Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen allemaal,

Lekker geslapen hier en klaar voor alweer een "droge" dag...
Zit er zelfs aan te denken om het zelfs het weekend lekker droog te houden...;)

Kijk eigenlijk de hele week al uit naar het weekend omdat ik met mezelf heb afgesproken alleen in het weekend mezelf toe te staan om max 2 glaasjes :wine: per dag te drinken... :huh: (valkuil?)

Behalve gisteren ook niet echt veel moeite om het zonder de :wine: te doen...
Kijk nogal op tegen het gesprek wat ik vanmiddag heb met mijn ex, wat betreft omgangsregeling en gezag over de kids en was gisteravond flink emotioneel daarover...
Normaal zou ik naar de fles grijpen om er maar even niet over na te hoeven denken, nu in alle nuchterheid werd ik geconfronteerd met de pijn, angst en zorgen...
Gelukkig goed kunnen praten met mijn vriend erover, al begrijpt hij het ook niet helemaal, maar was al fijn een luisterend oor te krijgen !!!

Afijn, weer een moeilijk moment overleefd en overwonnen...
:wine::beer: of whatever krijgen geen vat meer op mij (zegt ze heel stoer !!! hahaha...)

:sun: Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Kanjer Blondie,
Ja wat heb je nu aan twee glaasjes? Niets toch, daarvoor in de plaats zijn er zoveel andere lekkere drankjes?
Wat ontzettend goed dat je de confrontatie nuchter aan wil gaan. Natuurlijk ben je daar gespannen voor, maar dat je de stap neemt is al een grote pluim waard.:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes vandaag Marjo!

Goed van je!

Bolletje,fijn dat je goed geslapen hebt!
Ben bijna jaloers op je pilletje,zou het zoveel makkelijker maken!

Freddy,thanks for asking maar leek me niet het beste moment om dat na al dat geborrel te doen,misschien ook juist wel maar wil de confrontatie toch nuchter met hem aangaan dat ik ook nog onthoudt wat z,n reactie is.
Kreeg onverwacht slecht nieuws gisteren wat ik totaal niet aan zag komen en vond dat meteen weer een goede reden om er 1 te nemen.
Jaja,1!!!!!
NOT!!

Hoe stom kan je zijn he,ik kan alles wel als een uitvlucht gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,nee ik slik niks,
ik ben ook niet verslaafd.....
teminste dat hield ik mezelf tot ik hierkwam nog steeds voor!
Maar helaas heb ik nu wel bewezen dat ik dat wel ben!

Die medicijnen kan je natuurlijk alleen vis huisarts of iets krijgen en ik zit nog zwaar in de ontkenningsfase,durf echt niet naar de huisarts.
Schaam me kapot,
heb daar zoveel gezeten met mijn EX met een grote mond omdat hij alcoholist was en kijk mij nou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ken je nog niet goed genoeg, maar heb met pijn in mijn hart het draadje en jouw bijdragen erop gelezen... Wens je heel veel sterkte vandaag en weet dat wij er voor je zijn... :present:

Yajala,
Kom op he meid, vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen... Laat die eerste staan !!! Daar win je al een heleboel mee... En ik kan het weten !!!;)

Bolletje,
Thnx voor je wijze woorden en ja ga met opgeheven hoofd en nuchter de confrontatie aan... Mijn kids zijn het meer dan waard om voor te vechten !!! Dat maakt mij ook zo sterk in mijn voornemen om niet weer naar die fles te grijpen... Maar is wel moeilijk !!! :(

En nu een bakkie koffie en aan het werk !!! Hahaha.....
Goede voornemens maar of er wat van terecht komt, STRIJK staat er nog steeds...
Iemand zin om die effe weg te komen werken ??? :D;)

:sun:
Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ya Als je goed kijkt naar jezelf kun je niets ontkennen. Ook die schaamte kan een ontkenning en een vlucht zijn. De huisarts is heel wat gewend hoor meis. Jij bent zijn patient en een van de velen. Zoek eens op internet wat informatie op.
De huisarts zal juist respect voor je hebben. Echt meis, denk eens aan alle voordelen en weeg die op tegen de katers, de black outs, alle ellende van het verlies van vrienden, de eenzaamheid waar je in zit,
het niet ervaren van de realiteit, alle mooie dingen, maar vooral de zelfvernietiging waar je mee bezig bent. Dan is de keuze niet zo moeilijk.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allen,

Bollie lekker geslapen las ik!B):heart:

Idd jammer dat Isa niet meer komt!!!

Ya, kids ook hier zonder al teveel toestanden naar school gebracht! Hou je sterk

Blondie, het lukt je wel!!

Marjo, Kandinsky is toch te gek!!

Nu even rustig alleen, om 10 h. Voorlaaatste aflevering van Westenwind kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yajala,

Ben nu sinds 22-01-2010 AdB, alhoewel ik in de weekenden nog wel iets heb gedronken (max 2 per avond)

Merk nu echter wel bij mijzelf dat ik nu tegen het eind van de week meer moeite krijg om die zucht naar een glaasje :wine: te beheersen...(jajaja, 1 ??? hou mezelf voor de gek !!!:$ )

Alsof ik toeleef naar het weekend, door de afspraak die ik met mezelf gemaakt heb dat het dan wel toegestaan is, in beperkte mate dan !!! Maar dan toch !!!! :huh:

Nu helpt het gesprek dat ik vanmiddag aan moet gaan nu ook niet echt, maar het is geen excuus om weer te gaan drinken...
Verstandelijk weet ik dat wel, maar de behoefte blijft om weer te vervallen in mijn oude patroon (problemen wegdrinken, alsof ze daarmee verdwijnen ?)

Of ik sterk genoeg ben om dit weekend helemaal nix te drinken weet ik niet, maar ga zeker een poging doen... :)

:sun: Blondie

Ps.
Wijs advies van mijn zus :
"Drink ook in het weekend niet meer, want voor je het weet drink je ook al op vrijdag(weekend is toch al begonnen ?) en het restje wat er maandag over is (zonde om weg te kieperen ?) etc..."
Voordat je het weet drink je dan al snel weer dagelijks !!!
Thnx Zus !!! Advies is aangekomen, want dat gevaar zit er inderdaad in !!! :present::sun: voor mijn lieve wijze zus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...