Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Gitaar? Leuk! Misschien eens aan een AdB band denkende eerste band zonder drank...Er zijn meer muzikanten onder ons..Een naam...mmmAdB band neuh, te makkelijkBZD band zonder drank..of BZA band zonder alcohol........suggesties?Lees het later.Nu echt weg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ari je bent een scheetje hoor.Ja de moeilijkheid is inderdaad je hobby's weer op te pakken en daar zoveel energie in te steken dat het voldoening geeft. De volgende game die uit komt "Guitar Hero Ari;)Hoop dat je de boefte gauw terug krijgt meis, en dat het je een hoop prezier geeft, want dat is zo belangrijk als we stoppen met de alkohol. Er iets voor in de plaats zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hallo allemaalIk meld me evenMoet een beetje opletten dat alles nog wel gaat zoals ik dat wil en prettig vindVandaag wasdag, lekkere schone kleren. Goed geslapen wel laat wakker. Ik voel me nu wel fit om iets te doen, en daar gaat het om. Even lezen, kop koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Katje ik denk dat we dat allemaal hebben. "Ja dat is zo en O ja die heeft ook gelijk"maar op een gegeven moment pik je datgene er uit wat voor jou belangrijk is en gaat daarmee aan de slag.En peentjes zweten? Morgen voel je waarom;)Je gaat prima zo, wees maar trots, er zijn er meer in de maatschappij die die kracht niet hebben, dan wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Dank je Bol, dat is een groot compliment en ja daar is moed voor nodig.Of eigenlijk had ik geen keuze meer want zoals het ging ging het niet meer. Ik heb er hard voor moeten werken, 3 dagen per week intensieve dagbehandelingmaar ik ben de therapeuten die toen die energie in mij hebben willen steken nog steeds enorm dankbaar!!!!Ik vind jou ook moedig dat je dit experiment met Jos durft aan te gaanoude patronen veranderen is ozo moeilijk! maar het is je ook al gelukt met drank dus dit gaat je gewoon ook lukken!Voor alle nieuwe stoppers nog even:Denk niet, ik stop nu met drinken en ik drink nooit meer... dat werkt nietdenk: alleen vandaag drink ik niet, en morgen beslis ik opnieuwals ik vandaag trek heb dan stel ik dat uit tot morgenen morgen beslis ik weer opnieuw of ik die dag ga drinken of nietDat haalt de lading er enorm af van 'nooit meer' niks nooit meer maar; vandaag niet.Ik beslis elke dag weer opnieuw en dat doe ik nu al meer dan 2 jaaren elke dag wordt dat makkelijker omdat het maar voor 1 dag is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Lieve Isa raar hé? Normaal is een mens geneigd om in donkere periodes uit het verleden, toch te kijken naar de leuke dingen die er toen gebeurd zijn.Bij alcohol is het vaak net andersom. Wat zit de menselijke geest toch eigenlijk goed in elkaar. De kunst is, om er goed naar te luisteren en je zelf niet voor de gek te houden. Dat is wat jij doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Tapas hoe harder je moet vechten om je doel te bereiken, des te groter is het resultaat, en des te meer je trots kunt zijn op jezelf.Dus ben jij een super KANJER:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Isa ik weet ook niet meer hoe die roes eigenlijk was, maar ik hoef alleen maar naar foto's van mij uit die tijd te kijken om me het brakke gevoel te herinneren.Alf ik pingel maar zo'n beetje jazzy op de piano af en toe, maar vrees dat dat niet goed genoeg is om toe te treden tot een band..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Isje wat je nu schrijft is zo belangrijk voor velen van ons. Zeker voor de nieuwelingen. Dat zijn berichten waar we ons aan vast kunnen houden en waar de nieuwe forumleden veel aan kunnen hebben.Zo kan het gaan worden als je maar eerlijk durft te blijven kijken. En zo kan de toekomst eruit gaan zien.Bedankt lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Alf ik speel hol-kom-kom. Dat is maar één snaar. Die span je tussen je tenen, doe hem naar achteren, over je billen, je rug, draai hem om een oor, over je hoofd, neus die dan plat gedrukt wordt, borst en buik weer terug naar je teen. En dan moet je met je tong tokkelen. Zou dat een aanwinst zijn voor de band zonder alco:wacko:Grapje van mijn vader. Die herinnering komt ineens naar boven. En ik dummie geloofde dat ook nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 het helpt ons nieuwelingen , die uitspraken.ik ben ook al de hele dag bezig met zal ik wel of zal ik niet. ik zit nog midden in de behandeling en "mag" nog wel en tegelijkertijd ben ik er bang voor, kan ik mij houden aan mijn doelen? en wat als dat de eerste avond al misgaat?Ik dacht dat ik geen ontwenningsverschijnselen zou krijgen, heb wel eens dagen dat ik bereikbaar moet zijn, soms hele week en dan kan ik niet drinken en dan heb ik het ook niet dacht ik. Maar ik sliep wel erg slecht, dacht dat het van de telefoon naast kwam.vooral tegen etenstijd, dan is het de tijd voor drinken en dat is het over een uurtje.beslissen, elke keer weer, pffffmariam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Marieke ik wilde net gaan zitten maar kan het niet laten toch ff te reageren. Hij heeft nog een huis? Zal hoogstewaarschijnlijk van gas en licht af gesloten zijn. Wat kost meer, hem thuis te hebben of misschien de rek. te betalen.Heb je hem zelf wel eens gevraagd om eens aan een oplossing te denken? Wat zou hij zelf kunnen doen om uit deze situatie te kunnen komen? Heb je wel eens aan gegeven dat jij aan het einde van je Latijn bent?Hoe gaat jouw man er mee om? