Spring naar bijdragen

Maandag 25-1-2010

bolletje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben benieuwd hoe het met Tijn is omdat hij schreef dat hij gedurende zn vakantie had gedronken. En omdat hij al ff niet meer schrijft denk ik vaak dat het, qua drank, niet goed gaat. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Nou ja, wens dat het hem goed gaat.

En An? Ik lees ook niet alles maar die mis ik ook. Ach ja, zo gaat dat. Jammer, maar zo werkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even mijn boosheid eruit gedweilt en gepoetst.
Ik kan me wel laten verleiden maar daar kom ik niet verder mee dus ik zet mijn gevoel even in de negeerstand en richt me op belangerijke zaken dan drinken, dus poetsen haha ja nerdachtig i know maar poetsen laat de tijd voorbij vliegen bij mij en haalt de boosheid weg.:D

Ik ga even de oudste weer van school halen, nou laat ze maar komen, ik blaas wel indien nodig. Tot zo mensen.

Oh ik hoop dat de gene die gemist worden hier de weg weer heen vinden want jeez wat helpt het zeg.
X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmiddags alweer,
Wat gaat zo'n dag toch hard!

Isa wat goed zeg!!! 6 maanden!!!
G E F E L I T E E R D !!! (heb nooit geduld voor slingers ;))

Har ook jij
G E F E L I C I T E E R D !!!
benieuwd hoe het met je gaat maar je laat vast wel weer iets van je horen!

Geertje, fijn dat je weer terug bent en nee, een beetje drinken gaat niet echt goed he!
soms is alles of niks niet goed, maar in dit geval weer wel ;)

Vandaag drink ik niet en morgen kijk ik wel weer verder
doen jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag drink ik niet.........., dat lees ik zo vaak hier en ja, ik vind het een goed idee. Toch.......kan ik het niet laten om ook naar morgen en naar over een week etc. te kijken. Is dit ongeduld of kan ik gewoon niet in het heden leven??

Gister was hier een vriendin op bezoek en daar heb ik tegen gezegd dat ik me *** voelde en dat ik niet meer drink. Dat er uitglijders zijn geweest maar dat ik de draad weer oppak.
Nou, ze vond het knap dat ik er over praatte, dat ik er voor uit kwam. Iets wat volgens haar niet veel mensen durven laat staan er iets aan doen.
En dat er heel veel mensen veel of teveel drinken staat voor haar buiten kijf.
Het was een goed gesprek.

Gisteravond bemerkte ik dat ik in het begin, toen ik vaak de dagdraad las en soms erop schreef, minder moeite had om de trek de deur te wijzen.
Dus heb ik me voorgenomen gewoon mee te komen doen.

Dus: vandaag drink ik niet.......

Vanmiddag heb ik lekker naar een opgenomen programma gekeken, komt op zondagavond op 2 en heet : In het kielzog van de Beagle. Ben momenteel helemaal in voor mooie natuurprogramma's, geniet daar enorm van. Bovendien heb ik de tijd (pensioen) om er van te genieten dus........
Het leven kan ook aangenam zijn nietwaar??

Rooibosthee is klaar en ik ga een doos maken van papier-machee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag drink ik niet
Ik kijk niet naar morgen
Maar wel naar triggie momenten die eraan zitten te komen
Waarvan je een poosje van te voren al weet dat er veel verleiding zal zijn
Ben ik er sterk genoeg voor ? Prima, dan laat ik het weer los en concentreer me op vandaag
Ben ik er niet sterk genoeg voor of weet ik het niet, dan zet ik met koeieletters in mn agenda dat ik een refusal moet nemen een paar dagen ervoor, en ik bespreek het hier op het forum.
Als ik dat gedaan heb en ik voel me weer veilig dan laat ik het los en concentreer me op vandaag.
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag all

ik ben er niet zo vaak meer ,
maar lees af en toe nog weleens mee
het gaat goed met mij,
en geen behoefte aan alcohol

en ben erg drukkie,s

alle nieuwen welkom hier,
en Geertje ook weer welkom meis:heart:

