bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Alf het regende gisteren dus dacht ik dat het goed zou zijn als het raam een stukje open zou zijn. Maar dan is er weer de moeilijkheid dat hij hem zelf niet dicht kan krijgen:o Terwijl het toch maar een handeling is. Ja maandag komen ze kijken en misschien is er iets aan te doen, anders maar zo'n luchtbevochtiger kopen hoor. Maar die kan hij dan weer niet zelf vullen dus moet ik weer meer gaan komen. Hij kan het niet vragen aan de verpleging. Daar heeft hij moeite mee, maar zal toch moeten.Moghu Witte. Je naam doet je eer aan nu het buiten zo wit is. Kijk je uit met oversteken, misschien zien ze je nu niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hee Bol hoe is t nou met je??Ik las dat je gisterochten en eergister zo gespannen en onrustig was.Ik ben zo benieuwd of dat gevoel dan door de refu verdwijnt,of dat je er iets anders mee gedaan hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol, niet zozeer om jou hoor, maar ik vraag het me wel eens af of iemand dan nergens meer zou zijn. Ik denk dat zelf, maar is het ook echt zo? Of rekent de ander er op en komt niet meer in actie? Stel, even matter of speaking. Jij loopt morgen onder de bus en breekt je been en moet zes weken plat liggen. Wat zou er dan gebeuren?Ik heb zelf ook altijd een belang natuurlijk he. Ik vind het fijn als er op me gerekend wordt en ik denk dat de boel anders in de soep zou lopen. Als ik onder de bus loop en er niet meer ben draait deze bol, de wereld, heus wel door. Dat doet tie altijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 haha nou een tis een echte blinde die mij niet ziet hoor Bol;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Vertel Witte, hoe zie je eruit?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ok, ben ff weg. derde set tussen Venus en Justine. Ga ik ff kijken. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeiemorgen allemaal,Geertje mooie opening. De mooie witte (ja ook goeiemorgen:D) wereld bied idd troost.dat naast al het moeilijke de natuur gewoon zijn/haar ding blijft doen en de wereld buiten doorgaat terwijl die binnenwereld soms aan het vergaan is, dat sterkt mij wel hoor.En Bol, knoflook? Wat zal dat beest uit zijn bek stinken! Maar hij heeft het wel goed daar nij jou, dat lees ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Buurvrouw Bol,Gister heb je nog even een kwinkslag gemaakt over het nut van klagen (volgens jouw kabouter heeft klagen functie) maar vandaag laat je merken dat je er wel last van hebt, en terecht.Ik vind het knap dat je beter voor jezelf zorgt op dat punt maar verdrietig blijft het.Ik hoop dat kabouterje ook af en toe eens lief is voor je.Ik ken je niet maar soms probeer ik me je voor te stellen met dat scharminkel van een hond die nog 2x zijn gewicht moet bijkomen, b.v. samen op de bank?? Levert leuke beelden op.Schilder ze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 BB,Dat laks zijn naar anderen toe, een afspraak b.v. pas op het allerlaatste moment afzeggen, het maar op zijn beloop laten, het initiatief door een ander laten nemen, oh, dat herken ik zo.Daar moet ik ook aan werken, mijn sociale luiheid wil ik veranderd hebben.Dat van die stap 10 (is dat van AA?) dat ga ik ook eens doen.Terugkijken, analyseren, proberen te begrijpen en of loslaten of meenemen en er aan werken.Mensenlievekinderen, ik ben de witte wereld nog lang niet beu, het is prachtig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hey Witte Het onrust gevoel is helemaal weg hoor. Dat verdwijnt als sneeuw voor de zon, als ik een Refu in genomen heb. Die onrust komt denk ik door de wetenschap dat je de dag daarna een fikse kater hebt. Je weet gewoon als je gaat drinken dat er daarna die kater komt. Bij mij duurt hij twee dagen omdat ik me dan gesstelijk zo rot voel. Stom hé dat je dan toch wilt gaan drinken.Hoe is het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi pipeloi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bambam dat heb ik hem ook al vaak gezegd. Ik kan een been breken of zo, maar dan zegt hij dat ik m'n mond moet houden omdat hij daar liever niet aan denkt. Hij zal dan andere mensen moeten gaan aan spreken, en dat kan hij wel hoor, er zijn er zat daar waar hij woont, maar hij is in die 25 jaar zo gewend geweest om verzorgd te worden. Ik heb voelsprieten en daar maakt hij gebruik van. Hij hoefde nooit te vragen omdat ik wist wat hij graag wilde. Daarmee heb ik hem verwend en zit nu met de brokken.Geertje ik heb pas geleden een goed gesprek gehad met hem, en daardoor is hij inderdaad soms wat liever. pakt m'n hand en zegt soms dank je wel. Dat is al heel wat voor hem, omdat hij dit gewoon erg moeilijk vind. Dus hij veranderd wel; maar heel langzaam. We geven de moed niet op hoor, ik zal gewoon moeten accepteren dat hij niet anders kan of wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi Pipelie:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Prima Bolhet is weekend en das toch lekker joh...Voorheen werkte ik 4 dagen, maar ben gevraagd om tijdelijk 5 dagen te werken. Dat doe ik nu alweer een tijdje, maar merk wel dat het weekend maar heel kort is zo.Maar niet getreurd van de zomer kan ik mn extra uren opmaken.En dat vooruitzicht maakt me super blij!!!!Mag ik je nog wat vragen over die fefu en geestelijk rot voelen of vind je dat vervelend?Want ik wil zo graag begrijpen hoe dat spul dan werkt, omdat ik dan de berichtjes daarover beter snap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Nou ja dat komt dan misschien ooit nog wel is.Ik ga ff aan de bakiedereen een fijne dag!!!Laterzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Nee Witte vraag maar rustig hoor. Ik wil je al mijn ervaringen met Refu vertellen. Misschien dat anderen ook hun ervaringen kunnen vertellen zodat je een beetje een totaal beeld krijgt.Ja tussendoor ben ik aan het schilderen dus duurt het een tijdje voor het antwoord maar je krijgt het zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi en ik ben weer wegtoedeloex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeiemiddag frummers,Net terug met zoontje uit de sneeuw, lekker hoor ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeie middag Fredje. Heerlijk hé met die kleine kanjer van je door de sneeuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeiedag!Bambam wij hebben hier gisteren ook naar de maan staan kijken, zo helder en licht was-ie...Wat een wonder denk ik dan.Nog een ochtend met sneeuwpanorama.Mooi ja, en ik hoef nergens naar toe nu dus kan gewoon van het uitzicht genieten.Bol, je zit in een periode waarin je verandert.Dat levert innerlijke conflicten en onrust op.Anderen halen de spullen van Jos weg, anderen helpen je tot inzichten om ruimte in jezelf te maken zonder dat die helemaal gevuld is door hem, zoals het was.Maar je staat er nog wat bij te kijken en zelfs een mes op je keel.Het lijkt alsof je zelf nog wat in tweestrijd zit. Dat blijkt ook uit dat je toch vaak naar hem toe gaat (oud gedrag) terwijl je bezig bent met nieuw gedrag en nieuw denken.Die tweestrijd blijkt ook uit je drang naar drinken af en toe.Het kost gewoon wat tijd, en je bent op de goeie weg. Die kwispelende hond betekent volgens mij dat je de dingen moet doen die je vreugde brengen.Jos spullen gaan weg, en de kwispelende hond blijft en staat je bij, als symbool van wat je fijn vindt.Je werk en opvang van dieren, daar wordt jouw hartje blij van.Sociale luiheid, wat een mooi begrip.Dat sta ik mezelf juist toe!Ik heb me altijd teveel laten leiden door wat zou moeten, wat sociaal is etc.Maar ik heb voor