Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Goede morgen allemaal,Had dat al gezegd maar dat was op de draad van maandag, foutje...Ben weer thuis, even op en neer naar Schiphol geweest.Op de terugweg een beetje file maar wat zou het, muziekje en kacheltje aan, lekker kletsen.Als je je aan iets of iemand ergert moet je dat doorbreken want je gaat naar reageren wat weer een nare reactie oproept enz. De bekende cirkel dus, zit je daar één keer in dan kost het hoopjes energie om het weer goed te krijgen.Gewoon een beetje nuanceren en relativeren en vooral jezelf steeds realiseren dat iedereen, dus ook jijzelf fouten maakt en dingen zegt die achteraf beter ongezegd hadden gebleven.En vooral niet doorzeuren en telkens weer op een, in jouw ogen, storende opmerking oid terug komen.Zo als er gisteren en ook vanmorgen naar elkaar toe werd gereageerd helpt niet om van de drank af te blijven, ik kan me indenken dat je er juist een borrel door pakt, zeker de mensen die het ondergaan.Een beetje lief zijn voor elkaar geetf zo 'n goed gevoel.En zeker wij hebben dat nodig denk ik...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Tja, rijden onder invloed is mij ook overkomen. M'n gezonde verstand zegt: niet doen. M'n benevelde verstand zei vaak: Och, het kan best. Maar de angst om betrapt te worden weerhield me er wel eens van. Toch heb ik me wel eens over die angst heengezet en ben toch in de auto gestapt. Alcohol maakte dat ik niet mezelf meer was en dus ook irreële beslissingen nam. Toen ik dan toch een keer betrapt werd was dat voor mij de ommekeer. Ik kwam tot de conclusie dat ik gevangen zat in een verslaving waardoor ik geen verantwoording voor mezelf meer kon afleggen. Ik kon mezelf niet beloven dat ik nooit dronken zou gaan rijden zolang ik gevangen zat in alcoholisme. Ik kon mezelf wel beloven wat aan mijn verslaving te gaan doen... en daarmee de verantwoordelijkheid voor mijn leven terug te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Heerlijk voor je Kirk,Werken verzet de zinnen.Ik ben blij voor je, zeker gezien de moeilijke weg die je hebt afgelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Rapi, weet je waar ik aan zat te denken? Jij houdt toch zo van je joga-sessies, maar je schreef dat je die niet meer kan betalen. En ik weet eigenlijk ook niet of jij betaald werk hebt. Maar weet je dat als je vrijwilligerswerk doet, dat je daarvoor 50 euro per maand krijgt? (Belastingvrij.)Het is maar een gedachte. Tenminste als je geen freelance werk doet zoals ik, want dan moet je er weer op toeleggen.Alles verder goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 ik heb dan geen auto, maar als ik terugzie maar vaker terughoort van anderen hoe ik soms op de fiets zat, afviel dan is het nog een wonder dat ik altijd veilig thuis ben gekomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Goeie morgen Kanjers,Zo ff een klein berichtje van de Bol.We hebben goed gerslapen, alleen was de kleine dreumes vanacht wakker geworden. Hij wilde bij Gup slapen. Vervolgens wil hij hier blijven wonen en slapen in de mand bij Guppie. Het is zo'n heerlijk ventje. K. Is een heel rustig ventje met lang engelenhaar. Een prachtig kereltje. Verder is het vanacht niet zo heel laat geworden en vanchtend zijn ze al vroeg op pad geweest om het dorp te verkennen.Nou mensen als de familie straks weg is kruip ik wer achter de P.c.Ook de groetjes van Nien en de familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Heej Vie,Ja, ik heb nu betaald werk in de thuiszorg, ook nog ergens een particulier adresje.Verder heb ik een eigen zaak waar ik een (bescheiden) salaris uit krijg.Zoals je weet, lig ik nu in scheiding en ben op zoek naar eigen woonruimte.Dus ik wil zo veel mogelijk sparen, omdat huur en inrichting veel geld gaan kosten.Als ik eenmaal gesetteld ben en weet hoe ik er dan financieel voorsta, kan ik misschien weer terug naar yoga.Maar bedankt voor het meedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Het klinkt misschien een beetje zeurderig, maar heb het nu best wel moeilijk. Heb zo'n zin in een borrel. Ik heb nog aan niemand verteld dat ik gestopt ben en velen weten ook niet dat het zo erg is. Ik ga het binnenkort aan mijn broertje vertellen. Maar moet nu ff over dit moeilijk punt komen, wist van mezelf niet dat ik zo diep in zat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 KohtjeJe hebt precies weergegegeven zoals het met mij ook is. Kortom ik/we moeten zorgen dat we niet meer in de situatie komen dat de alcohol de baas is. Leuk thema voor een een forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Dank je voor de uitleg Rapilos.Summer als je nu zo'n trek hebt in een borrel is de keukenwekkermethode misschien iets voor jou. Ken je die methode?Als je vandaag niet hebt gedronken ben je morgen blij met jezelf, daar kan je ook aan denken.Of gewoon vertellen waarom je nu zo'n trek in alcohol hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Hoi Summer,Je klinkt helemaal niet zeurderig hoor.Stoppen met drinken, valt echt niet mee,Kom je moeilijke momenten hier maar lekker delen, wij slepen je er wel doorheen.Probeer ook veel water e.d. te drinken, veel beweging te nemen, en veel frisse lucht.Goed van je hoor, dat je er voor gaat.! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Summer, Kom op meissie, je kunt het !!! Is nooit gezegd dat het niet moeilijk is, maar weet dat wanneer je de eerste laat staan,je een een grote stap in de goede richting maakt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Niet doen Summer, vol houden.Als je nu een borrel pakt ben je waarschijnlijk over een paar uur bezopen.Doe jet het niet dan verdijnt die trek op den duur, voel je je straks goed, ben je trots op jezelf en wordt het een prachtige dag.