Spring naar bijdragen

donderdag 11 februari


albertina

Aanbevolen berichten

Hoi Teveel, ik vind niet dat het altijd moeilijk blijft. Ik heb nu nog maar ongeveer 1 keer per
maand trek in alco. Er is dan een aanleiding; eenzaam, ongezellig, onrust, onvrede oid.
Het is vooral dat ik mijn automatisme dan bekijk; er ontstaat trek door een aanleiding,
ik bekijk de aanleiding en kijk of het nou zo erg is wat ik voel of dat het ok is of dat ik iets
gewoon verkeerd zie. Vaak is iets een ingesleten patroon/denkwijze maar hoeft deze niet te kloppen;
het automatisme van ik kan iets alleen zonder borrel verdwijnt steeds meer. Maar ook ideeën als,
ik ben zielig, eenzaam, schuldig, stom, het leven is zwaar etc. Veel destructieve gedachten
die naar trek leiden zaten bij mij in een vastgeroest patroon. Door te stoppen met drinken
kwam ik ook los van die gedachten. In die zin voel ik mij een stuk vrijer, niet alleen omdat
ik niet drink maar vooral omdat die patronen grotendeels zijn verdwenen:
niet alles is zoals het lijkt of zoals ik dacht. Van een blinde kip naar een dartel kuiken ;)
het is maar net hoe vast ik wens te blijven zitten, want dat doe of deed ik altijd zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Teveel, sluit het groot sprookjesboek.
Dat zijn drankstemmetjes, als je het kon was je hier niet.

En.. als het regelmatig uit de hand liep, zou het nu wel lukken?
Wat maakt het nu anders.

Ook ik heb soms zo'n stemmetje. Meer dan twee jaar heb ik het bewezen,
misschien kan het weer?

Dus het is goed, dat je inzicht krijgt, dat het niet kan.
Loop niet in deze mega val!!


Teveel, ik ben een niet drinkende alcoholist en kan het nooit meer.

Gaan met die banaan.:)

Hoppa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Voor jullie allen:

Tel de mooie momenten in je leven, zodat de minder mooie je niet terneerslaan of deprimeren.

Zorg dat je dagelijks geniet, zodat je dag niet eindigt met terleurstelling, zorgen of verdriet.

Besef dat je altijd tot meer in staat bent dan dat je soms op een bepaald moment denkt.....

Kruip niet weg voor boosheid, intimidatie, misstanden of oneerlijkheid, maar luister naar hart en ziel van jezelf en anderen.

Ontvang elke dag met open geest& hart, maak hierdoor meer kans op het verkrijgen van vreugde en geluk dan het alleen laten voortbestaan en doen toenemen van teleurstelling, frustratie of smart.

Laat respect, liefde, dankbaarheid en gastvrijheid je bondgenoten zijn.

Wees eerlijk naar jezelf, vertrouwensvol, levenslustig en ontvankeleijk.

Geniet van al wat het leven je nog schenkt.

Liefs Desi:sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, misschien is het voor mannen nog moeilijker om te stoppen dan voor vrouwen. MISSCHIEN HOOR.
Mannen hebben inderdaad nog iets in hun hoofd dat zegt, "Joh het valt wel mee, ik kan het wel aan"Een beetje machogedrag? Corrigeer me a.u.b. als het niet zo is hoor. Een vrouw kan misschien toch wat makkelijker toe geven dat ze in de problemen zit. Mannen moeten toch altijd sterk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
yajala

Lees pagina 2 van vandaag nog even door,heb er vanmorgen iets over geschreven!




Steek m,n kop niet in het zand!


Ik weet heel goed dat ik in de mist ben gegaan!


Maar ben ook trots op m,n 5 droge dagen!
B)



Zo is het Ya. En wees daar maar erg trots op. Of het nu 5 of 6 dagen is, je hebt het toch maar geflikt.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties allemaal,

Kreeg net een mailtje van de Jellinek als reactie op mijn aanmelding en opmerkingen.
Ga maar doorzetten met die online behandeling denk ik.

Eerste afspraak met therapeut op 16-2, pech dan moet ik mijn schoonzoon van Schiphol halen, heb ik beloofd, zal afspraak dus moeten verzetten.

Sterkte allemaal mensen en hou het droog.
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Dhendro, je hoort.
Er is meer in het leven. De drank is weg, en er zijn ook andere zaken.
Het wat minder forummen is ook positief.
Er gebeurt wat meer. Hobby's etc!

Lang forummen, kost ook energie, er trekt nogal wat voorbij.
De energie kan men niet naar alles tegelijk doen uitgaan,
dan raakt men ietwat leeg.

Maar..zo af en toe een positieve inbreng kan nog.;)

Een groet Zuidwaarts.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, ik heb een extra deken alleen over mn voeten. Dus dubbelgeslagen en daardoor extra extra warme voetjes :)
Ik weet niet of je een boek leest in bed, want je kan ook dikke sokken op de kachel leggen en die aantrekken als je in bed stapt. Als het licht uitgaat trek je ook je sokken uit. Of je laat ze lekker aan :)

quote:


Originally posted by:
Dar

Nou er is nog een hele pot koffie, be my guest


ik ga eerst douchen, wil op tijd de deur uit
;)



Maar ga je dan niet zweten Tina?