Lieve knuffel voor allemaal:present:

en wens jullie heel veel sterkte in de strijd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje, waarom ik vandaag niet drink?
Als ik tegen mezelf zou zeggen dat ik nooit meer mag en kan drinken dan werkt dat averechts bij mij
hoezo nooit meer? en dat bepaal ik zelf wel... dus dan ging het vanzelf wel weer een keer mis.
Voor mij is 'nooit meer' te heftig dus besluit ik niet verder te kijken dan 1 dag, desnoods 1 week
Als ik per dag denk, dus bij enorme trek denk, okee, ik wil drinken maar vandaag drink ik niet, en ik stel dat uit tot morgen
dan is de trek de volgende dag weg en houd ik het droog
Kleine stapjes verminderen de kans op struikelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat erg, ik ben bij blz. 7 en ik ben eigenlijk alles alweer vergeten :huh:
Hihi, als ik dit maar kan bijhouden. Ga er mijn best voor doen hoor!

Eigenlijk heb ik nu ook niet zoveel tijd, dus ik laat gewoon maar even snel weten dat het gelukt is gisteren, beroerd geslapen heb (maar dat hoort erbij) en vandaag eigenlijk nog geen trek heb gehad.
Dat begint nu wel, maar ik ga lekker koken en hoop dat het weer wegtrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa: 6 maanden, wauw een half jaar, had je dat durven denken een half jaar geleden?

Alaine ook nog feli met je eerste maand; goed van je en wat je zegt; de trek accepteren,
dan lukt het wel.

En Wilie; 2 maanden vandaag toch?

:D:present::rose:B):D:present::rose:B):D:present::rose:B):D:present::rose:B):D:present::rose:B):D:present::rose:B)

En Har jarig: :)

Niemand overgeslagen hoop ik?

Oww Soothe, eeeh 26 maanden, toch? Tel je dat nog?

Hoi geertjegeert; als het forum teveel of te druk is, probeer 1 ding voor ogen te houden;
de reden waarom je hier bent: niet drinken, hou dat vast; succes.

Hoi Akelei; als ik jou was zou ik me niet te druk maken of je je huis wel of niet op orde hebt.
Je bent al druk genoeg met je wel/niet drinken en je moeder; het lijkt me een moeilijke combi
omdat je misschien op 2 gebieden gevoelsmatig met afscheid nemen bezig bent.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag ook gedronken terwijl ik vanmorgen dacht ik neem die eerste niet. Dadelijk komt mijn paultje thuis en voel ik me schuldig en ben bang om het te bekennen omdat ik hem daar heel hart mee raak.
Kon ff weer de insinuaties van een van mijn dochters niet aan. Maar ze hebben gelijk achteraf. Op dat moment niet maar nu wel. Waarom doe ik zo dom?
Liefs Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dhendro :heart:

Tel ik dat nog? Nee Dhendro, ik ben uitgeteld.:D
Maar de dag blijft me natuurlijk bij, maar vandaag ben ik ook dát vergeten.
Ook Anna is mij vergeten. :huh: Maar gelukkig ben jij er om mij aan deze memorabele dag te herinneren. :)

Wat te zeggen? Ik vind het een nette prestatie. :)

Dhendro, jij ook, ga zo door. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Jij schreef (blz. 6) dat je je concentreert op de dingen van vandaag. Je onderzoekt je trek of je eventuele triggers die er mogelijk aankomen, je neemt een besluit, gaat even naar het forum en concentreert je verder op de dag van vandaag! Geweldig, dank daarvoor, weer wat geleerd. Zo kan ik het ook aanpakken.

Dus vandaag drink ik Rivella light, heb ontdekt dat ik dat lekker vind.

Woman, ik vind het geweldig hoe positief jij in het leven kunt staan, je wilt het en je doet het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...