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ik ben nu vijf weken gestopt met roken. En ik ga dit ook niet meer doen want ik ben een nietroker. En vanaf gisteren (nog erg pril dus) heb ik besloten om het roer betreffende mijn drankgebruik drastisch om te gooien. Ook dit moet en zal lukken. Heb alleen nu al van die verdomde vreetbuien en drang om in de gordijnen te klimmen. Ik hoop wel datdit allemaal over gaat in de toekomst. Phoe....................waar ben ik voor 25/30 jaar terug toch aan begonnen??????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Jane en Katje :present: Dapper bezig kanjers.Moeilijke situatie voor je Bolleke, hoop dat je troost in je dieren vind. Heb zo'n situatie nabij nooit meegemaakt dus mag er niet over oordelen, veroordelen is dan makkelijker. Zelf had ik hem al lang met een koekkepan op zijn kop geslagen en hem naar Israel gezonden want daar hebben ze een grote klaag muur. Maar weet ook niet hoe ik in jou situatie zou handelen, vind het erg rot voor je.Kimni van harte welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Beste Sjaak,Zo te horen kom je er wel. W.b. die vreetbuien, dit is normaal hoor. Vaak zelfs, als je trek in drank krijgt, wordt hier juist op aan gestuurd, eet veel, zodat je een vol gevoel krijgt, dus blijf maar lekker vreten. Je moet het gevoel toch op vullen.Ja dat je in de gordijnen kunt vliegen, ook normaal, je weet met je tijd geen raad,voelt misschien dat er andere gevoelens meer ruimte krijgen om naar boven te komen. Dus het vluchtgedrag wat je voorheen had, en weg dronk is nog steeds aanwezig. De lichamelijke afhankelijkheid ook. Dat brengt denk ik die onrust met zich mee. Heb je ook hobby's? Lezen of je ergens heel erg op concentreren brengt misschien wat rust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Marieke, voor mensen met problemen, in dit geval jou zoon, zijn hulpverleners !Begeleiding om de zaken en je leven weer op orde te krijgen. Ga eens met je huisarts praten, die kan je er vast meer over vertellen..Bij ons hier in de regio het die instelling: Dijk & Duin. quote: Originally posted by: marieke44Tapas: zo doe ik het ook, gewoon per dag bekijken, ik kan niet zeggen: nooit meer, dat kan niemand zeggen.... Hier nog steeds hetzelfde, ik weet geen oplossing voor mijn zoon, hij zit zwaar in de schulden, dat gaat maar door, zijn huisje kan en wil hij niet opzeggen vanwege de openstaande huur. Het is gewoon vreselijk om te zien hoe kapot die jongen is, ik zou hem graag willen helpen, maar ik kan het niet, ik trek het mij ontzettend aan, want het is mijn enige kind en om hem zo kapot te zien gaan, dat doet mij pijn als moeder. Daarom heb ik heel weinig tijd momenteel voor mezelf, terwijl dat wel zou moeten. Zo wil ik weer gaan werken, niet eens alleen om het geld, maar gewoon om mensen om me heen te hebben. Hier in dit kleine huisje word ik niet vrolijk. Het is een leuk huisje, maar het is gewoon teveel, mijn zoon n huis erbij, maar voorlopig is er geen oplossing voor ben ik bang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: ariEen knuffel voor :moon:"hol-kom-kom-Bollie":moon: van :moon:"Guitar Hero Ari":moon: Dikke pret hier;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Sjaak, ik zeg het steeds en ik blijf het zeggen: ga sporten. Hartstikke goed van je dat je niet meer rookt trouwens, ik ben er zelf ook zo blij mee dat dat niet meer hoeft.Je uitdrukking van in de gordijnen willen klimmen herken ik wel en zullen waarschijnlijk veel anderen ook (nog) herkennen.Maar je was toch al gewend om doordeweek niet te drinken?Isa ik ging er gisteren niet meer op in maar heb je opmerking wel gelezen: "Mijn prins op het witte paard woont in .... en heeft een bord voor zijn kop". Ik schoot er in de eerste instantie van in de lach, maar hoe staat het er nu eigenlijk mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Druppie schat die klaagmuur heeft wel wat. Zal hem met het eerste vliegtuig daar naar toe sturen.Hoe is het met de poes? Mijn kater is al twee dagen niet thuis gkomen dus zit er zich eentje erg ongerust te maken.Heb trouwens van de week een schilderij gezien van Banjo Die door Marjo gemaakt is. Hé hé een Chihuahua? Wat een scheetje zet. Die mag je wel brengen als je op vakantie gaat met je scootferrari naar Afrika of zo. Lekker lang vakantie vieren hoor. En terug komen heeft geen haast hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hoi Katje,Ik heb ze net ook nieuw water gegeven. Mijn haflinger en drie shetlanders staan wel buiten, maar ze hebben hetgoed naar de zin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Middag, Vie is het weiland nog wit ? Nick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Middag Woman ==> Nick net wakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ik heb een onbestemd gevoel .... tja wat het forum met deze mededeling moet weet ik ook niet .... misschien moet ik een ommetje gaan maken ... of iets gaan doen waar ik eigenlijk geen zin in heb ..... ook 'n bietje pien in m'n dak ... niet van de drank !!!!!! peinzend, en een beetje starend ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 ik ga naar AH wandelen en een lekker soepje kopen :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden