Spring naar bijdragen

Zonag 31-1-2010


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moghu Fredje en BuufGeertje.
Jij nog iets speciaals voor vandaag Fred?

BuufGeert lekker luieren hoor!!!! Beetje schilderen en alleen maar dingen doen die je leuk vind;)
t'Is zondag hé?
Ik ga dadelijk ook verder met schilderen. Wil het vandaag helemaal in de grondverf hebben zodat ik nog maar een keer over hoeft te gaan.
Heb morgen wel dienst. Ik hoop niet dat er vandaag al te veel sneeuw bij komt want dan wordt werken wel erg moeilijk. Maar och we zien wel.
Kippeltjes weer lekker gevoerd, Guppie z'n buik weer vol. Vissen vreten gegeven, en de katten verwend, dus kan ik weer beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge Bol en Fred, Geert
Het is hier opmerkelijk stil en
dat komt goed uit want daar wilde ik het net over hebben
Ik constateer dat steeds meer mensen overgaan naar Net2
Dat geeft niet, dat is er nu eenmaal en dient een doel
Maar wat mij opvalt is dat er geschreven wordt dat
het daar zo 'ontspannen' is en dat je 'er meer jezelf' kunt zijn
Ik heb dat vannacht eens gelezen, want het was hier toen
ook erg stil en ik moet zeggen dat de sfeer idd
heel relaxt is en dat de meesten heel anders schrijven/schreven dan hier
Dat het nauwelijks over alcohol gaat zal ook een reden hebben
maar dat terzijde.
Ik zie ook opmerkelijk veel 'nieuwen' overgaan en dat
vind ik verontrustend
Natuurlijk zie ik het allemaal weer te somber
en valt het wel weer mee, maar ik lees toch
veel vaker dat men zich hier beklaagt dat het zo stil is dat het lang
duurt voor je antwoord krijgt enz.
En hoe lang blijft het nog werkbaar met een handjevol
trouwe AdB'ers?
Je kunt zeggen: ja, de Net2'ers schrijven toch ook hier nog?
Maar dat vind ik zoiets als een feestje geven op je kamer
en dan even bij pa en ma in de huiskamer kijken hoe
het daar is en dan weer gauw terug gaan feestvieren...
Sommigen schrijven daar ook 3x meer dan hier..
Voor mij is Net2 om verschillende redenen geen optie (meer)
(als ik daar al welkom zou zijn, somberheid is daar niet gewenst)
Eén daarvan is dat daar enkelen zijn die zich verkneukelen dat het hier steeds
stiller wordt, een soort genoegdoening naar de moderatoren..
Voor mij is het dit forum of.....niets
Het is ook geen jaloezie o.d. ik bespeur slechts een tendens..
En natuurlijk triggert deze hele ontwikkeling iets
bij mij, allerlei gevoelens van vroeger, daar moet ik
iets mee, maar ik geef tot slot van deze
zondagmorgenoverweging,( ook zo serieus), het laatste
bericht van gisteren maar even weer
Dat zegt naar mijn idee genoeg..
Van Sjaak..

'Nou ben ik eindelijk hier. Nu is er niemand. Iedereen waarmee ik zoveul schik heb gehad.
T'hoeft ok nie meer. Hpudoe.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge, de wereld is buiten nog steeds zo mooi.

Alf, dank voor je mooie weerspiegeling. Alles dient een doel, denk ik maar.

En dat het soms even duurt voordat men antwoord krijgt; so be it. Op de chat willen sommigen liever niet teveel gebabbel over alcohol, het stoppen en wat het met me kan doen, zelfs na drie jaar niet drinken. Dat gaat niet voor iedereen op., laat ik dat wel noemen.
Aangezien ik daar wel graag over wil praten en delen doe ik dat hier. Het wijst zich vanzelf, voor alles is een reden. Ik denk je 'ongerustheid' te snappen maar wat kun je eraan doen. Niets. Dus laat ik het los en komt het zoals het komt.
Gemopper heeft ook een funktie, ik denk dat alles een funktie heeft. Als ik veel mopper probeer ik te achterhalen waarom ik dat doe en waar het voor staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf,

Fijn dat je er even uitgebreid over schrijft, over Net2.

Ik ben daar ook naar toegegaan als nieuweling, niet omdat ik het hier te stil vind, dat vind ik nou net zalig maar gewoon omdat ik nieuwsgierig ben en hoop overal iets vandaan te kunnen halen dat mij helpt in mijn strijd tegen......
Net5 is de buurtbus zal ik maar zeggen, vaak gaat het alleen maar over prettige dingen en daar is niets mis mee, hoe prettiger hoe liever zou ik zeggen.
Toch wordt ook daar wel serieus gepraat, zei het wat minder.
Maar juist het bestaan van net2 geeft dit forum meer de ruimte om te praten waar het feitelijk over moet gaan:....alcohol, in al zijn aspecten: drinken, niet drinken, problemen, blijdschap etc.

Je hebt gelijk als je zegt dat men daar wat gniffelig doet over de z.g. rust hier en het sukses van daar.
Gister werd er zelfs al gesproken over hoe lang Adb het nog gaat volhouden, nou dat vind ik nou onsmakelijk en unfair. Overigens zijn het maar enkelen die zich naar mijn idee wat "verlagen".

Hier is nu mijns inziens veel meer ruimte en aandacht voor diegene die behoefte heeft aan hulp.
Vergeet vrijdag niet toen Suus het zo moeilijk had, ze is de hele dag door "gedragen" en heeft daar volgens haar eigen zeggen zoveel aan gehad dat ze de dag doorgekomen is!

Alf, ik blijf hoe dan ook bij dit forum, dit is voor mij het belangrijkste, jouw bijdragen b.v. vind ik altijd erg zinvol, jij bent bereid om altijd open en eerlijk naar jezelf te kijken en dat deel je, dat vind ik veel belangrijker dan wat kissebissen op net2. Maar nogmaals, dat is daar een enkeling.

Over het berichtje van Sjaak gisteravond: het was wel erg laat, midden in de nacht!
Ik neem aan dat hij niet had verwacht dat het druk zou zijn.

Wel is het waar dat er enkele mensen "weg" zijn, is dat zorgelijk? Ik hoop van niet.

Laten wij er tenminste een fijne droge dag van maken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alf, Sjaak meldt zich om tegen 2 uur 's nachts. Dat is voor mij echt geen tijd!
Dus ik vind je slotconclusie niet helemaal een juiste weergave van de feiten. Het is zoals het is.
Als jij wilt schrijven over alcoholgerelateerde zaken moet je dat vooral niet nalaten. Het forum is wat jij ervan maakt. En de rest en ik. Alles komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina ik heb Luie duvels geschreven. Ja dat zeggen ze toch wel eens? Niks gemeens mee bedoeld hoor.

Alf dat mensen naar het andere Net verkassen wil toch ook zeggen dat het er hier vaak erg serieus aan toe gaat. Sommigen willen dat niet meer, genoeg gepraat over alko.
Maar het zal wel weer drukker worden hoor. En ik vind het niet erg om wat minder te moeten lezen.;)

Morning Bambam en Jane.

Ja hoe zou het eigenlijk met Suusje gaan. En Niknok heb ik ook al een tijdje niet meer gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gezien de taalfouten is het dan raar om te veronderstellen dat Sjaak misschien in 'kennelijke' staat was? Hoeft helemaal niet maar zou kunnen.
Ik lig 's nachts, meestal, te slapen. Als je serieus met je drankverslaving aan de gang wilt kun je ook overdag of 's avonds schrijven.

En blijkbaar is er behoefte om zich te verkneukelen of zich af te zetten naar de moederatoren, so be it. dat geeft nix. De waarde van dit forum heeft zich allang bewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luide duivel? Ik? Deze binnenvetter was al om zes uur wakker hoor,
dus hoe het ook bedoeld werd, ik trek het me maar niet persoonlijk aan... ;)

Dus een goedenmorgen! voor iedereen! :rose:
Hier schijnt het zonnetje alweer over de sneeuw. Mooi hoor, ik mag dat wel.
Lekker zondag, vrije dag, kom ik hier maar even beppen, ondertussen een beetje in huis keutelen...

En een chatforum, een subforum, een schaduwforum, een nevenforum, zelfs een onderwaterforum!
Alles is al eens langsgekomen en er is in al die tijd nog nooit wat veranderd.
Gelukkig blijft dit een forum voor nuchtere beschouwingen, ook dat mag ik wel.
Ik weet graag wat waar te vinden is.
Heb al lang genoeg lopen zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, Is Bolletje dan nu ook veroordelend. Ze schrijft hetzelfde als mij. Sommigen, let wel SOMMIGEN, niet iedereen dus, willen liever niet teveel gepraat over alcoholgerelateerde zaken.
Dus, ik vind je opmerking kwetsend en flauw.

Mogge Water, hoe is de stand in de wereld daar? Ook nog mooi wit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ned2,

hoe is het ook weer ontstaan?
Toen dit forum een dagje uit de lucht was.
kan gebeuren, daar heb ik geen negatief commentaar op.
Ik heb hier zelf zo'n 6000 berichten geplaatst.
Ben ook niet van plan hier weg te blijven.
Wel is het prettig als ik de vrijheid kan nemen
om ook op Ned2 te schrijven.
Gniffelen omdat het hier stiller zou zijn is niet aan mij besteed.
Laat alle fora in zijn/haar waarde,
zonde omdaar nu weer een discussie over te beginnen,
zowel hier als op Ned2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...