smart Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi hoi, ik kom even om de hoek kijken op dees winterse dag.Leuk dat de dag over schoonheid en troost begon. Dank je Geertje. In het verlengde daarvan (van het goede gevoel dan) zag ik een heel lief poes en hondfilmpje op msn-video. Het lukte me helaas niet om een link te krijgen. Was heel aandoenlijk, met een prachtige song eronder. Ze hebben er meer zgn. gekke dierenfilmpjes..... voor de grap eens gaan kijken. o.a. een poes die gromt als een... een zwijntje of zo?Voor Rapilos nog: wat je ook kunt doen is je als invalkracht laten inschrijven bij een tehuis. Heb ik ook gedaan. 0 uren contract maar toch goed voor ongeveer 20 uur werk per maand.... nooit geschoten, altijd mis.Nou, ik moet weer verder. Morgen bezoek; wil nog ramen lappen (tss in het donker ja...) en wat voor het eten voorbereiden.laters... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Rapi: suc6 in elk geval met het gesprek!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Saai is dat eigenlijk niet, ik zit dan altijd te kijken hoe het gedrag van die drinkende mensen verandert enprijs me dan gelukkig dat ik zo'n avond zonder gebruik van drank door kan brengen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 niwi,Neee, natuurlijk ga ik niet drinken als het niets wordt met de sollicitatie.Maar heb wel heel goede hoop.En mocht het niets worden..ik ga gewoon door hoor, mij krijgen ze er niet zo gauw onder.22 jaar niet drinken...ik herinner me nu ineens weer dat je dat van de week schreef.Volgens mij weet je dan niet eens meer hoe alcohol smaakt.Of gaat die ervaring echt nooit meer over? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hallo Rapilos en iedereen die er nog is.Ben vandaag niet op het forum geweest alleen om te lezen. De schilder is nog de laatste kleine akkefietjes aan het afwerken en dan is hij klaar ( na 9 dagen werk).Dus vandaag al wat gepoetst. Volgende week ga ik verder en kan ik weer wat vaker op het forum. Vandaag is een tijdje de comp. afgesloten vanwege de stroom die eraf moest.Hier ligt ook behoorlijk de sneeuw en is het prachtig wit. Maar wel koud als de deuren veel open staan vanwege de stank. Maarje. Mijn huisje is nu wel van boven tot onder aan de beurt geweest. Dit geeft een heerlijk opgeruimd gevoel!En ja, dit is mijn 2e dag zonder en kijk uit naar de Antabus waar ik komende vrijdag mee start.Heb nu wel dorst maar niet in alcohol maar een lekkere koude cola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 ik wil eigenlijk niet meer weten hoe het smaakt, heb daar teveel ellende mee meegemaakt.Na al die tijd heb ik eigenlijk een gezonde angst aangekweekt tegen drank.Of het nooit over gaat ??? de zucht en de smaak wel.... de herinneringen blijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Caty,Invalkracht, is op zich wel een goed idee, maar dat kan dan maar op 2 vaste dagen in de week.Bovendien, solliciteer ik wel in verzorgingstehuizen, maar heb er geen ervaring in.Wel veel in de thuiszorg, daar gaat de sollicitatie maandag ook over.Ik wil wel vragen, dat als ik toevallig eens een vrije ochtend of middag heb, of ik dan zelf kan bellen of er eventueel werk voor me is.Als extra werk dan he.Maar ja, dat is misschien weer te mooi om waar te zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondieh Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 En een goede avond allen !Mijn eerste weekend dat ik niet drink, god wat voel ik me zielig .Hebben jullie dit ook gehad ? En hoe gingen jullie er mee om ?Iemand nog leuke tv tips voor vanavond ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 blondiehik snap je zieligheid wel, maar is eigenlijk onnodig.zelf vond ik het een opluchting dat ik niet meer dwangmatig moest drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Desi,Wat lekker, dat je huis zo mooi geverfd is.Zie het als een nieuw fris begin,Huis opgeruimd en schoon, dus jij ook.!Tweede dag voor je, en je werkt er hard aan.Goed hoor.Niwi,Dat de herinnering aan drank blijft, begrijp ik wel.Toch zeg jij dat de smaak en de zucht verdwijnt.Hoe lang zou dat dan duren vraag ik mezelf wel eens af.Ik kan soms (ook nu) nog zo'n zucht naar drank hebben.Nu zit ik natuurlijk wel even in een hele onstabiele periode van mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 dat is natuurlijk verschillend van mens tot mens, hoe lang dat duurt.Maar als ik dan zucht naar drank kreeg, dacht ik aan de ellende die ik er mee meegemaakt haden zat me af te vragen of het dat wel allemaal waard was om het nog eens te proberen, terwijlik al lang zeker wist dat het toch verkeerd zou aflopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Blondieh,Misschien, voelde ik me ook wel zielig, maar ook erg vastberaden.Ik had op dat moment net hulp via internet gekregen, en wist dus dat ik het niet alleen hoefde te doen.Ik vond ook dat ik het toen echt door moest zetten.Heb jij ook hulp uit een of andere hoek, want dat is best heel belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 niwi,Dat zie ik ook