mezelf ontdekt dat ik zoveel mogelijk moet doen wat me echt vreugde schenkt.Dat is veel meer waard, voor mij en voor de wereld, dan dingen uit verplichting doen.Dat bedoel ik niet recalcitrant, maar het is voor mij echt een levenswaarde van groot belang.Het lijkt wel de rode draad in mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Nu ga ik even stofzuigen, jawel.Want het schenkt mij vreugde om in een opgeruimd huisje te leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Kate dank voor je uitleg. Ja je verandert iedere dag, maar dat gebeurd vaak onbewust maar ieder mens is geneigd zo te veranderen dat hijzelf en de wereld daar beter van wordt. Dat zijn de wetten van de natuur. Groeiprocessen, en daar hoort stofzuigen ook bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Je hebt gelijk Bol, ik zal de vraag in t algemeen stellen.Ik hoop dat ik dan ook meerdere reacties krijg.Mijn grootste trigger was en is nog steeds bijv een groot feest.Tot nu toe ontloop ik die, en das best wel lastig, want ze blijven terug komen, bijv carnaval staat alweer voor de deur.Als ik me rot voel, werk ik eigenlijk wel zoals ik in de adb training geleerd heb.Ik heb toen een aantal dingen bedacht om te gaan doen als ik me rot voel. Dus aandacht vd drank afhalen, 1 voorbeeld daarvan is naar het forum toegaan.Daarnaast ben ik ook bezig met de confrontatie waar mn rotgevoelens vandaan komen en probeer daar anders mee om te gaan. Dat gaat heel langzaam, maar komt heel langzaam wel verandering in mn rotgevoelensMaar met al die medicijnen lees ik, hup pilletje erin en alles is weer over.Nou ben ik zo benieuwd of ik dat ten eerste goed lees en ten tweede dan verander je toch niets aan de situatie en blijft hij bestaan??Het lijkt me dan een vicieuze circel waar je in terecht in komt.Rot gevoelpilletje erinrot gevoel wegEn dan afwachten tot het volgende rotgevoel zich weer aandientpilletje erin rot gevoel wegIk ben gewoon is benieuwd of ik dat goed lees??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Witte mijn ervaring is anders met Refu. De rotgevoelens die je hebt blijven. Maar één rotgevoel n.l. de behoefte om te gaan drinken, verdwijnt als je Refu. slikt. Het is niet zo dat alle rotgevoelens verdwijnen.Maar als ik besluit te gaan drinken, ga ik me daardoor nu rot voelen, omdat ik van de drank af wil. Ik kom dan in gevecht met mezelf en de vraag is, wat wint. Vroeger was dat toch meestal de alco. nu niet meer, tot nu toe.Voor mij was het vroeger ook een middel om het drinken in te perken. Een dag drinken en de dag daarna een Refu nemen zodat ik 6-7 dagen niet kon drinken dus kon ik toch een beetje gecontroleerd drinken. Ik baalde vaak de dag daarna en zat met een levensgrote kater, nou dat was voor mij dan niet moeilijk om een Refu te nemen.Maar nogmaals dit middel is er alleen maar om niet te kunnen drinken. Dus als ik me onrustig ga voelen omdat ik toch denk te gaan drinken, en ik zo sterk ben om toch die refu te nemen, zeker als ik aan de gevolgen denk van het drinken gaat die onrust weg. Daarvoor in de plaats komt een zalige rust over me heen. En het gevoel Ik ben een kanjer, ik heb mezelf weer overwonnen.Hopelijk is dit een beetj een antwoord op je vraag, en anders hoor ik het wel.O ja Witte, met feesten is het in het begin moeilijk. Je mist toch de alcohol en bent jaloers op diegene die wel kunnen drinken maar als je gaat zien dat ze raar gaan doen en dingen zeggen die niet horen of zo, zie je ook waarom je niet meer wilt drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeiemiddag Bol,10 jaar, sneeuwballen vliegen om mijn oren.....Dochter van 14 is bij haar vriendje, anders gaat het meestal nog veel gekker.Vorig jaar had ik niet meegedaan, maar aan een biertje gezeten. Beter dit ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden