niknok Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 GUNN ---> welkom ; antwoord op je vraag : ik ben het spoor bijster ; als ik jou was zou iker niet aan beginnen VM --> antwoord per PB - over en uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 quote: Originally posted by: marjoHet gaat om eigen inzicht dat kun je er niet in rammen Ik heb beide kanten hier mee mogen maken Was ik een beter mens hier toen ik niet dronk (het is geen vraag, dus het behoeft geen antwoord) Of ben ik een slechter mens hier nu ik wel drink Ik ga dingen zien Dat telt Dat telt zeker Marjo. Vraag jij het jezelf af?Wel vraag ik me af waarom je weer drinkt. Ik heb vele berichten van je gelezen in de tijd dat je niet dronk, hoe blij je daar mee was. Het gaf je een groot gevoel van vrijheid. Wat is er verandert? Of is het moeilijk de weg terug te vinden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Hannah, zou het zo kunnen zijn dat als ik iets respectvol vraag, ik alles mag vragen. Het is aan de ander of hij of zij antwoord wil geven. En wat het ermee te maken heeft of iemand zwakbegaafd is of niet ontgaat me want er zijn vele variaties van zwakbegaafdheid. En ook iemand met een beperking kun je alles vragen, mits hij/zij taal kan begrijpen, lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Rudy, Ik zal blij zjn al e school terug begint!!!Jongens in huis!! Pffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 VM; zet ze buiten:devil::) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Bambam, goed om je weer eens te lezen, en herkenbaar wat je schrijft.Ik zit hier ook een partij opgefokt te wezen, maar ben eigenlijk ook wel blij dat ik met de feestdagen alleen met mezelf opgescheept zat en zit.Op de een of andere manier zijn ze emotioneler dan de andere dagen waarin het dagelijks leven gewoon zijn gang gaat, herinneringen van vroeger, confrontaties met de familie en herinneringen, uit je ritme zijn, veel samen zijn met anderen, verwachtingen.Nog anderhalve dag en dan mag alles weer gewoon saai en met regelmaat en hoeft het allemaal niet meer 'gezellig' te zijn.maar ik ben het met je eens, ik ben ook blij dat ik het nuchter doorleef, met drank was dat toch nog emotioneler en ingewikkelder geworden allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Hee Bam! Good to see you famke!Ik was er zeker blij meeherstel, ben er blij meeDat ik dat heb gezienNu, ben ik over het algemeensteeds vaker danopnieuw blij met mijTuurlijk, wil ik stoppenMaar, hoe zal ik het zeggenWie ik ben heeft uiteindelijk niets te makenmet of ik wel of niet drinkLichamelijk voel ik me beterMet het hoofd echter, het denkenheeft het niet zoveel te makenals ik wel verondersteldeHet is de kijk op dingenZonder drank was er nog steeds veel kritiekDe overlevering wil mij laten denken dat hetdoor de drank komtDat is niet zoNet als iedereen, ben ik uiteindelijkbeter af zonderMaar dan echt, helemaal zoals ik benGeen surrogaat van eens de alcoholist..Ik geloof dat niet meer zo op die manierVan het geloof afDaar is het me uiteindelijk om te doenGewoon lekker oer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Hey Tasseke, fijn dat je er weer bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Ach bam, dan zet je ze buiten, jas aan jas uit larzen aan laarzen uit, hele huis vol sneeuw pffffffffffff!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Het is de manier waarop we ons denkenlaten bepalenOf we de druk laten oplopen, spanning opbouwenik doe het steeds weerDan moet ik ontladenhet kan ook andersVertragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Woman ik kan je garanderen dat als je refusal geslikt heb en je drinkt een fles nep champagne op, je daar last van krijgt hoor. Bovendien zit de kans er in dat je dan toch meer wilt. Het rotte er van is, als je eenmaal wat aangeschoten bent, je de snelle hartslag en de lichamelijke signalen niet meer zo goed voelt maar je lichaam lijdt er erg onder dus probeer het a.u.b. niet te doen. Trakteer jezelf op iets anders. Het dansen gaat nu zo goed, je hebt er plezier in en je zou je lichaam veel geweld aan doen om het toch te proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Het is wat we ons laten aanpratenpositief of negatiefDat we afhankelijk lijkenvan iets dat er niet toe doetEen bedacht conceptdat ons elke keer weerhevig van de mik brengtEn dat is niet nodigIk zie dat nuMaar zien is nog niet doenIk denk soms nog dat ik daar wat over heb te zeggenDe druk erafWeg ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 De mensch is van nature niet somberDat wist ik wel, en ik raak er steedsmeer van overtuigdIk kom er wel wat betreft die drankdaar ben ik niet bang voorGun mij gewoon mijn tijdMijn eigen manierNo pressure! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Hoi Allemaal,Ben vandaag met de Refusal begonnen, eindelijk maar toch.Nu krijg ik rust in mijn hoofd en daar was het mij om te doen.BB wat leuk dat je hier weer even schrijft. Het wilde niet lukken he, nou ja volgende keer beter.Rot dat je je zo voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Tapas bel eens de dierenarts en vraag of je de 31 rond een uur of 5 kan komen. Vraag of hij het hondje een spuitje wil geven zodat hij of zij slaapt dat moet ook mogelijk zijn. Dan merkt ze niets.Mocht dat niet lukken en het is zo ver, probeer haar zoveel mogelijk met rust te laten. Als je haar vast houdt en probeerd te troosten stimuleer je het angstgevoel. Hoop echter dat het bij de dierenarts lukt. Dan de dosis maar verhogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 VM; deur op slot dan bedoel ik he! Hihi.Marjo, zonder drank is er nog steeds kritiek, tuurlijk. Vlgs mij zijn wij, alkies, op een bepaalde manier ook hard voor onszelf. Denk ik dan toch he. Maar om geestelijk meer te groeien helpt het mij niet te drinken. Met drank was ik vol medelijden voor mezelf, niet genoeg in staat tot zelfinzicht. En zonder drank is het leven heus niet altijd gemakkelijk. Maar he; wie heeft ook ooit gezegd dat het gemakkelijk zou zijn. Het wil er bij mij niet in dat je zou ' kiezen' voor de drank omdat het toch nix uitmaakt. Want dat doet het wel degelijk. Voor mij, ook voor jou, dat heb ik gezien. Wat voegt die drank nu nog toe?En rust in je hoofd, in je denken, tja, dat is niet gemakkelijk. I know. Die kop van mij staat nooit stil. En ik kies er, nog te vaak, voor om mee te gaan in die onrust. Dus werk aan de winkel.En good to see U Famke.Tja Hannah, veel verlies dit jaar en het einde is nog niet in zicht. Maar goed, zo is het en dat heb ik te accepteren. Het is weer een goede les geweest voor mezelf. Hoe meer ik alles zelf in de hand wil houden, niet genoeg rust neem, hoe geiirriteerder ik word. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Emma:present: Geweldig meid. Wat heerlijk voor je dat het eindelijk gelukt is om Refu te krijgen. Nu wordt het inderdaad rustiger in je bolletje. Iets wat ik je zo hard gun meis. Heerlijk:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Vorige week, woensdag 1 refusal. Daarvoor 1.5 maand geleden 1 refusal. quote: Originally posted by: niknokWo-man wanneer nam je je laatste Refusalletje ? Nick, vanuit een oppertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Marjo, du bist een verrekte eigenwiese Friezin:D Snap ik best....Go your own way. Je weet ons te vinden en weet wat we te bieden hebben.Hee EM, het komt weer goed, dat vertrouwen is er. Omhoog en ff nr beneden, zo gaat dat. Hoe ga jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 EM, en wat ga je verder doen dan? Stel me zo voor dat je er niet bent met het alleen innemen van je refusal. Hoe ga je zaken aanpakken in je leven en dingen veranderen zodat je trek echt afneemt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 http://www.tvgids.nl/programma/8825636/Apocalypse_now/Een avond vullende voorstelling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Wij hebben geleerdte handelen in volle overtuigingvan iets dat niet waar isHet heeft niets met makkelijkte makenOf moeilijkOok dat is een definitie bedacht dooreen hoofd, vertaald naar een gevoelEen nep-gevoelHet gaat zoals het gaatOf je dat nou "leuk"vindt of nietWij willen het er altijdmee eensOf mee oneens zijnThat's the problemNou, iemand nog een mop? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Bambam dat zal inderdaad moeilijk geweest zijn, al die herinneringen uit het verleden. Ja en als het dan zo pijnlijk wordt is het vluchtgedrag nog steeds aanwezig. Vroeger vluchtte we in de drank en nu vluchten in veel werken en onrustig worden.Wat doe je tussen oud en nieuw? Ga je nog iets doen of blijf je gezellig bij ons? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 BB, heb ze net weer in de hoek moeten zetten dus plan B8 Buiten en deur op slot!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Ha! Natuurlijk ben ik eigenwijsDat is nou juist het mooie in mijAls dat er mag zijnLekker mij! Ik ben er toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden