Spring naar bijdragen

Zondag 3 januari

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 476
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb gezegd mail me maar
dat dwingende telefoon geluid
bij dat nummer..

Ha! je herkent het Dar
Ik heb me er teveel van
aangetrokken

Te weinig gerebeleerd

Ze liep altijd weg...

So do I huh!

Het wordt duidelijker
Er is zoveel

Laat me
opnieuw geboren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dar!

Ze weet het inmiddels
De wurgende tak van de
kamperfoelie
Is haar symbool

Ze is overal geweest
laatst nog bij een healer

Die zei: het komt goed
met marjo
Laat los!

Ik ben een berk
Luchtig, levend

Nieuwsgierig

Blijf bij mij
Maar laat me!

Dar;
:heart:

Nu: laat ik jullie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wezen van de Berk

Ondanks haar korte levensduur en, in vergelijking met dennen, en geringe hoogte speelt de berk bij de sjamanen een belangrijke rol. Naast haar lichtheid en elegantie, haar zilverwitte schors, bezit de berk eigenschappen die in de barre en lange winters van het noorden van grote betekenis zijn. Het wezen van de berk is licht.

In de boomkalender van de Kelten is zij de boom van december/januari. Zij/hij symboliseert de wedergeboorte van de zon. Soms is de berk gewijd aan de maan om de zilverwitte glans van haar bast, soms ook aan de zon. Zij/hij is dus soms vrouwelijk, soms mannelijk.

Ik ben het kind van het licht
De dochter van de zee
Parel

Dat betekent mijn naam

Waarom zou dat niet goed komen
Het IS al goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen iedereen.

Beetje lang geslapen, morgen moet het ritme er weer in!

Kon gisteren niet slapen, heb Zwartboek nog gekeken, en toen nog die film van Hitchcock het laatste stuk. Ongelofelijk toch, hoe spannend met weinig locaties, in zwart-wit, helamaal niet saai.

Maar ja om half 2 lag ik nóg wakker. Toen nog even gaan lezen dan maar. Dat heeft geholpen gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi niknok

deze week begint mijn internetbehandeling ook weer, best wel weer pffffff.
Maar het moet, teveel steken laten vallen de laaatse weken.
hou me op de hoogte, hoever ben je bij de behandeling? ik was net klaar met de analyse, het veranderprogramma moet nog beginnen. succes ermee.
mariam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Carolien. Ik wist dat niet. Ik heb een berichtje gestuurd naar de moderator. Zal wel goed komen nu denk ik.

En ik kan dus kiezen of ik al die berichtjes wil, of gewoon hier heen komen als een soort chat.

Ik denk dat mijn outlook wel snel overloopt geloof ik. haha.
Dus gewoon af en toe even hier snuffelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kanjers.
Daar ben ik weer. Heb niet zo goed geslapen. Dit n.a.v. het gebeuren gisteren wat me toch meer geraakt heeft dan dat ik gedacht had.
De tijd dat ik slecht tot niet sliep was vlak na de proefdronken. Mijn angst om alleen op eigen benen
te staan was zo groot dat ik daardoor niet kon slapen. Vandaar mijn bezorgdheid naar Marjo.
Heb je vanacht wel kunnen slapen Marjo?
Dat gevoel van een moeder die mij niet los kon laten is inderdaad verstikkend. Als je het probeerd wordt er gemanipuleerd met verdriet, en de woorden"kijk eens wat je me aan doet"Dit werkt benauwend en je voelt je ontzettens schuldig daardoor. Het remt je om zelfstandig te worden.
Door het niet slapen en de enorme angst die ik had om inderdaad zelfstandig en volwassen te worden heeft bij mij een angstpsychose te weeg gebracht.
Dit gevoel en alle beelden kwamen vannacht, samen met de vraag "hoe kan ik Marjo hiervoor waarschuwen"naar boven. Ben tot de ontdekking gekomen dat ik niet kan helpen. Ik heb het ook zelf moeten doen. Met veel angst, pijn en vallen, ben ik zo ver gekomen dat ik nu kan zeggen, "ik ben volwassen ik ben gegroeid"Daar zijn veel groeipijnen aan vooraf gegaan maar ik heb het gehaald. Nu ben ik volwassen, maar met nog steeds de behoefte om soms weer kind te zijn. Maar durven kijken naar de wereld en hoe die in elkaar zit, is moeilijk. Ik heb de gordijnen open gedaan en heb af en toe naar buiten gekeken. Stukje bij beetje ben ik gaan wennnen aan de grote boze wereld. En wat blijkt? Die wereld is niet zo boos, het is alleen hoe jij die ervaart en voelt.
We kunnen open staan voor advies van anderen maar moeten het zelf doen. Niemand kan voor ons die verantwoording over nemen.
Marjo ik wens je heel veel kracht en wijsheid.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik weet het niet uit ervaring hoor want ik heb nooit een klevende moeder gehad, maar ehhh, nummerherkenning en voicemail zijn volgens mij zeer goede wapenen tegen bellers waar je op dat moment geen zin in hebt. Of ga ik nu aan de essentie voorbij?

Na mijn openingsberichtje van vanmorgen ben ik weer naar buiten gegaan, naar een natuur(duin)gebied hier in de buurt, en de zon zien opkomen. Dit was bijzonder mooi. Ik had vetbolletjes meegenomen die ik aan een boom gehangen heb, en dan maar rustig kijken wat er op af komt. En dat was veel, ze hadden honger zeker, alle roodborstjes en koolmeesjes enzo.
Een goed begin van de dag, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje: ja zo is het. Je moet het zelf doen. Je kan wachten tot die ander je loslaat, maar zelf moet je de eerste zijn. Vreemd eigenlijk. Ik heb ook erg veel last ondervonden van een controle freak van een moeder. Ik raakte er pas van los, nou ja zo goed als, toen ik haar zelf ging loslaten. Emotioneel dan. Ik gaf haar haar eigen verantwoordelijkheid terug. Als zij ongerust, bang en weet ik veel wat wil zijn dan doet ze dat zelf.

Maar draai de zaken om. Ik ben zelf moeder en hoe kijken mijn kinderen naar mij?
Ik probeer de cirkel te doorbreken, maar voordat je het doorhebt ben jezelf idem moeder.
Op een bepaalde leeftijd moet je tegen jezelf zeggen dat je geen kindje meer bent maar de dochter van je moeder, een volwassen vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...