Spring naar bijdragen

zaterdag 27 maart 2010

smart

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 406
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiedag!

AR, gefeliciteerd met de verlenging van je contract!

Ik had/heb een hele vriendenclub en man die flink dronken.
Manlief is de afgelopen jaren ook tot meer inzicht gekomen mbt drank.
Eigenlijk was hij altijd al een gezondheidsfreak behalve dan het bier, want dat was gezond!
Inmiddels heeft hij ook wat feiten leren kennen over wat drank in je lichaam doet en is hij uit zichzelf steeds minder gaan drinken en heeft regelmatig langere perioden waarin hij niets drinkt. Ook voor zijn sport.
Dat vind ik erg fijn. Maar als hij wel wat drinkt is dat zijn eigen keuze en daar kan ik niks aan veranderen. Dat is zijn zaak.

En die vrienden, het is anders geworden. We blijven niet meer tot midden in de nacht. Sommigen zijn we minder gaan zien. Dagjes uit of weekenden weg doen we ook niet meer met de zware drinkers.
Omdat we het niet meer leuk vinden om de hele dag in de kroeg te zitten.
Dat gaat langzamerhand vanzelf en dat is ook prima zo.
Het zal ook wel van 2 kanten werken. Soort zoekt soort.
Als je dan uit elkaar groeit verwatert het.
Met sommigen valt na een bepaald tijdstip niet meer mee te praten. nou dan ga je op tijd weg.
Stoppen met drinken doe je voor je eigen leven. Omdat je niet op je 80e je af wil vragen hoe het zonder drank geweest zou zijn. Om jezelf de kans op een helder leven te geven.

Homograppen hoeven voor mij ook niet. Net zomin als grappen over kanker of misbruik van kinderen. Dat zijn grappen ten koste van een ander. Ieder mag daar zijn eigen mening over hebben. Dit is de mijne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O lieve Suus wat vreselijk allemaal voor je meis. Een psychose gun ik m'n grootste vijand niet. Een x zelf mee gemaakt, ook na het stoppen met drinken. Dat is verschrikkelijk lieverd. En daarna nog een lichte hartaanval? Meis wat erg allemaal voor je zeg. Slik je nu een antipsychotica?
En wat doe je als je in een psychose zit? Vangt iemand je dan op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus serequel slikt Jos nu ook. Maar je schrijft dat je het sávonds vooral hebt. Kun je een beetje beschrijven wat je hebt? Hoor je dan stemmen, ervaar je je omgeving heel anders? Je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt hoor maar ik ben heel benieuwd. Ik zal nog wel een keertje schrijven hoe ik het ervaren heb maar dat is nu niet zo prettig voor je. Ikzelf kon toen ook niet lopen. Maar weet lieverd dat dit voorbij gaat hé? Houd je daar aan vast. Het zijn nu erg zware tijden voor je, maar dat verdwijnt na verloop van tijd.
Nogmaals wil je het niet delen heb ik daar alle begrip voor hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he suus!

je bent er weer!

ik lees later wel even goed en het verhaal hoe het is gegaan.

zit nu boven, even de drukte aan het ontlopen en de badcel moet ik nog schoonmaken
pff, ik dacht 1 logeetje te krijgen, per uur worden het meer :huh:
ik laat weer helemaal over me heen lopen want mijn bed is ook verzegd, en niet aan mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bollie, tweemaal prachtig!
(en je bent helemaal niet dom, niemand hier die dat zegt dus jij aub ook niet).

Suus, wat maak jij een boel mee. Is het nou niet een keer genoeg?!
Sterkte gewenst; we lezen je graag of het forum, maar ik snap het ook als je ivm de prikkels alleen maar af en toe meeleest.
Jij bepaalt wat je van ons nodig hebt.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Yajala

Wat akelig voor je!!!! Het is rot dat het is gebeurd, maar wees maar niet zo streng voor jezlef. Zoals jij vanochtend bent wakker geworden is al straf genoeg denk ik zo!!!!!
Ik leef echt met je mee, ken dat van de goede voornemens en dan toch..............:brokenheart:
Een aantal van ons is misschien al sterk genoeg om niet meer te drinken, maar we zijn er nog niet allemaal.

Kop op hoor meissie!!!
Als ik weer eens de fout in ga denk ik aan een zin uit een lied van Steppin Wolf: "it's never to late to start all over again".:present::rose:
Dat probeer ik dan ook maar weer

xxx
Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi
Ik ben dr ook weer
Lekker zonnig dagje
Chocoladebroodjes gehaald bij het Bakkertje
En verder een beetje aanklungelen vandaag, net waar ik zin in heb.
Ben wel erg opgewonden over de Wereldwinkel. Heel tof doet me erg goed :)
Eens kijken of er nog leuke tevee komt vanavond, monumentje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dar

jullie hebben vanochtend al van alles gedeeld wat ik nu pas lees, maar ik wil toch even op jou reageren.
Wat dapper van je dat je zo duidelijk bent geweeest naar die vriend en vriendin! Ik stel me voor dat het niet eenvoudig was, maar je hebt daarmee wel erg goed voor jezelf gezorgd!!! Complimenten hoor!!!:moon:

Dag Jannigje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je nou voor dit soort gelegenheden een groen pilletje bij de hand houdt ? Die neem ik dan een dag van te voren, dan hoef ik ook het gevecht niet meer aan te gaan, snap je :heart:

quote:

Originally posted by:
yajala

Ja Vie en goed ook

Oh wat ben ik een trut zeg! pppfff,

en god straft meteen genadeloos!

Gelukkig maar ook!

Tja reden...... gewoon zwak!

Had een gezellig etentje hier bij mij thuis met al m,n vriendinnen,

ging in het begin even goed maar al snel verloor ik het gevecht!

Liep er al dagen tegen aan te hikken , heb er zo tegen gevochten maar helaas!

Stomme stomme doos die ik er ben!

Zwaar in een dip nu!

bleehhhhhhhhhhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...