Spring naar bijdragen

zaterdag 27 maart 2010


smart

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of t gek is.
Ik weet wel dat mannen anders met emoties omgaan dan vrouwen
Maar ik meen gelezen te hebben dat Jane veel herkent in de berichtjes van Alf
Dus van daar uit gezien, lijkt het erop dat depressieve gevoelens wel
aardig overeenkomen toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 406
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lianne, Tijn is teruggekeerd uit Egypte. Had daar rustig gedronken en ging nu gecontroleerd drinken want hij wist nu hoe het moest. Sedertien niets meer van Tijn vernomen. Hannah heeft een ban, weet niet voor hoelang, zij is te vinden op de chat.

Emmaroos ging vragen naar de werking van refusal, haar mannetje moest op zakenreis. Zij ging vervolgens drinken, want ja, er was ff geen toezicht, was twee dagen vd wereld, zegt ze, en was in ziekenhuis geweest. Heeft zich, na haar hulpkreet, nog niet weer gemeld. Vast bezig scherven te lijmen thuis.
Ik vraag me dan af hoe ze nog wel weet dat ze in het ziekenhuis is geweest maar wel twee dagen 'out' zegt te zijn geweest. Wie weet horen we daar nog van. En zo zijn er daar velen van. Passanten op de trein, ze springen op en af, sommigen blijven ff hangen, anderen heel lang, derden zien we niet terug. That's the way it goes.

Ik wens iedereen kalmte, moed en wijsheid.

Alf, ik geef je geen advies. Voel me zelf nogal zwaar flonkie. Hoort erbij. Niet drinken is best fijn, niet altijd gemakkelijk. Ik zie van alles onder ogen wat er eerder ook al was maar wat ik wegstopte door veel te drinken. Is niet gemakkelijk maar ja, who ever said it would be easy????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

Meld me maar weer eens...
Gaat hier aardig, al blijf ik moeite hebben om de drang naar dat wijntje te weerstaan...
Zeker nadat gisteren mn vriend doodleuk verkondigde dat ie wel zin had in een goeie fles wiskey...
Heb hem met tranen in mn ogen lichtelijk ingepeperd dat ie me nu niet echt daarmee steun gaf en hielp om van de drank af te komen... :devil:
Was daarna wel wat gepikeerd, maar ik geloof dat het wel is aangekomen...;)
Niet dat ik van hem verwacht dat hij stopt met drinken, maar om het er nu iedere dag asan te kaarten dat hij wel "sociaal"kan drinken (hahahaha) en ik niet dat doet gewoon pijn en doet mij ernaar verlangen dat ik dat ook kan, wat ik nu weet niet kan !!!
Afijn, wel weer sterk gebleven met de stok achter de deur dat ik in combi met mijn anti-depri middelen echt niet kan drinken !!!
Vanavond een verjaardag van een goeie vriend, maar al aangegeven dat ik echt nix ga drinken, dus hoop eerlijk gezegd dat ze daar rekening mee houden en me erop aan zullen spreken mocht ik toch in de verleiding komen.....
Toch wel handig om duidelijk te zijn naar iedereen dat je er een probleem mee hebt !!!

Yajala,
Kop op meid !!! Weet dat je het kan... Ga er vandaag weer voor !!!
Zoals ik hier lees hebben velen zo af en toe weer een terugval, ik inclusief... Maar uiteindelijk lukt het je wel en velen hier met ons...:present:
Ga lekker op jacht naar dat schattige puppie wat in je gezin past... (hebben er hier ook pas sinds een 4 weekjes 1 rondlopen)
Horen je nog wel...

En nu in de startblokken, cadeau kopen en ook mezelf effe verwennen met wat plantjes voor mn tuin !!!
Laters..............................

Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, het helpt waarschijnlijk meer als je de verantwoordelijkheid bij jezelf legt en houdt! Jij wilt toch niet meer drinken, waarom moeten anderen jou erop aanspreken dan? Steunen is prima maar jij hebt de regie meid, jij alleen. Als jij wilt drinken is er niets wat je zal weerhouden, tenminste, dat is mijn ervaring. Je zou wellicht ook kunnen overwegen niet maar het feestje te gaan, zo vroeg in je droge periode. Echte vrienden zullen daar begrip voor op kunnen brengen, zelf als ze niet echt snappen wat alcoholisme inhoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Vie,
jij bent net weer weg.

Thanx, het gaat goed. Lekker met van alles bezig.
zit te denken of ik mijn ondershrift ga aanpassen want ik heb wel enkele keren met uit eten
gedronken.
echter nooit een exces.
en ik blijf erbij dat nul beter is.

Voel me iig goed en merk dat bepaalde dingen wennen.
zoals een partner die drinkt, dat stoort me nu totaal niet meer.
stijgende lijn dus...

ha Bam, dank voor je antwoord.. tsja, hopelijk gaat het goed net tijn dan..
en meiske? die zie ik ook niet?
ps Bam, grappig dat jouw vriendin je nu saai vind.
weet je wat pas saai is... dronken mensen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat mij iig helpt..

als je een alcohol gedachte voelt opkomen, bekijk het dan voor wat het is: een gedachte
ik ben niet mijn gedachte.

en niet heel hard gaan denken: ik MAG niet meer
maar wees opgelucht en denk : ik HOEF niet meer.

de keren dat ik dus wel heb gedronken, met een etentje etc neem ik mezelf niet kwalijk.
ik probeer er wel van te leren. en ben blij dat ik na glas 3 dacht:
zo nu klaar, als ik doordrink heb ik morgen niks aan mijn dag,
been there done that
(got the tshirt!! hahahaha, zei jij dat nou bam, ? die kende ik niet, geestig!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar dat uploaden lukt wel. Ook krijg ik de foto te zien, maar als ik de http balk aanklik moet ik dan a.d.b. in typen? Want als ik op het pijltje druk zie ik alleen I. Shack. En als ik gewoon probeer om hem te uploaden en hem dan wil kopieren en daarna plakken dan lukt dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje met stofzuiger Dar?

Ik was even naar een speciale winkel voor kattenvoer, anders gaat mijnheer Kat heel vervelend doen. Plus een mooie krulpaastak.
Heb inmiddels bijgelezen. maar wie er wat vroeg is alweer weg.

PS bedankt voor het recept VM. Ja, harissa vind ik zelf ook heel smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ben 9 dagen in crisisopvang in een kliniek geweest maar de meergaard heeft de verkeerde aanvraag gedaan dus ipv reguliere opvang van 5 weken kreeg ik een crsisi opvang van 10 dagen, dus zit nu ''ongewildt'' thuisIk ben wel blij om bij man en kids te zijn maar het progrogramma in de kliniek was erg zwaar en nu krijg ik ongewild teveel prikkels wat erg tegen werkt en de structuur die je daar aanleerd werken ze thuisook niet aan mee[ongewild misschien''
Ik ben er niet aan toe om thuis te zijn al en wil gewoon terug naarde kliniek toe,rust regelmaat enz.
Ik moet even tostois maken nu! tot straks\x\Suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Suus

je bent in ieder geval hard aan het werk om jezelf te helpen en volgens mij ben je goed bezig :present:
het gaat nu eenmaal niet allemaal in 1x maar de tijd zelf is heel geduldig
structuur en regelmaat zijn inderdaad goede houvastpunten om verder te komen
je gaat goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...