Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 402
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Dar
maar dat vrouwen niet kunnen zagen, dat zie je verkeerd hoor!

Lintzaag, cirkelzaag, gewone zaag, verstekzaag, decoupeerzaag: niets is mij vreemd hoor! Oja en niet vergeten, de haakse slijper, ook een zaag maar dan voor steen! ;)

Kijk dat bedoel ik. Hahahaha geweldig. Dat vind ik nog us mooi. Ik kreeg van mijn kabouter altijd of een boor, of een slijptol, of een set dure sleutels, een bosje bloemen daar had ik niets aan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The, ik geloof dat ik onderstaande bedoel.

Ik voelde me gepasseerd toen ik las dat er een schaduwforum was. Een forum voor mensen die al wat langer gestopt waren. Ik dacht; heeee, en ik dan. Ik was onaangenaam verrast en voelde me er ook wat onzeker door; Waarom was ik niet gevraagd?

Nou kan ik gaan lopen mopperen, schelden, er op af zitten geven maar helpt mij dat? Nee. Dus ik heb de gevoelens er laten zijn, ze een plek gegeven. Het raakt, zoals bijna altijd bij mij, aan iets ouds. Oh, mag ik niet meedoen? En waarom dan wel niet!!!!!?????
Dus daar probeer ik een plek voor te vinden. Kijken naar mezelf en wat het met mij doet. Los vd vraag of ik mee wil schrijven, mee zou mogen schrijven. Er treedt meteen reactie op. Ik mag niet meedoen, dat wil ik wel. Snap je. En dat bedoel ik dan ook met de manier van reageren. Dat kan op meerdere manieren. Ik probeer er elke x iets van te leren, op die manier kom ik verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal,

Sorry ik hou me even afzijdig een paar uur want er spelen wat zaken hier waar ik enorm somber van wordt! Ik ga zeker geen naam noemen maar ik heb het wel doorgespeeld aan de moderator en ben er ook niet blij mee. Ik heb iemand een handreiking gedaan waar ik keer op keer een negatief bericht op terug kreeg en ben er nu even klaar mee. Ik zal later vandaag nog even meelezen en reageren op alle schatten hier maar zit er voor nu even doorheen. Ik heb geen zin me te laten triggeren door iemand die alleen maar een ander een rotgevoel wilt bezorgen,

Ik lees wel mee en reageer straks wel even op de mensen die het forum, forum maken.

Eerst nu de oudste op bed leggen!
-X-

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet even niet wat te schrijven nu, ik laat alles even inwerken. Ik heb even het gevoel dat als ik hier nu schrijf ik daar weer een negatieve reactie op krijg en mij gaat het om de 12 dagen die ik nu adb ben. Jullie zijn schatten hoor, stuk voor stuk en ik zal straks wel reageren op iedereen persoonlijk maar wil geen pb's dat ik dat doe om een veer in mijn ja hoe zal ik het noemen te krijgen!

Zo nu eerst de oudste echt naar bed brengen, die is morgen vrij gelukkig maar dan doe ik wat nuttigs,

Pff,
Tot zo

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik denk dat ik me maar even afzijdig hou van het forum, reden, er schrijft niemand meer nu en waarom om niet in zo een situatie te komen, ik doe niks fout m.i.z als iemand je niet mag dan is dat zo maar ik wil niemand in de weg staan dus ik hou me wel even van het forum af dan kunnen jullie iig hulp bij elkaar zoeken en gezellig praten, zoals het hoort op een forum.

Fijne avond, ik lees wel mee hoor af en toe vandaag maar heb nu het gevoel dat ik ergens tussen sta.

Dikke kus,

Suusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy
Ik ben onder de indruk van je verhaal (18:41)
En dat voor een deel om mij te overtuigen,
maar ook vanwege jezelf, om het weer op een rijtje te krijgen
en hierin zie ik direct 2 dingen die kenmerkend zijn zijn voor - ismen e.d. nl

1. de zendingsdrang, de wil een ander te overtuigen van de flow, de 'religie' waar men
nu in gelooft, zich aan vastklampt, als leidraad om het leven gemakkelijk en overzichtelijk te maken
Is prima, je gelooft in iets en wilt dat graag uitdragen.
2. de drang tot herhaling, het steeds weer tegen jezelf zeggen dat het goed is waarin je nu gelooft
want het loslaten van deze gedachte geeft onrust en leidt tot angst en verwarring, het voortdurend jezelf
overtuigen, vooral als er iemand iets anders van vindt of zegt.

De voorbeelden en beschrijvingen die je geeft komen mij niet nieuw voor
het is allemaal al eens aan de orde geweest, het wordt verpakt als nieuw en revolutionair,
ook door Tolle, maar is steeds hetzelfde gerecht met een nieuw sausje en wat andere bijgerechten
Dat geldt voor het Nu denken, als ook voor bv Mindfull.
Ik herken ook elementen van RET, het onderscheiden van rationele en irrationele gedachten.
Een bijgerecht dus.

Tegenover het Nu denken staat het denken aan vroeger c.q. de toekomst. Hier
hebben we te maken met het dialectisch denken van Hegel: these-antithese en synthese.
Zonder daar uitgebreid op in te gaan werkt dat als volgt; er is een idee(these), gevolgd door een antithese (het tegenovergestelde) en dit leidt tot een nieuw idee met elementen uit beide voorgaande
(de synthese). Hier is de these dus het NU denken en de antithese het niet- NU denken dus
het verleden/toekomst. Dit leidt tot synthese: NU denken én vroeger en toekomst.
Het is dan ook niet of/of wat mij betreft.

Is je betoog voor niets geweest dan? Zeer zeker niet en het is ook duidelijk wat je schrijft. En ik vind
het ook fijn om te lezen,ook om te zien wat het met jou doet, dat je er iets aan hebt.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar voor mij is het en/en. Voor jou ook, maar je legt meer de nadruk op het NU.

Mijn gedrag(ook denken) van NU wordt bepaald door mijn ervaringen in het verleden en de keuzes
die ik nu daarmee maak. En deze twee hebben weer consequenties voor de toekomst, dus daar moet ik
ook rekening mee houden. Ik moet daar dus mee bezig zijn. Dat wil niet zeggen dat ik
niet in het NU kan leven, zeer zeker wel! En ik heb een hele goed leermeester daarvoor, nl mn eigen
vrouw. die kan dat heel goed, heeft het best moeilijk en genoeg om zich zorgen over te maken, maar doet dat niet of alleen op momenten dat dat nodig is. Verder geniet ze van het NU en houdt zich nauwelijks bezig met het verleden. Daar kan ik veel van leren

Donderdag heb ik een soll. gesprek. hangt veel van af. En ook weer niet. Ik wil die baan
graag en moet er dus over denken hoe ik dat ga bereiken, ook moet ik er rekening mee houden wat ik
niet wil laten zien bv. mijn alcie verleden. Ik ben daar mee bezig, maar ik snap best dat ik dat niet voortdurend moet doen en zeker ook moet genieten van het NU en het hoofd leegmaken en om
me heen te kijken en genieten van mijn kinderen wat gelukkig steeds beter gaat.
Het is zoals altijd weer een goede mix zoeken en alert zijn op de mooie momenten van het NU, want als het voorbij is is het er niet meer.
In die zin heb je volkomen gelijk.
Het verleden bestaat alleen in je hoofd, evenals de toekomst.
Het NU is er nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip, ik houdt het kort, vorig jaar kon je me triggeren maar nu niet meer.

1 ik heb het absoluut niet moeilijk met niet drinken en ga me dat ook niet laten aanpraten door jou!

2 ik heb jouw naam geenzins genoemd, dus kom niet aan met aandacht berichten van oh je bedoelt mij, als ik dat wou noemde ik wel een naam!

3 Laat mijn kinderen hier buiten en de pb die ik je stuurde was zeker niet negatief maar juist een 'handreiking om samen met een schone lei te beginnen, helaas zie je dat niet! Ik deed je een handreiking per pb omdat ik niet vind/vond dat dat een ieder aanging. Jouw antwoord is verre van positief e.d

4 tenslotte ik 'dreigde niet het door te spelen aan de moderator ik gaf AAN het door te geven aan de moderator en dat is wat heel anders. Jip, zoek een ander om te zieken, mij krijg je niet meer zover. Ik ben 12 dagen adb en ben er heel trots op en niemand neemt me dat af,
Succes met je stoppen en ik gun je het beste! Ik ben er klaar mee, ik heb hier zat mensen die ik niet zoals jij zegt alleen maar aanmoedig om een veer in mijn .. iets te steken maar omdat ik die mensen hetzelfde gun als mij namelijk adb zijn.

Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke jullie vragen erom:D

Een dom blondje koopt op de markt een hondje voor een tientje. Niks teveel zou je zeggen, maar thuis gekomen zet ze het hondje in de woonkamer op de grond en bekijkt het nog eens goed. Ze merkt dan pas dat het beestje maar drie pootjes en ??n oog heeft. Dat vind ze maar zielig en ze besluit met het diertje naar de dierenarts te gaan. De arts laat het beestje op de onderzoektafel plaatsen. Hij betast het hondje, luistert naar zijn hartslag en zijn ademhaling, zet een stap terug en vraagt met een bedenkelijke uitdrukking op zijn gezicht aan het blondje: "Zal ik hem maar afmaken?" Het blondje vraagt daarop aan de arts hoeveel dat kost. Het antwoordt in overweging nemend zegt ze vervolgens tegen de arts dat dat goed is en vertrekt. Een week later staat ze opnieuw bij de dierenarts voor de deur en vraagt: "En, is mijn hondje al af?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste dan:

Er komt een man bij de dokter: "Help dokter, mijn ene bal is blauw"
"oh", zegt de dokter, "dat is niet goed. Ik zal hem verwijderen en opsturen naar het laboratorium komt u dan volgende week maar voor de uitslag."
2 dagen later die zelfde man bij de dokter: "Help dokter, nu is mijn andere bal ook blauw!"
"Oh", zegt de dokter, "dat is zeer ernstig, hij moet er ook af ik stuur hem op en zet erbij spoed dan heb ik morgen al de uitslag." De volgende morgen komt de man bij de dokter voor de uitslag.
"Goed nieuws" zegt de dokter, "Uw spijkerbroek geeft af"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...