steeds voor me, wat een ellende drank veroorzaakt.Hoe ik al m'n negatieve gevoelens wegdronk.Nu , na 1.5 jaar nuchter, woon ik eindelijk gescheiden van mijn man, omdat het toen ook al niet goed ging.Je gaat heel erg nadenken als je niet meer drinkt, en moet de feiten gewoon onder ogen zien, zonder het te verdoven.Mijn man, is sinds ik weg ben abdrupt zelf gestopt met drinken, en ik weet zeker dat hij nu ook in een fase zit waarbij hij heel veel nadenkt, want ook hij dronk ongetwijfeld alle negatieve gevoelens weg, met alle gevolgen van dien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Blondieh, ik ga altijd vroeg naar bed, zo rond 9 uur. Dat werkt voor mij het beste, of ik moet me goed voelen en er is iets leuks op tv. Later dan 22:30 ga ik niet naar bed. Maarja dat is voor iedereen persoonlijk. Ik vind het niet fijn om lang op te blijven en steeds maar over drinken te denken.Prettige avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Blondie misschien moet je je gewoon zielig voelen, daar is niets mis mee. Misschien komt er wel een hoop verdriet bij, of voel je geen verdriet. Het mag hoor, je mag je zielig voelen, het is ook niet niets waar je mee bezig bent.Je wilt toch afscheid nemen van iets wat je jaren gebruikt hebt. Das een rouwproces en die doen altijd pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aurelie Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi, ben ik er ook weer even.... Blondie, ik begrijp dat je je zielig vond maar anderzijds kun je je sterk voelen, omdat je niet drinkt, juist goed, en dan het nog volhouden, je bent dan eigenlijk niet zoelig maar sterk dat je er iets aan doet. Zo voelde het bij na een tijdjeNiwi, echt goed dat je zo lang volhoudt, een vraagje hierbij: krijg je soms nog zin of gaat die zin weg of verzwakt deze? Ik heb nu echt zin, maar ik neem niets hoor! Ik houd vol, maar ik voel me schuldig en angstig als die zin komt. Ik vind die 'zin' moeilijk om mee om te gaan...Ik neem nu thee, een chocolaatje en ga wat lezen, ik vul mijn alcoholschriftje in.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ik ga bami halenVanmiddag héérlijk gedansd en fijn gekletst, nog een traantje laten vloeienDat wilde ik even vertellenMorgen lekker fit voor de workshop shimmy Zie er wel een beetje tegen op, want het wordt echt héél zwaar en héél hard werkenNou ja soms moet je even doorzetten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Aurelie,de zucht naar drank neemt wel af, het is inmiddels zo'n gewoonte om niet te drinkendat het meer een kwestie van waakzaamheid is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ben My name is Michael aan 't kijken. Zo mooi die kleine kinderen hem na doen. Krijg kippenvel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Van de schoonheid en de troost; fijn dat mijn opening hier en daar een extra dimensie aan de dag bracht.Voor mij is de dag voorbij, het was een goeie dag en nu ga ik vroeg slapen.Aanvankelijk zouden we naar een feest gaan maar wegens de slechte weersverwachtingen hebben we ons afgemeld. Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om, kom ik ook niet in de verleiding hoewel het de laatste dagen erg goed gaat.Welterusten en ik hoop morgenvroeg weer op mooie nieuwe sneeuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Wat een stille avond hier op het forum.Is iedereen tv aan het kijken of sneeuw aan het schuiven?Niet doen dat laatste; 't is nog lang niet opgehouden.Hopelijk zijn de wegen morgen wel begaanbaar; ik heb kaartjes voor de winter-Efteling.Misschien is het wel heeeel rustig daar morgen; ondanks dat het de laatste open dag is dit seizoen.Ik mocht mezelf belonen deze week van mijn ADB-begeleidster.Ben naar de kapper geweesten heb vandaag mijn eerste electrische tandenborstel gekocht.Die ga ik zo eens uitproberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goedenavond allemaalben er ook weer even hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Wetrusten Dar.Ik ga ook weer pleite. Lekker nog ff de sneeuw in, en Guppie uit laten.Mensen droom lekker en tot morgen weer.Op de valreep, goeie avond Ap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol, ik begrijp het niet helemaal. Woont de kabouter nu niet meer bij jou?Heb ik iets gemist? Kan best, want soms lukt het me dagen niet bij te lezen, excuus dat ik het vraag.Rapilos, nieuwe ronde, nieuwe kansen.Maandag ziet de wereld er prachtig uit, dus waarom zou jou gesprek anders verlopen dan geweldig? Eerst morgen nog een mooie zonnige dag (was voorspeld); die kunnen ze je in ieder geval niet meer afnemen.Woman, jij bent duidelijk met JJ&dK opgegroeid (hoipiepeloi). Jij was toch ook een Aarde-Aap? uit '68?Had je mijn dank over je pact al ergens gelezen? Je pb is nog steeds vol. Ik rijd nog steeds rond in de slee, en krijg er geen genoeg van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoezo grappig, Dar, en '...ik zeg niets'?Moet ik mij voorbereiden op borstels-verstrikt-in-haren of electrische schokken oid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden