Spring naar bijdragen

Woensdag 6 januari 2010


alaine

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 378
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Francesca van :heart:e met je 2 jaar VRIJ :present::present:

Nog even snel zeggen dat mijn slokje champagne de 31ste niet goed, geweldig, knap of zoiets was!!! Het was stom en ontstond uit een paniekgevoel omdat mijn relatie uitging en ik me even heel erg alleen voelde. In de periode daarvoor, toen ik me goed, gelukkig en verbonden voelde, dacht ik al maanden helemaal NOOIT meer aan drinken! Ik wilde alles wat lichter maken en me even vrij voelen, maar liep daarmee het risico juist weer gevangen te worden! Gelukkig pakte het zo uit dat ik na een paar slokjes er al klaar mee was, maar dat was niet te voorspellen en voor hetzelfde geld had ik het wel heerlijk gevonden met alle gevolgen van dien!
So nogmaals: don't try this at home, ga voor die 0 lijn, want elke slok houdt je in die greep, en is een symptoom van iets wat eronder ligt en nooit de kans krijgt goed naar boven te komen zolang het wordt beneveld!

Liefs voor iedereen!
:sun:Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hallo forummaatjes, in het bijzonder VM

Vlaanderke, je had helemaal gelijk. Zweten en niet slapen. Ik werd wakker, voorzover ik had geslapen, met het gevoel alsof de bekende vrachtwagen over me heen is gereden.
Bovendien ben ik snipverkouden en heb ik ik ook een pijnlijke droge * hoest. Excusez le mot.

Gisteravond op Canvas een interessante docu gezien van Vlamingen die in Wallonie werkten aan het begin van de 20ste eeuw. Wat een leven ! Wat een miserie ( = Vlaamsch woord ? ). 80% was aan de drank of hadden stoflongen !!!

Ik laat vandaag mijn 3 de dag opdrogen. Recht zo die gaat !!! Laat die Sirenes maar loeien. Zo'n Gremlinnetje zie ik niet staan. Wel geniepige klantjes, die Gremlins. Geradbraakt zit ik op mijn/ons bootje en houden Gremlins niet van nattigheid. Ook kunnen ze niet erg goed tegen de kou, aldus merkte ik hier aan boord.

Dat kacheltje, dat jij kocht ( ik zei in september nog : "ONZIN en veel te duur zo'n kachel aan boord !" ,weet je nog Nina ? ) werkt uitstekend !!

Opschieten doe ik niet want ik ben in een groot wak terecht gekomen. Mijn spanen glijden hier uit. Riemen heten die spanen eigenlijk ! Hahahaha.

Nien, wat lief dat je je onderschrift zo bemoedigend hebt aangepast. Een dikke kus op Uwe Vlaamsche wangetjes vanuit het Hoge Noorden.

Nick, roeier in een wak en nog net niet vastgevroren.

PS Als oud EHBO 'er weet ik nog : EERST EEN DIAGNOSE DAN EEN THERAPIE; dwz NIET met arnica beginnen, maar een X-foto van de enkel in het meest nabije ziekenhuis laten maken ! Al of niet via de huisarts. Ik weet niet wat in Vlaanderland de gewoonte is. Daarna een behandeling. Arnica kan geen kwaad. Rust met het been omhoog ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,
Neem eerst een rustgever (heb je hier oxazepam of een andere -pam voor?). Na een klein uur moet je je beter voelen.
Zoniet: bel je huisarts dan WEL (het niet uit je woorden kunnen komen is juist GEEN reden dit NIET te doen). Bovendien kun je je huisarts beter 10 keer te vaak raadplegen dan 1 keer te weinig, en dat weet-ie ook. Liever aan de bel trekken als je nog enige reserve over hebt, dan wanneer de emmer al over loopt.
Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela Niky!

Goed he zo'n kacheltje! Verkouden kan ook afkick zijn he, nog nen dag of twee en je gaat je al veel beter voelen!!

Nu moet ik natuurlijk niet vergeten de dagen onderaan aan te passen !

Ondertussen strompel ik rond!

Je scheepsmaatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nik,
Vroeger werd inderdaad van elke enkel een foto gemaakt; dat is echter achterhaald.
Een rontgenfoto is niet onschadelijk (per jaar krijgen in NL zo'n 25 mensen kanker alleen door het maken van ro-foto's; je spaart de straling die je krijgt in je leven gewoon op).
Als er geen alarmtekenen zijn (geen uitstekend bot, geen drukpijn achterzijde buitenste bot-bobbel) mag je volstaan met hoogleggen, pijnstilling en rel.ontzien (krukken zo nodig). Wel moet de pijn na 6 dagen minder worden (anders alsnog naar de HA).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niky,

Ik ga voor alle zekerheid om half 6 naar de huisarts. Hij heeft een X-ray machine en zal dan wel beslissen of het nodig is of niet????

Hoe kan ik anders op dat bootje blijven als ik moet strompelen? Dan moet je me nog uit zee vissen op den duur!

Liefs Nien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik heb nog steeds strijd
om mijn verslaving, dat betekent
dat ik het niet accepteer

En weet wanneer ik stop, dat vanuit
de verkeerde optiek zal zijn

Het weer volhouden
en opnieuw strijden
Vanaf de andere zijde

Ik luister nog teveel naar de
oude stemmen

Tuurlijk wil ik stoppen
Nee, ik wil leven!

Vrij als een vlinder...

En ik heb het gezien
En zie het nog steeds

Laat me steeds weer opjagen
en onder druk zetten

Dat doe ik

Het lijkt moeilijk van mezelf
te houden

Ondertussen maak ik stapjes
Ook al zie ik ze soms niet

Ik vlieg en donder weer neer
Net zolang tot ik blijf vliegen

Op mijn eigen lieve manier

:heart:

We'll be fine Marieke!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds pijn uit
een verleden dat allang
niet meer bestaat

Duw steeds minder weg
Laat steeds meer toe

Eerst verwelkomen, dan eigen maken

It takes as long as it takes

Nu weer aards
stappen in het nu

Per dag regel ik wat
Er valt nog wel wat te
regelen namelijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig Hannah!!
Toch zegt een volle huiskamer niets over een leuke verjaardag.
Als je er helemaal bent voor je zoon is dat al geweldig!
Opboksen tegen zoveel andere familie kan nu eenmaal niet.
Nee, ik zou die ex ook niet meer over de vloer willen.
Doe wat goed voor jou en je zoon is.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima, VM, bij twijfel even een professional laten kijken.

In NL heeft de HA geen persoonlijk gewin bij een X-foto, en beoordeelt objectief volgens de NLse richtlijnen of een X nodig is. Jouw HA zal er flink aan verdienen (gezien zijn eigen apparaat), dus qua objectiviteit...?
Maar je moet roeien met jouw riemen; gelukkig ben je niet zwanger (anders mocht een X niet eens).

Ik ben benieuwd, laat je het vanavond weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine, ik hoop dat ie eerlijk genoeg gaat zijn om geen X-ray te maken om z'n apparaat af te betalen, maar we zien wel.Als ik aan z'n gezicht al zie dat het niet zo ernstig is kan ik ook altijd nog weigeren!

Ik laat later nog weten hoe het gegaan is!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: Francesca :heart:

Je hebt het toch maar geflikt, twee hele jaren. Gefeliciteerd.
Je krijgt zowaar een voorbeeldfunctie hier.
Heel knap, dat je ondanks alle beslommeringen, die niet gering waren,
droog bleef.

Dus op naar het derde jaar. Dat moet lukken!!
Hollanders krijgen ze er niet snel onder.;)

Liefs.:)

Bammetje heeft ook een beetje feest. Bam Bam :present:

Groet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,
Kun je niet mensen uitnodigen bij jou thuis voor de verjaardag van je zoon? Oude vrienden (van jou en hem), buren? Dan weet je zeker dat er leuke mensen komen.

Andere optie is om die dag met hem iets leuks te gaan doen (bios/uit eten/dagje eiland?). Ik vlucht zelf nog wel eens het huis uit met mijn verjaardag. Mijn dochter (bijna 10) wil met haar verjaardag naar een pretpark (wel een stuk duurder). :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Vlaams meisje.

Hi jane4, ja ik ben ook in therapie wekelijks. Morgen ga ik beginnen met creatieve therapie. Ja je hebt gelijk gewoon doen wat drank betreft..
Heb veel moeite met de dagelijkse dingen, huis schoonhouden, hond. En veel geregel ivm schulden met instanties. Zelf denk ik als ik die schulden eenmaal onder heb gebracht dat ik weer ruimte heb op mijn huis te ruimen.
Ben inderdaad een vrouw.

Heb net hond uitgelaten en nu de boodschappen en dat boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...