Ik heb gisterenavond een extra dekentje over mijn dekbed gedaan


want het was erg koud


maar in de nacht werd ik wakker en had het behoorlijk warm :$


dus ik weet het nog niet


waar heb je m gehaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

'k ben nog nieuw hier op het forum en heb mij door allerlei dagdraden tips en adviezen heengelezen.
Fijn om te zien lezen hoe anderen zich proberen te ontworstelen aan de ellende die alcohol voor ons maar ook door ons teweeg brengt. Iedereen gaat er op zijn of haar manier mee om en van iedereen kun je iets leren ten positieve of soms ten negatieve. Zelf heb ik gekozen 2 jaar terug om helemaal niet meer te drinken, maar heb mijzelf en anderen daar nu teveel in gekrenkt. Voor mij is 1 ding zeker: bij mijn volgende misstap is 0% kans dat mijn partner het nog langer bij mij uithoudt en eigenlijk geen kans dat ik mijn leven op de rit hou. Ik heb nu nog goede hoop. Op de misstappen na is het de fgelopen 2 jaar toch redelijk goed gegaan, het moet dus ook echt kunnen. We hebben veel gepraat en gaan er voor. Op dit moment gloort er dus wel een toekomst, maar het lijntje daarnaartoe is nog erg dun. Ze zeggen wel dat tijd alle wonden heelt, maar ook binnen dit forum lees ik dat dat niet zo is. Hopelijk verzacht de tijd de pijn en het verdriet. De schaamte ben ik aan het overheen stappen, maar morgen heb ik nog een hele grote drempel, het laatste gebeuren opbriechten bij de AA. Daar zie ik als een berg tegenop.
Het voelt nog niet zo, maar ik wil een echte ADB'er worden en zo te lezen is het meer mensen gelukt.
Aan mijn gekozen naam zouden jullie misschien afleiden dat ik een babbelaar ben, dat is dus niet zo ik ben een echte binnenvetter, maar aldoende leert men.
Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een ADB-leven voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderen , hoe jong ook , zijn niet op hun achterhoofd gevallen.
Toen ik stopte met drinken en gebruiken was de oudste drie jaar en ons dochtertje twee jaar.
De impact die het hen heeft gegeven was niet zozeer dat ik dronk en gebruikte in hun nabijheid (althans vaak was ik wel onder invloed voordaat ik ze zag) maar mijn emotionele en geestelijke toestand.
Geiirriteerd reageren , lusteloos , overdreven aardig zijn vanwege schuldgevoelens en na een paar uur weer draaien naar een sjachereinige vader , het niet nakomen van afspraken en niet op komen dagen , het niet weg willen maar thuis willen blijven om er maar een paar te noemen.

Inmiddels in ons zoontje onlangs acht jaar oud geworden en nog steeds vraagt hij aan mij als ik s''avonds weg ga om wat te gaan doen met vrienden bijvoorbeeld of ik wel thuis kom.
En ik kan je vertellen dat ik de afgelopen vier en half jaar gewoon thuis woon. Altijd terug kom , nuchter en clean en er bij ons een prettige sfeer in huis is. Maar toch heeft hij die angst nog.

Zomaar een voorbeeldje van de impact van verslaving op een gezin en kinderen.
En dan ben ik al ruim vier jaar nuchter en clean. De impact is er nog steeds alleen in steeds mindere mate. Ook ik was niet in een dag de blije en contente vader , partner , collega en vriend. Ook ik moet blijven groeien en geestelijk ontwikkelen. En natuurlijk ben ik ook niet altijd even happy en blij maar ik kan gewoon mijn afspraken nakomen , de vaat doen , werken en ga maar zo door.

En met alle respect clean en nuchter worden voor je kinderen is gewoon bullsh*t...
Waar hebben je kids dat aan verdiend dan ? Het speciale voorrecht dat je voor hen clean en nuchter wordt ? Moeten ze er nog wat voor terug doen ?

Ik kon alleen maar clean en nuchter worden voor mijzelf. Ik moest er genoeg van hebben om als een zombie rond te lopen (wel of niet onder invloed). Om elke , ik zeg ELKE , dag de zelfde gesprekken met mijzelf te voeren , smoesjes te verzinnen , emotioneel een wrak te zijn en ga maar door.

De vraag is wanneer je genoeg pijn hebt gehad.
De vraag is of je bereid bent de highs en lows op te geven die het leven bepalen van een verslaafde.
De vraag is of je klaar bent voor een totaal nieuwe richting in je leven.

Wat je je ook kunt afvragen of er iemand met je zou willen ruilen qua leven.
Wat heb jij wat een ander persoon ook zou willen hebben ?
Wat is er op dit moment fijn aan je leven ?

Ik kan je vertellen uit ervaring dat niemand maar dan ook niemand zat te wachten op het leven wat ik leidde toen ik nog out there was.

En de wereld beoordeelt mij niet op mijn intenties en plannen maar op wat ik VANDAAG doe.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Babble.
Heel fijn dat je je aangemeld hebt op het frum. En inderdaad de tijd heelt niet alle wonden maar je kunt de pijn wel een plaatsje geven. Als je dadelijk een A.D.B.'er bent, ga je voor die pijn iets in de plaats zetten. Een sterk iemand die weet wat ze wil. Er komt een hoop tijd vrij en die kun je gaan gebruiken om hobby's te doen. En dat babbelen komt vanzelf wel hoor.
Hier is het gezellig, verdrietig, enz. maar er staat altijd wel iemand klaar voor je. Die draad wordt een kabel, als je er voor gaat.
Ik wens je heel veel sterkte op dit forum en we staan allemaal achter je hoor.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...