Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 februari 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dhendro,

Op welke manier is jou inkomen afhankelijk van sneeuw?

Mijn man is gediplomeerd ski instructeur (hij is frans). Normaal gingen wij elk jaar naar Megève (bij de mont blanc) voor drie maanden. Dit jaar niet want er was zo weinig job dat verblijf met de hele famillie meer zou kosten dan het opbracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief bolletje
bako is een vrouw,van 56 jaar
het overlijden van ons kind is volgende week 25 jaar geleden
op 14 februari [valentijnsdag] had ik geen leven meer
19 februari werd ik dmv injecties ingeleid
de eerste om 0.00 uur
als alles mee zat zou ik er in de loop van de avond af zijn
alleen ,die bewoording al
werkte toen al 10 jaar als verpleegkundige,dus waagde ik eigenwijs ,om te zeggen dat dit ons derde kind was en het misschien wel wat vlotter zou kunnen gebeuren
onzin daar had ik geen verstand van
er gebeurde vrij weinig,behalve koude rillingen
kreeg om 6.00 uur de volgende injectie
partner werd naar huis gestuurd
een storm van weeen begon
wilde mijn partner hebben
men was niet van plan om te bellen
het nachthoofd was een bekende van mij en heeft gebeld
om 7.30 vroeg ik of mijn partner wilde bellen
men was druk bezig
partner keek en zei ,het kind heeft veel haar
hij de gang op
ben naar het toilet gegaan en daar is onze zoon geboren
kind in een handdoek gedaan en in bed gekropen
partner kwam terug zeggende ,ze komen als ze tijd hebben
hij heeft een slof gepakt en de nageboorte werd geboren
zal nooit het gezicht vergeten van de pleeg die binnen kwam en zei,zo mevrouwtje ,het lopt dus allemaal wel los
de dienstdoende verloskundige zal zo wel even komen kijken of u al iets doet
heb alleen het dek terug geslagen en niets gezegd
het kind werd meteen meegenomen
mijn lief heeft hemel en aarde moeten bewegen om zijn zoon nog te mogen zien en te fotograveren
deze gebeurtenissen komen elk jaar terug en zijn een zwakke plek in mijn strijd tegen de drank
liefs bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, ook in Frankrijk?

S. is guide de haute montange en heeft soms voor esf, maar langer voor esi gewerkt. Met medaille.
Ook daar (crisis) geen engagementen, enkel een paar collectieve maar zoals ik zei, heel e famillie in Megève kost veel!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, ook in Frankrijk?

S. is guide de haute montange en heeft soms voor esf, maar langer voor esi gewerkt. Met medaille.
Ook daar (crisis) geen engagementen, enkel een paar collectieve maar zoals ik zei, heel e famillie in Megève kost veel!

LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako lieverd zou je iets kunen vertellen over het verdriert. Iedereen die in een leven een dierbare verloren is weet dat je door een hel gaat. Daarom is h et goed dat je er over schrijift. Je zal zien dat mensen gaan delen en jij je verdriet een stukje kan delen. waardoor het misscien toch een stukje minder word en met het verdriet,. Porbeer het is, je hoeft je niet te forceren hoor, het lucht echt op, en het zal minder worden omdat je weet dat je er niet aleen voorstaat. Delen is zo belangrijk. Ik heb in het veleden een chihuahua gehad en ben m'n kind verloren, nu tien jaar geleden. Denk nog vaak aan haar,en mis haar nog iedere dag. Geen vergelijking maar doordat ik zelf geen kinderen heb en toch een klein beetje willen voelen hoe het is om het gemis een kind te verliezen moet ik het zo doen, ik hoop dat je dat me niet kwalijk neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen
alleen al het feit dat jullie lezen en reargeren op hetgeen wat ik schrijf,doet erg goed
het is waar dat het verlies van ,in ons geval,een voldragen kind erg veel met het gezin doet
we hebben er bewust voor gekozen om de kinderen er buiten te houden
vooral onze zoon,omdat hij niet als vervanging fungeert,mbt de dood van onze andere zoon.
ze weten ervan en zeggen nu,we zijn blij dat jullie het er niet altijd over gehad hebben
nu is het zelfs bespreekbaar,omdat ze zeggen dat het waarschijnlijk ook een oorzaak van mijn drankmisbruik is
liefs bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako,

Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Ze was 8 maanden zwanger en met echo werd vastgesteld dat haar dochtertje zware hartafwijking had en ze moest beslissen , bevallen van een kindje dat weinig of geen levenskans had of nog een maand afwachten. Ze heeft beslist ik wil niet wachten, zware bevalling en na een uur was het kleintje overleden! Ze (nu 10 jaar geleden) enorm, en nog steeds van afgezien!!

Ze heeft nu een gezonde zoon van 8 maar praat nog steeds over haar 2 kinderen!

Ik met mijn 2 gezonde jongens zou niet weten wat te oen als me zoiets zou overkomen!

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een schrijnend verhaal, Bako! Maar wel mooi hoe jullie dat met de andere kinderen gedaan hebben.

Ik heb helaas ook van dichtbij gezien wat de dood van het ene kind kan doen met het overblijvende kind en herdenk vandaag de zelf gekozen dood van mijn 19-jarige neefje, nu 6 jaar geleden, omdat hij de dood van zijn zusje niet kon verwerken. Dus vind ik het wel ontroerend om te lezen hoe jullie daarmee om zijn gegaan, al was de situatie natuurlijk helemaal anders.

Veel sterkte vandaag en fantastisch dat je al meer dan 15 maanden niet meer drinkt! :present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erg kan waarderen is dat jullie schrijven dat het gevoel nooit meer weggaat.

Hoe vaak hoor ik wel niet dat ik de moord op mijn vader een plek móet geven....
Dat kan toch niet, en dat wíl ik ook niet. Ik leer leven met dit gevoel, ik zal het nooit van mn leven loslaten of een plek geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een plekje geven wil misschien zeggen dat je wanneer je behoefte hebt, naar dat plekje terug kan gaan en ff het gevoel te geven dat jullie alleen met elkaar zijn.Vaak wordt een plekje geassocieerd met, een stuk los laten maar dat is niet zo. Ieder moment van de dag kun je denken aan je dierbare. Ieder moment van de dag kun je in gedachten met je geliefde praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...