Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Januari 2010


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Carolientje waarom dat rotgevoel? Je hebt het toch niet bewust gedaan? Je wist niet beter dan dat dat geen kwaad kon. Je hebt toch ook niet het effect gevoeld van de alcohol. Dit is gewoon een fout geweest doordat je het niet wist. Ik zou me hierover geen zorgen maken maar dat is voor mij gemakkelijk gezegd.
De volgende keer weet je gewoon dat je de saus goed door moet laten koken, en dan nog schijnt er een klein percentage alcohol in te blijven zitten. Er zijn andere manieren om het eten heel lekker te maken zonder alco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja dat is ook zo. Het is ook 1 van de weinige recepten waarin het zit. Normaal kook ik het ook door maar nu was het laat en ik had honger.. Bij de instelling mag je ook 6 wkn lang geen alcohol gebruiken bij het koken en daar stond ik geen moment bewust bij stil. maar onbewust toch dit gerecht gekozen. Ik ben blij dat mn man vanavond even thuis komt en we het erover kunnen hebben. Heb een terugvalanalyse gemaakt en moet het ook laten rusten voor mezelf. maar das pittig vandaag! Bedankt voor je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Caroline,

Je hebt dat idd niet bewust gedaan. Moet je dan een terugvalanalyse maken ?
Vind dit toch wel heel anders, dan drinken.

Wel weet ik dat we als alcoholisten, alcohol moeten mijden en dus ook in gerechten.
Schijnen triggers te zijn. Geen persoonlijke ervaring overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moest een analyse maken omdat de regel van niet koken met alcohol wel genoemd is maar ik zie dat idd ook anders dan het drinken ervan. ik zie het nut van die analyse ook wel in hoor, want waarom heb ik juist dat gegeten? Heb t overigens 3 wkn terug ook gehad, toen kookte mn man het en was het ingekookt, ik heb het gebonden. zal dan maandag de analyse bespreken daar en er lering uit trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Caroline,

het lijkt me heel sterk dat je, als je bij een instelling in behandeling bent voor een alcoholprobleem, je je er niet van bewust bent dat je wijn door je eten doet. Je zegt dat je het onbewust deed, maar ik zie het als een verslaafd brein dat nog altijd de kluit wil belazeren. Daar hoef je je wat mij betreft echt niet voor te schamen, hoor, ik deed ook altijd zulke dingen in de veronderstelling dat het allemaal helemaal per ongeluk ging, dat ik het helemaal niet door had. Maar dat waren allemaal verontschuldigingen om mijn alcoholgebruik te rechtvaardigen, dat ik slachtoffer was.
Door uit die slachtofferrol te stappen en oprecht naar mezelf te kijken (heb ik moeten leren, en dat ging niet van de ene dag op de andere) kan ik m'n (zelf)bedrog nu herkennen en erkennen. Een nuchter leven begint met te erkennen dat je machteloos bent tegenover alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ben ik met je eens hoor! ik zie echt wel in dat het verkapt gevoel is van alcohol binnen krijgen, de smaak e.d. Het feit ligt er wel en ik leer ervan en richt me op de dagen dat het niet drinken heel makkelijk gaat, want echt trek ervaar ik niet meer, nu ook niet. Ik word momenteel erg door elkaar geslingerd door mn gevoel en dat zal erbij horen, ook het realiseren dat ik er nog lang niet ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja
Denk aan HALT

Hungry
Angry
Lonely
Tired

Dus antitriggers zijn:

Een driedubbele boterham eten
Een mattenklopper of een boksbal aanschaffen
Een lieve vriend opbellen
Een dutje doen

:)


quote:


Originally posted by:
suusje777

Bestaat er ook zo iets als de anti trigger?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt niet altijd mee om eerlijk te zijn naar mezelf. Maar als ik me daarin oefen, is mijn ervaring (ik leer veel van mijn sponsor), wordt het steeds gemakkelijker en prettiger. Bijkomstigheid van eerlijk naar mezelf zijn is dat ik eerlijk wordt naar anderen. En als ik me eerlijk en open opstelt kan hulp binnenkomen als hulp en niet als bedreiging voor mijn eigen leugentjes (om bestwil).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ben net terug van CAD voor de blaastest.0.0 natuurlijk. Trof een meisje die samen met mij opgenomen is geweest. Zij gebruikt Antabus waar ze 5 mnd niet door gedronken had. Ze heeft afgelopen maandag een terugval gehad waardoor ze door de ambulance is opgehaald want ze dacht dat ze door ging(hart). Dat was dus een harde leerschool. wil ze nooit meer meemaken.
Dus ik ben gewaarschuwd.!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond in mn bedje gebeurde er zoiets geks
Ik dacht aan de herdenking van mn vader volgende week, en toen dacht ik, misschien is het een goed idee om dan daarna een flesje wijn te drinken.
Het duurde echt even voordat ik doorhad wat ik dacht, en riep tegen mezelf: Hela hola wat krijgen we nu !!!! Potjandu !!!!!
Ik was voor een paar seconden lang helemaal vergeten dat ik gestopt ben met drinken. Linke soep hoor ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb er in het verleden ook veel om gelogen en gedroeg me stiekem. Ik was bang voor boosheid om me heen maar dat versterkte juist door mn gedrag! Nu heb ik het verteld, ik heb mn omgeving ervan op de hoogte gebracht en geen boze reacties gehad, wel de opmerking dat het absoluut niet slim van me was. het voelt goed om het erover te hebben en toe te geven dat ik me verdrietig voel ipv maar door te gaan en daardoor in de volgende valkuil te stappen. De HALT kende ik niet maar herken m wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, stom he!! Het was 10 uur en ik heb het opgewarmd, super naief en vond het nog lekker ook. Daarom weet ik ook wel dat ik er nog lang niet ben. dronk overigens niet `s ochtends, het was ook geen trekmoment. Maar goed, ik heb t wel gegeten en er geen moment bij gedacht dat het niet slim was of dat ik er alcohol door binnenkreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, waarom voel jij je zo verantwoordelijk voor Caroline? Caroline gooit haar bevindingen op het forum. Dan mag er toch op gereageerd worden? Ze wordt naar mijn idee niet aangevallen. Ik geef haar alleen mijn gevoelsmatig zelfde ervaringen mee en hoe ik daar mee ben omgegaan. Ik schrijf hier niet om iemand neer te sabelen maar om te laten zien dat ik ook een verslaafde ben met dezelfde zeer herkenbare symptomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...