Spring naar bijdragen

woensdag, 30 december 2009


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 531
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Marjo met mij is het naar omstandigheden goed.

Als men niet weet waar het schuldgevoel vandaan komt heb jij daarop nu het antwoord gegeven.
De schaamte en uiteindelijk lijden door elkaar verwijten naar het het hoofd te slingeren.
Mooi verwoord en dat dankzij de discussie die op gang is gebracht.
Dat zet mensen aan het denken.
De Kracht van het forum.
Hoe zit dat bij mij?
Dit onderwerp bespreekbaar maken brengt mensen juist dichter bij elkaar.
De emotie delen schept een band.


Er is in feite geen verschil tussen stoppers en minderaars.
Men moet het eerlijk verlangen hebben te stoppen met drinken.(AA)
Wij leden van de chat zijn zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit
van de gesprekken.
Iemand die heeft gedronken, stopper of minderaar hoort de hand in eigen boezem te steken
en niet te schrijven, maar enkel te lezen.
Tactive zal dit niet verbieden want dan is ze de helft van haar klanten kwijt.
Ik ben een voorstander van stoppen.
Stoppen brengt grote veranderingen in een mensen leven te weeg.
Vermits men daar voor open staat.!
Maar stoppen begint met minderen.
Niet altijd, want voor mij was minderen niet anders dan bewijzen aan de buitenwacht, dat ik geen alcohol probleem had.
Diep in mijn hart wist ik wel beter.
Een beetje drinken of minderen houd de verslaving in stand.

De manier waarop minderen en stoppen in beeld wordt gebracht zou anders kunnen.
Door bv meer aandacht aan de motivatie en de doelstellingen te schenken.
Dit is belangrijke informatie om te delen.
De zucht bespreekbaar maken, want trek of zucht is niets anders dan een emotie uit het verleden die er niet mocht zijn, waar men dus niet mee heeft leren omgaan.
Drank is enerzijds een meester in het verstoppen van deze emoties.
Anderzijds maakt het wat losser ons gevoel te tonen.
Deze gevoelens zijn helaas niet echt.
Daarom denk ik ook het schaamte en schuldgevoel nadien.
Voor je ware gevoelens hoeft je je niet te schamen.

Deze gevoelens en emoties delen betekend elkaar ook graag zien.

Ik zie jullie graag.

En nu weer terug naar de keuken.

Fijne avond gewenst voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doeidoei coco!!

marjo,

hier is het een chaotische bende, alles loopt de mist in, niets volgens regelmaat en vooral niet volgens wens maar...........
ik lach me te pletter, doe gezellig mee om de chaos nog groter te maken en 2 januari ben ik weer van de serieuse
maar gezien de chaos en de ellende drink ik nog steeds niet, dus gaat het goed :D

misschien heb ik dan na al die jaren toch nog geleerd om mijzelf neer te leggen bij de dingen die niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik neem weer afscheid want ik loop hier te schelden.

de computer doet het nog steeds niet goed en kan alleen de laatste pagina lezen.
kan niets terug lezen en daardoor ook niet goed reageren op de discussie.
niets irritanter dan een éénzijdig en oppervlakkig gesprek

probeer het later weer!

luitjes laat jezelf niet gek maken en doe je eigen ding
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman ik heb Kerst bij mijn schoonouders gevierd.
Er was aan ons en de kinderen gedacht.
Champagne, in de kleur en geur niet van echt te onderscheiden.
Met een alcoholpercentage van o,5 procent.
Ik dacht dat is iets voor mij, ik zet het glas aan de mond maar schrok zo van de reactie van mijn lichaam dat ik onmiddellijk het glas heb weg gezet.
Mijn hele lijf maakte zich weer gereed voor een sloot alcohol.
Zweet parelde op mijn voorhoofd.
Ik stond als vernageld aan de grond.

Ik zeg daarom telkens, dat na acht jaar ik het bord alcoholist misschien voor mijn kop mag weg halen maar verslaafd blijf ik een leven lang.

Niet drinken Woman het is het niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ook dat doe ik al dagen, rustcompositum en prodier nervositeit, binnen gaat het ook wel goed
maar buiten werkt dat niet. trillend hondje met staart tussen de poten terwijl hij zo'n prachtige grote krulstaart heeft ;)

jaren geleden heb ik hem ook wel eens een grote bak advocaat gegeven (en de rest natuurlijk zelf opgegeten bah)
dat was ook een tip maar hielp ook niet echt

marjo, reactie op een paar berichten terug, het gaat er niet om of je met of zonder drank een goed of slecht mens bent.
Iedereen is goed, kritiek gaat altijd over gedrag, niet over de hele mensch dat is iets wat we allemaal voor ogen moeten houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, wat een 'gezellige' drukte hier.
Ik heb slechte dagen achter de rug. geirriteerd, ontevreden, alles içn de hand willen hebben wat totaal niet lukt. Dat maakt mij weer es duidelijk dat stoppen met drinken stap 1 is en ik dan nog veel te leren heb.

Rudy, goed van je te horen. Dank voor je verhaal over je champagne. Blijft link he. En toch; waarom doen anderen zoveel moeite om iets te drinken te vinden wat veel op champagne lijkt? Is rivella in een mooi glas niet genoeg? Het lijkt wel alsof het niet gewellig is als je prosst met een colaatje of een sinasje. Vraag ik me dan af.

Ik wilde afgelopen weken weer teveel alles zelf doen. Kon niet loslaten, verloor controle en ik reageerde er zeer geirriteerd op. Wil dan anderen de schuld geven maar ja...dat doe ik toch echt zelf.
En natuurlijk, eerste Kerst zonder mn vader was emotioneel, herinneringen etc. Genoeg redenen om me niet helemaal blij te voelen. Nix mis mee. De manier waarop ik daar mee omga wel. Bouw dan niet genoeg rust in, ben van alles kwijt, kan nix vinden, dingen gaan mis en ik fok mezelf steeds meer op. De enige die daar verandering in aan kan brengen ben ik zelf natuurlijk. Maar oh, oh, wat vind ik dat soms moeilijk. Geeft ook nix, weer van geleerd. Mn sponsor zondag gesproken, gister nr meeting geweest, beetje gelezen en in gesprek met mezelf. Rust inbouwen is voor mij belangrijk en dat doe ik soms te weinig.
Maar oh wat is het fijn nuchter te zijn. Na drie jaar ben ik daar nog steeds elke dag dankbaar voor. Dat blijft en daar ben ik blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...