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Aan SummerIk weet hoe je je voelt. Trek in een borrel. Het helpt alleen tijdelijk en daarna is het zeker niet beter.Misschien helpt dit; je hoeft niet aan iedereen te vertellen hoe erg het was/is, je kan ook misschien ook volstaan met gewoon aan te geven dat je je beter voelt wanneer je geen borrel neemt.Wanneer ik zeg dat ik geen borrel o.i.d. wil, maar fris of water dan wordt er eigenlijk nooit gevraagd om de reden, die hoef je dan ook niet te geven. In een enkel geval zeg ik dat ik al genoeg heb gehad (met een kwinkslag naar het verleden).Wanneer je het niet wilt hoef je niet alles op te biechten, of je kan het op een later moment doen wanneer je verder bent en steviger in je schoenen staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Summer,Vertel het je vrienden en iedereen die je lief is.Ze kijken misschien even raar omdat ze mogelijk niet weten hoe ver je al was.Maar als je ze alles eerlijk vertelt vinden ze je een kanjer.Ik had ook grote moeite om het te zeggen.In het begin zei ik "Even geen zin in bier of wijn" dan keken ze of ze water zagen branden, Harry die een drankje afslaat, het moet niet gekker worden.Nu ze het weten gaat het allemaal veel makkelijker.Sterkte, heeeeeeel veel,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Summer, je bent niet zeurderig, je uit een noodkreet. Zolang je de eerste borrel nog niet genomen hebt kun je nog kiezen of je dat (kortstondige) gevoel van zaligheid wilt ervaren die die eerste borrel je misschien kan schenken of dat je vrijheid van voelen wilt. Dat laatste kan erg vervelend zijn, vooral in het begin, maar bied je wel de kans om jezelf te blijven.Inclusief de vervelende gevoelens die bij het leven horen. Maar daar kun je wat aan doen. Een borrel werkt snel en de tweede kan het fijne gevoel nog even verlengen, maar al snel ben je niet meer vrij om te doen en laten wat JIJ wilt maar moet je doen wat de fles wil, nl. doordrinken. En uiteindelijk komen de vervelende gevoelens toch weer terug. Je hebt NU de keus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Ik heb net de afwas gedaan, ff wat afleiding. Het probleem is dat ik mezelf wil verdoven met alcohol omdat ik het nu ff moeilijk mee heb. Ik ben niet zo'n persoon die zijn emoties laat zien. Nu ben ik bang dat alle emoties niet onder controle heb. Ik merk dat ik fysiek niet zo veel ontwenningsverschijnselen heb, maar vooral emotioneel. Het liefst wil ik alle emoties onderdrukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Summer heel begrijpelijk dat je die gevoelens wilt onderdrukken hoor. Dat heb je lang gedaan en het is nu best eng om opnieuw te voelen. Je moet weer wennen aan hoe gevoelens, voelen. Maar een voordeel is als je niets drinkt je je morgen goed kan gaan voelen. Dat is een heel fijn gevoel. Geen kater, geen belabberd gevoel, weer zin krijgen in dingen dat is wat je er morgen voor terug krijgt als je niet drinkt. En je kunt het hoor. Als wij het kunnen kan jij het ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Kun je niet even een stukje gaan wandelen, Summer?Een goede, liefst niet drinkende, vriend(in) opzoeken?Lekker in de bibliotheek gaan snuffelen is voor mij de beste afleiding, ze schenken geen alcohol...Hou je taai, het komt goed,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Dankje iedereen, ik had ff een duwtje nodig om het niet te doen. Ik begrijp nu dat ik er niet alleen door heen kom, maar wel zelf voor kan kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Summer,Heel herkenbaar, dat je je emoties wilt onderdrukken met drank.Ik was zelf precies zo.Je verstopt je voor jezelf.Als je stopt met drinken, ga je over jezelf en je leven nadenken, omdat je het niet meer verdoofd met drank.Dat kan heel confronterend zijn, maar opent uiteindelijk wel je ogen.Nuchter dan he.Na de drank, ontwikkel je je vaak als een heel ander persoon.Je echte ik, zonder het te verstoppen.Bedenk dat je heel goed bezig bent op dit moment, en dat drank je niet meer in de weg mag staan voor je eigen ontwikkeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Ik ga een stukje wandelen, frisse lucht doet vast goed. Tot later, Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Hoi mensen, will ik even kwijt...Ben aan mijn tiende alcoholvrije dag bezig.Mijn vrouw vroeg vanmorgen "Heb je goed geslapen"En toen realiseerde ik me dat ik gewoon de hele nacht doorgeslapen heb, niet om twee uur of half drie wakker!Voel me echt heel goed.Vannacht moet ik werken en ik ga vanavond nog wel even liggen maar zonder de wijntjes die ik mijn vrouw en mezelf wijs gemaakt had dat ze nodig waren om te slapen.Kan beter een nacht werken zonder voor te slapen dan met een paar uurtjes slaap en nog delen alcohol in mijn bloed.I like it.. I keep it this way!Harr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Teveel,Ja, dat is echt heerlijk he, dat je dit positieve effect ervaart.Hou het gevoel lekker vast, en werk ze vannacht.Mensen,ik ga er weer uit.Werken, ben om een uur of 17.00 weer terug.Toedels! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Zo heb gelijk maar die Latijnse rimram weggehaald, er staat nu precies hetzelfde.Ieder keer dat ik het zag dacht ik, wat is dat voor kul, doe normaal...Bij deze dus,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden