....Maar ok, ook dat kunnen we niet tegenhouden op dit forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ered60 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ik weet niet wat ik dan ga missen, wat ik wel weet dat ik er niet aan moet denken om een dag niet te roken en te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dar. bedoel je uitleggen waarom ik me zo verdritig voel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dar is het misschien een optie om volgende keereen stelling te plaatsen als je er tijd voor hebt???Dit frustreerd nl net zo hard, als je stelling.Wens je evengoed een fijne avondwant ik weet dat je het goed bedoeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Hee Dar; het ging nu ergens over.Klinkt of je boos bent...?Ik ga nu zelf trouwens ook even weg.Later kijk ik nog even....Thats live, things to do. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Kirk natuurlijk begrijp ik je. De tweede vraag is geen kritiek hebben maar uitleg geven waarom ik gedronken zou hebben. Maar soms kunnen reacties erg hard zijn Daar heb ik moeite mee. Geen eelt op m'n ziel. Dan trek ik me het zo aan en voel me een nul, en kwaad worden. Die kwaadheid kan ik dan niet kwijt en blijf er mee zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Nien ik zal zo terug mailen goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ered60 Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dat doet het zeker maar als ik er nu eens de vinger op kon leggen wat het me doet? Ik kan niet zeggen dat ik me lekkerder voel, sterker ben, minder emotioneel ben of vrijer ben. Ik weet het gewoon niet. Maar ik ga morgen weer verder lezen want ga zo lekker naar de film Avatar. Tot morgen allemaal....Bolletje ik wou dat ik je een aai over je bolletje kon geven want je hebt wel een arm om je heen nodig zo te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Ik wil het niet maar ik meng me nu toch even in de discussie.Dar, je brengt een essentieel punt in en ik denk dat daardoor de mogelijkheden én de onmogelijkhedenvan dit forum duidelijker worden.Eerder schreef ik al dat dit eigenlijk een therapiegroep zonder therapeut is. En kom nou niet direct met dat ervaringsdeskundigen het beter weten, dat is maar ten dele zo.Je wilt confronteren, analyseren en een spiegel voorhouden.Dat is heel goed en als één dat kan dan ben jij dat denk ik wel, dat meen ik echt.En er zijn er meer.Er is echter één grote handicap en dat is dat het hier een virtuele bijeenkomst betreft, we zitten achter een pc'tje wat te typenen hebben geen ftf contact. essentieel vind ik bij confronteren.Want er is geen controle, weet jij wat iemand met je confrontatie doet?Kun je dat zien? Zie je hoe iemand erbij zit? Zie je dat iemand zit te grienen? Of stiekem een borrel neemt of wegloopt?Goed confronteren is een vak, de juiste vragen stellen, parafraserensturen, spiegelen, kortom gesprekstechnieken.Ongetwijfeld zijn er hier die dat goed kunnen, maar ik vind heteen risico. Je ziet nu al dat Bol zich verdrietig voelt en je hebt nog nauwelijks iets gezegd.Het is niet voor niets dat velen buiten dit forum hulp zoeken of op een pb uitgebreidlevensverhalen en problemen gaan bespreken met iemand die ze vertrouwen, want dat is nog een ander ding: veiligheid. Iemand confronteren tov de hele groep is/ kan heel bedreigend zijn en splitsend werken, voor en tegenstanders. Hoe ga je daar dan mee om, hoe houd je het in de hand?Misschien zie ik het al te zwaar, maar je ziet al wat er gebeurt, het luchtige gesprek, niks mis mee hoor, gaat gewoon weer door. Ook niet voor niks denk ik.Vanmidag schreef Dhendro een essentieel stukje over loslaten.Het viel toevallig in een jolige conversatie, gevolg: er kwam geen enkele reactie!! Ik heb maar een pb gestuurd, ook omdat ik nog wilde antwoorden mbt gisteren, omdat ik het te beschamend vond voor woorden.Ik stop nu even, heb nog meer maar zal dit eerst even posten.heb ondertussen niet meegelezen dus ik weet niet wat er nog meer is gezegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Lieve bolIk heb je wederom gelezen over het gevoel wat je mist.Daar is iets aan te doen, als je dat echt wilt.Ik heb je het adres al een keer gegeven.Maar het lastige daaraan is dat je het dan ook echt moet aangaan.En daar zit m nou net de kneep, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 december 2009 Rapport Share Geplaatst 29 december 2009 Dar, doe je pb's naar Bol en Witte?ik las toevallig en reageerde ook! jaja...hum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden