Spring naar bijdragen

donderdag 21 januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Koenders verzekerde de dj's Edwin Evers en Giel Beelen en hun luisteraars via Radio 555 dat de donaties voor Haïti goed terechtkomen. "Niemand hoeft zich zorgen te maken dat er geld aan de strijkstok blijft hangen", aldus Koenders.
Rond middernacht wordt de opbrengst bekendgemaakt (www.nu.nl)
Ik ga er vanuit dat mijn donatie op zijn plaats komt en iets kan bijdragen aan het leed. Hoop dat er vele mensen die het kunnen hiervoor klaar staan.

Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allen,

Het is hier erg stil, veel stiller dan in het verleden.
Hoe is het iedereen afgegaan gisteravond?
Met moeite heb ik het droog kunnen houden; het zit domweg als gewoonte in mijn hoofd.
Minstens 35 jaar gedronken.... misschien die eerste jaren niet dagelijks, maar wel veel (ik dronk mannen onder tafel toen ik 23 was.... waaahhh, ben daar niet trots op nu). Toch lange tijd dronk ik dagelijks zonder dag over te slaan.

Het voelt niet verkeerd nu. In elk geval werken aan de standaard doelstelling voor vrouwen.
Het 1e effect is toch wel dat schuld- en schaamtegevoel weg zijn en dat wil ik graag zo houden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Francois...... tussen allemaal oude vrouwen......!!!

Hee ja, ik las ook het onderzoek van Tactive, erg interessant. Allemaal lezen ja!

Dar, bedankt voor je mooie woorden, zo aan het begin van de dag.

Nou, straks nog eens verder kijken hier.... ga ik even douchen en ontbijten of andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Akelei,

ja stom hoor, die 1e stap, de 1e dag, die ene dag. Echt gewoonte doorbreken dus.
Ik merkte heel erg toen ik nog bij Pauw en Witteman ging zitten te kijken dat ik bijna overstag ging...pffff. Dus snel naar bed gerend. Toch vrij goed geslapen, dat scheelt.

Wat doe je in de keuken? Het gewone gedoe?
En ga je vandaag nog iets voor jezelf doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang is een lange hondenwandeling?

Ik ga rond 13 uur nog een klein uurtje sporten. De nieuwe sportschool eens wat beter bekijken en de aparaten uitproberen, misschien met wat begeleiding erbij, is niet verkeerd.
Nu nog wat van die beruchte regeldingen doen... ik moet zelfs opschieten zie ik wel....
En later komt mijn dochterlief me helpen in de huishouding... en eet misschien mee, zou leuk zijn!

Hoezo aauuu Desi? Volgens mij ben je goed bezig hier toch?
Wat mis je dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cathy: maar je hébt het wel droog gehouden en daar gaat het om!
Over de gewoonte: gelukkig gaat ie er veel sneller af dan dat ie er ingeslopen was,
het is echt een kwestie van volhouden en de aanhouder wint,
trek er gerust een jaar voor uit, maar neem het dag voor dag... het is het dubbel en dwars waard, zo heerlijk om er VRIJ van te zijn en het kán!!!

Over het onderzoek: er staan weinig dingen in die ik niet al had gemerkt. Dat de drempel hoger is voor werkenden en mannen (ligt overigens niet aan ADB!), en er voor 75% over niet-alcohol-gerelateerde zaken wordt gesproken, heb ik altijd jammer gevonden, want hoewel ik hier in mijn moeilijker tijden wel Gouden Schatten heb ontmoet, vond ik in de dagelijkse koetjes en kalfjes weinig aansluiting. Ik denk dat dat mede komt door de forumverslaving (soms lijkt het wel of alcohol als excuus voor het forummen wordt gebruikt?) en doordat velen van ons ook nog andere sociale/psychische problematiek erbij hebben, wat ook wel logisch is, want waarom loop het zo uit de hand?
Het mooie vind ik dan weer wel dat er toch ook een natuurlijk verloop is. Want hier je alcoholprobleem delen en daarbij herkenning vinden en elkaar in de aanpak en alles wat daarbij komt ondersteunen, daar gaat het toch om?! En het werkt, getuige ook ondergetekende ;) En het blijft toch ook fijn om zo af en toe ook oude bekenden te zien, Tapas :sun:

liefs en droge donder-zonderdag!
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fijne reactie Kaia, die me ook tot nadenken stemt.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk toch wel te praten over de A en er mensen naar te vragen.
Krijg niet altijd een reactie.
Ja forumverslaving ligt zeker op de loer voor wie daar gevoelig voor is, en dat zijn we, getuige het A verleden.

Gaat het met jou goed? 1702 reacties en al hier sinds 2007!

ik moet nu weg, maar lees je vast nog wel.
doeiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, dat had ik een paar weken geleden ook.
Het went wel hoor, je leert de mensen wat beter kennen en vragen stellen leert je ook veel.
Je kunt soms bij 'wie is wie' verhalen van mensen terugvinden, zodat je al een beeld krijgt.
Heus, het gaat wennen meid!
Gewoon je stem blijvend laten horen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Kaia, leuk je weer eens te horen!!!!

Desi, iedereen is hier ooit alleen en nieuw binnen gekomen
dat vergeet je wel eens, en dan lijkt het net of iedereen elkaar al heel lang kent
maar uiteindelijk was er voor iedereen een eerste keer, net zoals het nu jouw eerste dagen zijn
onder de ikoontjes en de naam van mensen zie je hoe lang iemand hier aangemeld is

sommige mensen hebben elkaar wel eens ontmoet, anderen schrijven al jaren mee maar hebben nog nooit anderen ontmoet
soms maak je dingen met elkaar mee waardoor de band ook versterkt,
en als je het tijd geeft en de lat niet te hoog legt ben je voor je het weet hier een oudgediende ;)

Ik zie het forum een beetje als een inloophuis, waar je binnen loopt als je behoefte hebt aan contact
en omdat er altijd wel iemand aanwezig is kun je ook binnenrennen als het even niet gaat of als de muren op je af komen
Als je bv enorme trek krijgt om te drinken kan je bv dat hier melden en dan weet ik zeker dat iedereen je komt redden,
je helpen om je af te leiden of om je te laten kijken waarom je wilt drinken of hoe je dat uit kan stellen.

In de tussentijd gaat het hier soms over koetjes en kalfjes en soms ook over heftigere onderwerpen
dat weet je nooit aan het begin van een dag, het kan alle kanten op gaan ;)

soms met volle maan ofzo is er meer irritatie en lijken er meer meningsverschillen te ontstaan die eigenlijk altijd ook weer opgelost worden
het kan een periode heel rustig zijn maar het kan ook opeens heel druk zijn en dan zijn er dagen dat er meer dan 23 pagina's volgeschreven worden


eigenlijk.....

.....is het net het echte leven,
alleen dan digitaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Desi. Wat zouden wij kunnen doen om jou over de streep te trekken. Hoe moeten we je benaderen? Moeten we je dingen gaan vragen, of wil je dat we je meer betrekken bij de berichten?
Als jij aan geeft hoe je het wil hebben, wil ik daar best rekening mee houden, maar iedereen past zich op een andere manier aan.Schaam je je ergens voor/d
Ikzelf kan me heel makkelijk aan passen en ben erg open. Jij hebt dat mischien minder en dan moet je je zelf gewoon de tijd geven om langzaam te wennen. Anders ga je dingen forceren en dat is niet goed. Maar hoe zou je willen zijn.:moon: En hoe ervaar je je zelf momenteel.Maar het is zo belangrijk dat je jezelf serieus neemt. Alles wat je denk en doet inderdaad al eerder gevoeld door anderen. Maar misschien dat je in het begin een pb. stuurt naar mensen die je vertouwd waardoor de stap zetten naar het frum makkelijk voor je is. Denk ik er aar eens over na. Kom je er niet achter kun je dat eventueel ook daarvoor een p.b.tje sturen naar iemand die je vertrouwd. B.v. jane, .vie Wing, tas en misschien ook mij. kijk maar. Ben er van overtuigt dat dat het op dat de overgang naar het frum makkelijker maakt.
Ook om dat het in vertrouwen gaat, en je hoeft niet bang te zijn dat het uit lekt. Alsthans niet bij mij, en ik ben er van overtuigd dat dat bij de rest ook zo is.
Maar heel belangrijk voor jou is, dat je er mag zijn. jij hebt net zoveel recht op deze aardkloot te zijn als ieder ander.
:heart::light::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.
Ik vond Kaia haar reactie een beetje geklets uit een psychologisch boekje, eigenlijk.
Internetcontact kan bijzonder nuttig zijn en is een verworvenheid van onze tijd waar je zelf nuttig gebruik van kan maken.
Waar vind je anders in ruil voor een knuffelbeest een heel goede scanner?
Nuchter blijven lijkt mij intussen tamelijk logisch, vandaar dat ik me hier niet zo vaak meer meld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje,

Ik vind het fijn om betrokken te worden bij jullie berichten. Soms weet ik niet hoe ik kan reageren omdat ik geen voorinformatie van jullie heb. Ik wil graag mijn diepste roerselen kwijt maar schaam me vaak nog en denk laat maar. Vraag me maar. Denk dat dat het beste is.

LiefsDesi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Desi,

Je zit op een lotgenotenforum, dus schaamte is niet nodig,
dan kunnen we allemaal wel in de hoek gaan staan.

Praat rustig over wat je beweegt! Het schrijven werkt ook helend.
Meestal komt er wel een reactie.

Een gewaardeerd forumgenoot zegt -delen is helen-en zo is het.
Weet je wat, begin met de minder diepe zieleroerselen, en later het "zware werk"

Het forum werkt, velen zijn helemaal gestopt, ook dat kan. (is vaak beter)

Stort uw hart uit.:)

Sterkte.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over het delen en het helen.

Ik las dat iemand die twee jaar droogstaat hier niets te zoeken heeft,
de persoon in kwestie zou in de greep van de verveling zijn,
en dus maar wat kakelen om te tijd te doden. Zoiets!!

Dit is ten stelligste onjuist. Alcoholisme is een zeer ernstige aandoening.
Bij de AA lopen mensen een leven lang, ze kiezen voor een droog leven
en willen scherp blijven.

Voor de niet AA'ers is dit een welkome aanvulling, en ook AA'ers schrijven hier.
Het werk hier namelijk, daarvan kunnen velen getuigen.

Stoppen is geen fluitje van een cent, men kan nogal tegen wat aanlopen.
Dat men dus nog schrijft na twee jaar is niet ongebruikelijk,
iets minder dan in het begin, maar toch.
Bovendien heeft een ander daar ook wat aan!

Soothe verveelt zich zelden, maar stoeit soms met een leven na de drank.
Een mooi leven zekers, nooit wil ik meer terug, maar er gebeurt wel wat met je.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...